Stránka 3 z 3
Re: smrad motoru?
Napsal: 24.08.2011 13:59
od V12
MackCZ píše:...a jsem na 40000Kč jako nic
Hmmm, podla mojich vypoctov z minulorocnych priemernych cien benzinu a nafty v SK vychadza, ze po vydajoch 40k CzK (1630 EUR) musim s tym naftakom jazdit 50k km, aby som zacal setrit a to za predpokladu, ze naftak bude mat spotrebu 6/100 a rovnako silny benzinak 8/100. A to este nemam istotu, ze sa na tych nakazenych kachliach neposerie turbo, dvojhmota a u tych menej stastnych nepride na dolievanie aditiva ci dokonca vymenu DPF.
A podme dalej - ak ma teraz ten diesel 150 tisic, po 50k km bude mat 200 tisic, takze vymena dvojhmoty je 100% nutnost - dalsia tisicka v tahu.
Podciarknute a zratane -
jazdeny diesel s viac ako 100k km UZ NIKDY VIAC, je to cierna diera na peniaze. To naozaj radsej Mondeo V6 alebo nieco podobne - ziadne vstreky, turbo, CR cerpadlo ci nebodaj DPF
Aaaano viem, ze sa opakujem ako obohrana platna, ale ludia si to staale neuvedomuju a kupuju diesle vo vidine uspor a davaju do takychto crepov posledne prachy a potom placu, ked treba riesit drahe opravy. Esteze som mal po kupe Plechaca 2k rezervu a nestrcil don vsetky uspory

Re: smrad motoru?
Napsal: 29.08.2011 07:26
od MackCZ
Tak problém snad vyřešen.
Podfouknutý vstřik nebyl. Ale byla nutná repase vstřiků. Byly přidřený. Taky se dělala repase čerpadla + výměna filtru + čištění nádrže a trubek + koupě aditiv.
Nechal jsem to dělat u pana Velendorfa v Říčanech u Prahy. Celá sranda mě přišla na cca 42000Kč. Tak snad s tím opjezdím dalších 100tis km bez problému.

Re: smrad motoru?
Napsal: 30.08.2011 11:36
od V12
Kolko realnych km to ma teraz ? Ak viac ako 100 tisic (co asi ano, ked bolo treba repasovat cerpadlo a vstrekovace), tak bez velkej investicie dalsich 100k na 99% neurobis. Ten motor ma spustu dalsich veci, ktore po 150k km odchadzaju. Kedze sa nechcem opakovat, nebudem ich vypisovat. Jedno je iste - ich vymena je cca 2000 EUR a to sa jedna cisto iba o veci na motore. Nepocitam loziska, platnicky, kotuce, brzdice (strmene) atd. atd. Ked k tomu pripocitam uz zacvakanu sumu, Mondeo 2.0i 107 kW v slusnom stave by bolo lacnejsie na minimalne tych 100 tisic km aj za cenu o 2 litre vyssej spotreby.
Re: smrad motoru?
Napsal: 30.08.2011 14:18
od MackCZ
No jasně. Další investice předpokládám, ale snad v rozmezí několika let. Má najeto 158tis.
Třeba dvojhmota a spojka, tak ta mě do cca 20-30tis asi čeká, uvidím, jak se bude opotřebovávat.
Uvidíme EGR - zatím je naprosto v pohodě, turbo taky. Statér je taky dobrej. Ale na takovým motoru se toho může vyskytnout spousta, ale to u každýho auta.
Pak ještě standartní spotřební materiál.
Ale troufám si tvrdit, že spousta toho je i u benzínovejch motorů. Jen nemá ty serepetičky, co se týče nafty.
Nevím, za kolik jezdíš s benzínem, ale já po výměně za 5,5l. Předtím za 6,3l.
Dál uvidím, když bude zlobit, půjde po čase z domu

a koupím něco jinýho.
Re: smrad motoru?
Napsal: 30.08.2011 20:29
od V12
Mno, ja s 2.0TDCI jazdim dlhodobo 5.8 - 6.1/100, So starou S105L som to vedel okolo 6/100, s Ticom aj tesne pod 4/100, takze si verim, ze s benzinovym dvojlitrom to do 8/100 dokazem. Z toho potom vyplyvaju aj tie "ekonomicke rozbory".
Ano, aj benzinaky maju svoje problemy. No prakticky vsetky su riesitelne za desatinu ceny problemov dieslov.
Re: smrad motoru?
Napsal: 19.10.2011 23:13
od Perna_81
V12 píše:Mno, ja s 2.0TDCI jazdim dlhodobo 5.8 - 6.1/100, So starou S105L som to vedel okolo 6/100, s Ticom aj tesne pod 4/100, takze si verim, ze s benzinovym dvojlitrom to do 8/100 dokazem. Z toho potom vyplyvaju aj tie "ekonomicke rozbory".
Ano, aj benzinaky maju svoje problemy. No prakticky vsetky su riesitelne za desatinu ceny problemov dieslov.
Na tom něco bude

...bohužel!
Ikdyž já nepozoruju ani tu výhodu spotřeby - mám dlouhodobě 7.5/100km s 2.0 TDCi.
Jen jsem si poslední dobou všimnul podobného problému - když při jízdě zpomalím nebo zastavím na semaforu, jde mi do auta přes topení jakýsi "toxický" smrad - něco jako spaliny (ikdyž jako typicky nespálená nafta z Avie na volnoběhu to úplně není..).
Znamená to tedy, že může nějaký vstřik "foukat" nahoru a jde to přes topení až do kabiny? Nebo je ještě možná i jiná příčina? ..výfuk, netěsnosti, ..

Re: smrad motoru?
Napsal: 20.10.2011 06:54
od V12
Nezachytil som este spravu, ze by na 2.0TDCI podfuklo vstrekovac. Preto si myslim, ze je niekde na vyfukovom potrubi netesnost. Nemenili Ti turbo, alebo EGR ? Treba vsetko pozriet, budes mudrejsi. Inak pozriet, ci nefukaju vstrekovace je jednoduche :
- das dole horny kryt motora (ak mas)
- nechas motor bezat na volnobeh, alebo tam niekoho posadis a bude pridavat - uberat
- Ty budes nad vstrekmi fetovat, ci nieco nesmradi
Bacha na volne casti odevu (snurky atd.), aby ich nieco nechytilo, bol by to ultrarychly striptiz

Re: smrad motoru?
Napsal: 21.10.2011 20:36
od Perna_81
Ok, vyzkoušíme..
Nedávno jsem nechával repasovat turbo, tak mi ho v autorizovaném servisu v Liberci odmontoval a zase vrátil.. Těsnění použil nové. Ale vyloučeno není samozřejmě nic
Zajímavé ale je, že to nesmrdí pokaždé, dokonce si to dalo delší dobu "pauzu" a až teď jsem to znova pozoroval, když je chladněji a auto přitápí.. Možná nějaká souvislost s topením, fakt nevím
