LPG - montáže a zkušenosti sem...
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Dam ti radu jak zvysit dojezd o 100km.
1)Nelechtej nikdy plyn, 3/4 plynu akceleruj na 100, 110..
Vymackni spojku a plachti az k 70-80kmh, vyuzij tetenu a profilu trati. Nepodrazuj..
Jeste jednou, nikdy nelechtej plyn.
2)Nikdy nebrzdi. I brzdeni motorem je brzdeni, viz 1 bod. Motorem se brzdi pouze pokud vis, ze musis zastavit.
1)Nelechtej nikdy plyn, 3/4 plynu akceleruj na 100, 110..
Vymackni spojku a plachti az k 70-80kmh, vyuzij tetenu a profilu trati. Nepodrazuj..
Jeste jednou, nikdy nelechtej plyn.
2)Nikdy nebrzdi. I brzdeni motorem je brzdeni, viz 1 bod. Motorem se brzdi pouze pokud vis, ze musis zastavit.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Lechtat musím, protože většinu trasy jedu v řadě aut. Vyřazení je úspornější ještě víc než bys čekal, protože to občas i samo chcípne
Brzdy nepoužívám, kotouče na minulým autě jsem měnil po 220tis.km a klidně tam ještě mohly zůstat.
Teď jsem do prázdný nádrže natankoval 38,86, což je 74 %.
Brzdy nepoužívám, kotouče na minulým autě jsem měnil po 220tis.km a klidně tam ještě mohly zůstat.
Teď jsem do prázdný nádrže natankoval 38,86, což je 74 %.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 18.01.2018 19:16
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zdravím všechny,
jak jsem se někde na 189 stránce dočetl, tak 199 stran studování je trochu moc a proto se nezlobte za další spaming toho, že to tu bylo někdy probíráno.
Jsem novým majitelem FoFo letošního modelu a pro případnou budoucí přestavbu na LPG jsem pořídil 1,6ku s 77 kW.
Prosím o radu, zda je tato motorizace vhodná pro LPG (Flashlube) a jaké máte zkušenosti s podobnou motorizací.
Díky všem!!!
jak jsem se někde na 189 stránce dočetl, tak 199 stran studování je trochu moc a proto se nezlobte za další spaming toho, že to tu bylo někdy probíráno.
Jsem novým majitelem FoFo letošního modelu a pro případnou budoucí přestavbu na LPG jsem pořídil 1,6ku s 77 kW.
Prosím o radu, zda je tato motorizace vhodná pro LPG (Flashlube) a jaké máte zkušenosti s podobnou motorizací.
Díky všem!!!
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Vhodná není, ale fungovat to bude. Na starší verzi tohodle motoru mám najeto 70k km na LPG bez přimazávání a zatím drží. Lepší volbou by podle mě byl ecoboost a přímé vstřikování kapalného LPG.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
No, pokud bych vybíral současnej model focuse, tak bych ten tvůj motor nevybral a na LPG už vůbec ne, ale co se dá dělat. Proč ses nezeptal před koupí? Nezanedbej kontrolu ventilových vůli po 20-30 tis. km a nech si to instalovat u někoho, kdo to fakt umí, to je základ úspěchu.
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 18.01.2018 19:16
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Volba tohoto motoru byla čistě ekonomická záležitost, víc peněz jsem prostě neměl. O Ecoboostech jsem slyšel samou chválu, ale objemem nic nenahradíš, jak se říká.
Přestavbu chystám, až zas opět něco našetřím, ale jistě to bude profík, mám 2 v merku, co vím, že tomu rozumí a u jednoho jsem si sám nechával dělat Feldu a brácha Nissana Note a druhý brácha Feldu u druhého montéra a zatím vše bez problémů, až na vypálený sedla ventilů, protože přestal fungovat flashlube (Note).
Otázkou stále zůstává, proč tuto motorizaci nevolit na LPG?
Sice jsem toho moc nenajel, ale co se týče svižnosti a spotřeby, tak jsem spokojený /to se oproti předchozí C4 Picasso říci nedá, tam jsem jezdil za 8,5, tohle mám za 7 litrů a ještě k tomu svezení je bezvadný.
Přestavbu chystám, až zas opět něco našetřím, ale jistě to bude profík, mám 2 v merku, co vím, že tomu rozumí a u jednoho jsem si sám nechával dělat Feldu a brácha Nissana Note a druhý brácha Feldu u druhého montéra a zatím vše bez problémů, až na vypálený sedla ventilů, protože přestal fungovat flashlube (Note).
Otázkou stále zůstává, proč tuto motorizaci nevolit na LPG?
Sice jsem toho moc nenajel, ale co se týče svižnosti a spotřeby, tak jsem spokojený /to se oproti předchozí C4 Picasso říci nedá, tam jsem jezdil za 8,5, tohle mám za 7 litrů a ještě k tomu svezení je bezvadný.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
S tím "objem ničím nenahradíš" bych byl opatrný, nahradit jde ledasčím.
Podpálený sedla... to, že mu nefungoval flashlube, je jedna věc, ale hlavně asi nekontroloval vůle a jezdil dokud to jelo.
Podpálený sedla... to, že mu nefungoval flashlube, je jedna věc, ale hlavně asi nekontroloval vůle a jezdil dokud to jelo.
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 14.11.2015 05:55
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
To ja dám ledva 450km na tých 40l lpg Skôr tak 420-430...jarous350 píše:U konce nádrže to na benzin přepne při větší akceleraci. Pokud to zase vrátím na LPG, tak klidnou jízdou jedu dál klidně dalších 15km, než to chce přepnout znova.
Systém funguje dobře, poslední nádrž mám s dojezdem 500 km, ale tvých 560 km by bylo výrazně lepších, to už by mi totiž stačilo na 2 cesty do práce
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Byl jsem teď na pravidelné revizi a ptal jsem se na to servisáka. Řekl, že pokud nenatankuju 80 procent, můžu k němu přijet s prázdnou nádrží a on přihne plovák, který uzavírá tankování.
Jestli to funguje na plovák, tak to můžu ještě dělat jako to mají zařízený na Ukrajině. Najedou zadním kolem na nájezd a natankujou o 5 litrů benzínu víc
Jestli to funguje na plovák, tak to můžu ještě dělat jako to mají zařízený na Ukrajině. Najedou zadním kolem na nájezd a natankujou o 5 litrů benzínu víc
- voofy
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 31.01.2013 19:38
- Bydliště: Hradec Králové
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Po výměně LPG nádrže se mi snížila kapacita z 52l na 42l. A taky mi mechanik řekl, že pokud se to nezlepší, že mám přijet na ohnuti plováku přece jen když je to 60l nádrž, tak je škoda ji mít plnou jen ze 2/3
Ford Focus II před FL 1.6 Zetec-S PFI Kombi
- motorolarulez
- Člen klubu
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11.05.2016 13:18
- Bydliště: Plzeň
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Mozna trosku z jineho soudku, ale narazil jste uz nekdo u mereni emisi na problem se spojenim se ridici jednotkou?
Dnes jsem byl na STK a na emisich se me technik ptal, jestli nahodou nemam s LPG nejaky problem. Moc jsem nevedel, kam tim miri, ale pak jsem si vsimnul, ze to jejich meridlo vubec nereflektovalo aktualni otacky motoru a stale se drzelo kolem 650, ac technik stal na plynu a hnal motor do otacek.
Jakmile prepnul na benzin, vsechno OK, po prepnuti na plyn hodnoty z motoru znovu spadly dolu.
Nakonec se nechal presvedcit, ze je to jen problem v komunikaci s ridici jednotkou, ve chvili, kdy je zapnute LPG (ELMconfig mi PCM taky nenacte, pokud mam zapnute LPG). Kazdopadne chvili vypadal tak, ze me vyhodi ... na otazku co teda s tim, kdyz je to original LPG od Fordu a stejne jim to nejede, jen pokrcil rameny
Dnes jsem byl na STK a na emisich se me technik ptal, jestli nahodou nemam s LPG nejaky problem. Moc jsem nevedel, kam tim miri, ale pak jsem si vsimnul, ze to jejich meridlo vubec nereflektovalo aktualni otacky motoru a stale se drzelo kolem 650, ac technik stal na plynu a hnal motor do otacek.
Jakmile prepnul na benzin, vsechno OK, po prepnuti na plyn hodnoty z motoru znovu spadly dolu.
Nakonec se nechal presvedcit, ze je to jen problem v komunikaci s ridici jednotkou, ve chvili, kdy je zapnute LPG (ELMconfig mi PCM taky nenacte, pokud mam zapnute LPG). Kazdopadne chvili vypadal tak, ze me vyhodi ... na otazku co teda s tim, kdyz je to original LPG od Fordu a stejne jim to nejede, jen pokrcil rameny
Ford Mondeo MK5 HEV 2.0, r.v. 2019 - Vignale
Ford C-Max 2.0 Bi-Fuel, r.v. 2009 - Titanium
Ford C-Max 2.0 Bi-Fuel, r.v. 2009 - Titanium
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Nebyl u origo systému problém s tím, že je ta jednotka zamčená? Mě normálně OBD diagnostika ukazuje údaje i na LPG, systém Prins. Problém na emisích jsem měl a mám, že pokud ten konkrétní systém nemají na seznamu, tak to prostě nezměří. Netuším jestli je to problém byrokratický, nebo na to nemají vybavení.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Taky vidím během provozu na LPG všechno - systém LandiRenzo. Jinak moje oblíbená STK, kterou rozhodně nehodlám měnit, protože se chovají slušně a i trochu shovívavě, emise na LPG vůbec neměří. Ale LPG emise měří ve firmě, která mi LPG instalovala. Stejně tam musím před STK na revizi, takže to nechám změřit přímo u nich a bude to bez problému.
- motorolarulez
- Člen klubu
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11.05.2016 13:18
- Bydliště: Plzeň
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Origo system by mel byt BRC. Jestli se nemylim, tak je jednotka zamcena pro zapis, ale vycitat by z toho jit melo.
Myslim, ze problem asi bude v tom, ze se ty jednotky (PCM a LPG) "mlati" pres sebe, s cimz protistrana nepocita a pak to ruzne blbne (viz Elmconfig, apod.).
To by me zajimalo, jak to teda v IT nebo DE, kde se snad tyhle Fordy oficialne prodavaly, pri emisich delaji
Myslim, ze problem asi bude v tom, ze se ty jednotky (PCM a LPG) "mlati" pres sebe, s cimz protistrana nepocita a pak to ruzne blbne (viz Elmconfig, apod.).
To by me zajimalo, jak to teda v IT nebo DE, kde se snad tyhle Fordy oficialne prodavaly, pri emisich delaji
Ford Mondeo MK5 HEV 2.0, r.v. 2019 - Vignale
Ford C-Max 2.0 Bi-Fuel, r.v. 2009 - Titanium
Ford C-Max 2.0 Bi-Fuel, r.v. 2009 - Titanium
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Naopak, tohle je pro LPG zastavbu temer idealni volba. Neni to primo-vstrik a tudis bezny seq. system plne postaci a s montazi jsou letite zkusenosti. Jen pozor na ventily, bez primazu a nejlepe aktivniho to na dlouho nebude. Doporucuji rovnez cas od casu prekontrolovat vule, ale ja mam jiz 200k a jeste jsem se na ne ani nepodival .jacoubek87 píše:Volba tohoto motoru byla čistě ekonomická záležitost, víc peněz jsem prostě neměl. O Ecoboostech jsem slyšel samou chválu, ale objemem nic nenahradíš, jak se říká.
Přestavbu chystám, až zas opět něco našetřím, ale jistě to bude profík, mám 2 v merku, co vím, že tomu rozumí a u jednoho jsem si sám nechával dělat Feldu a brácha Nissana Note a druhý brácha Feldu u druhého montéra a zatím vše bez problémů, až na vypálený sedla ventilů, protože přestal fungovat flashlube (Note).
Otázkou stále zůstává, proč tuto motorizaci nevolit na LPG?
Sice jsem toho moc nenajel, ale co se týče svižnosti a spotřeby, tak jsem spokojený /to se oproti předchozí C4 Picasso říci nedá, tam jsem jezdil za 8,5, tohle mám za 7 litrů a ještě k tomu svezení je bezvadný.
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů