Stránka 17 z 26
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 23.08.2009 12:24
od soumy
Čaues
Mám C-Max 1,8 HE už druhý rok, měl jsem před ním několik Focusů 1,6 HE, takové problémy s motorem jsem u Fordu nikdy neměl co s tímto 1,8Duratec. Na 15500km si v servisu po mých neustálých stížnostech na malý výkon a velkou spotřebu (11,8l) všimli, že je z výroby prasklá svíčka, volnoběh při vyřazení na neutrál lítal 500-2000ot, někdy i chcípnul!, starty v 18C byly na 3-5 pokus úspěšné

, teď mi vyměnili škrtící klapku u sání, volnoběh dobrý, spotřeba 11l, ale po přidání plynu má motor prodlevu (nejde hned za plynem) a oproti 1,6HE mi připadá líný. Nevím zda by bylo dobré navštívit jiný servis nebo poraďte co s tím. Jinak s autem jako takovým jsem spokojen, jen ten motor.

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 09.09.2009 10:38
od freew
ja som robil tiez ten postup s ventilom volnobehu co pirat a filous a po urcitej dobe sa to vratilo..bez klimatizacie sa otacky chovaju este ako tak..ale ako nahle zapnem klimu tak je to hroza otacky skacu na 3000 pri volnobehu kedy sa im zachce.
Bullitt mohol by si prosim ta popisat presnejsi postup ako si to vyriesil stou spojkou a kde ten spinac najdem? dik.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 09.09.2009 12:51
od freew
bullitt uz netreba stacilo sa pozriet dole na pedale.. spinac som demontoval ale nechal zapojeny a po skusobnej jazde to vypada dobre konecne je z toho normalne auto s ktorym sa da brzdit uz aj motorom aj pri zapnutej klime je to vporiadku..takze radsej odporucam demontovat spinac spojky a s ventilom volnobehu nerobit nic.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 11.09.2009 20:44
od Filous
Tak píšu jak jsem slíbil . Po nějaké době se mi to začalo zase trochu vracet na to co to dělalo před tím tak mi to nedalo a zkusil jsem odpojit asi na půl dne baterku abych vyzkoušel jestli nastane nějaká změna . Po opětovném připojení nic jiného jsem s tím nedělal jsem zkusil nastartovat nejdříve to chytlo ale po prošlápnutí plynu to spadlo až na nulu a chcíp ! pak už po každém nastartování vždy chytl a hned spadli otáčky úplně dolů a chcíp . Tak jsem opět pošteloval ten ventil tentokrát abych mu maličko přidal tak aby to nechcípalo a od té doby je to zatím ok ( asi tak měsíc ježdění každý den 100-200 km ) Kdyby to zas začalo blbnout tak asi zkusím tu spojku ale jak už jsem psal odpojovat něco když nevím s čím to může dál souviset se mi zatím moc nechce !
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 12.09.2009 00:25
od Pirát
Kluci,tak teda nevím,ale já po tom doladění mám najeto asi 50 000km,i baterku jsem měl odpojenou a jak jsem ho našteloval napoprvé tak jsem na ten vol.ventil nechytal a auto funguje pořád v poho,otáčky 700 s klimou i bez,při vyřazení za jízdy to samé,brzdí z kopce motorem,prostě si nemůžu stěžovat,asi je fakt každej focus original.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 12.09.2009 13:33
od Bullitt
freew píše:bullitt uz netreba stacilo sa pozriet dole na pedale.. spinac som demontoval ale nechal zapojeny a po skusobnej jazde to vypada dobre konecne je z toho normalne auto s ktorym sa da brzdit uz aj motorom aj pri zapnutej klime je to vporiadku..takze radsej odporucam demontovat spinac spojky a s ventilom volnobehu nerobit nic.
Je to tak, tedy neříkám, že je to úplně ideální, ale oproti původnímu stavu je to zásadní zlepšení, předtím to byla opravdu hrůza. Hlavně při dynamičtější jízdě to (ne)padání otáček při řazení nebo zastavení, tam to pomohlo hodně, ovšem nevadilo by ještě mírné zlepšení. Nicméně když to shrnu, lepší už to asi nebude, takže si nestěžuju.
Bohužel uváděné doladění ventilu volnoběhu u mě nefungovalo trvale, tak jsem šel cestou vyřazení toho spínače spojky. Jezdím s tím už skoro 3 měsíce a žádný negativa jsem nepostřehnul.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 12.09.2009 19:13
od Filous
Uvidim jestli to zas začne blbnout zkusim tu spojku a dam zase vědět teď je to zatím ok !
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 13.09.2009 18:13
od Filous
Tak mi to přece jen nedalo a na zkoušku jsem odpojil ten snímač od spojky abych zjistil co na tom máte tak úžasného a zjistil jsem následující . Po odpojení to vypadalo že je to opravdu ještě lepší než jen stím poštelovaným ventilem jak při jízdě i s klimou tak při dojezdech na křižovatkách chodili otáčky dalo by se říct normálně ale zjistil jsem jednu věc . Když byl ten snímač odstavený od spojkového pedálu to znamená jen vyndaný z toho držáku ale stále zapojený v konektoru tak při jízdě když jsem dosáhl 3000 otáček a pustil úplně plyn nespadla aktuální spotřeba úplně na nulu což při nasazeném snímači dělá uplně normálně při zařazeném jakém koliv stupni takže tam asi bude jádro pudla ! nevím jestli jste si toho také všimli samozřejmě musí te mít palubní počítač jinak asi těžko ! Jinak to vypadalo že na nic jiného to zvlášť velký vliv nemá !!! Nevím ještě jestli jste ho odpojovali úplně i od toho konektoru to jsem nezkoušel !
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 13.09.2009 19:46
od Bullitt
V jiným tématu jsem tohle psal, že potom zcela nevypíná palivo při brzdění motorem(taky ŘJ přepokládá, že je sešlápnutá spojka a tedy těžko motor může brzdit). Ovšem i předtím motor úplně vypínal palivo jen občas - ano, při poklesu nad 3000ot, ale také ne vždy(navíc 3000ot. je moc, zvlášť když dvoulitr není nutné točit). Prostě v běžném provozu ŘJ jen málokdy vyhodnotila podmínky tak, že zcela vypnula palivo - dal jsem si práci a sledoval jsem to delší dobu podle okamžité spotřeby na palubáku. Stěžoval jsem si tu na tohle chování - proti ostatním autům hrůza, zlatej Escort.
Tudíž mi nějak moc nevadí, že se palivo bez spínače spojky nevypíná, pozitiva té úpravy u mě převažují.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 14.09.2009 19:56
od Pirát
Kluci tak mě napadá už jen jediná možnost,proč mě stačilo poladit jen ten ventil,asi to bude tím,že jsem si nechal ve fordu nahrát novej software,sice kvůli tomu,že mě auto dobíjelo až kolem 15,2V a pořád mě hořely žárovky H7 a technik ve fordu mi řekl,že ford neustále(každého půl roku) dělá nějaké vychytávky v softech pro všechny modely a taky po tom přehrání auto dobíjí max 14,3V a žárovky jsem neměnil ani nepamatuju,takže co když v tom novém softu kluci vychytali i ty otáčky???
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 14.09.2009 21:23
od Bullitt
Tohle jsem taky zvažoval, někde jsem o tom psal, že kamarádovi o přehrání SW říkal člověk ze servisu Ford, když se tam mezi řečí zmínil o mých problémech s otáčkami, tedy mluvil o přehrání u 1.8. Ale jsem člověk linej, takže jsem se tam ještě nedostal se zeptat konkrétně na ten soft. Tedy ptal jsem se na to ve Fordu jednou(že pomalu padají otáčky při řazení, někdy drží) a oni že je to normální. Takže jinej servis.
P.S.: žárovky H7 mi taky praskají hodně, už jsem obě za rok měnil 2x.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 29.09.2009 09:57
od rastafa
nazdar, mal som ten isty problem ako sa popisuje, kolisanie otacok, pri prijazde na krizovatku drzanie otacok, no cez vikend som si nasiel konecne cas, lebo uz ma to viedlo k zurivosti. odobral som filter, a zacal hladat. vycistil som volnobezny ventil, a ked som pozeral po hadickach, tak som narazil nahodou na jednu hadicku ktora bola spucena a prerezana asi na 2miestach v jednej casti.Ani neviem co je to za hadicka, tak len davam foto. Teraz auto ide jak bejk, ziadne drzanie otacok,kolisanie otacok, brzdi motorom, aj ked nie tak ako ostatne auta ale je klud. Na druhej strane sa mi zda ze je nejak trosku lenivejsie, na 1 a 2stupen. ALe mozno to je len moj dojem.
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 29.09.2009 12:55
od Filous
Hm to mě už před časem než jsem se do toho pustil sám tuhle hadičku a volnoběžný ventil vyměnili u Forda a stejně to nechodilo asi má hold každý problém malinko někde jinde ! Mě to teď zatím šlape docela v pohodě po doladění toho ventilu !
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Napsal: 29.09.2009 17:27
od Bullitt
Tuto hadičku jsem taky kontroloval, byla v pořádku, skoro jako nová, bez poškození a průchozí. Vede dopředu k ventilku odvětrání klikové skříně(ten jsem taky měnil). Takže v ničem z toho u mě problém nebyl.
padajici otacky
Napsal: 29.09.2009 19:56
od xkoudyx
caute chlapy mam focuse 1999 rok vyroby a 1,8obsah benzin a padaji mi otacky zniceho nic!!jak jedu tak se stlumi radio a auto zpomaly a otacky padnou ale pak hned naskoci a je to v klydu,ale ted mi pady a neumnel jsem nastartovat ale po odpocinku zas v poho nevite cim to je??predem vrele dik