Focus 3 RS

Pokec o modelech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Takeshi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1503
Registrován: 08.08.2010 20:32
Bydliště: pilSN

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od Takeshi » 17.09.2015 14:07

těšim se až se svezu novym RS, ale ten zvuk je prostě děs, asi by to stálo dardu zmodernizovat pětivál, ale zas za 915tis je poměrně dobrá cena
ex Focus ST 200hp
ex Focus RS399 hp
ex Ford turboKUGA Mk2 TDCi 180hp
nyní BMW 335d
pokrok nezastavíš :cooler:

Uživatelský avatar
tPiko
.
.
Příspěvky: 280
Registrován: 02.04.2008 08:09
Bydliště: HC (Svk)
Kontaktovat uživatele:

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od tPiko » 17.09.2015 18:49

Nepliest hrusky s jablkami:
RS = Rallye Sport = zakruty, horizonty, uzke okrsky a nie rovne, siroke dialnice. Tam (na okrskach) nie je vyska maximalky podstatna a aj tych 266 km/h bohate staci.
Veyron, Mclaren, Alpinu B3, Panameru a pod. mozme porovnavat s Fordom GT alebo s Mustangom (ked chceme ist do vyssich maximalok), ale s Focusom RS? :nnou:
Ford Focus Mk1 ST170 HB - 127kW, 3dv, 2003
Obrázek K&N

(Ford Focus Mk1 TDCi 1.8 HB - 74kW, Viva, 5dv, 2004)

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od 321910336 » 17.09.2015 20:55

to v hospodě neobstojí :lol:
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13496
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od stano. » 17.09.2015 21:32

Ja som to nemyslel, ze to nestaci. Len ze na ten vykon by som cakal trosku viac. Ale je pravda, ze RSko je v porovnani so supersportmi vyssie, je to v podstate karoseriovo obycajny hatchback, ma vacsi aerodynamicky odpor.

Na serpentinach to kludne natrie aj vykonnejsim autam. Takemu Mustangu s pevnou zadnou napravou a zadnym pohonom utecie jedna radost, aj keby je tam velky vykonovy rozdiel.

Ano, v krcme to neobstoji. Ani mne neverili, ze s Fiatkou som na serpentinach poprehanal Ochcafky f tedeicku.

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od pkadecka » 17.09.2015 21:56

Hoši, kolik toho výkonu byste chtěli? A jakou maximálku? 1000 kW? 500 km/h? A dokázali byste to vůbec využít? :lol:
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od MK2 » 18.09.2015 13:35

Pro srovnání:

RS 3 (350koní) má teda max 266km/h (915 tis Kč), 0-100 4,7s 4x4
RS 2 (305koní) má maximálku 263 km/h (990 tis Kč r2009), 0-100 5,9s
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od pkadecka » 18.09.2015 14:29

Nejspíš to bude o zpřevodování. Mohla by tam být převodovka, se kterou by to mělo třeba 300 km/h nejvyšší rychlost, ale na úkor akcelerace - ty kvalty se tam někam musí poskládat. Jestli to na 6-ku ve 266km točí přes 6000 otáček (to nevím, hádám), tak je jasné, že limit je v převodovce. Nejde jenom o zrychlení z 0-100 km (na to stačí dvojka nebo trojka), ale i o zrychlení ve vyšších rychlostech, tj. typicky na německý dálnici. Jasně, že by mohli natáhnout šestku, aby to jelo i 300, ale pak by to na ni mizerně akcelerovalo. Nebo by tam mohli dát další stupně, ale co s osmistupňovou převodovkou, byla by složitá, drahá, těžká a ve finálu zbytečná.

Našel jsem si technické údaje k FF RS 2010, převodovka je poskládaná tak, že to při 7000 otáčkách jede na pětku 248 km/h; na šestku by to teoreticky mohlo jet 307 km/h. (A na dlouhé rovince a za bezvětří by se to nejspíš blížilo.) Těch 263 km/h udávaná maximálka odpovídá 6000 otáčkám na šestku. Ale nad 4500 otáček auto ztrácí sílu --> kroutící moment pomalu klesá, nad 6000 otáček už je to jen cca 320 Nm (udávané maximum je 440 Nm, v grafu, na který koukám, je to 427 Nm).
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od enjoy » 18.09.2015 14:47

Ono, 300km/h s Focusem = neřízená střela. Takže asi taky trochu mysleli hlavou.
Bude mít dlouhou jedničku a kratší dvojku. Jinak to za 4.7s dát nejde. Pod 5 sekund už je to normálně kategorie osmiválců.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od pkadecka » 18.09.2015 14:57

Taky to je 4x4, na rozdíl od RS 2, ne? Přední pohon je na zrychlení dost omezující a musí to mít i nějakou kontrolu trakce (nebo dobrého řidiče), aby to jenom nepálilo gumy.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13496
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od stano. » 18.09.2015 15:04

Novy ma tiez launch control.

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od MK2 » 18.09.2015 15:23

Taky si myslím, že to zrychlení na stovku má proto tak dobré, že je to čtyřkolka + launch control :wink:
Hmotnost auta nezmám, ale určitě bude lehčí než pětiválec...
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od pkadecka » 18.09.2015 15:27

Dobře, ale ten lauch control může pustit víc výkonu na kola, protože se 4x4 to má limity mnohem dál než kdyby to mělo jenom přední pohon. Tam to musí škrtit, držet výkon na uzdě, aby kola pokud možno maximálně zabíraly, ale nedošlo k prokluzu. U 4x4 při rozjezdu pošle výkon dozadu a ty kola do přenesou.

Když si československý škodovkář koupil prvního favorita, byl překvapený, jak lehce se dají při rozjezdu protočit kola, možná byl i unešený, jaký má to auto výkon, když to hnedka hrabe ;) Ve skutečnosti bývalá stodváca neměla výkon o tolik nižší, ale měla poháněnou zadní nápravu a to byl kruciální rozdíl. Jenže favorit měl nějakých 43 kW, to se dá lehce zvládnout, zato focus RS (2010) már těch kW 224, tam polechtáš plyn a už pískají gumy ;) Bez nějakého rozjezdového asistenta by chudáci focusáci měli velkou spotřebu pneumatik a na semaforech by jim ten favorit možná i natrhnul prdel, protože focus by zůstal vzadu v oblaku kouře, zatímco fáčko by už odjíždělo...
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

emve
.
.
Příspěvky: 130
Registrován: 15.09.2010 22:50

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od emve » 18.09.2015 21:20

Moje první statické dojmy z RS z Frankfurtu jsou následující: strašný je nejen zvuk, ale i interiér. Moře hnusného šedého plastu bez jakéhokoliv dekoru, to už i STI je na tom podstatně lépe. Snad auto bude fungovat alespoň jízdně.
Focus ST

Uživatelský avatar
Takeshi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1503
Registrován: 08.08.2010 20:32
Bydliště: pilSN

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od Takeshi » 20.09.2015 11:57

určitě to mohlo být líp zpřevodovaný, aby to letělo, jenže by to nesplnilo euro, můj fokus uměl 280 max, ale nevim kolik točil, ale rezerva tam do 300 byla určitě, jo nedávno jsem narazil na tohle, to mi přijde neřízená střela, to bych se bál dost :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=F2kARWqUnEg
ex Focus ST 200hp
ex Focus RS399 hp
ex Ford turboKUGA Mk2 TDCi 180hp
nyní BMW 335d
pokrok nezastavíš :cooler:

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: FOCUS III RS

Příspěvek od TomFocus » 20.09.2015 12:20

Za mě mk2 RS je hezčí a agresivnější.

Jak jste se bavili a té maximálce měl sem Imprezu STI a výkonově hodně přes 360ps a nejela víc jak 295km. Ano díky fošně na kufru, která při 200km/h generovala přítlak 55kg to asi víc nešlo. A známej ze Svitav bavorákovista měl v tu dobu M3 e36 s cca 380-390ps a jelo mu to 305km. A to jsem měl prokazatelně větší výkon. V roce 2004 byla většina dinamometrů do 400ps 4x4...a nechtěli mě na brněnsku na ně pustit.
O té maximálce rozhoduje od kol po cx auta a to jak se potkává krouták s nejvyšším výkonem v max otáčkách.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „ST a RS legenda žije“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů