LPG - montáže a zkušenosti sem...
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 464
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
*
Naposledy upravil(a) Otomar dne 26.06.2018 20:48, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
- Janjan
- Nováček
- Příspěvky: 180
- Registrován: 19.01.2011 19:39
- Bydliště: Třinec
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Po delší době přidám několik postřehů s provozem na LPG. Před nějakým časem jsem zaregistroval občasné cuknutí při akceleraci. Po přepnutí na benzín se problém neprojevil ani jednou. Nakonec jsem vyměnil svíčky, ale k žádné změně k lepšímu nedošlo, auto se chovalo úplně stejně. Při návštěvě LPG servisu mi doporučili vyměnit kabely ke svíčkám a problém byl vyřešen.
Tento týden jsem absolvoval kontrolu na STK. Dost mě překvapila reakce technika. Při pohledu na stav tachometru se podivoval, že mám od poslední technické najeto bezmála 50.000km, že se to jen tak nevidí. No, řekl jsem mu, že jsem si auto nekupoval proto, aby mi stálo v garáži.
Tento týden jsem absolvoval kontrolu na STK. Dost mě překvapila reakce technika. Při pohledu na stav tachometru se podivoval, že mám od poslední technické najeto bezmála 50.000km, že se to jen tak nevidí. No, řekl jsem mu, že jsem si auto nekupoval proto, aby mi stálo v garáži.
C-Max 1.6 Duratec 74kW Gen-X SEA GREY, r.v.2010, spotřeba 6,4/100, od 8.7. 2016 jezdím na LPG
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Když už to má někdo na LPG, tak bych předpokládal, že něco takovýho najede, jinak by to ani nemělo cenu
Moje bilance je teď najetých 60tis.km na plyn. Kromě počáteční investice 23,5tis.Kč a výměny filtrů po 350Kč jsem neměl žádný výdaj navíc.
2x doma zkontrolovány vůle na ventilech - beze změny a v toleranci.
A výměnu filtru už si budu dělat doma taky sám, stojí stovku a nemusím aspoň nikam jezdit.
Svíčky mám standardní a vydržely normálně celý interval 60tis.km.
Dlouhodobá spotřeba 8,4 LPG + 0,25 Benzínu, za mě naprostá spokojenost.
Moje bilance je teď najetých 60tis.km na plyn. Kromě počáteční investice 23,5tis.Kč a výměny filtrů po 350Kč jsem neměl žádný výdaj navíc.
2x doma zkontrolovány vůle na ventilech - beze změny a v toleranci.
A výměnu filtru už si budu dělat doma taky sám, stojí stovku a nemusím aspoň nikam jezdit.
Svíčky mám standardní a vydržely normálně celý interval 60tis.km.
Dlouhodobá spotřeba 8,4 LPG + 0,25 Benzínu, za mě naprostá spokojenost.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
tak jsem to nějak přechválil...
Dneska během cesty (už asi po 100km souvislé jízdy) se mi systém LPG začal sám od sebe jakoby restartovat, zhasly diody, rosvítily se, a takhle několikrát. Pak jsem zjistil, že to při malém plynu cuká, neudrží volnoběh a aktuální spotřeba cca 2x větší než normálně
Na benzín to jelo dobře.
Zastavím, prošahám všechny konektory, ale beze změny. Pak jsem s tím ještě laboroval za jízdy stylem dlouhého podržení tlačítka, kde jsem najednou mohl volit mezi "svítí jedna" nebo "svítí dvě" diody (co to proboha znamená, nic jsem v manuálech nenašel???) Nastavil jsem jednu diodu, dlouze podržel a už to zase jelo normálně. Systém LandiRenzo. Nějaká rada?
A ještě navíc mě sere, že jsem jsem kvůli tomu jel asi 10km na benzín
Dneska během cesty (už asi po 100km souvislé jízdy) se mi systém LPG začal sám od sebe jakoby restartovat, zhasly diody, rosvítily se, a takhle několikrát. Pak jsem zjistil, že to při malém plynu cuká, neudrží volnoběh a aktuální spotřeba cca 2x větší než normálně
Na benzín to jelo dobře.
Zastavím, prošahám všechny konektory, ale beze změny. Pak jsem s tím ještě laboroval za jízdy stylem dlouhého podržení tlačítka, kde jsem najednou mohl volit mezi "svítí jedna" nebo "svítí dvě" diody (co to proboha znamená, nic jsem v manuálech nenašel???) Nastavil jsem jednu diodu, dlouze podržel a už to zase jelo normálně. Systém LandiRenzo. Nějaká rada?
A ještě navíc mě sere, že jsem jsem kvůli tomu jel asi 10km na benzín
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak, mám najeto přes 120 000km na lpg (za 6 let). Za tu dobu žádné nestandardní výdaje, pouze filtry, flashlube olej a jednou vyměněn reduktor a repase lpg vstřiků (minulý rok). Po kontrole vůle ventilů (která se dělala před rokem), skoro všechny v toleranci (tzn. sací 0.25mm, výfukové 0.30mm, oboje -+0.3mm), pouze jeden výfukový má 0.18mm. Chod motoru OK, všechno se zdá být v pohodě, nepozoruju žádné nestandardní chování motoru. Řeším otázku, zda nechat seřídit nebo to ještě chvíli vydrží, neporadíte mi?
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Řeším to z toho důvodu, že finančně nejnáročnější bude ta práce, která je +- podobná jako kdyby se měl vyměnit zaklepaný ventil - počítám, že do 10 000,- Kč oboje. Jezdím nenáročné (ne dálniční) trasy, motor je v optimálním zatížení, tzn. ještě by to mohlo chvilku vydržet...
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak evidentně se ti to moc seřizovat nechce
Jak často to kontroluješ? Já každejch 30tis.km., zatím zcela beze změny. Ta cena se mi zdá moc, určitě by měl být rozdíl oproti GO hlavy.
Jak často to kontroluješ? Já každejch 30tis.km., zatím zcela beze změny. Ta cena se mi zdá moc, určitě by měl být rozdíl oproti GO hlavy.
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zatím jsem nechával kontrolovat dvakrát, takže to vychází na 60 000 km. Možná bych to mohl nechat ještě přeměřit, abych věděl, jak se to za ten rok pohlo a pak se rozhodnout
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Kolik platíš za kontrolu?
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Mám pocit, že jsem platil kolem 1000-1500,- Kč.
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Nakonec nechávám seřídit ve Fordu - Auto Kora Top S.r.o. ve VM.
Za seřízení si řekli 7000,- Kč, uvidíme na kolik to nakonec vyjde.
Za seřízení si řekli 7000,- Kč, uvidíme na kolik to nakonec vyjde.
-
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 14.04.2010 18:19
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Ahoj nechci vam to tu spamovat ale koupil jsem focuse s 3 roky starym plynem.
A jsou tam svicky o kterych neni zadny zaznam kolik maji km
Myslim, ze by bylo lepsi je vymenit?
Co jsem stihl precist doporucuji se svicky motorcraft ale nevim jestli nejake se specifikaci na lpg nebo dat normal?
Budu vdecny za radu
Focus 2 1.6 ti 85kw 2006
A jsou tam svicky o kterych neni zadny zaznam kolik maji km
Myslim, ze by bylo lepsi je vymenit?
Co jsem stihl precist doporucuji se svicky motorcraft ale nevim jestli nejake se specifikaci na lpg nebo dat normal?
Budu vdecny za radu
Focus 2 1.6 ti 85kw 2006
Focus II 2005 1,6 VCT Lpg
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Já mám normál, měním po 60tis.km.
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
harmon3k: Vzhledem k ceně originálních svíček bych je rovnou preventivně vyměnil. Mě se zatím vždycky sami přihlásily o výměnu po cca těch předepsaných 60k km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 14.04.2010 18:19
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
A zkousek nekdo ty special na lpg pry by melo zamezit cukani v nizsich otackach..
Viz text o svickach v jine diskuzi
Zapalovací svíčky na LPG
Správný zážeh směsi u plynových motorů:
Jiné palivo, jiné zapalovací svíčky
Zapalovací svíčky LPG
Pokud se řidiči rozhodnou pro přestavbu vozidla na pohon LPG/CNG, informují se vždy o řadě věcí: Spolehlivost, bezpečnost, možnost úspory paliva atd.
Firma provádějící přestavbu na LPG či servis vozidla již provozovaného na plyn se na druhé straně musí vyznat především ve speciálních technikách a zvláštních technických požadavcích na komponenty zapalovací soustavy pro plynové motory.
Při přestavbě na LPG je důležité:
Motor vyžaduje pro provoz na LPG jiné zapalovací svíčky s přizpůsobenými vlastnostmi.
Výměna: Získání výkonu, úspory paliva, šetření motoru
Zapalovací svíčky používané v motorech na plyn podléhají vyššímu opotřebení než je tomu u benzínových motorů. Proto je nutné vyměňovat tyto svíčky v kratším intervalu než při porovozu na benzín.
Výrobci přestavbových sad na LPG nemohou z hlediska zapalovacích svíček udat zpravidla žádnou závaznou informaci, protože nemohou předvídat, do jakého motoru se sada bude instalovat. Zde musí svoji kompetenci a odborné znalosti prokázat v první řadě montážní firma plynového systému a následný servis:
Jaké zapalovací svíčky jsou správné a jak často je nutné je měnit.
Rozdíly mezi motory na benzín a na plyn:
V důsledku přestavby z benzinu na plyn vzniká pro motory několik zvláštností:
Směs LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzin. Zatímco je v motoru při pohonu benzinem potřebné "přeskokové" napětí např. 14 kV, bude za stejných podmínek při provozu s plynem potřebné pro spolehlivé zapálení směsi napětí 16 - 18 kV.
Při provozu na LPG vznikají ve spalovacím prostoru vyšší pracovní teploty.
Vyšší zapalovací napětí a vyšší pracovní teplota ve spalovacím prostoru vedou k rychlejšímu opotřebení elektrod.
Jak je patrné z níže uvedeného grafu - dochází také k poměrně výraznému opoždění okamžiku zážehu směsi - tedy v podstatě k zmenšení "předstihu bodu zážehu" což má za následek výrazné snížení výkonu motoru. Vzhledem k oktanovému číslu LPG(až 110 Okt) motor potřebuje naopak větší předstih než je nastaven na benzín aby motor správně pracoval bez znatelného poklesu výkonu.
Jev pozdního zážehu směsi daleko za HÚ vlivem zvýšení přeskokového napětí při použití nesprávných zapalovacích svíček na LPG také způsobuje extrémní tepelnou zátěž zejména výfukových ventilů ale i celé výfukové soustavy včetně katalyzátoru.
Přizpůsobení zapalovacích svíček u motorů na plyn
Potřeba vyššího zapalovacího napětí je řešena speciální konstrukcí elektrod svíčky, použitými materiály a menší vzdáleností elektrod oproti ekvivalentům svíček na benzín.
Použitím správných speciálních svíček na LPG při provozu motoru na toto palivo výrazně chráníte vysokonapěťové části zapalovací soustavy Vašeho motoru před poškozením příliš vysokým napětím - zejména VN kabely, VN zapalovací cívky apod. Kromě tohoto aspektu je důležitá ještě jedna věc - spolehlivá jízda bez výpadků jiskry způsobující "cukání" zejména v nízkých otáčkách motoru při akceleraci.
Použitím správných svíček při provozu na LPG také předejdete často zbytečným a nepříjemným návštěvám servisu či dílny která Vám vozidlo přestavěla. Drtivá většina zákazníků totiž nemá ponětí o nutnosti použití speciálních svíček při provozu na LPG ani o tom jak veledůležitý je bezvadný stav celé zapalovací soustavy pro bezproblémový chod motoru na LPG. Tito zákazníci poté uplatňují závady spojené s výpadky zapalování jako reklamační závadu s tvrzením že na benzín to nedělá, ale na plyn ano. Auto se opravdu velmi často takto chová, protože přepnutím na původní benzínové palivo dojde okamžitě k poklesu přeskokového napětí a tím většinou problémy s výpadky(cukání)zmizí. Tato závada však nemá nic společného s nesprávnou funkcí plynového systému a tedy reklamace přestavby LPG není oprávněná. Je pochopitelné, že pokud zákazník nemá tušení o nutnosti použití speciálních svíček ani není seznámen alespoň okrajově s problematikou zapalování směsi u plynových motorů, bude logicky přisuzovat vinu nesprávného chodu motoru provedené přestavbě na plyn a tím také montážní dílně.
Proto je velmi důležité zákazníka uvažujícího o přestavbě vozidla na pohon LPG upozornit předem na problematiku zapalování a zapalovacích svíček při provozu na LPG ale i CNG.
Není to rozhodně žádný marketingový trik jak zvýšit tržby servisu či montážní dílny za prodané speciální (jistě drahé !?) svíčky, ale rozumné a pro obě strany přínosné opatření. Zákazník jezdí bez problémů se zapalováním, servis či dílna nemá problémy s řešením často nepříjemných situací při vysvětlování zákazníkovi že se nejedná o oprávněnou reklamaci.
V neposlední řadě eliminujeme antireklamu plynovým pohonům a přestavbám která je jinak šířena nespokojenými zákazníky i když se většinou nejedná o přímý problém samotného plynového zařízení automobilu.
Seriozní firma prostě předem upozorní zákazníka na potřebu použití správných svíček pro provoz na LPG a to i přes často negativní odezvu zákazníka z důvodu navýšení ceny přestavby byť to nebývá více než o 1200,-Kč u 4 válcového motoru běžné značky s kvalitními svíčkami BOSCH.
Viz text o svickach v jine diskuzi
Zapalovací svíčky na LPG
Správný zážeh směsi u plynových motorů:
Jiné palivo, jiné zapalovací svíčky
Zapalovací svíčky LPG
Pokud se řidiči rozhodnou pro přestavbu vozidla na pohon LPG/CNG, informují se vždy o řadě věcí: Spolehlivost, bezpečnost, možnost úspory paliva atd.
Firma provádějící přestavbu na LPG či servis vozidla již provozovaného na plyn se na druhé straně musí vyznat především ve speciálních technikách a zvláštních technických požadavcích na komponenty zapalovací soustavy pro plynové motory.
Při přestavbě na LPG je důležité:
Motor vyžaduje pro provoz na LPG jiné zapalovací svíčky s přizpůsobenými vlastnostmi.
Výměna: Získání výkonu, úspory paliva, šetření motoru
Zapalovací svíčky používané v motorech na plyn podléhají vyššímu opotřebení než je tomu u benzínových motorů. Proto je nutné vyměňovat tyto svíčky v kratším intervalu než při porovozu na benzín.
Výrobci přestavbových sad na LPG nemohou z hlediska zapalovacích svíček udat zpravidla žádnou závaznou informaci, protože nemohou předvídat, do jakého motoru se sada bude instalovat. Zde musí svoji kompetenci a odborné znalosti prokázat v první řadě montážní firma plynového systému a následný servis:
Jaké zapalovací svíčky jsou správné a jak často je nutné je měnit.
Rozdíly mezi motory na benzín a na plyn:
V důsledku přestavby z benzinu na plyn vzniká pro motory několik zvláštností:
Směs LPG vyžaduje pro ionizaci směsi a tím umožnění přeskoku jiskry vyšší zapalovací napětí než benzin. Zatímco je v motoru při pohonu benzinem potřebné "přeskokové" napětí např. 14 kV, bude za stejných podmínek při provozu s plynem potřebné pro spolehlivé zapálení směsi napětí 16 - 18 kV.
Při provozu na LPG vznikají ve spalovacím prostoru vyšší pracovní teploty.
Vyšší zapalovací napětí a vyšší pracovní teplota ve spalovacím prostoru vedou k rychlejšímu opotřebení elektrod.
Jak je patrné z níže uvedeného grafu - dochází také k poměrně výraznému opoždění okamžiku zážehu směsi - tedy v podstatě k zmenšení "předstihu bodu zážehu" což má za následek výrazné snížení výkonu motoru. Vzhledem k oktanovému číslu LPG(až 110 Okt) motor potřebuje naopak větší předstih než je nastaven na benzín aby motor správně pracoval bez znatelného poklesu výkonu.
Jev pozdního zážehu směsi daleko za HÚ vlivem zvýšení přeskokového napětí při použití nesprávných zapalovacích svíček na LPG také způsobuje extrémní tepelnou zátěž zejména výfukových ventilů ale i celé výfukové soustavy včetně katalyzátoru.
Přizpůsobení zapalovacích svíček u motorů na plyn
Potřeba vyššího zapalovacího napětí je řešena speciální konstrukcí elektrod svíčky, použitými materiály a menší vzdáleností elektrod oproti ekvivalentům svíček na benzín.
Použitím správných speciálních svíček na LPG při provozu motoru na toto palivo výrazně chráníte vysokonapěťové části zapalovací soustavy Vašeho motoru před poškozením příliš vysokým napětím - zejména VN kabely, VN zapalovací cívky apod. Kromě tohoto aspektu je důležitá ještě jedna věc - spolehlivá jízda bez výpadků jiskry způsobující "cukání" zejména v nízkých otáčkách motoru při akceleraci.
Použitím správných svíček při provozu na LPG také předejdete často zbytečným a nepříjemným návštěvám servisu či dílny která Vám vozidlo přestavěla. Drtivá většina zákazníků totiž nemá ponětí o nutnosti použití speciálních svíček při provozu na LPG ani o tom jak veledůležitý je bezvadný stav celé zapalovací soustavy pro bezproblémový chod motoru na LPG. Tito zákazníci poté uplatňují závady spojené s výpadky zapalování jako reklamační závadu s tvrzením že na benzín to nedělá, ale na plyn ano. Auto se opravdu velmi často takto chová, protože přepnutím na původní benzínové palivo dojde okamžitě k poklesu přeskokového napětí a tím většinou problémy s výpadky(cukání)zmizí. Tato závada však nemá nic společného s nesprávnou funkcí plynového systému a tedy reklamace přestavby LPG není oprávněná. Je pochopitelné, že pokud zákazník nemá tušení o nutnosti použití speciálních svíček ani není seznámen alespoň okrajově s problematikou zapalování směsi u plynových motorů, bude logicky přisuzovat vinu nesprávného chodu motoru provedené přestavbě na plyn a tím také montážní dílně.
Proto je velmi důležité zákazníka uvažujícího o přestavbě vozidla na pohon LPG upozornit předem na problematiku zapalování a zapalovacích svíček při provozu na LPG ale i CNG.
Není to rozhodně žádný marketingový trik jak zvýšit tržby servisu či montážní dílny za prodané speciální (jistě drahé !?) svíčky, ale rozumné a pro obě strany přínosné opatření. Zákazník jezdí bez problémů se zapalováním, servis či dílna nemá problémy s řešením často nepříjemných situací při vysvětlování zákazníkovi že se nejedná o oprávněnou reklamaci.
V neposlední řadě eliminujeme antireklamu plynovým pohonům a přestavbám která je jinak šířena nespokojenými zákazníky i když se většinou nejedná o přímý problém samotného plynového zařízení automobilu.
Seriozní firma prostě předem upozorní zákazníka na potřebu použití správných svíček pro provoz na LPG a to i přes často negativní odezvu zákazníka z důvodu navýšení ceny přestavby byť to nebývá více než o 1200,-Kč u 4 válcového motoru běžné značky s kvalitními svíčkami BOSCH.
Focus II 2005 1,6 VCT Lpg
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host