Tak bacha, aby tě to auto někde nenechalo. Kdysi se mi taky rozsypal katalyzátor, což ucpalo výfuk a pak už auto nechtělo jet, motor sotva běžel na volnoběh a při přidání plynu chcípal. Do kopce nejelo auto vůbec. Na tvým místě bych ten kat vyměnil rovnou i když to nebude levné - ale furt lepší než pak řešit ještě navíc odtah, případně další díly výfuku, co se tím rozpadlým katem ucpou.bee píše:Vsetky kontroly OK, okrem emisií na benzín. Asi je aj kat v prdeli, snad sa z neho ešte ten bordel "vypáli".
Pri teste na vykonovej brzde vyletela kopa bordelu z výfuku (ako sadze z dizla), ukazuje to na zaneseny katalyzátor.
LPG - montáže a zkušenosti sem...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- bee
- Zkušený
- Příspěvky: 1261
- Registrován: 31.03.2008 11:28
- Bydliště: F, DE
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Neda sa zanesený kat niečím prepláchnuť? Pojazdim s tým niekolko tisic km a ked sa to nespraví (nevypali z neho bordel) budem to riešiť. Tak mi to radili v servise. Idealne by bolo, keby sa to dalo vymyt/rozpustit bez vplyvu na katalyticke vlastnosti toho hrnca. Ide asi o sadze zo zleho spalovania z predosleho motora - 1. valca.
Ak ma auto niekde necha, mam ADAC Plus (odťah grátis + náhradné auto).
Ak ma auto niekde necha, mam ADAC Plus (odťah grátis + náhradné auto).
- jaj169
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Kolik jsi za to změření dal, kde jsi to byl dělat a jak dlouho to trvalo? - byl jsi s tím někde po známosti nebo "normálně"? A co ti ten mechanik říkal, když ti dával ten nákres? Každý přece není odborníkmirisek píše:tak dnes jsem byl v servise nechat změřit vůli ventilů a tady je nákres co mi dal mechanik.
Jaký je váš názor, nechat už seřídit?
Seřizuje se to podložkama, nebo musím koupit nové hrníčky?
Jde použít výfukové,obrousit je a dát na sání?
Jen podotýkám,že mám FFII 1,6 74kw, od montáže LPG najeto celkem 25tis.km


p.s. taky bych to někde potřeboval změřit ....
Ford Focus III 1,6 Duratorq TDCi, 85 kw, r.v. 06/2014, combi
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback
-
- Junior
- Příspěvky: 498
- Registrován: 24.03.2008 16:29
- Bydliště: Vsetín
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Dělali mi to v Kašavě u Zlína, kontakt jsem dostal od kámoše ale v servise neznám nikoho,takže jsem byl zákazník jako každý jiný.
Platil jsem 600,- ale ještě mi tam poléčil nějakou drobnost a jak dlouho to dělal nevím,protože jsem tam auto dal ráno a odpoledne jsem pro něho jel, protože se to měří při studeném motoru,takže to nejdřív muselo zchládnout.
říkal že by s tím ještě nic nedělal, až třeba za rok (u mně je to +-13tis.km) a zrovna když to bude sundávat tak udělat i rozvody.
Měl jsem na něho reference od kámoše a bylo vidět, že ví co dělá. vše mi vysvětlil, bo já tomu taky nerozumím
snad ti to pomůže
Platil jsem 600,- ale ještě mi tam poléčil nějakou drobnost a jak dlouho to dělal nevím,protože jsem tam auto dal ráno a odpoledne jsem pro něho jel, protože se to měří při studeném motoru,takže to nejdřív muselo zchládnout.
říkal že by s tím ještě nic nedělal, až třeba za rok (u mně je to +-13tis.km) a zrovna když to bude sundávat tak udělat i rozvody.
Měl jsem na něho reference od kámoše a bylo vidět, že ví co dělá. vše mi vysvětlil, bo já tomu taky nerozumím

snad ti to pomůže

- jaj169
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
No pomůže nepomůže, i tak díky za odpověďmirisek píše:Dělali mi to v Kašavě u Zlína, kontakt jsem dostal od kámoše ale v servise neznám nikoho,takže jsem byl zákazník jako každý jiný.
Platil jsem 600,- ale ještě mi tam poléčil nějakou drobnost a jak dlouho to dělal nevím,protože jsem tam auto dal ráno a odpoledne jsem pro něho jel, protože se to měří při studeném motoru,takže to nejdřív muselo zchládnout.
říkal že by s tím ještě nic nedělal, až třeba za rok (u mně je to +-13tis.km) a zrovna když to bude sundávat tak udělat i rozvody.
Měl jsem na něho reference od kámoše a bylo vidět, že ví co dělá. vše mi vysvětlil, bo já tomu taky nerozumím![]()
snad ti to pomůže


Ford Focus III 1,6 Duratorq TDCi, 85 kw, r.v. 06/2014, combi
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback
- VH123
- Zkušený
- Příspěvky: 1214
- Registrován: 09.04.2009 09:37
- Bydliště: Lovosice
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak si kup spárový měrky za kilo a změř si to sám.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012
- jaj169
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
No dík za super radu, zítra běžím pro měrkyVH123 píše:Tak si kup spárový měrky za kilo a změř si to sám.

Teď vážně - v podstatě je dost složité sehnat nějakého "servismana", aby to udělal. Kdyby to bylo asi tak jednoduché, tak by se tomu nijak nebránili a prostě mě "skásli". Myslím, že to není ani tak o těch měrkách .....
Kdyby jste někdo věděli o někom z okolí Ostravy kdo by to byl ochoten udělat, písněte mi SZ (klidně bych si nechal udělat i jiné "pravidelné" servisní úkony, pokud by to šlo třeba spojit). Když nikoho neseženu, tak to prostě nechám tak a budu si držet pěsti, že tím přímazem případné problémy přinejmenším výrazně eliminuji.
Ford Focus III 1,6 Duratorq TDCi, 85 kw, r.v. 06/2014, combi
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Tak dnes jsem nechával kontrolovat ventilové vůle a vše je naprosto OK, v toleranci. Cena 500,- Kč. (Valašské Meziříčí)
Motor : Duratec 1.8 HE
Nájezd na LPG : 25 000km
Po celou dobu používán podtlakový Flashlube přímaz, s nastavením 15 kapek / minutu - volnoběh. Dnes ještě doděláván rozdělovník pro přímaz do každého válce zvlášť.
Motor : Duratec 1.8 HE
Nájezd na LPG : 25 000km
Po celou dobu používán podtlakový Flashlube přímaz, s nastavením 15 kapek / minutu - volnoběh. Dnes ještě doděláván rozdělovník pro přímaz do každého válce zvlášť.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25.03.2011 21:10
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Můžeš upřesnit, kde přesně ve Valašském Meziříčí?
Ford CMAX Titanium, 2005, 2.0 B+LPG 107KW.
Ford CMAX Titanium, 2012, 2.0 TDCI 120KW.
Ford CMAX Titanium, 2012, 2.0 TDCI 120KW.
- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
AVG Autoservis - http://autoservisavg.cz/
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: 26.06.2008 19:25
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Řeším klasické dilema, zda předělat mého C-Maxe 1,8i 92kW Duratec (QQDB) na LPG, najeto 120 tkm. Najedu ročně 40.000 km a z toho je 90% po dálnících, kdy se otáčky motoru pohybujou mezi 3.600 - 4.200 ot/min. Vzhledem k mému režimu jízdy (pouze dálnice) mi v podstatě nikdo přímo nedoporučil (ani nezakázal) LPG do auta nainstalovat. Přímo LPG servisy (Neptun Harfa, Autogas Coubal) mi doporučovali dát každopádně přímaz ventilů, ale i přístřik benzínu např. od 3.200 ot/min právě kvůli dálničnímu režimu a stejně mi oba mezi řádky řekli, že je jen otázka času, kdy ten motor na dálnici uštvu.
Co hovoří PRO přestavbu:
1) pouze cena LPG cca 18 Kč/L
Co hovoří PROTI přestavbě:
1) časté tankování - 2x týdně
2) vícenáklady za pravidelný servis LPG zařízení
3) pohozená rezerva v kufru
4) na mé denní trase pouze jedna LPG benzínka, takže když mi dojde plyn, pojedu dalších 70 km stejně na benzín (2x v týdnu)
5) spalování cca 7,5 L LPG a 1,5 L naturálu na 100 km
6) strašák ve formě repase/výměny hlavy, když stojí ranec jenom blbé změření vůlí, nedělám si iluze, že i v levnějším servisu se u této opravdy nedostanu pod 15.000 Kč
Má někdo DLOUHODOBÉ zkušenosti s motory Duratec-HE 1,8i 88kW, 1,8i 92kW a 2,0i 107kW s provozem na LPG? Podařilo se někomu na těchto motorech najet alespoň 150.000 km na LPG, aniž by se něco zásadního nepodělalo??? Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm u těchto motorů nepřichází v úvahu z důvodu rozhození rozvodů, sundavání vaček atp.
Co hovoří PRO přestavbu:
1) pouze cena LPG cca 18 Kč/L
Co hovoří PROTI přestavbě:
1) časté tankování - 2x týdně
2) vícenáklady za pravidelný servis LPG zařízení
3) pohozená rezerva v kufru
4) na mé denní trase pouze jedna LPG benzínka, takže když mi dojde plyn, pojedu dalších 70 km stejně na benzín (2x v týdnu)
5) spalování cca 7,5 L LPG a 1,5 L naturálu na 100 km
6) strašák ve formě repase/výměny hlavy, když stojí ranec jenom blbé změření vůlí, nedělám si iluze, že i v levnějším servisu se u této opravdy nedostanu pod 15.000 Kč
Má někdo DLOUHODOBÉ zkušenosti s motory Duratec-HE 1,8i 88kW, 1,8i 92kW a 2,0i 107kW s provozem na LPG? Podařilo se někomu na těchto motorech najet alespoň 150.000 km na LPG, aniž by se něco zásadního nepodělalo??? Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm u těchto motorů nepřichází v úvahu z důvodu rozhození rozvodů, sundavání vaček atp.
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW
- Zizass
- Pokročilý
- Příspěvky: 552
- Registrován: 13.11.2008 16:51
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Řeším úplně stejné dilema jako peppe. S tím, že najedu pouze 15tkm mimo dálnice, tak jsem zvedavej, co mu kdo doporučí.
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836

- shamycz
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 05.11.2012 16:18
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Já si myslím, že se to jednoznačně vyplatí, když člověk vezme v potaz úsporu cca 1kč na 1km. Pokud člověk nejezdí často dálnice, tak není co řešit. Pokud bych jezdil dálnice, rozhodně bych dal elektornicky řízený flashlube (podtlakový na dálnici paradoxně dává maziva málo) + pavouka, který rozdělí mazivo do každého válce zvlášť. Společně s přívstřikem benzínu a dobře nastaveným LPG, nevěřím, že ten motor min. 100t KM nedá.
- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
pepee:
Z toho co píšeš mám pocit, že sis vlastně i sám odpověděl a víceméně do LPG jít stejně nechceš
Tvé pro a proti jsou toho důkazem.
O svých dlouhodobých zkušenostech ti psát nebudu, páč jsem mimo tebou uvedenou motorizaci, ale přesto si neodpustím poznámky k bodům 1-6:
add 1) jakou máš představu o kapacitě toroidu? já bych měl dojezd při tvém stylu jízdy min. 500km. pokud máš problém 2x týdně natankovat, nabízí se varianta dieselu ...
add 2) ano, je to pravda a výše těchto nákladů se odvíjí od kvality provedené práce již při zástavbě
takže na to pozor
tím chci říct, že pravidelný servis je o výměně filtrů, kontrole vstřikovací lišty, kontroly seřízení a tím to hasne - za předpokladu, že ti to firma skutečně dobře a kvalitně udělá, což je dnes bohužel problém, který se potvrzuje i v tomto vlákně při řešení různých potíží ....
add 3) z mého pohledu to jako bod proti nepovažuju. bez rezervy jezdí i auta, které LPG nemají, tzn. opravná sada a hotovo. btw. já dojezdovku v kufru vozím již 3 roky a nijak mi nezavazí - to je ovšem záležitost individuální
add 4) to máš holt smůlu, není co dodat. pokud však jezdíš 90% dálnici tak je s podivem, že na LPG nenarazíš
předpokládám, že tu dálnici jezdíš v krátkém úseku semtam ...
add 5) při tvém stylu jízdy ihned zapomeň na spotřebu 7,5L LPG
tipuji minimálně 9,5L a daleko od pravdy nebudu
S tím benzínem těžko říct, záleží jak by byl přístřik nastaven
Já mám spotřebu benzínu 0.6L/100km, ale srovnání v tom nehledej.
add 6) mám osobní čerstvou zkušenost
z mé strany jsem podcenil prevenci, která obnášela pravidelnou kontrolu vůle ventilů (cca 20-30tis. km) a po 77tis. na LPG se mi výfukové zaklepaly. Vše jsem popsal tady na fóru v sólo vlákně - pohledej
Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm není to samé jako kontrola ventilových vůlí každých 20 tkm
Nepleť si pojmy s dojmy
Takže co ti závěrem doporučit
Rozhodni se sám co je pro tebe výhodnější a kde si myslíš, že je prostor pro ušetření financí
A jedna paní povídala: ... asi mě tady forďáci nebudou mít rádi, ale na skutečně bezproblémový provoz LPG se prý hodí nejvíce motory od VW. Do škodovky nemusíš dávat zádné přívstřiky ani přímazy a jezdíš. Můj LPG mechanik má na své oktávce přes 250tis. na LPG a kromě běžné údržby žádné prachy do oprav způsobených provozem na LPG ...
Já však škodovky nemusím a tak se již 3,5 roku "trápím" s LPG ve svým fofíkovi
Někde tu mám i finanční rozklad včetně aktuálně započítané investici do opravy a pořád jsem rád, že jsem do LPG šel ...
Sákryš, jsem se nějak rozepsal
No snad si z toho někdo něco vezme

Z toho co píšeš mám pocit, že sis vlastně i sám odpověděl a víceméně do LPG jít stejně nechceš

O svých dlouhodobých zkušenostech ti psát nebudu, páč jsem mimo tebou uvedenou motorizaci, ale přesto si neodpustím poznámky k bodům 1-6:
add 1) jakou máš představu o kapacitě toroidu? já bych měl dojezd při tvém stylu jízdy min. 500km. pokud máš problém 2x týdně natankovat, nabízí se varianta dieselu ...
add 2) ano, je to pravda a výše těchto nákladů se odvíjí od kvality provedené práce již při zástavbě


add 3) z mého pohledu to jako bod proti nepovažuju. bez rezervy jezdí i auta, které LPG nemají, tzn. opravná sada a hotovo. btw. já dojezdovku v kufru vozím již 3 roky a nijak mi nezavazí - to je ovšem záležitost individuální

add 4) to máš holt smůlu, není co dodat. pokud však jezdíš 90% dálnici tak je s podivem, že na LPG nenarazíš

add 5) při tvém stylu jízdy ihned zapomeň na spotřebu 7,5L LPG



add 6) mám osobní čerstvou zkušenost


Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm není to samé jako kontrola ventilových vůlí každých 20 tkm


Takže co ti závěrem doporučit


A jedna paní povídala: ... asi mě tady forďáci nebudou mít rádi, ale na skutečně bezproblémový provoz LPG se prý hodí nejvíce motory od VW. Do škodovky nemusíš dávat zádné přívstřiky ani přímazy a jezdíš. Můj LPG mechanik má na své oktávce přes 250tis. na LPG a kromě běžné údržby žádné prachy do oprav způsobených provozem na LPG ...
Já však škodovky nemusím a tak se již 3,5 roku "trápím" s LPG ve svým fofíkovi

Sákryš, jsem se nějak rozepsal




- Mira
- Test driver
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Třebichovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Zizass: tvůj případ je zcela odlišný
u tebe bych se nejprve dotázal jak dlouho si plánuješ fofíka nechat ve vlastnictví a pak řešil zda předělat nebo ne
Nástřel varianty: do přestavby investuješ 30tis. Kč, návratnost cca 2 roky při přepočtu úspory 1kč - 1km a tvém nájezdu. Abys opravdu citelně šetřil finance, je potřeba počítat s tím, že auto nebudeš měnit jako "ponožky"
Já na tvém místě bych jezdil na LPG již dávno 


Nástřel varianty: do přestavby investuješ 30tis. Kč, návratnost cca 2 roky při přepočtu úspory 1kč - 1km a tvém nájezdu. Abys opravdu citelně šetřil finance, je potřeba počítat s tím, že auto nebudeš měnit jako "ponožky"


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host