Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Anndy » 27.01.2010 11:08

chudas píše: Chalani a pri startovaní spojku stláčate, nie? a čo s plynom pri štartovaní v takýchto mrazoch?
viac o tom tu:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... tartovanie
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od SilverGhost » 27.01.2010 13:21

Já startuji s vyšláplou spojkou, tak mně to naučili před hodně lety v autoškole a přestože se to dneska snad už tak nedělá, tak jsem prostě zvyklej :-)
A všechny moderní motory rozhodně bez plynu, všechno pro start si to nastaví samo :-)

S tou baterkou mi to připomíná jednu věc. Soudruzi ve Fordu mají denní svícení tak, že kdykoli otočím klíčkem, už svítím... Tudíž i před startem. Teď v zimě mi to přijde obzvláště úchylné 8O 8O :o :mrgreen: Přitom řešení, kdy světla se zapnou až po nastartování umí zapájet zkušený radioamatér za pár stovek :roll: :lol:
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Anndy » 27.01.2010 13:26

Sranda, ale tento sposob pouziva vacsina automobiliek, co som videl. otocis klucikom a uz sa svieti. Co viem, tak svetlu vynimkou je volvo, tam sa zapnu az po nastartovani.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od SilverGhost » 27.01.2010 13:31

Zrovna Volvo, téměř bratr Forda ? :o :lol:

To mi připomíná další vychytanost dnešních dní, kdy sice borci vymýšlejí dokonale fungující stop/go funkce, aby se šetřilo, ale když vidíte zatáčet ve dne auto s "přisvěcováním" do zatáčky, skoro všechny značky přisvěcují i ve dne ! Nevadí, že auto vypadá jako s porouchanou jednou mlhovkou, hlavně že odejde dřív žárovka, že jo :!: :mrgreen: Ale to je asi na úplně jiné téma :wink:
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Anndy » 27.01.2010 14:29

No hej, ale nie vsetky diely sa zdielaju :D napr. take volva rady s40, c30 a vobec vsetky ostatne maju tiez ostrekovace na kapote umiestnene a tvarovo velmi podobne focusu a div sa svete, rozprasuju.... :D

proste je to tak.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od killerhammer » 27.01.2010 14:49

mozno len na focuse z nich vybrali tu rozprasovaciu mikro-mriezku aby boli lacnejsie :mrgreen:
nesmejem sa, na mondeu je vybrana tiez :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od BobTDCi » 27.01.2010 15:40

SilverGhost píše:Já startuji s vyšláplou spojkou, tak mně to naučili před hodně lety v autoškole a přestože se to dneska snad už tak nedělá, tak jsem prostě zvyklej :-)
A všechny moderní motory rozhodně bez plynu, všechno pro start si to nastaví samo :-)

S tou baterkou mi to připomíná jednu věc. Soudruzi ve Fordu mají denní svícení tak, že kdykoli otočím klíčkem, už svítím... Tudíž i před startem. Teď v zimě mi to přijde obzvláště úchylné 8O 8O :o :mrgreen: Přitom řešení, kdy světla se zapnou až po nastartování umí zapájet zkušený radioamatér za pár stovek :roll: :lol:
Toto je dilema - tuším Ford uvádza v návode pred štartovaním vyšlapnúť spojku - ale na druhej strane som v časopise Autodiesel čítal, že vymačkávanie spojky pred štartom motoru škodí - teda jeho axiálnemu ložisku - niekde by som ten článok ešte asi našiel.
Čo sa týka denného svietenia - výborné to má Renault - v mégane II sa rozsvietili po naštartovaní. Brat má teraz Seat Altea XL - svieti tiež už vopred...a tiež po vypnutí zakaždým ešte 1minútu/vždy!/ - hovorí, že mu to pije nervy, jednak pre zlý pocit a jednak preto, že mu všade každý kričí, že si nechal zapnuté svetlá a on to už od jesene snáď tisíckrát vysvetľoval...a nikdy to nebude mať konca... :mrgreen: :mrgreen: :idea: 8O 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od Anndy » 27.01.2010 16:32

To svietenie potom- to je funkcie "comming home" mala by sa dat vypnut. Aj focus to ma, neviem, ci vsetky vybavy, ale tie co to maju, proste ak je vypnuty motor a zapnu sa dialkove svetla (2x lavou packou k sebe), tak na 3minuty (ak sa nemylim) ostanu zasvietene predne svetla, uz neviem, ktore, ci dialkove alebo stretavacie
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

oskar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 07.12.2009 20:08

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od oskar » 27.01.2010 18:42

Mám tohle denní svícení na Focusu i na OctaviiII a když jsou takové mrazy tak otočím kolečkem na svícení do polohy parkovačky a pak v pohodě nastartuju. Ale musim říct že když jsem nedávno byl u známého ve škodovce tak mi řek že je to lepší startovat s denním svícením alespoň to prej nabudí baterku. Jo a strtuju vždy s vymáčknutou spojkou protože alespoň při startu netočim i se stuhlou převodovkou. :D

chudas
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od chudas » 27.01.2010 21:11

Takze vratim sa k mojmu autu. Vecer som to skusal nastartovat pomocou kablov cez auto a nic. Ono to jeden krat otocilo a to bolo vsetko
potom uz nic.
elektrina v aute este funguje, ale nic viac.
Takze rano skusim dat vemnit za novu baterku.

Inak, neviem ci to je spravne, ale pokial pripojim moje vybite auto na auto nastartovane, mimochodom audia A4, 2,0, tak predpokladam ze by malo moje auto aspon v pohode tocit.
Alebo sa mylim?
a inak, na startovanie postacia klasicke kable za 10 EUR?
Ford Mondeo 2,0 TDCI 6st automat, Titanium - 2010

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od SilverGhost » 27.01.2010 21:20

To je divný, možná si mohl raději zkusit rovnou tu baterku přehodit, pokud by to teda šlo... Kabely nemusí být dostatečné, pokud mají malý průřez, velkou délku a špatný kontakt :wink:
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od stand » 28.01.2010 07:10

Přesně tak, kupované kabely z marketů a vůbec z našeho trhu stojej za velké H.
Když to chceš nastartovat přes tyhle kabely, musíš je připojit a druhé auto nechat nastartované cca 15min, pak teprve zkusit startovat, maj malej průřez drátu a chvíli trvá než šluslou baterku oživjej-startovací proud naplno nejsou schopné unést!!!
(pak kabely po startování schválně zkus vzít do ruky jak budou horké!)
ps: Já jsem to řešil kabelama vlastní výroby- průřez mědi 5mm a ty fungujou ihned po nasazení.

Uživatelský avatar
risomas
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 703
Registrován: 21.05.2008 14:14
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od risomas » 28.01.2010 07:51

S tymi kablami na startovanie mozem potvrdit kolega ma slabsiu baterku a ked sme boli lyzovat tak musel startovat cez moje auto. Najprv pripojil jednu sadu kablom nechali sme to cca 15min a v podstate bvezozmeny. Potom sme dali este druhy par a za 10 min to uz frcalo.
Honda Shadow 130dB
toto uz len odpociva pred barakom - FoFo Combi 1,8Tddi 2003, strieborna Trend, kupene v 53t km. Teraz 98 000 km
Foto https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=10373
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od tomason » 28.01.2010 08:49

Na těch kabelech je to napsaný že maj hovno výkon :D
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota -20 a méně - kolik to vlastně vydrží ?

Příspěvek od silverwolf » 28.01.2010 08:57

Anndy píše:Sranda, ale tento sposob pouziva vacsina automobiliek, co som videl. otocis klucikom a uz sa svieti. Co viem, tak svetlu vynimkou je volvo, tam sa zapnu az po nastartovani.
No oni se světla denního svícení rozsvítí až po nastartování - hned jak naskočí motor - i u Fábie I pět let staré :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host