Stránka 3 z 4

Napsal: 20.06.2007 16:27
od Noah
Nepozna,vetsinou se nekam misto bagu placne odpor o stejne hodnote jakou ma bag a pak elektronika pozna prd.Jak je to s napinaky nevim jestli to staci mit jen okruh nebo taky urcity odpor,neco tam mam takhle placnutyho ale je to zadelane izolackou a nechtelo se mi to rozdelavat.Ale zflikovany to mam.

Napsal: 20.06.2007 16:53
od Realife
274

Napsal: 20.06.2007 16:59
od Noah
No jestli myslis ridici jednotku airbagu tak asi urcite(zrejme by svitila i kontrolka )ale pokud jde o tyhle periferie okolo tak ridici jednotka si podle me jen osaha zda jsou pripojeny a tim to pro ni konci,takze pokud to nekdo nasimuluje klemou tak ridici jednotka vidi ze je vse OK.

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 15.06.2008 19:29
od zewl
Nevite nekdo, jak presne funguji pasy? Slysel jsem ted nazor, ze pri narazu se vyhodnocuje vaha cloveka, rychlost vozu, poloha sedacky a podle toho se napnou pasy. Ze to udajne neni tak, ze pri narazu proste pritahnou cloveka do sedacky a hotovo, ale je tam nejake predpnuti (kvuli zpomaleni tela leticiho kupredu) a pak teprve zatahnuti do sedacky a vse to zavisi na okolnostech. Ze je rozdil, kdyz ma drobny ridic sedacku uplne posunutou k volantu dopredu, tak se i mene nafukuje airbag, nez v pripade, ze ma clovek sedacku az uplne vzadu. Rikal mi to clovek, ktery ma Renaulta, ze u nich to tak funguje a ja o tom na netu nic nenasel. Nevite nekdo tedy presne, jak funguji predpinace pasu spolecne s airbagem? Urcite je logicke neco na tom, ze kdyz bude v sedacce clovek vazici 45 kg a pas by ho stahl do sedacky silou, jakou stahne 110 kg cloveka, tak by mu mohl prelamat kosti, pokud by to tedy bylo jedno, nezaviselo to na okolnostech a bylo to nastavene natvrdo.

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 15.06.2008 19:36
od foki
pas te jen pritahne ale je to cca max 5cm na delku co zatahne , takze je to jedno kdo tam sedi . jen u fofo 2 pozna ze tam nekdo sedi ale jak tezky a podobne to nidko nepozna . ona nebere jak rychle leti telo dopredu , ona ztrhne telo kdyz proti leti airbag aby ten naraz nebyl tak silnej

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 15.06.2008 19:55
od zewl
predpokladam tedy, ze tech 5 cm je jenom to, co je zpozdeni samonavijecich pasu, nez zaberou...

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 15.06.2008 20:03
od stigi
airbag je posledni co vystreli a predchazi tomu predepnuti, resp. dopnuti pasu. Vse samozrejme v milisekundach a meritelne rychlokamerama. Pokud jde o dopnuti tezsiho, lehciho, pasazera tak tam je to reseno deformacnim clenem - omezovacem dopinaci sily, vetsinou resenych jako zkrutna tycka na civce navijaku. Tzn. pri prekroceni sily v popruhu se tento clen zacne kroutit a popruh se vlastne dale odmotava z civky navijaku. Predpisem je dane jake zatizeni na cloveka ve kterych mistech muze pusobit a podle toho je vse navrhovano.

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 15.06.2008 20:16
od stigi
zewl: tech 5cm co foki rika neni eliminace "hlucheho" mista nez navijaky zareaguji, tyto mimochodem reaguji daleko citliveji a driv, ale i po tom co je navijak zablokovan dochazi vlivem civkoveho efektu (popruh je utahovan na civku) k vymotavani/vysunovani popruhu z navijaku. Tech 5 cm dotazeni zamku co foki rikal staci nejen na odstaneni toho civkoveho efektu, ale i na nasledne dotazeni pasazera do sedacky. Ono je to vsechno strasne zjednoduse receno, ve skutecnosti je to trochu slozitejsi.

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 15.06.2008 20:56
od zewl
dikes oboum za vycerpavajici informace 8O Jeste by bylo idealni presne popsat, jak sekvencne jdou pri aktivaci techto prvku jednotlive kroky predpinacu, pasy, airbagy za sebou a bylo by to komplet. Nejde mi o to napsat, ze cidla se aktivuji, odstreli se pyropatrony ktere stahnou cloveka do sedacky a vystreli airbag, ale trosku podrobneji, pokud se na neco opomnelo :wink: Ale i taky je mi zahada objasnena :wink:

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 16.06.2008 17:52
od Radeczek
Toto jsem našel na Auto.cz. Je to jen doplnění, či upřesnění toho, co psal foki a stigi.
Důležitou součástí bezpečnostního pásu pro správnou a tudíž i bezpečnou funkci airbagu je předpínač. Tato součást má zabránit nežádoucímu pohybu těla při nárazu, aby se hrudník a hlava zanořily do airbagu ve správný okamžik. Při nárazu tak předpínač bleskově zkrátí pás přibližně o 10 centimetrů, čímž se vymezí vůle mezi pásem a cestujícím. Cestující je tak přitažen pásem pevněji k sedadlu čímž se výrazně zvyšuje účinnost pásu. Ve vozidlech se běžně používají pyrotechnické předpínače, k jejichž aktivaci dochází pomocí malé pyrotechnické nálože. Tato nálož při explozi uvede do pohybu píst spojený s lankem, které utáhne vlastní pás. K vlastní aktivaci dojde až po vyhodnocení intenzity nárazu řídicí jednotkou airbagu. Je-li vydán pokyn k aktivaci airbagu, je to současně pokyn pro aktivaci předpínače bezpečnostního pásu. Předpínač je aktivován elektricky a k této aktivaci dojde tehdy, je-li intenzita nárazu taková, že by už mohla být příčinou vzniku poranění, a vždy při aktivaci airbagy. Předpínač bezpečnostního pásu je tak vlastně podpůrný prostředek airbagu a jeho nezbytný doplněk. Okamžik spuštění předpínačů není náhodný, ale je stanoven na základě důkladné analýzy tak, aby jejich účinek byl v souladu s působením airbagů. Aby nedocházelo k nežádoucímu poranění vlivem působení příliš pevně přitažených pásů, jsou tyto pásy vybaveny omezovači síly.

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 16.06.2008 20:09
od stigi
rekneme, ze pro hrube vysvetleni toho proc tam vubec dopinace jsou by to pro vetsinu mohlo stacit... vse citovane neni zcela/nutne pravda a do dalsich detailu bych se nepoustel. Kdyby to chtel nekdo rezebirat dal, proc ne, teoreticky bych mohl nahodit i nejaky ten graf zkousek co jsme delali, ale ...

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 17.06.2008 08:05
od zewl
stigi: klidne nahod, myslim, ze vsichni se radi dozvi jeste vetsi detaily :wink:

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 17.06.2008 09:01
od stigi
psal jsem ale... ja tech detailu takto opravdu moc pustit nemuzu, ale aspon na ukazku nejake prubehy sil v jednotlivych popruzich bezpecnostniho pasu s dopinacem. (crash speed 50km/h , brzdna draha 370mm, zpomaleni 30g, cas 61ms).
3 bodovy pas s navijakem
3 bodovy pas s navijakem
2 bodovy pas - pevny
2 bodovy pas - pevny
dotazeni na zamku je 45mm, coz odpovida tomu co uz foki psal - cca 5cm - opravdu to staci. Cely system reaguje opravdu celkem rychle :mrgreen: Bez pouziti dopinacu je posunuti panve nekde kolem 80-200mm a hrudniku 100-300mm. Zrovna bych tu chtel zduraznit, ze je to rychlost JEN 50km/h , takze si kazdy sam preberte jake sily na vas budou asi pusobit pri 90 resp. 130km/h apod.

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 17.06.2008 09:13
od Chobby
Hooodně zajimavý. To jsou grafy z FoFo, pokud ano, tak tam ale dvoubodový pás není :?:

Re: Napínáky bezpečnostních pásů

Napsal: 17.06.2008 09:18
od stigi
nejsou to grafy z fofo, to je univerzalni zastavba