Stránka 183 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 12:05
od Ma.rt
Kaspik píše: 15.03.2021 11:38
Ma.rt píše: 15.03.2021 11:20
Aspon jeden dukaz, jinak jsi tu za lhare 8) nikdo tu nic takového netvrdil. Myslel jsem, ze aspon nekteri tu mají rozum...
Tak už stačilo, ne? ... vlastně stačilo nereagovat a nepokračovat v tom :nazdravi:
No ja si nezacal...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 12:09
od Anduril
Sentik píše: 15.03.2021 11:51 No a ta Kuga PHEV, to je stejně zvlášní slepenec, relativně velká 2,5ka, slabá na dnešní dobu, k tomu tedy eCVT a PHEV.
Takže je to drahý, moc to nejede, je to složitý, při předjíždění se to točí někam nevim kam a že by to žralo nějak o moc mín, to taky ne :nixw:
Je to prostě o způsobu využití, pro klidnýho řidiče, příměstskej provoz a semtam vytáhnout o vejkendu na vejlet .. OK. Ale žadný sportování, prosím.
To se ti zda, ze je to slozite - naopak je to prave docela chytre jednoduche. Mas tam jednoduchy atmosfericky motor, pracujici v idealnich otackach, 2 jednoduche elektromotory a jednoduchou prevodovku. Jednoduchou atmosferu, zadne turbo, zadny primy vstrik, zadne spojky, zadne dvouhmoty, zadnou slozitou (automatickou) prevodovku.
Pro nadsence to jiste nebude velky pozitek to ridit, ale ciste z pragmatickeho pohledu to neni zas tak spatne.
Jinak hybrid samozrejme dava vyniknout tam, kde jezdis jen kratke trasy, popojizdis a tim padem se co nejvice jede na elektrinu. Kdyz tomu budes stat furt na plynu nebo pojedes po dalnici, tak tam to samozrejme vyznam nema a spotreba bude odpovidat tomu benzinovemu motoru.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 13:51
od Stanley_vy
Anduril píše: 15.03.2021 12:09 Mas tam jednoduchy atmosfericky motor, pracujici v idealnich otackach, 2 jednoduche elektromotory a jednoduchou prevodovku. Jednoduchou atmosferu, zadne turbo, zadny primy vstrik, zadne spojky, zadne dvouhmoty, zadnou slozitou (automatickou) prevodovku.
Pro nadsence to jiste nebude velky pozitek to ridit, ale ciste z pragmatickeho pohledu to neni zas tak spatne.
Jinak hybrid samozrejme dava vyniknout tam, kde jezdis jen kratke trasy, popojizdis a tim padem se co nejvice jede na elektrinu.
Očekávám, že teď tu bude chvilku klid a před Fordem fronty. To je přesně to, na co se tu čeká. Jednoduchý motor, ideální na krátké trasy. Nástupce 2.0i. :palec_nahoru:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 14:01
od Sentik
No jak to popisuje Anduril, tak pro většinu kupujících je to vlastně fakt ideál řešení :) (až na tu cenu, ta se líbit moc nebude)
Jen nemám úplně představu, kolik třeba stojí nová baterka, jak moc servisně složitý to řešení 2,5+eCVT+elektrika je, jak moc se to může rozpadat.

Podvozkově ta Kuga zábavaná bude, o to strach nemam a potvrzujou to i recenze, jen tahle motorizace bude taková všelijaká..

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 14:14
od Stanley_vy
Mě právě teď překvapila ta kritika na eCTV v Kuge. Je mi auto sympatické a hybrid mi taky nepřišel úplně marný. Nudnější než Galaxy to taky nejspíš nebude. No a to Galaxy má vlastně stejné řešení jako Kuga. :D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 14:16
od Sentik
Ty to vůbec neřeš, protože manželka rozhodla o Exploreru :palec_nahoru:
Tzn. tam si v pohodě a tato diskuze o eCVT je bezpředmětná :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 14:18
od Stanley_vy
Pravda. To je Galaxy a Kuga dohromady. :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 14:25
od Anduril
Sentik píše: 15.03.2021 14:01 Jen nemám úplně představu, kolik třeba stojí nová baterka, jak moc servisně složitý to řešení 2,5+eCVT+elektrika je, jak moc se to může rozpadat.
Pokud si kupujes nova auta, tak te to asi nemusi moc trapit :) Bezny servis = jako u kazde atmosfery + navic druhy chladici okruh pro elektro/baterky. Prevodovka jako takova zadne zvlastni servisy predepsane nema.
Pokles kapacity baterie - stale je tam ten benzinovy motor, takze to nebude tak dramaticky efekt, jako ciste u elektromobilu :)
Stejne reseni pouziva Toyota uz hoodne dlouho a je spolehlive.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 14:34
od Sentik
Jak s tímhle má člověk malou zkušenost ... tak Toyota třeba v nový Corolle používá co, CVT nebo eCVT nebo co? :oops:

Protože tam je to přesně o tom, dokud se jelo na velkou pohodu, tak dobrý, ale jak se tomu přidá, tak ten zvuk, ten hukot, ne, to bych prostě jako vlastník absolutně nesnesl. Totál mixér.
Cca 180koní v kombinaci motor + elektro a nejede to, řve to, brrrr, jen si vzpomenu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 14:40
od Anduril
Take eCvt - je to stejny system.
Zalezi taky na odhlucneni. Ale proste to nesmis prirovnavat k autu s klasickymi prevody. Tady motor slouzi jako generator energie a jeho otacky nesouvisi primo s tim, jak auto zrovna jede. Nicmene chapu, mne se tahle vlastnost taky nelibi :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 15:07
od Stanley_vy
Ale jsou s tím dlouholetý zkušenosti. :)
stažený soubor.jpg
stažený soubor.jpg (12.6 KiB) Zobrazeno 2595 x

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 16:16
od Kaspik
Sentik píše: 15.03.2021 14:16 Ty to vůbec neřeš, protože manželka rozhodla o Exploreru :palec_nahoru:
Tzn. tam si v pohodě a tato diskuze o eCVT je bezpředmětná :mrgreen:
Stanley_vy píše: 15.03.2021 14:18 Pravda. To je Galaxy a Kuga dohromady. :mrgreen:
Ale ale ale, co je to za dobré zprávy při pondělku?! :ble2:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 18:07
od Stanley_vy
Stačila k tomu ta strašná recenze (záměrně neříkám test) na Primě. :palec_nahoru: Akorát budeme muset ještě pár let počkat. :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 19:42
od stano.
Sentik píše: 15.03.2021 14:01 Jen nemám úplně představu, kolik třeba stojí nová baterka, jak moc servisně složitý to řešení 2,5+eCVT+elektrika je, jak moc se to může rozpadat.
Neviem ako Ford, ten to ma celkom cerstve. U Toyoty je to ten vlhky sen, menit len olej a filtre. Baterka na Yarisa nejakych 1200-1500eur. Zato taky Jazz vyse 6000 eur.
Stale je to servisovatelne doma. Ziadna raketova veda. Aj vymena baterky po x rokoch je spravitelna doma. Dokonca aj silove casti sa daju spravit povacsine z bezne dostupnych suciastok, alebo kupit ako nejaky mensi modul.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 15.03.2021 19:44
od stano.
Sentik píše: 15.03.2021 14:34 Jak s tímhle má člověk malou zkušenost ... tak Toyota třeba v nový Corolle používá co, CVT nebo eCVT nebo co? :oops:
Corolla bude podla mna to iste co Yaris a Prius, takze eCVT. Ale samotny hybridny system - vykon, pripajanie spalovaku, rozdelenie "sil" medzi elektro a spalovak, maju odlisne.