Stránka 3 z 6
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 14:12
od djhell
Tonda-b: tak nakonec jsme testovali od 12:00 do 22:00

s docela nejasnym vysledkem. Na letisti supr, ale jakmile jsme vjeli na vymoly, tak hruza. A to jsme to meli vepredu 6 a vzadu 5.
Bob_wolf: 4 a 3 ? No doprdele a neutrhlo ti to ledviny? Popripadne sis nehnul obratel ?
Moskito: Ty BC-racing: BC 30 jsou odskousene ? Respektive ma je nekdo koho znas ? Jinak vypadaji supr a cena skvela, jen se bojim aby to nebyla moc exotika, protoze Bilstein je odzkousene.
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 15:09
od Tonda-B
Tak toho jsem se bál.
Že to bude nějaké okruhové nastavení.
Asi budete muset začít odspoda, pokud nebudete chtít být víc ve vzduchu než na zemi.
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 15:16
od djhell
Tonda-B píše:Tak toho jsem se bál.
Že to bude nějaké okruhové nastavení.
Asi budete muset začít odspoda, pokud nebudete chtít být víc ve vzduchu než na zemi.
Takze zacin znova a zacit od nejmekciho ?
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 16:17
od moskito
Znám člověka z Anglie, který pomáhal s nastavením a výběrem pružin pro tu serii "ER".
Potom znám druhýho, kterej má ty "BR" a nemůže si je vynachválit.
No a brzy budou dojmy od třetího, který si je právě objednal.
BC Racing se používají hlavně v USA a Japonsku. Mají dobrou pověst.
Teď dokonce koukám, že existuje dokonce česká stránka!
http://www.bc-racing.cz 
Volal jsem tam a cena pro ČR 19.200Kč s DPH včetně dovozu!!!

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 17:55
od Tonda-B
djhell píše:Takze zacin znova a zacit od nejmekciho ?
Když už to má koupené a namontované na autě, tak nezbývá, než se s tím podvozkem nějak domluvit.
Jakou jste zvolili metodiku nastavování a testování?
To, že se dá nastavit 10-stupňově jak tvrdost stlačení tak roztažení je fajn.
Ovšem to, co by dávalo 100 kombinací možných nastavení tlumiče, je zredukováno na 10 tím, že je jen jeden regulační prvek a že tedy přenastavuješ současně tvrdost stlačení i roztažení.
Asi tím zkusili eliminovat zcela nesmyslné kombinace nastavení.
Ovšem eliminovali jich 90.
To je dost.
Myslím, že mezi nimi by už použitelné kombinace byly.
Nezbývá než věřit, že některá z těch 10 kombinací nastavení předků a i zadků bude použitelná i na kostrbaté okresce a na každodenní ježdění.
No a co tvoje auto?
Pořád ještě je moc nedotáčivé, nebo už se s tím nechá žít?
Jak je to ve srovnání s předchozím huštěním gum a jak to je ve srovnání s tím 5-kovým Golfem?
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 18:27
od Bob Wolf
djhell píše:Tonda-b: tak nakonec jsme testovali od 12:00 do 22:00

s docela nejasnym vysledkem. Na letisti supr, ale jakmile jsme vjeli na vymoly, tak hruza. A to jsme to meli vepredu 6 a vzadu 5.
Bob_wolf: 4 a 3 ? No doprdele a neutrhlo ti to ledviny? Popripadne sis nehnul obratel ?
Moskito: Ty BC-racing: BC 30 jsou odskousene ? Respektive ma je nekdo koho znas ? Jinak vypadaji supr a cena skvela, jen se bojim aby to nebyla moc exotika, protoze Bilstein je odzkousene.
V pohodě, jezdil jsem i 14 dní s nejměkčím módem 9 na obou nápravách a dal jsem tam nakonec zpátky za 4 a nyní mám 3 a 4 a je to optimální jak do města, tak i mimo...
Mám navíc kompletně vyměněné všechny silentbloky stabilizátorů a náprav za tvrdé Powerflexy a k tomu profil 35 na gumách- a teď to s touto kombinací sedí optimálně (i když je to pocitově o cca 30% tvrdší než RS Mk 2.....
Na okruhu to budu nastavovat buď všude na 1, nebo předek na 2 až 3 a 1 nechám vzadu.... Plus zadek půjde dolů o další cca 3 cm.
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 18:34
od Bob Wolf
djhell píše:Tonda-B píše:Tak toho jsem se bál.
Že to bude nějaké okruhové nastavení.
Asi budete muset začít odspoda, pokud nebudete chtít být víc ve vzduchu než na zemi.
Takze zacin znova a zacit od nejmekciho ?
Jasně, začni od nejměkčího nastavení a postupně přítvrzuj - a hlavně jezdí zatáčky a pozoruj co to s autem dělá- já jsem takto testoval měsíc každý den, než jsem se dopracoval k pro mně optimálnímu nastavení (4 a 3), které je sice tvrdší než má Rsko, ale nedotáčivost je nyní minimální.
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 19:04
od Tonda-B
Tak třeba je to na Focusu nastavené relativně jinak než u Toyoty.
Ale jinak jsem zažil už x-krát, že si někdo koupil venku soutěžní auto a řešil 2 problémy:
- že má nízkou maximálku a jede pořád na 6-ku v omezovači
- že je víc ve vzduchu než na zemi
Jo, delším stálým převodem se dalo vyřešit to první, ale až kompletní výměnou pružin a jiným nastavením tlumičů to druhé.
Jednou si někdo ke 2-litrovému kitu pozval do Krumlova z Anglie i specialistu na podvozky.
Jeli se svézt a říkali, že je to moc tvrdé.
Tak to přenastavil a zase se svezli.
"No, je to lepší ale pořád to není ono."
Specialista dostal nápad - ať ho na nějaké RZ svezou.
Vybrali si Silniční Domky-Přídolí.
Když přijeli, Angličan se divil: "Tomuhle vy říkáte asfaltová RZ? Takovéhle kostrbatosti?"
"Tam musí přijít měkčí péra, jako na šotolinu, ale tlumiče se musí nastavit skoro jako na asfalt."
No a po kompletní přestavbě to bylo konečně ono.
Ten problém je pořád stejný - venku si pod pojmem ježdění po asfaltu představují aspoň 12 m širokou silnici skoro bez nerovností a něco jako Korsika - ze zatáčky do zatáčky.
Rozhodně ne rychlé protahovačky skoro na plno v áleji stromů a na hrbatém povrchu.
A tak mě pořád děsí ta propagační průpovídka Bilsteinů o tom, jak jsou jejich podvozky testované na Severní Smyčce Nuerburgringu.
Aby pak člověk neměl další výdaje:
- když chce svézt dědečka - koupit mu Kukident, aby si co nejlépe přilepil 3. zuby
- když chce svézt přítelkyni - koupit jí sportovní podprsenku, aby si nevyrazila oko
a tak...
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 19:41
od moskito
Přesně jak píše Tonda. Na naše sinice se musí dávat měkčí péra, nemůžeme tolik snižovat světlou výšku a tlumiče musí být relativně "na tuho".
Takže BC racing: serie BR a místo pružin 7kg/5kg dát 6kg/4kg a trochu si pohrát s nastavením tuhosti tlumičů.
A na tu Toyotu bych ty BC Racing koupil taky!
Bob Wolf je tvrďák...

Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 19:46
od Tonda-B
Možná by bylo zajímavé u té Toyoty zkusit na ty Bilsteiny dát originální péra a zkusit nastavení tlumičů znovu.
Ale obávám se, že budou mít jiný průměr.
A nebo jiný počet závitů a tedy jinou délku - ale to by se možná dalo dohnat nastavením spodní misky.
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 20:50
od djhell
Moskito: jako zacinaji se mi ty bc-racing zamlouvat fakt hodne, urcite jak budou dalsi poznatky od dalsiho majitele urco je sem okamzite dej. Ja nejsem takovy silenec zase, me by stacil ty BR.
Tonda-B: delali jsme to takto: na letiste jsme dali 3 pneumatiky (tim jsme si vlastne udelali 3 zatacky) a kridou nakreslili v kazde zatacce 3 cary, tim padem jsme si udelali jakoby s kazde zatacky dalsi 3 zatacky (jakoze kazda s tech hlavnich 3 zatacek se dala projet 3 zpusoby). Zacali jsme skoro od nejmekciho a na obou napavach stejnou hodnotou. Pak jsme pritvzovali, davali rozdilne hodnoty (vetsinou se ale napravy lisily jednim stupnem) a az se nam to celkem zamlouvalo vyjeli jsme domu s tim,ze se na to jeste kouknem zitra, ale po ceste jsme zjistili,ze byla chyba to stelovat na tak peknem asfaltu, na okresce auto litalo fest a byl to docela adrenalin.
Co se tyce meho auta, tak na to moc ani nebyl cas, sem tam jsem si zablbl ale stabik jsme nesundavali, kazdopadne ted mam vepredu nahusteno na 2,5 a vzadu 2,2 a je to snesitelne, ta nedotacivost. Kazdopadne nevim jak dal, chci to resit bud teda tim tvrdsim stabikem, nebo premyslim,ze pockam a ze rovnou koupim cely podvozek. Kazdopadne to chci resit dal, to je jiste.
G5 nemel nejmensi chybu co se tyce nedotacivosti nebo pretacivosti, rozhodne byl na tom lip ne FF aj ted po tom prehusteni, kazdopadne bych FF nemenil za G5 nikdy.
Bob Wolf: Diky moc za rady. Pristi vykend zase budem zkouset. Co si myslis,jako majitel Bilstrinu, o tech BC-racing?
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 22:41
od Tonda-B
djhell píše:Co se tyce meho auta, tak na to moc ani nebyl cas, sem tam jsem si zablbl ale stabik jsme nesundavali, kazdopadne ted mam vepredu nahusteno na 2,5 a vzadu 2,2 a je to snesitelne, ta nedotacivost. Kazdopadne nevim jak dal, chci to resit bud teda tim tvrdsim stabikem, nebo premyslim,ze pockam a ze rovnou koupim cely podvozek. Kazdopadne to chci resit dal, to je jiste.
Takhle z textu je těžké posoudit míru té nedotáčivosti, ale pokud to není moc, možná by stačilo tohle:
http://www.proracing.cz/proracing/eshop ... OE/related
Tvrdší uložení zadního stabilizátoru ho o poznání přitvrdí.
Něco jako bys tam měl 23 mm stabilizátor.
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 23.05.2011 23:21
od djhell
Tonda-B píše:djhell píše:Co se tyce meho auta, tak na to moc ani nebyl cas, sem tam jsem si zablbl ale stabik jsme nesundavali, kazdopadne ted mam vepredu nahusteno na 2,5 a vzadu 2,2 a je to snesitelne, ta nedotacivost. Kazdopadne nevim jak dal, chci to resit bud teda tim tvrdsim stabikem, nebo premyslim,ze pockam a ze rovnou koupim cely podvozek. Kazdopadne to chci resit dal, to je jiste.
Takhle z textu je těžké posoudit míru té nedotáčivosti, ale pokud to není moc, možná by stačilo tohle:
http://www.proracing.cz/proracing/eshop ... OE/related
Tvrdší uložení zadního stabilizátoru ho o poznání přitvrdí.
Něco jako bys tam měl 23 mm stabilizátor.
Do toho du !!! Uz to mam objednane

uvidime co to udela. Kazdopadne ty prachy me mrzet nebudou, pokud by to nestacilo. Beru to jako docasne reseni. Diky moc
Re: Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
Napsal: 24.05.2011 01:00
od ZonixX
testovani na Nordschleife je prave idealni, protoze se tam strida obrovska sorta ruzne kvalitnich povrchu..
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Napsal: 24.05.2011 10:22
od Tonda-B
djhell píše:Do toho du !!! Uz to mam objednane

uvidime co to udela. Kazdopadne ty prachy me mrzet nebudou, pokud by to nestacilo. Beru to jako docasne reseni. Diky moc
No tak to uvidíš až to vyzkoušíš.
A teď by to chtělo zkontrolovat/přenastavit ještě tu geometrii.
Taky mě napadlo, jak staré jsou na autě gumy?
Ve kterém kalendářním týdnu a roce jsou vyrobené?
Myslím to 4-číslí na jednom boku každé gumy vedle nápisu DOT (třeba 3008 je guma vyrobená ve 30.kalendářním týdnu roku 2008).
Starší a vytvrdlá guma určitě přidá na nedotáčivosti a kromě toho, že na mokru hůř sedí a zahýbá, taky víc píská v zatáčkách.