Re: PROPLACH PRI VÝMĚNE OLEJE
Napsal: 29.06.2010 09:09
madbugie - Těch olejů je možná více, ale jak jsem psal už výše, já mám zkušenost a používám pouze tento olej, co se týká poměr kvalita/cena. Konkrétně společnost schell (nevím jak je to přesně u dalších olejů) ale "vyzdvinuje a prezentuje" pozvolné samočistící schopnosti oleje.
Dám tady ještě jeden konkrétní příklad, nebudu uvádět jména ani RZ vozidla. Abych tak trochu přiblížil danou problematiku a částečně tak zodpověděl otázku i pro Figeho. Jednalo se o Š-Fabia 1.4 16 V. Auto mělo něco přes 120tis km. Jelikož jezdilo nejdřív do servisu (opět nebudu jmenovat ale jedná se o autorizovaný servis) nikdo se nezabíval otázkou, jaký olej, specifikace a norma, se tam dával. Samozřejmě auto jezdilo pořád dál.
Potom se ale přešlo (po skončení záruky) na běžný servis a s přihlédnutím k tomu, že vozidlo jezdilo do značkového servisu (předpokládal bys tomu odpovídající servis a použití olejů) měnil se olej a použil se předepsaný mot. olej Schell dle normy.
Auto najezdilo cca. 2000 Km. Pak začalo mít trochu jiný zvuk a cukat (když to přeženu, tak jako by se trochu přidíralo). První co tě napadne, naposledy se dělal olej. Olej se vypustil a nevěřil jsem, co z toho auta teklo za humus. Nový olej Schell + svíčky, olejový filtr. Od té doby po ujetí cca. 5 tis Km nový olejový filtr a nyní zcela bez problémů, spotřeba o 1.5 l pokles, zmenšil se hluk motoru a motor nebere olej. Nyní stálý interval 15tis. km výměna, pokaždé bez problémů.
Proč to tady teď píšu, každý si řekne, že ten schell olej, kdyby se s ním jezdilo dále a po 2tis. km by se nevypustil, tak by se motor přidřel..já připouštím..možné to je, ale je tu to jedno velké ALE .
K věci došlo tak, že když se zpětně šlo po servisu vozidla, zjistilo se (doslova se zašlo za ser.technikem a byl dotaz.. Co jste tam dávali za olej .... "Já nevím tady ten".. ukázal na neoznačený sud oleje a zasviněnou konvi, která sloužila pro všechny druhy olejů). To auto na ten humus olej jezdilo, ale byl to takový kolomaz, že postupně po najetí cca. 120 tis km zasvinil celý motorý prostor tak, že posléze nalitý mot. olej schell postupně po ujetí cca. 2 tis km rozpustil část těchto nečistot, tudíž se úplně změnil olej, který tam dopusud byl a dělala se další výměna + filtr a svíčky...
Tento případ byl trochu extrém, ale extrém bylo také to, co do toho auto od začátku dávali, životnost toho motoru už nikdy nebude tak velká, ale aspoň výše popsaným způsobem se to částečně zachránilo. Nikomu tento návod nenabízím, já jsem jej ale několikrát praktikoval u vozidel, kde jsme si opravdu nebyli jisti předešlým majitelem a servisem, olejem, teď jsem ale užil interval 1000tis. + nový olej a filtr. Vždy jsem měl jen pozitivní zpětnou vazbu a vždy po šla spotřeba a hlučnost dolů!
Dám tady ještě jeden konkrétní příklad, nebudu uvádět jména ani RZ vozidla. Abych tak trochu přiblížil danou problematiku a částečně tak zodpověděl otázku i pro Figeho. Jednalo se o Š-Fabia 1.4 16 V. Auto mělo něco přes 120tis km. Jelikož jezdilo nejdřív do servisu (opět nebudu jmenovat ale jedná se o autorizovaný servis) nikdo se nezabíval otázkou, jaký olej, specifikace a norma, se tam dával. Samozřejmě auto jezdilo pořád dál.
Potom se ale přešlo (po skončení záruky) na běžný servis a s přihlédnutím k tomu, že vozidlo jezdilo do značkového servisu (předpokládal bys tomu odpovídající servis a použití olejů) měnil se olej a použil se předepsaný mot. olej Schell dle normy.
Auto najezdilo cca. 2000 Km. Pak začalo mít trochu jiný zvuk a cukat (když to přeženu, tak jako by se trochu přidíralo). První co tě napadne, naposledy se dělal olej. Olej se vypustil a nevěřil jsem, co z toho auta teklo za humus. Nový olej Schell + svíčky, olejový filtr. Od té doby po ujetí cca. 5 tis Km nový olejový filtr a nyní zcela bez problémů, spotřeba o 1.5 l pokles, zmenšil se hluk motoru a motor nebere olej. Nyní stálý interval 15tis. km výměna, pokaždé bez problémů.
Proč to tady teď píšu, každý si řekne, že ten schell olej, kdyby se s ním jezdilo dále a po 2tis. km by se nevypustil, tak by se motor přidřel..já připouštím..možné to je, ale je tu to jedno velké ALE .
K věci došlo tak, že když se zpětně šlo po servisu vozidla, zjistilo se (doslova se zašlo za ser.technikem a byl dotaz.. Co jste tam dávali za olej .... "Já nevím tady ten".. ukázal na neoznačený sud oleje a zasviněnou konvi, která sloužila pro všechny druhy olejů). To auto na ten humus olej jezdilo, ale byl to takový kolomaz, že postupně po najetí cca. 120 tis km zasvinil celý motorý prostor tak, že posléze nalitý mot. olej schell postupně po ujetí cca. 2 tis km rozpustil část těchto nečistot, tudíž se úplně změnil olej, který tam dopusud byl a dělala se další výměna + filtr a svíčky...
Tento případ byl trochu extrém, ale extrém bylo také to, co do toho auto od začátku dávali, životnost toho motoru už nikdy nebude tak velká, ale aspoň výše popsaným způsobem se to částečně zachránilo. Nikomu tento návod nenabízím, já jsem jej ale několikrát praktikoval u vozidel, kde jsme si opravdu nebyli jisti předešlým majitelem a servisem, olejem, teď jsem ale užil interval 1000tis. + nový olej a filtr. Vždy jsem měl jen pozitivní zpětnou vazbu a vždy po šla spotřeba a hlučnost dolů!