Jsem to procet a nevim jak by mohla kvalita benzinu souviset s prutokem vzduchu EGR. To je IMHO kravina. Maximalne se muze stat, ze se rozsviti MIL kontrolka, ale ne s kodem P0400.
EGR, ktery mas, provadi inicializaci, aby ECU stoprocentne vedela, ze je ventil zavreny (projede od dorazu k dorazu a jeste par kroku na zavreni prida) a od toho momentu pocita kroky, ktere otevireji nebo zaviraji ventil. MAP je tam prave pro kontrolu, ze ten prutok vzduchu (ktery samoze souvisi krome dobre pruchozi cesty i s polohou ventilu) je takovy, jaky ma byt. EGR ventilu je cela rada, nektere byvaji rizene podtlakem, nektere podtlakem i elektricky, nektere jen elektricky.
EGR samotny se vetsinou nemusi moc cistit, alespon u benzinu to plati. Jak bylo nekde psano, udela se tam maximalne slaba vrstvicka sazi, ktera se prubezne vypaluje diky vysoke teplote proudiciho vzduchu. Usazovani probiha na miste, kde je napojeni do sani, kde je jednak radove nizsi teplota a jednak je tam rozpraseny olej od odvzdusneni ventildeklu. Olej udela vrstvicku na vnitrku trubky, ktera se upece horkym vzduchem se sazema a takhle to pokracuje, az tam naroste svinstvo, ktere vyznamne snizi prutok vzduchu, az si toho ECU vsimne a vyhodi MIL.
Uvidis, za jak dlouho se ti to zase objevi, jestli vubec. Pak to podle me bude zrale na kontrolu sani a kroky, ktere jsem drive popisoval s tim, ze kdyz se na to vybodnes, tak se stejne vubec nic nestane. EGR je jeden z nejvetsich omylu autoekologie, hned za nim je v zavesu DPF
