1.8 - volnoběžné otáčky
- Meda
- Pokročilý
- Příspěvky: 557
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jestli Ti blbne tacho tak je to na výměnu čidla co je v převodovce(cena 1223,- pokud je to na převodovku IB5). Někdo to tu řešil jak jde špatně ven. Vyčistit na něm není co když ho teda v pohodě vyndáš. Většinou ho rozlomíš a nebo ulomíš kolíček co ho tam jistí jak tu někdo psal.
- NorMack
- Nováček
- Příspěvky: 48
- Registrován: 27.05.2009 23:33
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Nevite jestli je snimac polohy skrtici klapky stejny na 1.8 i 1.6 motorech? Servisman mi pred nejakou dobou rikal ze mam snimac vadny. Motor po startu blbne, zhasina, nema zatah a cuka se. A nevite kde a za kolik onen snimac koupit? Nema nekdo doma? Diky
Ford Focus Combi 1.8 85kW+LPG Black pearl ->
Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kW 2004, Gold spirit ->
Ford Mondeo Combi 2.2TDCi 114kW 2005, Black Panther
Ford Mondeo Combi 2.0TDCi 96kW 2004, Gold spirit ->
Ford Mondeo Combi 2.2TDCi 114kW 2005, Black Panther
- Meda
- Pokročilý
- Příspěvky: 557
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Na 1.6 i 1.8 je snímač škrtící klapky stejný. Jeho cena ve Fordu je 1838,-
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Já jsem ten snímač rozebral a vyčistil, zkus to taky, než budeš vytahovat těch cca 1900.kč
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak koukám, že s 1.8 jsou docela problémy s těma otáčkama, což jsem netušil před koupí FF. Já musím říct, že zatím od koupi Focusa 1.8 před měsícem, jsem jen vysledoval to podržení otáček při přeřazení a akorát 3x se mi jakoby sekla klapka při vyřazení. Prostě jsem se rozjel, vyřadil na neutrál a otáčky zůstaly viset na otáčkách, na které jsem jel a to např. na 2000ot/min. Jinak volnoběh mě jede v pohodě (za studena i za tepla) cca 850 - 900 ot/min (nekolísá), nezkoušel jsem to s klimou, pač ju nemám ještě po údržbě. Jinak, když vyřadím, tak otáčky padaj v pohodě na těch cca 900 (krom toho kousnutí 3x, co se mě stalo v únoru). Myslíte, že to seknutí otáček značí již zmiňované problémy? Po vyšlápnutí spojky pak padly v pohodě na těch cca 900ot/min. Právě auto bylo v bazaru od sprna 2009 a já ho bral v půlce února 2010, tak mě napadlo, jestli jen ovládání klapky nebylo zatuhlé. Díky předem za rady.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 25.07.2008 07:14
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Mam 1.8 asi 2 roky, je to rocnik 99 dovoz z nemecka, takze uz aj dost stare auto-s tymi otackami ze ostanu kusok nad 1000 po vyradeni sa ozaj niekedy stane-v zime tak 1x za mesiac ale neriesim...nie je to nove auticko tak takuto chybicku mu prepacim
a inak sluzi vyborne-jazdi kazdy den cca 80-90 km a v lete najake 2 dlhe trasy ala Taliansko s rodinou. takze neni to garazovy special:)kde sa to tazko prejavi.

-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Chci se zeptat, stalo se někomu, že se mu při dojíždění na neutrál samy začaly zvyšovat otáčky (až pomalu k 5000)?? Já jsem se dneska vyděslil úplně, když se mě to stalo. Prostě jsem jel kolem té 40 km/h, vidím červenou, břibržďuji, vyřadím a najedou otáčky šly od 1000 až skoro k 5000. Na další křižovatce (už jsem se blížil k domu) se to opakovalo. Pak jsem po hodince jel opět a už se to neopakovalo. Auto mám od února a toto se mě stalo dneska poprvé, takže nevím, proč to udělalo. Jinak den před tím jsem měnil vzduchový filtr, ale to by snad s tím problémem nemělo mít nic společného. Díky za rady předem.
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Když se ti budou ,při tom co popisuješ zvyšovat otáčky ,zkus ještě jednou sešlápnout spojku ,mělo by to pomoc . Mě se tohle občas stane ,když mám puštěnou klimu. 

-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
No, na poprvé jsem musel zpět zařadit kvalt a vyřadit, aby to padlo a na podruhé to šlo, přes tu spojku, jak píšeš. Dneska jsem jel a v pohodě otáčky padaly. Takže snad to není nic vážného. Mě to udělalo poprvé, klimu jsem zaplou neměl (nemám ju funkční).
Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak po třech dnech se to zvyšování otáček na neutrál stále opakovalo.
A je zajímavy, že jen odpoledne. Prostě při vyřazení (dojezd ke křižovatce) stoupaly otáčky až na 4000 a to i když jsem vyřadil při 20km/h (padly na těch 900 až jsem úplně zastavil). Nevím co s tím je, celý únor a březen to vůbec moje auto nedělalo. V pohodě drželo volnoběh a teď najednou toto. Díky předem za každou radu.

Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
To je problém který se tu řeší od samého začátku a po pravdě na to neexistuje nic co by fungovalo na sto procent bohužel každý zkoušel něco jiného a každému pomohlo taky něco jiného ale sto procentního není asi nic mě osobně pomohlo přeštelování volnoběžného ventilu když mi to začalo dělat to samé jako tobě ale na sto procent jsem to také neodstranil . Jediné co vypadalo že fungovalo na sto procent bylo odpojení snímače od spojkového pedálu ale já osobně jsem proti tomu co koliv odpojovat , protže to má vždy vliv zas na nšco jiného a tohle například způsobovalo to , že při jízdě při sundání nohy z plynu se zařazenou rychlostí nepadala spotřeba na 00 při opětovném zapojení vše fungovalo , takže jak říkám je to asi nevyřešitelný problém a když se to podaří alespoň z půlky eliminovat tak pak nezbívá nic jiného než si na ten zbytek zviknout !!!
1.8 16v Ghia combi 1999
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Filous-- tak jsem asi jedinej ze 100sta, kterému se to povedlo na 100 procent.
Sice po 1/2 roce nervů.




Sice po 1/2 roce nervů.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Dal jsem nový snímač km na převod. Za 2. nový volnob. ventil. Za 3. vyčistil drážky na sníma. klapky. Za 4. vyčistil váhu vzduchu. Za 5. vyčistil klapku a celé těleso klapky. Dále jsem na dorazový šroub klapky dal matičku M5. Odpojil jsem konektor od volnob. ventilu, přitáhl jsem tu matičku M5, tak aby motor držel cca 1000 ot. Pak jsem zapojil zpět konektor voln. ventilu, ot. se zvednou asi na 1500-1700. Povoloval jsem pak tu M5 a zárověn přitahoval ten šroubek na volno.vent. až jsem se dostal na těch 750-800 ot. Klapka je sice ne na 100 procent zavřená, ale tu mezírku cca 0.01-0.02 milimetru snímač klapky nezaznamená, vůle tam jsou nepatrné. Toto jsem dělal na teplém motoru. Za studena po nastartování jsou ot. tak 1200-1300. Asi po 2 až 3 minut. spadnou na 950. Pak už při jízdě drží 750-800. Při přeřazování ani nelezou nahoru. Je fakt,že než odjedu od garáže a zamnknu vrata a branku tak už jsem na těch volno. ot. je to tak cca 5 min.Filous píše:A co jsi pro to musel udělat nebo je tajné ?
Jinak před tím jsem na tom volnoběhu laboroval dlouho a dělal i jiné skopičiny s odpoj. konekt. na všech čidlech a zkoušel a zkoušel. I jsem si udělal vypínač voln. ventilu přijízdě ale to ŘJ nebrala. Zatím to funguje. Snad ti tento "návod " bude k něčemu!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
petulak: zajímavý návod, vyzkouším to.
Filous: mně se taky moc nelíbilo odpojit snímač pedálu spojky, ale bylo to jediné, co u mě zabralo docela dost. Předtím se volnoběh choval hrozně, hlavně to nepadání otáček během řazení a občasné držení vyššího volnoběhu, jen sporadické vypínání paliva při brzdění motorem. Prošel jsem různě na fóru popisované možné příčiny - podtlakové hadičky, vyčištění klapky voln.ventil(vyčištění=nepomohlo, pak výměna=nepomohlo, doladění šroubkem=nepomohlo), proměření snímače polohy škrtící klapky, výměna ventilku odvětrávání klikovky a co já vím .
Ten odpojený snímač pedálu spojky mi pomohl hodně, nicméně pořád to není úplně ideální - jak jsi psal, teď neodpojuje palivo při brzdění motorem(ale u mě i předtím to vypínání paliva moc nefungovalo, teď ale nikdy). Další věc, která mi vadí dost - dlouho(několik sec.) zůstávají viset vysoké otáčky, pokud se motor předtím trochu víc točil - třeba: rychlejší akcelerace, pak rychlé zastavení a to drží poslední otáčky, ty pomalu padají třeba 2-3 sec. i když už stojím - za tohle bych vraždil(představte si - zastavím takhle na červené a otáčky pomalu padají třeba ze 4 tisíc, to vypadá, že stojím na plynu). S odpojeným snímačem pedálu spojky se tohle zlepšilo(ot. padají rychleji), ale nezmizelo to, nicméně předtím to byla katastrofa. Já jsem přesvědčený, že ty otáčky musí držet ŘJ volnoběžným ventilem - tudíž buď je to záměr, nebo chyba v SW.
Filous: mně se taky moc nelíbilo odpojit snímač pedálu spojky, ale bylo to jediné, co u mě zabralo docela dost. Předtím se volnoběh choval hrozně, hlavně to nepadání otáček během řazení a občasné držení vyššího volnoběhu, jen sporadické vypínání paliva při brzdění motorem. Prošel jsem různě na fóru popisované možné příčiny - podtlakové hadičky, vyčištění klapky voln.ventil(vyčištění=nepomohlo, pak výměna=nepomohlo, doladění šroubkem=nepomohlo), proměření snímače polohy škrtící klapky, výměna ventilku odvětrávání klikovky a co já vím .
Ten odpojený snímač pedálu spojky mi pomohl hodně, nicméně pořád to není úplně ideální - jak jsi psal, teď neodpojuje palivo při brzdění motorem(ale u mě i předtím to vypínání paliva moc nefungovalo, teď ale nikdy). Další věc, která mi vadí dost - dlouho(několik sec.) zůstávají viset vysoké otáčky, pokud se motor předtím trochu víc točil - třeba: rychlejší akcelerace, pak rychlé zastavení a to drží poslední otáčky, ty pomalu padají třeba 2-3 sec. i když už stojím - za tohle bych vraždil(představte si - zastavím takhle na červené a otáčky pomalu padají třeba ze 4 tisíc, to vypadá, že stojím na plynu). S odpojeným snímačem pedálu spojky se tohle zlepšilo(ot. padají rychleji), ale nezmizelo to, nicméně předtím to byla katastrofa. Já jsem přesvědčený, že ty otáčky musí držet ŘJ volnoběžným ventilem - tudíž buď je to záměr, nebo chyba v SW.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů