Výfuk
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Výfuk
Tady mají nějaký kroužek z materiálu "ocelová vlna" (to jsem našel namátkou, je to na OPEL, ale když to bude mít správný rozměr, tak to bude pasovat na kdeco).
https://www.autokelly.cz/Product/MTS-02-9288/12619551/
https://www.autokelly.cz/Product/MTS-02-9288/12619551/
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Tak to snad vypadá na "happy end" mojí výfukové celotýdenní ságy, tj. po aplikaci vysokoteplotního silikonu to konečně těsní tak, jak má.
Akusticky (?) nebo si pod to občas vlézt a přiloženou rukou nebo mýdlovou vodou otestovat, jestli to tam prská.
A když náhodou ano, tak spustit celý cirkus nanovo - auto na nájezdy, odmontovat příčku, odtrhnout (odřezat) matky, rozpojit výfuk, napatlat silikon, počkat na zaschnutí, dotáhnout, namontovat příčku zpět, sjet z nájezdů...
No, když se to objeví v zimě, tak to dojezdím do léta, než bude možné si pod auto normálně lehnout
Tu vrstvu silikonu jsem nechal přes noc zatuhnout v nedotaženém spoji, aby se vytvořila placatá těsnící vrstva a pak po zaschnutí jsem to teprve dotáhnul napevno. Šrouby jsem přestříknul Zn/Al sprejem, aby to chvilku nerezlo...
Otázka tedy zní, jak dlouho tam ten silikon jako aktivní těsnění vydrží a jak poznat, že už je pryč.Akusticky (?) nebo si pod to občas vlézt a přiloženou rukou nebo mýdlovou vodou otestovat, jestli to tam prská.
A když náhodou ano, tak spustit celý cirkus nanovo - auto na nájezdy, odmontovat příčku, odtrhnout (odřezat) matky, rozpojit výfuk, napatlat silikon, počkat na zaschnutí, dotáhnout, namontovat příčku zpět, sjet z nájezdů...
No, když se to objeví v zimě, tak to dojezdím do léta, než bude možné si pod auto normálně lehnout
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 14.07.2023 15:13, celkem upraveno 3 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Jinak jsem pak ještě provedl "sportovní odlehčení" té podvozkové příčky, která měla na sobě vrstvu různých nátěrů, které se už nechutně odlupovaly. Když je namontovaná na autě, tak se k ní blbě může, takže při předchozích aplikacích ochranných nátěrů nebyla nikdy pořádně očištěna. Teď jsem si s ní trochu víc vyhrál.
Hrubé mechanické obroušení - byla z toho plná lopatka železných šupin a zbytků nátěrů: Aplikace odrezovače štětcem, ponecháno uschnout přes noc: A podle slavného citátu kolegy Vaculíka ze SM jsem to "postrašil barvou"
Nejprve tedy Zn sprejem (viz foto): Pak jsem dal navrch ještě jednu vrstvu černé, aby to na STK tak nedráždilo technika.
(a ideální by bylo ještě na konci léta přestříknout voskovým sprejem na podvozek): A nakonec montáž na auto, šrouby jsem pro jistotu "zafixoval" lepidlem do spojů (při demontáži jsem si všiml zbytků nějaké modré barvy v závitu,
tak aby to bylo stejné):
Hrubé mechanické obroušení - byla z toho plná lopatka železných šupin a zbytků nátěrů: Aplikace odrezovače štětcem, ponecháno uschnout přes noc: A podle slavného citátu kolegy Vaculíka ze SM jsem to "postrašil barvou"
Nejprve tedy Zn sprejem (viz foto): Pak jsem dal navrch ještě jednu vrstvu černé, aby to na STK tak nedráždilo technika.
(a ideální by bylo ještě na konci léta přestříknout voskovým sprejem na podvozek): A nakonec montáž na auto, šrouby jsem pro jistotu "zafixoval" lepidlem do spojů (při demontáži jsem si všiml zbytků nějaké modré barvy v závitu,
tak aby to bylo stejné):
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 17.07.2023 14:45, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Já myslím, že ten tvar "kroužek" je z funkčního hlediska vlastně správně.pkadecka píše: ↑13.07.2023 15:33 Tady mají nějaký kroužek z materiálu "ocelová vlna" https://www.autokelly.cz/Product/MTS-02-9288/12619551/
Když se detailněji podívám na ty příruby u Fordu, tak na novém středním tlumiči je to rovná plocha přes celou přírubu.
Na straně vlnovce je to příruba, která má kolem vnitřní trubky takový vystouplý kroužek, na který by právě takové kruhové těsnění dobře sedělo. Jen při montáži to bude torchu komplikované, jak si ho tam přidržet (bude to chtít více rukou).
Na jednoduchou montáž je právě praktické to těsnění z níže uvedené fotky, které se samo drží pomocí těch děr pro šrouby.
U tohoto těsnění je ale zase nevhodné, jak je to v horní a dolní části vlastně tenké (ani ne 0,5 cm, červená šipka) a ještě z toho je polovina nějaký kroužek z tvrdšího materiálu (modrá šipka), co vůbec nešel zmáčknout. Tj. nevyužívá vůbec celou aktivní plochu doteku.
Tenhle design snad funguje u dokonale rovných (tj. nových) přírub), ale na starších (částečně zkorodovaných) přírubách to prostě nasucho nemůže těsnit!
BTW - ten starý tlumič výfuku měl těsnění, co vypadalo jako 2 tenké hladké plíšky bez perforování...
Nebo je to naopak nějaký hluboce promyšlený design u kterého se třeba počítá s tím, že tuhé částice z nedokonale spáleného paliva (tj. saze) vlastně tento prostor vyplní a dotěsní
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Tak po víkendové delší cestě po dálnici (cca 2x 150km) to vypadá nadějně, vyfuk neprská
... a ani to moc nesmrdělo. Jak jsem tam nastříkal docela dost různých sprejů na šrouby, tak jsem byl připravený na větší smrad.
Mimochodem, objevil jsem 3 úplně odhnilé úchyty tepelného štítu od výfuku (horní část fotky). Už se to řešilo v jiném vlákně: viewtopic.php?t=22075&start=18. Důvodem je ta galvanická koroze (styk různých kovů - zde tedy Al a Fe) a je to tedy koncepční chyba. Ideálně by matky s podložkami měly být také hliníkové nebo s nějakými mezivrstvami (aby byly ty různé kovy elektricky oddělené).
Já to řeším podložkou z plechovky od piva (dolní část fotky) už jich tam mám několik i z dřívějších let a zatím drží.
... a ani to moc nesmrdělo. Jak jsem tam nastříkal docela dost různých sprejů na šrouby, tak jsem byl připravený na větší smrad.
Mimochodem, objevil jsem 3 úplně odhnilé úchyty tepelného štítu od výfuku (horní část fotky). Už se to řešilo v jiném vlákně: viewtopic.php?t=22075&start=18. Důvodem je ta galvanická koroze (styk různých kovů - zde tedy Al a Fe) a je to tedy koncepční chyba. Ideálně by matky s podložkami měly být také hliníkové nebo s nějakými mezivrstvami (aby byly ty různé kovy elektricky oddělené).
Já to řeším podložkou z plechovky od piva (dolní část fotky) už jich tam mám několik i z dřívějších let a zatím drží.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
No, víčka tam dávám také, ale na ty textilní výplně podběhů, tam se fakt hodí, protože nereznou, jak tam stříká v zimě nasolená voda.
Ale u výfuku jsem se bál těch vyšších teplot, takže jsem raději použil plech.
Tobě se ta plastová víčka na krytu výfuku udržela a neroztekla ?
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 622
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Výfuk
To těsnění na fotce těsní tim kovovým kroužkem kolem "díry", je dobrý podmáznout ho tmelem na vejfuky (lehce!! aby se tmel nesypal a neucpával kat; zvenku kolem kroužku se může podmáznout víc, zásada je aby to nevlejzalo do vejfuku). Silikon nemá potřebnou tepelnou odolnost.
Pokud jsou příruby v místě dotkyu vyrezlý (moc masa tam neni), tak vyvařit a zabrousit do roviny nebo jen zabrousit (= víc broušení), stačí plocha kam dosedá ten kroužek na těsnění. Nebo dát ty těsnění dvě na sebe.
Taky je dobrý držák vejfuku před katem udělat z nerezu, ten taky rád uhnije..
Holt Ford počítal s životností 10 let a vůbec ho nenapadlo že ty piksly budou jezdit ještě dalších 10. Nebo to jsou spíš kurvítka aby to nevydrželo.
Podložky na šusplech stříhám ze starý hliníkový lopaty (duralovej plech 1,8mm) a místo tý plechový matky normální M5 matičku., když mám po ruce tak to podmáznu silikonem proti drnčení, stačí tečka, silikon zásadně neutrální. Nebo barvou, Alkyton je taky lepidlo
Pokud jsou příruby v místě dotkyu vyrezlý (moc masa tam neni), tak vyvařit a zabrousit do roviny nebo jen zabrousit (= víc broušení), stačí plocha kam dosedá ten kroužek na těsnění. Nebo dát ty těsnění dvě na sebe.
Taky je dobrý držák vejfuku před katem udělat z nerezu, ten taky rád uhnije..
Holt Ford počítal s životností 10 let a vůbec ho nenapadlo že ty piksly budou jezdit ještě dalších 10. Nebo to jsou spíš kurvítka aby to nevydrželo.
Podložky na šusplech stříhám ze starý hliníkový lopaty (duralovej plech 1,8mm) a místo tý plechový matky normální M5 matičku., když mám po ruce tak to podmáznu silikonem proti drnčení, stačí tečka, silikon zásadně neutrální. Nebo barvou, Alkyton je taky lepidlo
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 179
- Registrován: 04.04.2015 22:30
Re: Výfuk
Chlapci nevíte někdo jaký průměr má trubka mezi středním a zadním tlumičem výfuku u Focuse II 1.6 benzin?
Momentálně to nemohu na autě změřit. Je to cca 40mm, ale já bych to potřeboval přesně.
Díky.
Momentálně to nemohu na autě změřit. Je to cca 40mm, ale já bych to potřeboval přesně.
Díky.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW
1,6 74 kW
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14.08.2023 15:02
Re: Výfuk
Ahoj. Koupil jsem focuse 1.6 74 kW rok 2009 je po výměně tlumiče+koncové trubky. Když auto stojí tak a dám do otáček cca 1800 tak to duní jak nějaký laděný výfuk nebo diravy. Z mechanikem jsme vše kontrolovali a je vše úplně v pohodě a nic neuniká. Je možné že je to nekvalitním tlumičem? Je tam nějaký tlumič ASMET. Když výfuk nachvili zacpem je úplné ticho a jde vidět že ten zvuk jde zezadu. Strašně mi to vadí myslíte že vyměnit tlumič za kvalitnější? Děkuji moc za rady
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24159
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Výfuk
pokud to jde skutecne zezadu (tj. neni dira v hadici v motorovem prostoru) a vyfuk je bez poskozeni (tj. zadna dira), tak puvodni majitel mohl pouzit ladenou koncovku nebo cely tlumic (ale spis bych to videl na koncovku, je to levnejsi)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Měl jsi pravdu, silikon to při těchto teplotách nevydrží dlouho. Já mám po 2 měsících ježdění pocit, že tam slyším zase nějaké netěsnosti. Ještě jsem neměl čas vlézt pod auto a pořádně to osahat, ale čekal bych, že je to z toho místa, kde jsou spojené 2 příruby (za katem) a kam jsem dával na to placaté těsnění trochu vysokoteplotního silikonu - download/file.php?id=187041. Otázka je tedy znovu ta samá - čím to udělat na druhý pokus správně?vladka1 píše: ↑19.07.2023 17:57 To těsnění na fotce těsní tim kovovým kroužkem kolem "díry", je dobrý podmáznout ho tmelem na vejfuky (lehce!! aby se tmel nesypal a neucpával kat; zvenku kolem kroužku se může podmáznout víc, zásada je aby to nevlejzalo do vejfuku). Silikon nemá potřebnou tepelnou odolnost...
Napadají mě tyto varianty:
- ponechat těsnění a trochu ho podmazat tmelem na výfuky (tím cementovým, co časem ztvrdne a potenciálně se vydrolí) ? - ponechat těsnění a podmáznout silikonem (větší množství) nebo zkusit udělat nějaký mix silikonu (vnější okraj) a toho tmelu (vnitřní okraj) ? download/file.php?id=187040 - dát jiné těsnění - ocelové, měděné nebo vyříznout něco z měkčího plechu (hliník asi ne - to galvanicky koroduje - viz zkušenosti se žáruvzdorným krytem - nebo že by na tom výfuku to šlo, když se voda teplem odpaří ?) - další možnosti - pohrát si s obroušením přírub, aby byly dokonale hladké a těsnily "na sucho" ?
(zřejmě v kombinaci s očištěným původním těsněním od Bosalu - download/file.php?id=187019)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Zkontroloval jsem situaci na výfuku a je to opravdu tak, silikon už v tom prvním spoji na přírubě za katalyzátorem netěsní.
Tj. částečně se asi vypálil a i ten spoj je mechanicky volnější. Zkusím ho tedy dotáhnout a doplnit nějakým těsněním.
Pročítal technické listy a popisky na balení v obchodech u různých tmelů a zjistil jsem, že u toho tmelu je výslovně psáno, že odolává vibracím:
(ve specifikaci teplot je trochu guláš, přestože jsou všechny tmely z této kategorie založeny na stejné chemické bázi (křemičitan sodný a anorganická plniva), tak tam píšou cokoliv mezi 500 - 1500°C - hezký příklad toho jak je něco "ztraceno v překladu") Zatímco ta varianta kamnářského tmelu je nevhodná, tam je v popisce, že po vytvrzení není odolný vibracím a proto se nehodí pro automobilové aplikace: Tak to zkusím s tím "auto-tmelem" do 1500°C a uvidíme. Asi to bude kompletní cirkus s demontáží podvozkové příčky, abych se k té přírubě dostal...
Tj. částečně se asi vypálil a i ten spoj je mechanicky volnější. Zkusím ho tedy dotáhnout a doplnit nějakým těsněním.
Pročítal technické listy a popisky na balení v obchodech u různých tmelů a zjistil jsem, že u toho tmelu je výslovně psáno, že odolává vibracím:
(ve specifikaci teplot je trochu guláš, přestože jsou všechny tmely z této kategorie založeny na stejné chemické bázi (křemičitan sodný a anorganická plniva), tak tam píšou cokoliv mezi 500 - 1500°C - hezký příklad toho jak je něco "ztraceno v překladu") Zatímco ta varianta kamnářského tmelu je nevhodná, tam je v popisce, že po vytvrzení není odolný vibracím a proto se nehodí pro automobilové aplikace: Tak to zkusím s tím "auto-tmelem" do 1500°C a uvidíme. Asi to bude kompletní cirkus s demontáží podvozkové příčky, abych se k té přírubě dostal...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host