Stránka 171 z 202
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 24.02.2014 17:59
od jaj169
skier.n píše:dudík mi říkal, že se to neoplatí,že to dělá jen při rozvodech
No to jsem tak trochu očekával

. Ale já mu zatím nevolal. Ale už jsem se na to někde ptal a bylo mi řečeno to stejné. Dosud jsem to neřešil, měl jsem najeto málo. Teď už 30 tkm zase tak málo není, abych to nenechal někde zkontrolovat. Ale chtěl bych fakt někde, kde tomu rozumí ... Né kde mi jen řeknou, že je to v pohodě (77 tkm na auto není moc - je to 100% - kupoval jsem to nové). Nebo zase naopak kde se mě pokusí natáhnout - že mi řeknou opak a budou na mě chtít vydělat.
Ale nechci se na to vykašlat, přece jen prevence je prevence

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 25.02.2014 10:15
od Mira
skier.n:Dudík říkal, že se neoplatí co??? Mi nějak hlava nebere .... Jako neoplatí se dělat kontrolu vůle ventilů nebo jejich seřízení?
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 25.02.2014 17:13
od skier.n
no jak jsem se ho ptal na ty vůle, tak mi více méně říkal, že se to dělá jen při rozvodech...
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 26.02.2014 10:17
od Mira
co na to říct? asi bych řešil jinde ...
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 26.02.2014 20:30
od foki
zmerit kdykoliv ale nastavit musi rozvody dolu .
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 27.02.2014 16:58
od 321910336
kde může být problém když jde plyn strašně blbě tankovat, respektive nejde natankovat skoro vůbec,
minulý týden asi za 600 ale po dlouhém čekání, v pátek už jen cca 8l plynu a dneska do prázdné nádrže za 250 kč a vůbec se tomu nechtělo tak sem to utnul. vyzkoušeny tři různé benzínky. měnil se nárazník takže šlo dolů plnící hrdlo, ale kulička jde normálně zamáčknout

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 27.02.2014 17:34
od skier.n
foki píše:zmerit kdykoliv ale nastavit musi rozvody dolu .
takže při měření u Ti-vct nemusí dolů rozvody? můžeš to trošičku více rozebrat?

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 02.03.2014 16:40
od K EM
Ventilová vůle se měří tak že sundáš ventilový víko, vezmeš měrky (takový různě tlustý plíšky - tloušťka je na nich napsaná) a vsunuješ je mezi vačkovou hřídel a ventilový zdvihátko ve chvíli kdy je vačka nahoře a neotvírá ventil. Musíš vždycky otočit motorem abys postupně uvolnil a proměřil všechny. Samotný měření spočívá v tom, že různou kombinací těch měrek (třeba na 1,25 bys potřeboval měrky 1,00 0,2 a 0,05 jenom pro příklad jak jsou konkrétně odstupňovaný nevim) najdeš tloušťku která v tom prostoru mezi vačkou a zdvihátkem začíná drhnout, nesmí to jít volně a nesmíš to tam cpát silou. Když jseš hotovej vrátíš tam ventilový víko to je všechno. Ale na změnu tý vůle potřebuješ sundat ventilový zdvihátko z ventilu a protože přímo na nim jsou ty vačkový hřídele tak musí dolu, což logicky znamená sundat rozvody. Protože předpokládám, že když jdou rozvody dolu tak se vačkový hřídele aretujou přípravkem a pak už s nima nepohneš, řekl bych že na měření spíš nesmí jít rozvody dolu.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 02.03.2014 17:54
od stano.
Neviem o motore, na ktorom by sa pri MERANI ventilove vole davali dole rozvody. Pri "nastavovani" vole niekedy musia ist dole, niekedy nie. Zalezi od motoru. Inak system pise kolega vyssie.
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 03.03.2014 12:35
od 321910336
nikdo nic. kdyby měl někdo stejný problém tak byl v kuličce v tankovacím hrdle, dnes vyměněno a už to zase teče proudem

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 03.03.2014 14:01
od yeaah
Nevite kde v Praze umi zdiagnostikovat RJ BRC, jde o focus 09 2.0i tovarni zastavba (v provozu od 2010, +- 140tkm, odchylka max 5tkm, overeno

) , v Neptun Harfa se do RJ udajne nedostanou. Vite kde jinde to umi?
Rano spatne startuje, musim trochu pridat plyn a nebo startovat na 2x.. byla nalezena sporadicka zavada skrtici klapky, tak to mozna bude v tom. To mozna bude vlastnost, auto co ma polovicni najezd ma stejny problem a vycisteni klapky mu nepomohlo.. Dalsi start, pokud uz je zahrato je okej. ale po nekolika hodinach je to podobne jako studeny ranni start.
Dalsi vec, pri prepnuti z benzinu na plyn mi to ted zaclo chcipat..a je schopny jet na plyn az po delsi jizde na benzin, musim to teda ovladat manualne.
Po ujeti treba 30km na plyn zacnu pocitovat prenaseni cukani/vibraci do interieru a je to fakt neprijemny, citit je to ale jenom kdyz stojim an miste na neutral..

. Jeste kdyz vyradim za jizdy na neutral tak kolisaj otacky mezi 500-1000 a asi 2x na me kvuli tomu bliklo dobijeni.
Chod na benzin mi proti plynu prijde naprosto okej.
Auto mam 6dni a prvni den byl okej, az na prenos tech vibraci dovnitr, ale to sem pocitil az po ujety snad 200km, kdy sem poprve zastavil na miste..
Co tam bude spatne, co hledat? Na Harfe maj skoleni, budou az od 10.3. rad bych to vyresil co nejrychleji, jenze nenapada me nic jineho kam zajet!? dekuju za rady!

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 05.03.2014 18:37
od honza_
Zdar, přemejšlim, že bych nechal při příští výměně oleje (budu mít 50 000 km na LPG) zkontrolovat vůli ventilů. Kolik hodin práce si na to může servisák tak říct, abych věděl, na co se připravit? Díky..
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 06.03.2014 14:34
od shamycz
Tak jsem se u svého servis mana ptal, na kolik by vyšlo seřízení vůle ventilů a vzhledem k tomu, že by se museli sundat rozvody, je to zajímavá částka 7500,- Kč.
Takže asi nemá smysl u LPG Focuse ani kontrolovat ventily, případné korekce by se totiž vůbec nevyplatily..... (pokud by se dělaly každých 20-30 000 km)
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 06.03.2014 16:50
od skier.n
7,5? :-O to je ale i s novýma rozvodama ne?
Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...
Napsal: 06.03.2014 19:55
od Mira
Proč mám pořád pocit, že se tady plete dohromady
kontrola vůle ventilů vs. seřízení vůle ventilů
- kontrolu dělám proto, abych věděl zda je vůle v toleranci ... pokud jsou v toleranci, tak zadekluju a jezdím dalších 20-30tis. km dle uvážení každého majitele.
Rozvody dolů nejdou a šikula si vůle změří doma zdarma ...
- seřízení vůle ventilů dělám, když už je vůle mimo toleranci nebo na její hranici. Rozvody dolů, tzn. nové a tím pádem se cena zvýší o tuto částku. Seřízení je o tom kolik těch "hrníčků" bude potřeba na vymezení vůle ... Pokud neudělám kontrolu, tak se teoreticky (v mém případě prakticky, viz.
ZDE) zaklepou výfukové ventily a tady přichází na řadu i hlava a další tisícovky ze šrajtofle ...
Je blbost si myslet, že budu dělat rozvody každých 20-30tis.

Já jsem najel od přestavby na LPG 77tis. Vůle jsem bohužel nekontroloval a proto vyšší náklady na opravu
Tak si to přeberte jak chcete
