Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2677
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Ja nemel problem v -20 nastartovat na horach (opakovane) i s naftou od Tank Ono s VIFem. Nastartoval jsem na prvni prevaleni uplne bez problemu.
- Hampy
- Junior
- Příspěvky: 349
- Registrován: 30.07.2010 09:40
- Bydliště: Teplice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Filtr máme novej, resp. 3 měsíce starej. Má smysl ho teda před zimou nějak kontrolovat?
Snad brzy bude: Ford S-max
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Na 3 měsíce starým filtru nic nenakontroluješ. Stejně je to uzavřená "škatula" do který se nedostaneš.
Kecy, že při -20°C nestartuje nafta atd je blbost možná z nějaký horní dolní naředěná nebo nechaná po zimě.
Loni sem byl v Alpách, autem sem nejel 3 dny kdy přes den -10°C v noci kolem -30°C a bez problémů
Kecy, že při -20°C nestartuje nafta atd je blbost možná z nějaký horní dolní naředěná nebo nechaná po zimě.
Loni sem byl v Alpách, autem sem nejel 3 dny kdy přes den -10°C v noci kolem -30°C a bez problémů
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- mickielli15
- Pokročilý
- Příspěvky: 787
- Registrován: 27.01.2009 03:54
- Bydliště: Adamov/Blansko, Brno, někdy České Budějovice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
problém ale může nastat - a taky už mnohokrát nastal - když začalo mrznout ze dne na den a některé pumpy na to nebyly připravené
Ale jak říkám, s Vervou tu pravděpodobnost aspoň minimalizujem Může se stát ale cokoliv, třeba že natankuju benzín
Ale jak říkám, s Vervou tu pravděpodobnost aspoň minimalizujem Může se stát ale cokoliv, třeba že natankuju benzín
Focus C-max 2004 2.0 TDCi 100kw DPF, stříbrná met., GHIA, vyhř. př.sklo, aut. klima, tempomat, ESP, dešť. senzor, zatím plecháče, ale mazel edition
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Dokud nebude proveden test na ten zázrak FuelSafe, tak zůstávám u toho, že Shell ČR je na naftu až za TankOno. Kvůli úspoře pár korun nedám další hřebíček do rakve vstřikům.
Problém s letní, přechodovou, zimní a arktickou naftou už byl tolikrát vysvětlen, že už ted se můžeme připravit na to, že to zase budeme vysvětlovat. Prostě nikdy nekončící kolotoč s tím, že výrobce aut by měl v základu montovat vyhřívaný palivový filtr.
Cenová mapa Vervy je o tom, že Benzina má tohle velmi dobře zmáknuté. Až na výjimku, Star v Praze Na Krejcárku, tak tam, kde je lukrativní místo, tak Verva je top i s cenou. Stačí ujet 30 - 50 km, mimo hlavní tah a hle, ta samá Verva o 5 - 10 % levněji... Smůlou je, že co člověk ušetří na nádrži, tak tu úsporu projede, aby natankoval levněji. Prostě Benzina to má zmáknuté.
Problém s letní, přechodovou, zimní a arktickou naftou už byl tolikrát vysvětlen, že už ted se můžeme připravit na to, že to zase budeme vysvětlovat. Prostě nikdy nekončící kolotoč s tím, že výrobce aut by měl v základu montovat vyhřívaný palivový filtr.
Cenová mapa Vervy je o tom, že Benzina má tohle velmi dobře zmáknuté. Až na výjimku, Star v Praze Na Krejcárku, tak tam, kde je lukrativní místo, tak Verva je top i s cenou. Stačí ujet 30 - 50 km, mimo hlavní tah a hle, ta samá Verva o 5 - 10 % levněji... Smůlou je, že co člověk ušetří na nádrži, tak tu úsporu projede, aby natankoval levněji. Prostě Benzina to má zmáknuté.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Hampy
- Junior
- Příspěvky: 349
- Registrován: 30.07.2010 09:40
- Bydliště: Teplice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Myslíš že je na tom Shell tak zle? Asi v týdnu objednám VIF příští tankování totiž bude ona zmiňovaná nádrž "za půlku"
Snad brzy bude: Ford S-max
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.
Je: Octavia kombi 1,6 TDI 4x4, rok 2011 + Octavia liftback 1,6 TDI, rok 2015
Byl: Ford Focus I kombi Finesse, 1.8 TDCi, 74kW, v provozu od 30.12.2002.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Já nevím, jak je na tom Shell CZ. Při předposledním testu (2009) jejich prémiová nafta, která byla pěkně drahá a měla obsahovat zázračnou přísadu na snížení spotřeby, tak v odebraném vzorku obsahovala nafta stopové prvky této přísady, tj. bez vlivu na motor. Takže sice tam něco dali, ale v reálu to byla stejná nafta, jako ta z vedlejší pistole, ale za jinou cenu....
A jejich nafta v tom testu dopadla bídně. Z pohledu dalších složek, jako pěnivost, mazivost, atd.
Třeba se zlepšili. Nevím. Počkám na test. Do té doby je pro mě Shell CZ, palivo nafta, zakázané. Prostě nebrat. Mám vstřiky Delphi, nemám TDD. Takže tak.
A jejich nafta v tom testu dopadla bídně. Z pohledu dalších složek, jako pěnivost, mazivost, atd.
Třeba se zlepšili. Nevím. Počkám na test. Do té doby je pro mě Shell CZ, palivo nafta, zakázané. Prostě nebrat. Mám vstřiky Delphi, nemám TDD. Takže tak.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 84
- Registrován: 02.06.2011 20:34
- Bydliště: Olomoucko
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Včera jsem do Forda poprvé natankoval jinou naftu než Vervu...bral jsem u OMV sprint diesel...a nemůžu si pomoct, ale jede to líp, míň je slyšet motor a celkově mi to přijde živější...běžně mi to tahalo plynule do 180 km/h, pak už jen tak polehoučku a včera pěkně plynule až do 200 km/h a myslím že by to jelo klidně dál....takže začínám mít podezření že na místní Benzině kde tankuju není Verva, ale nějaká obyč nafta...:-/ Uvidíme co udělá spotřeba a delší provoz....
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
no moc se neraduj, když OMV mizí z republiky...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Já Vervu mám furt rád, netankuju ju čistě na jedný benzínce, takže se rozdíly případně ztratí.
Čeho sem si ale nedávno všiml, když sem jednou natankoval BP Ultimate, tak jsem měl nejnižší spotřebu, aniž bych se nějak speciálně snažil. Zkoušel sem totiž předminulou nádrž vyjezdit na spotřebu a dostal jsem se na 5.32 po natankování BP Ultimate sem měl 5.31. Ano je tam rozdíl, že z BP to bylo na 205tkách kolách a teď na 225, ale i tak to ukazuje, že Rakušáci sou ještě o notný kus dále.
Čeho sem si ale nedávno všiml, když sem jednou natankoval BP Ultimate, tak jsem měl nejnižší spotřebu, aniž bych se nějak speciálně snažil. Zkoušel sem totiž předminulou nádrž vyjezdit na spotřebu a dostal jsem se na 5.32 po natankování BP Ultimate sem měl 5.31. Ano je tam rozdíl, že z BP to bylo na 205tkách kolách a teď na 225, ale i tak to ukazuje, že Rakušáci sou ještě o notný kus dále.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
To ja zase mam pocit, ze ten Globus tak skvely nebude. Mam skoro o 1 ltr. horsi AVG dle BC.
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Ten sem ještě nezkoušel, ale díky za info. Hodí se vědět.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1842
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Ale tim jsem nechtel rict, ze ten Ultra diesel od Globusu je spatny. Neni.
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
Tohle uz sem tady nedavno taky psal ze zalezi kde se Verva bere.Diky tomu sem na Benzine prestal tankovat protoze nevis co do auta davasmfly píše:takže začínám mít podezření že na místní Benzině kde tankuju není Verva, ale nějaká obyč nafta...:-/
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Prémiová nafta Verva a vliv na spotřebu a běh motoru
To je holý nesmysl respektivě není možné,aby takový rozdíl vůbec vznikl ,maximálně může být v řádu desetin litru na 100% vůbec ne nad půl litru to palivo je z jedné rafinerie jedné ropy jen jiné aditiva parametry budou hodně podobné.
Jinak jsme právě dojezdil nádrž Ultradieslu a spotřeba je ´plus mínus stejná,jako Verva max rozdíl do dvou deci.
Jinak jsme právě dojezdil nádrž Ultradieslu a spotřeba je ´plus mínus stejná,jako Verva max rozdíl do dvou deci.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti