Stránka 164 z 279

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 10:56
od Slid
No bez zateze je to kolem tech 13V u nove plne nabite baterce, pri zatezi a plne nabito je tabulkove nad >12.6V

V patek jedu jsem, na testovani baterie kde mi reknou presne co a jak a provedou zatezovy test, ne jen digitalni, tak jsem na to zvedav. Zatim ochota dle komunikace velika a to ze mi to takto pada neni opravdu normalni, otazka teda zda beterii nebo elektrikou v aute, ale aspon budu mit jistotu. http://www.battery-import.cz/o-nas/

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 11:38
od fofok
Podle napětí nemůžeš brát jestli je baterka dobrá kort když je připojená v autě.Nech si to někde změřit zátěžákem.

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 12:17
od Slid
jj to jsem shanel prave v Praze nekoho, nakonec jedu v patek sem. Napeti je nepresne, ale padat by nemelo, hlavne i pri odpojeni a mimo vuz.

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 12:50
od George V.
No nevím, jestli Ti zátěžák pomůže. Svoji starou baterku jsem věnoval svému švagrovi do zahradního traktůrku. Pořádně jsme ji dobili, změřili zátěžákem, několikrát - výsledek OK. A přesto mne po čase informoval, že nenastartoval. Prostě ta baterka asi 14 dní kapacitu už neudržela... :nixw:

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 12:58
od Slid
To mi rikali prave, ze je potreba nepouzivat jen digitalni zatezak, ale nejaky fakticky zatezovy pristroj ( tak nejak to rikal) , coz maji prave jen v Jesenici, kde je i nejake diagnosticke centrum, tady na prodejne pod Nuselakem maji pouze digitalni. 10.2.2015 mi konci na baterce zaruka, proto potrebuju mit jistotu jak to sni je no..... To je situace. :wallbash:

Kazdopadne Varta Blue Dymanic ma v sobe stribro a je urcena i pro Fordy, jak zde nekdo psal ze neni vhodna, jen pouze Silver, tak varta Blue Dymanic ma take legovani stribrem stejne jako rada Silver Dynamic.

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 13:45
od VH123
Zátěžák není nic sofistikovaného, prostě voltmetr co měří pokles napětí na svorkách při současném (skoro)vyzkratování (přes 100A na pár sekund). Pozná jen jestli baterka ustojí velký proudový odběr při startování, nezměří kapacitu ani ne v jakém stavu jsou desky v článcích. Ale pro hrubou představu o stavu baterky je to šikovná věcička.
e141128742048ba16aff5aebd5bf0fb3[1].jpg

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 14:28
od stano.
VH123 píše:Zátěžák není nic sofistikovaného, prostě voltmetr co měří pokles napětí na svorkách při současném (skoro)vyzkratování (přes 100A na pár sekund). Pozná jen jestli baterka ustojí velký proudový odběr při startování, nezměří kapacitu ani ne v jakém stavu jsou desky v článcích. Ale pro hrubou představu o stavu baterky je to šikovná věcička.
Presne tak. Ak mas medzi doskami uz narastene krystaly, alebo zasulfatovane dosky, alebo tam niekto namiesto destilky nalial obycajnu vodu - vsetky pripady znamenaju samovybijanie baterie - to ti zatazak nezmeria.

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 14:50
od Slid
Tak ale co jineho delat no :roll: Baterka je bezudrzbova, takze otevrit ji nemuzu, vicka nema, elektrolyt nezkouknu. Po celou dobu byla ve voze, ktere jezdi, dobijeni je vporadku, nikdy se nastalo, aby se vybila uplne. Auto stalo maximalne v lete po dobu 14 dnu, kde po prichodu chytlo na drc. Vse zacalo mrazama -10, kde jsem po 120km jizde zaparkoval auto na chalupe a druhy den rano auto tocilo line,vyndal nabil..........
Proto jsem to zacal resit a merit a litat kolem toho jak blbec ted. A tlaci me cas te zaruky no. :dih:

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 14:53
od fofok
stano. píše:
VH123 píše:Zátěžák není nic sofistikovaného, prostě voltmetr co měří pokles napětí na svorkách při současném (skoro)vyzkratování (přes 100A na pár sekund). Pozná jen jestli baterka ustojí velký proudový odběr při startování, nezměří kapacitu ani ne v jakém stavu jsou desky v článcích. Ale pro hrubou představu o stavu baterky je to šikovná věcička.
Presne tak. Ak mas medzi doskami uz narastene krystaly, alebo zasulfatovane dosky, alebo tam niekto namiesto destilky nalial obycajnu vodu - vsetky pripady znamenaju samovybijanie baterie - to ti zatazak nezmeria.
Ale poznáš na tom alespoň něco než když měříš napětí připojený baterky.
Kapacitu změříš tak,že zajistíš na odpojený baterce konstatntní odběr proudu a po určitejch časovejch intervalech měříš o kolik ti klesne napětí.

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 15:31
od stano.
Pribliznu kapacitu a vnutorny odpor (startovaci/skratovy prud) tak zistis. Ale samovybijanie jedine s voltmetrom v ruke, baterka na stole, kontrolovat povedzme kazdych 12 hodin a zapisovat.

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 15:43
od Slid
Dobre a kdyby toto vse bylo ok a nabizeli by mi nejake znovu nabiti, nebo oziveni, nebo desulfataci, je mozne ji zachranit a obnovit? Tohle jde kolem me, proto se ptam :D At vim, ze me nekdo lanari a chce tahat prachy nebo to pomoci muze? A jak takovy proces dlouho trva? Aby to nebylo nejake pomale pulzni nabijeni co bude trvat tyden s nejistym vysledkem :roll:
Uplne vidim, ze to tak ve finale dopadne, a baterku poslou na 30 dnu na reklamaci a ja stejne budu muset koupit novou, protoze mesic bez auta to nepujde :(

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 16:47
od stano.
Krystaly sa rozbijaju vyssim napatim. Desulfatacia pulznym. Poskodene dosky nikto neopravi.
Taketo opravy baterku neopravia (uplne), len posunu cas jej smrti.

Re: Baterie

Napsal: 06.01.2015 17:35
od pepannn
Taky si myslim,že máš baterku dobrou.Ale ten odběr 30mA je trochu větší.
Já mám 10-15mA

Re: Baterie

Napsal: 07.01.2015 07:24
od George V.
Já si ještě kladu otázku - mají autobaterie opravdu 2-letou záruku? Když si koupím mobil, tak dostanu na vlastní mobil záruku 2 roky, ale na baterku jen 6 měsíců. A to je v baterka v mobilu oproti autobaterii jak v bavlnce...

Re: Baterie

Napsal: 07.01.2015 08:19
od Slid
Ano je, na autobaterie je klasicka zaruka dva roky.
Dvouleta zaruku ma i Varta. Nektere znacky maji dokonce 3letou zaruku, ale nasel jsem nejakou znacku kde je tucne napsano zaruka pouze 1 rok, ale to byla nejaka noname.
To bylo uplne prvni co jsem zjistoval :) a hledal i fakturu :)

Jeste jedna vec, kamos koupil pred dvouma mesicema Varta Blue Dynamic, je ve vozidle BMW E46 318i r.v. 2000. Vcera navecer dorazil domu, zaparkoval auto do garaze, auto stalo cca 12h, rano jsme na baterce namerili napeti 14,12V.

Muj novy poznatek, baterie i po jizde a ukonceni provozu skonci na 12.74V, klidne odpojena od zateze cca 30minut po jizde, behem 10h klesne na 12.50V, a za dalsich 10h uz to jde pomalu 12.48V 12.46V 12.44V. Takze za 4dny bez zateze klesne na nejakych cca 12.3V. Coz mi prijde malo. Dale jsem nemel moznost.

pepannn: odber znova zmerim, zda jsem to meril dobre :irre: