Stránka 17 z 51
Re: FOCUS III RS
Napsal: 17.09.2015 14:07
od Takeshi
těšim se až se svezu novym RS, ale ten zvuk je prostě děs, asi by to stálo dardu zmodernizovat pětivál, ale zas za 915tis je poměrně dobrá cena
Re: FOCUS III RS
Napsal: 17.09.2015 18:49
od tPiko
Nepliest hrusky s jablkami:
RS = Rallye Sport = zakruty, horizonty, uzke okrsky a nie rovne, siroke dialnice. Tam (na okrskach) nie je vyska maximalky podstatna a aj tych 266 km/h bohate staci.
Veyron, Mclaren, Alpinu B3, Panameru a pod. mozme porovnavat s Fordom GT alebo s Mustangom (ked chceme ist do vyssich maximalok), ale s Focusom RS?

Re: FOCUS III RS
Napsal: 17.09.2015 20:55
od 321910336
to v hospodě neobstojí

Re: FOCUS III RS
Napsal: 17.09.2015 21:32
od stano.
Ja som to nemyslel, ze to nestaci. Len ze na ten vykon by som cakal trosku viac. Ale je pravda, ze RSko je v porovnani so supersportmi vyssie, je to v podstate karoseriovo obycajny hatchback, ma vacsi aerodynamicky odpor.
Na serpentinach to kludne natrie aj vykonnejsim autam. Takemu Mustangu s pevnou zadnou napravou a zadnym pohonom utecie jedna radost, aj keby je tam velky vykonovy rozdiel.
Ano, v krcme to neobstoji. Ani mne neverili, ze s Fiatkou som na serpentinach poprehanal Ochcafky f tedeicku.
Re: FOCUS III RS
Napsal: 17.09.2015 21:56
od pkadecka
Hoši, kolik toho výkonu byste chtěli? A jakou maximálku? 1000 kW? 500 km/h? A dokázali byste to vůbec využít?

Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 13:35
od MK2
Pro srovnání:
RS 3 (350koní) má teda max 266km/h (915 tis Kč), 0-100 4,7s 4x4
RS 2 (305koní) má maximálku 263 km/h (990 tis Kč r2009), 0-100 5,9s
Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 14:29
od pkadecka
Nejspíš to bude o zpřevodování. Mohla by tam být převodovka, se kterou by to mělo třeba 300 km/h nejvyšší rychlost, ale na úkor akcelerace - ty kvalty se tam někam musí poskládat. Jestli to na 6-ku ve 266km točí přes 6000 otáček (to nevím, hádám), tak je jasné, že limit je v převodovce. Nejde jenom o zrychlení z 0-100 km (na to stačí dvojka nebo trojka), ale i o zrychlení ve vyšších rychlostech, tj. typicky na německý dálnici. Jasně, že by mohli natáhnout šestku, aby to jelo i 300, ale pak by to na ni mizerně akcelerovalo. Nebo by tam mohli dát další stupně, ale co s osmistupňovou převodovkou, byla by složitá, drahá, těžká a ve finálu zbytečná.
Našel jsem si technické údaje k FF RS 2010, převodovka je poskládaná tak, že to při 7000 otáčkách jede na pětku 248 km/h; na šestku by to teoreticky mohlo jet 307 km/h. (A na dlouhé rovince a za bezvětří by se to nejspíš blížilo.) Těch 263 km/h udávaná maximálka odpovídá 6000 otáčkám na šestku. Ale nad 4500 otáček auto ztrácí sílu --> kroutící moment pomalu klesá, nad 6000 otáček už je to jen cca 320 Nm (udávané maximum je 440 Nm, v grafu, na který koukám, je to 427 Nm).
Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 14:47
od enjoy
Ono, 300km/h s Focusem = neřízená střela. Takže asi taky trochu mysleli hlavou.
Bude mít dlouhou jedničku a kratší dvojku. Jinak to za 4.7s dát nejde. Pod 5 sekund už je to normálně kategorie osmiválců.
Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 14:57
od pkadecka
Taky to je 4x4, na rozdíl od RS 2, ne? Přední pohon je na zrychlení dost omezující a musí to mít i nějakou kontrolu trakce (nebo dobrého řidiče), aby to jenom nepálilo gumy.
Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 15:04
od stano.
Novy ma tiez launch control.
Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 15:23
od MK2
Taky si myslím, že to zrychlení na stovku má proto tak dobré, že je to čtyřkolka + launch control
Hmotnost auta nezmám, ale určitě bude lehčí než pětiválec...
Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 15:27
od pkadecka
Dobře, ale ten lauch control může pustit víc výkonu na kola, protože se 4x4 to má limity mnohem dál než kdyby to mělo jenom přední pohon. Tam to musí škrtit, držet výkon na uzdě, aby kola pokud možno maximálně zabíraly, ale nedošlo k prokluzu. U 4x4 při rozjezdu pošle výkon dozadu a ty kola do přenesou.
Když si československý škodovkář koupil prvního favorita, byl překvapený, jak lehce se dají při rozjezdu protočit kola, možná byl i unešený, jaký má to auto výkon, když to hnedka hrabe

Ve skutečnosti bývalá stodváca neměla výkon o tolik nižší, ale měla poháněnou zadní nápravu a to byl kruciální rozdíl. Jenže favorit měl nějakých 43 kW, to se dá lehce zvládnout, zato focus RS (2010) már těch kW 224, tam polechtáš plyn a už pískají gumy

Bez nějakého rozjezdového asistenta by chudáci focusáci měli velkou spotřebu pneumatik a na semaforech by jim ten favorit možná i natrhnul prdel, protože focus by zůstal vzadu v oblaku kouře, zatímco fáčko by už odjíždělo...
Re: FOCUS III RS
Napsal: 18.09.2015 21:20
od emve
Moje první statické dojmy z RS z Frankfurtu jsou následující: strašný je nejen zvuk, ale i interiér. Moře hnusného šedého plastu bez jakéhokoliv dekoru, to už i STI je na tom podstatně lépe. Snad auto bude fungovat alespoň jízdně.
Re: FOCUS III RS
Napsal: 20.09.2015 11:57
od Takeshi
určitě to mohlo být líp zpřevodovaný, aby to letělo, jenže by to nesplnilo euro, můj fokus uměl 280 max, ale nevim kolik točil, ale rezerva tam do 300 byla určitě, jo nedávno jsem narazil na tohle, to mi přijde neřízená střela, to bych se bál dost
https://www.youtube.com/watch?v=F2kARWqUnEg
Re: FOCUS III RS
Napsal: 20.09.2015 12:20
od TomFocus
Za mě mk2 RS je hezčí a agresivnější.
Jak jste se bavili a té maximálce měl sem Imprezu STI a výkonově hodně přes 360ps a nejela víc jak 295km. Ano díky fošně na kufru, která při 200km/h generovala přítlak 55kg to asi víc nešlo. A známej ze Svitav bavorákovista měl v tu dobu M3 e36 s cca 380-390ps a jelo mu to 305km. A to jsem měl prokazatelně větší výkon. V roce 2004 byla většina dinamometrů do 400ps 4x4...a nechtěli mě na brněnsku na ně pustit.
O té maximálce rozhoduje od kol po cx auta a to jak se potkává krouták s nejvyšším výkonem v max otáčkách.