Stránka 173 z 202

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 11.03.2014 22:05
od pkadecka
bee píše:Vsetky kontroly OK, okrem emisií na benzín. Asi je aj kat v prdeli, snad sa z neho ešte ten bordel "vypáli".
Pri teste na vykonovej brzde vyletela kopa bordelu z výfuku (ako sadze z dizla), ukazuje to na zaneseny katalyzátor.
Tak bacha, aby tě to auto někde nenechalo. Kdysi se mi taky rozsypal katalyzátor, což ucpalo výfuk a pak už auto nechtělo jet, motor sotva běžel na volnoběh a při přidání plynu chcípal. Do kopce nejelo auto vůbec. Na tvým místě bych ten kat vyměnil rovnou i když to nebude levné - ale furt lepší než pak řešit ještě navíc odtah, případně další díly výfuku, co se tím rozpadlým katem ucpou.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 12.03.2014 10:12
od bee
Neda sa zanesený kat niečím prepláchnuť? Pojazdim s tým niekolko tisic km a ked sa to nespraví (nevypali z neho bordel) budem to riešiť. Tak mi to radili v servise. Idealne by bolo, keby sa to dalo vymyt/rozpustit bez vplyvu na katalyticke vlastnosti toho hrnca. Ide asi o sadze zo zleho spalovania z predosleho motora - 1. valca.
Ak ma auto niekde necha, mam ADAC Plus (odťah grátis + náhradné auto).

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 14.03.2014 20:33
od jaj169
mirisek píše:tak dnes jsem byl v servise nechat změřit vůli ventilů a tady je nákres co mi dal mechanik.
Jaký je váš názor, nechat už seřídit?
Seřizuje se to podložkama, nebo musím koupit nové hrníčky?
Jde použít výfukové,obrousit je a dát na sání?
Jen podotýkám,že mám FFII 1,6 74kw, od montáže LPG najeto celkem 25tis.km
Kolik jsi za to změření dal, kde jsi to byl dělat a jak dlouho to trvalo? - byl jsi s tím někde po známosti nebo "normálně"? A co ti ten mechanik říkal, když ti dával ten nákres? Každý přece není odborník :) . Mě to třeba nic moc neříká :dih: .

p.s. taky bych to někde potřeboval změřit ....

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 14.03.2014 21:27
od mirisek
Dělali mi to v Kašavě u Zlína, kontakt jsem dostal od kámoše ale v servise neznám nikoho,takže jsem byl zákazník jako každý jiný.
Platil jsem 600,- ale ještě mi tam poléčil nějakou drobnost a jak dlouho to dělal nevím,protože jsem tam auto dal ráno a odpoledne jsem pro něho jel, protože se to měří při studeném motoru,takže to nejdřív muselo zchládnout.
říkal že by s tím ještě nic nedělal, až třeba za rok (u mně je to +-13tis.km) a zrovna když to bude sundávat tak udělat i rozvody.
Měl jsem na něho reference od kámoše a bylo vidět, že ví co dělá. vše mi vysvětlil, bo já tomu taky nerozumím :wink:
snad ti to pomůže :)

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 14.03.2014 21:52
od jaj169
mirisek píše:Dělali mi to v Kašavě u Zlína, kontakt jsem dostal od kámoše ale v servise neznám nikoho,takže jsem byl zákazník jako každý jiný.
Platil jsem 600,- ale ještě mi tam poléčil nějakou drobnost a jak dlouho to dělal nevím,protože jsem tam auto dal ráno a odpoledne jsem pro něho jel, protože se to měří při studeném motoru,takže to nejdřív muselo zchládnout.
říkal že by s tím ještě nic nedělal, až třeba za rok (u mně je to +-13tis.km) a zrovna když to bude sundávat tak udělat i rozvody.
Měl jsem na něho reference od kámoše a bylo vidět, že ví co dělá. vše mi vysvětlil, bo já tomu taky nerozumím :wink:
snad ti to pomůže :)
No pomůže nepomůže, i tak díky za odpověď :) . Těch 6 kileček bych za to byl ochotný dát. Třeba se mi povede sehnat někoho v okolí mého bydliště .... Tu Kašavu mám trochu z ruky :( . Jedině že bych si tam udělal výlet . Nebo se na to vykašlu a prostě to risknu bez té kontroly. Mám zatím najeto cca 31 tkm, tak už by to asi chtělo se na to podívat. Za 1,5 tkm bych měl měnit olej, tak bych to rád spojil ....

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 15.03.2014 09:11
od VH123
Tak si kup spárový měrky za kilo a změř si to sám.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 17.03.2014 22:00
od jaj169
VH123 píše:Tak si kup spárový měrky za kilo a změř si to sám.
No dík za super radu, zítra běžím pro měrky :roll: .

Teď vážně - v podstatě je dost složité sehnat nějakého "servismana", aby to udělal. Kdyby to bylo asi tak jednoduché, tak by se tomu nijak nebránili a prostě mě "skásli". Myslím, že to není ani tak o těch měrkách .....

Kdyby jste někdo věděli o někom z okolí Ostravy kdo by to byl ochoten udělat, písněte mi SZ (klidně bych si nechal udělat i jiné "pravidelné" servisní úkony, pokud by to šlo třeba spojit). Když nikoho neseženu, tak to prostě nechám tak a budu si držet pěsti, že tím přímazem případné problémy přinejmenším výrazně eliminuji.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 18.03.2014 17:43
od shamycz
Tak dnes jsem nechával kontrolovat ventilové vůle a vše je naprosto OK, v toleranci. Cena 500,- Kč. (Valašské Meziříčí)

Motor : Duratec 1.8 HE
Nájezd na LPG : 25 000km

Po celou dobu používán podtlakový Flashlube přímaz, s nastavením 15 kapek / minutu - volnoběh. Dnes ještě doděláván rozdělovník pro přímaz do každého válce zvlášť.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 19.03.2014 14:19
od cendafren
Můžeš upřesnit, kde přesně ve Valašském Meziříčí?

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 19.03.2014 15:01
od shamycz
AVG Autoservis - http://autoservisavg.cz/

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 23.03.2014 18:26
od pepee
Řeším klasické dilema, zda předělat mého C-Maxe 1,8i 92kW Duratec (QQDB) na LPG, najeto 120 tkm. Najedu ročně 40.000 km a z toho je 90% po dálnících, kdy se otáčky motoru pohybujou mezi 3.600 - 4.200 ot/min. Vzhledem k mému režimu jízdy (pouze dálnice) mi v podstatě nikdo přímo nedoporučil (ani nezakázal) LPG do auta nainstalovat. Přímo LPG servisy (Neptun Harfa, Autogas Coubal) mi doporučovali dát každopádně přímaz ventilů, ale i přístřik benzínu např. od 3.200 ot/min právě kvůli dálničnímu režimu a stejně mi oba mezi řádky řekli, že je jen otázka času, kdy ten motor na dálnici uštvu.

Co hovoří PRO přestavbu:
1) pouze cena LPG cca 18 Kč/L

Co hovoří PROTI přestavbě:
1) časté tankování - 2x týdně
2) vícenáklady za pravidelný servis LPG zařízení
3) pohozená rezerva v kufru
4) na mé denní trase pouze jedna LPG benzínka, takže když mi dojde plyn, pojedu dalších 70 km stejně na benzín (2x v týdnu)
5) spalování cca 7,5 L LPG a 1,5 L naturálu na 100 km
6) strašák ve formě repase/výměny hlavy, když stojí ranec jenom blbé změření vůlí, nedělám si iluze, že i v levnějším servisu se u této opravdy nedostanu pod 15.000 Kč

Má někdo DLOUHODOBÉ zkušenosti s motory Duratec-HE 1,8i 88kW, 1,8i 92kW a 2,0i 107kW s provozem na LPG? Podařilo se někomu na těchto motorech najet alespoň 150.000 km na LPG, aniž by se něco zásadního nepodělalo??? Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm u těchto motorů nepřichází v úvahu z důvodu rozhození rozvodů, sundavání vaček atp.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 23.03.2014 19:54
od Zizass
Řeším úplně stejné dilema jako peppe. S tím, že najedu pouze 15tkm mimo dálnice, tak jsem zvedavej, co mu kdo doporučí.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 23.03.2014 20:14
od shamycz
Já si myslím, že se to jednoznačně vyplatí, když člověk vezme v potaz úsporu cca 1kč na 1km. Pokud člověk nejezdí často dálnice, tak není co řešit. Pokud bych jezdil dálnice, rozhodně bych dal elektornicky řízený flashlube (podtlakový na dálnici paradoxně dává maziva málo) + pavouka, který rozdělí mazivo do každého válce zvlášť. Společně s přívstřikem benzínu a dobře nastaveným LPG, nevěřím, že ten motor min. 100t KM nedá.

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 09:31
od Mira
pepee:
Z toho co píšeš mám pocit, že sis vlastně i sám odpověděl a víceméně do LPG jít stejně nechceš :D Tvé pro a proti jsou toho důkazem.
O svých dlouhodobých zkušenostech ti psát nebudu, páč jsem mimo tebou uvedenou motorizaci, ale přesto si neodpustím poznámky k bodům 1-6:

add 1) jakou máš představu o kapacitě toroidu? já bych měl dojezd při tvém stylu jízdy min. 500km. pokud máš problém 2x týdně natankovat, nabízí se varianta dieselu ...
add 2) ano, je to pravda a výše těchto nákladů se odvíjí od kvality provedené práce již při zástavbě :idea: takže na to pozor :wink: tím chci říct, že pravidelný servis je o výměně filtrů, kontrole vstřikovací lišty, kontroly seřízení a tím to hasne - za předpokladu, že ti to firma skutečně dobře a kvalitně udělá, což je dnes bohužel problém, který se potvrzuje i v tomto vlákně při řešení různých potíží ....
add 3) z mého pohledu to jako bod proti nepovažuju. bez rezervy jezdí i auta, které LPG nemají, tzn. opravná sada a hotovo. btw. já dojezdovku v kufru vozím již 3 roky a nijak mi nezavazí - to je ovšem záležitost individuální :idea:
add 4) to máš holt smůlu, není co dodat. pokud však jezdíš 90% dálnici tak je s podivem, že na LPG nenarazíš :roll: předpokládám, že tu dálnici jezdíš v krátkém úseku semtam ...
add 5) při tvém stylu jízdy ihned zapomeň na spotřebu 7,5L LPG :idea: tipuji minimálně 9,5L a daleko od pravdy nebudu :D S tím benzínem těžko říct, záleží jak by byl přístřik nastaven :idea: Já mám spotřebu benzínu 0.6L/100km, ale srovnání v tom nehledej.
add 6) mám osobní čerstvou zkušenost 8) z mé strany jsem podcenil prevenci, která obnášela pravidelnou kontrolu vůle ventilů (cca 20-30tis. km) a po 77tis. na LPG se mi výfukové zaklepaly. Vše jsem popsal tady na fóru v sólo vlákně - pohledej :palec_nahoru:

Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm není to samé jako kontrola ventilových vůlí každých 20 tkm :idea: Nepleť si pojmy s dojmy :wink:

Takže co ti závěrem doporučit :?: Rozhodni se sám co je pro tebe výhodnější a kde si myslíš, že je prostor pro ušetření financí 8)

A jedna paní povídala: ... asi mě tady forďáci nebudou mít rádi, ale na skutečně bezproblémový provoz LPG se prý hodí nejvíce motory od VW. Do škodovky nemusíš dávat zádné přívstřiky ani přímazy a jezdíš. Můj LPG mechanik má na své oktávce přes 250tis. na LPG a kromě běžné údržby žádné prachy do oprav způsobených provozem na LPG ...
Já však škodovky nemusím a tak se již 3,5 roku "trápím" s LPG ve svým fofíkovi :twisted: Někde tu mám i finanční rozklad včetně aktuálně započítané investici do opravy a pořád jsem rád, že jsem do LPG šel ...

Sákryš, jsem se nějak rozepsal 8O No snad si z toho někdo něco vezme :lol: :lol: :lol:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Napsal: 24.03.2014 09:41
od Mira
Zizass: tvůj případ je zcela odlišný :wink: u tebe bych se nejprve dotázal jak dlouho si plánuješ fofíka nechat ve vlastnictví a pak řešil zda předělat nebo ne 8)

Nástřel varianty: do přestavby investuješ 30tis. Kč, návratnost cca 2 roky při přepočtu úspory 1kč - 1km a tvém nájezdu. Abys opravdu citelně šetřil finance, je potřeba počítat s tím, že auto nebudeš měnit jako "ponožky" :mrgreen: Já na tvém místě bych jezdil na LPG již dávno 8)