EGR u nových TDCi motorů

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od spanel » 31.03.2011 07:32

Možná by tedy bylo lépe dát rovnou odkaz na odborný článek a nepoučovat se. Wikipedie není zcela přesná, mnohdy tlumočí i názory laické či rádoby odborné veřejnosti. Prodlevu Wikipedie popisuje dobře, ale mylně ji nazývá turboefektem. Turboefekt je ten děj až po prodlevě. Podívej se, jak a kdo tvoří Wikipedii. To, že někdo pracuje v nemocnici z něj hned nedělá chirurga. Učme, ale nepoučujme - to by mělo být principem fóra, kdy je nutné počítat s laickou neodborností a je nutné podat informace tak, aby to tazatel byl schopen vstřebat obzvlášť, když dostane nějaké informace typu klapka u turba od servisáka. Jemu je z uživatelského hlediska egal, zda tam klapka je či není, pro něj je důležitá informace, na kterou se ptal, protože se zjevně nechystá na opravu turba doma v garáži.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od Radekjo » 08.04.2011 17:01

Ahoj.
Pozná někdo tohle? Patří ta příruba s tou hrbatou hadicí k EGR?
DSC01321.JPG
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od losky » 08.04.2011 18:40

Podle podpisu máš 1.8tdci tady se řeší nové TDCi od PSA koncernu
O egrech ve starých TDCi motorech se diskutuje zde http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30

každopádně podle fotek ano tahle hadice patri k EGR ventilu
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od Radekjo » 08.04.2011 18:52

Díky. Tohle (ten válec) taky asi patří k EGR a na co to je. Chlazení?
DSC01322.JPG
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
rob45
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 29.10.2008 20:15

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od rob45 » 09.04.2011 11:56

chlazeni vyfuk...plynu do EGR
Focus 2013-, 1.0L EcoBoost 120PS/125PS - Fox, Lunar Sky
Ford focus 2 18.TDCI 85kw r.v 2006

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od Radekjo » 09.04.2011 12:17

Díky. Zaslepeno a zatím bez problémů. Akorát jsem si tady našel nákres a nepasoval.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

HOLZBY.ML
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 21.04.2011 15:14

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od HOLZBY.ML » 12.05.2011 10:24

Ahoj Forďáci .
Koupil jsem nyní FOFO II , 1.6TDCI 80kw
Hlásí mi to že je EGR ventil v pr...
Chtěl bych se Vás zeptat , jaké máte zkušenosti se zaslepením , popř nějaké fotky ?
Na forech jsem se dočetl , že když se zaslepí EGR ventil u FOFO II , tak jednotka hlásí chybu ( na přístrojovce svítí kontrolka ) .
Nebo se dá nějak obejí SW a na stálo vynulovat chybu ?

Díky za help
Holzby.ml
Ford Focus II , Titanium , 2.0 TDCI (100kW)

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od losky » 12.05.2011 11:58

EGR se zaslepoval u starých 1.8 TDCi o tom se hodně mluvilo. U nových 1.6 se o tom moc nemluví a nevím, že by to někdo dělal.
EGR není nijak drahá součástka a vydrží dost, takže do výměny bych investoval.

Píšeš, že máš 80kW. Je to verze s DPF? DPF je dost problematická součástka, zjisti si co nejvíce informací a podle uvážení nechej vykuchat.
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od Eidž » 12.05.2011 19:35

Pokud máš Euro IV, tak nefunkčnost EGR je vyhodnocena jako porucha s důsledkem neplnění emisí, tj. nouzový režim.
Zaslepení asi nepůjde. Ale oproti DPF je to zanedbatelné ;-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


kako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 05.09.2008 19:35
Bydliště: Revuca

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od kako » 13.05.2011 16:37

Mam asi 3 mesiace zaslepene. Zaslepil som pri sani tu kovvu trubku. Dve srobky ju drzia, pristup dobry. Vyrobil som do nej zatku zo silonu a zaistil voci vypadnutiu, zahol kraj. PDF nemam, neviem ci na to ma vplyv. Motor zatial ide pekne.
Fofo 2, combi, strieborny, 1.6 TDCI 66 kw, r.v. 05

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od losky » 13.05.2011 18:58

Wow jsi asi první :)
nahoď foto kde máš zaslepeno. Nezobrazuje se ti ani chyba motoru na palubce? Nechodí motor do nouzáku?
Máš přehrávaný SW, nebo origo?
Prosím co nejvíce detailů.
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

kako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 05.09.2008 19:35
Bydliště: Revuca

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od kako » 13.05.2011 19:37

Nerobil som nic ine len co som uviedol. Poradil mi jeden zo znackoveho servisu.
Fofo 2, combi, strieborny, 1.6 TDCI 66 kw, r.v. 05

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od lucky.jack » 25.06.2011 10:20

Že by stačilo opravdu jen zaslepit trubku?? To se mi nějak nezdá. Ale jestli ano tak by to bylo na pohodu.

Mám jinej dotaz: Když vyndám EGR kvůli čištění, bude potom potřeba něco dělat v jednotce(nějaký nastavení...)? Nebo je lepší odpojit baterku?
Čím nejlíp vyčistit sání? Když jsem dával nový kroužky tak jsem koukal, že je tam neskutečnej sajrajt(saze s olejem nebo co to bylo). Nějakej osvědčenej postup?
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8448
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od lucky.jack » 04.07.2011 09:59

Takže po odpojení baterie všechno v pohodě, žádný nastavování. Čištění bylo doslova očistcem. A potom dostat ten sajrajt z rukou! :wallbash: Ale stálo to za to. Motor jde klidněji a líp za plynem :Dancer:

Zajímalo by mě jak je udělaná ta záslepka u sání. Spíš mě přišlo pohodlnější, kdyby se udělala zátka přímo na EGR(aspoň podle toho jak jsem na to koukal, když jsem měl EGR venku).
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Qrx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 11.12.2012 14:54

Re: EGR u nových TDCi motorů

Příspěvek od Qrx » 19.12.2012 12:00

Tak jak to teda je? Kdo to kde zaslepil a jak mu to funguje?

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti