Stránka 162 z 279

Baterie

Napsal: 30.12.2014 13:06
od Stehnak
foki píše:
Stehnak píše:Doporučení pro DEmontaz baterie: nejdriv odpojit mínus.
Pro montaz: nejdriv pripojit plus.
uplne nejlepsi neodpojovat zdroj :mrgreen:
Moje rada je o bezpecnosti (aby pri "manipulaci" s plusem - nebyla moznost ho propojit klicem s kostrou = minusem), Tvoje kuli kodum radia, dojezdum oken atp...

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 13:20
od Slid
No spravne by se mela autobaterie nabijet mimo vuz, je to snad napsano i u kazde autonabijecky, kde se vyrobce chrani pripadnyma napetovyma spickama, aby neodpalil nejakym spusobem elektroniku v aute.

Takze co napsal Stehnak je pravda, tak se ma odpojovat a pripojovat autobaterie.

U nabijeni baterie se ma nejdrive pripojit kladny pol, pak zaporny pol a az pak pripojit do el. site. To taky kazdy nedela a jiskri klestema na polech baterie :D A kdyz je nabito, tak nejdrive vytahnout z el. site, odpojit zaporny a pak kladny.

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 13:51
od stano.
Pokial nema nabijacka teplotnu korekciu nabijacieho napatia (taku asi nikto nema doma), tak by sa malo nabijat pri 20-25 stupnoch celzia. Inak by sa so zmenou teplotu malo menit aj nabijacie napatie. A to tak, ze prave v zime (auto v nevyhrievanej garazi) by malo byt napatie vyssie - klasickym nabijanim v studenom aute sa nedostatocne nabije.
A ano, vyrobcovia sa chrania pred pripadnym znicenim elektroniky v aute.

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 15:59
od jarod72pm
Aha takže moje CTEK Multi MXS 5.0 s teplotním čidlem tuto funkci taky nemá?
Stejně beru baterku domů do sklepa nabíjím zhruba při 18 stupních ,i když u této nabíječky prej nevadí dobíjet baterku i v autě bez odpojení ,je fakt že asi v zimě bych to nedobíjel venku u baráku.

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 16:34
od stano.
Zo specifikacie:
Automatic reduction of output power at high temperatures
Special cold weather mode for charging in temperatures down to -20°C
Ja tam vidim len: prilis vysoka teplota (aby nevyvrela), a pod -20 stupnov (moze byt zamrznuta). Alebo si si isty, ze to ma naozaj regulaciu podla teploty?

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 16:48
od jarod72pm
Tak právě proto se ptám že píšou čidlo teploty zda to má na něco vliv ,tedy je schopna reagovat na okolní teplotu v nějakých přijatelných mezích.Nedovedu si jinak vysvětlit na co to tam vůbec je?

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 18:08
od Standa.64
Nejsem žádný odborník přes olověné aku,ale při vyšší teplotě se pomocí čidla vypne nabíjení,např při zkratem poškozeném článku,a při mrazech by si měla sama přidat nabíjecí napětí.Nabíjení by se mělo provádět při 20 C, v létě je to v pohodě ,ale v zimě bych ji v bytě rozhodně nenabíjel.Takovej perfekcionista zase nejsem.

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 20:22
od stano.
Prvy pripad - vypnutie pri vyssej teplote baterie - to by muselo byt cidlo v kontakte s baterkou. Nie v nabijacke.

Re: Baterie

Napsal: 30.12.2014 20:48
od Standa.64
Kabel s teplotním senzorem se lepí na plášť baterie.

Napsal: 30.12.2014 23:22
od Stehnak
Mam taky CTEK a ano ma tzv. "zimni" mod nabijeni kdy je napeti jeste asi o 0,3 V vetsi (tusim 14,7 - nemam ted navod po ruce) nez pri normalnim modu (14,4 V).

Re: Baterie

Napsal: 31.12.2014 08:07
od stano.
Hm. To by chcelo voltmeter a sledovat nabijanie. Ked sa to cidlo lepi, tak by to tu teplotnu korekciu malo mat. Ak to naozaj nema len 3 rezimy: prilis zima, normal, prilis teplo/vriaca baterka.

Re: Baterie

Napsal: 31.12.2014 12:44
od foki
tommula píše:u te varty blue se pise:
• pro moderní vozy všech tříd
• již osvědčený výkon s dalším vylepšením
• nejprodávanější výrobek svého druhu na trhu
• delší životnost díky osvědčené technologii legování stříbrem

neni to to obsahovani stribra? nebo jeste nekde jinde?
me by spis zajimalo u silver toto : Pro vozidla s vysokými požadavky na výkon
Ideální při mnoha elektrických spotřebičích

vytapene okno , vytapene sedacky , klimatronic , a nevim co tam mas dal dodelane .

Re: Baterie

Napsal: 31.12.2014 13:45
od phofy
Tak už jí taky nabíjím :)

Re: Baterie

Napsal: 31.12.2014 15:49
od Standa.64
To máš lídláckou?Za 5kilo dobrá,ale nabíjí max 3,5A a to je na 74Ah slabý.Bude asi dlouho trvat než se nabije.V práci jsme ji zkoušeli na úplně vytlučenou 55Ah baterku a po připojení se okamžitě vypnula.Tak musela na hodinku přijít na řadu klasika,aby se baterka vzpamatovala a pak se chytla.Je hodně oblíbená u motorkářů,umí totiž gelovky.Taky jsem o ni uvažoval,v návodu píšou,že ji lze použít na baterie do 120Ah,to mi přišlo těch 3,5A sakra hodně málo, leda jako udržovačka.

Re: Baterie

Napsal: 31.12.2014 16:13
od phofy
JJ je to ta lídlácká, už mám baterii zase v autě :)