Stránka 155 z 279

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 11:28
od stano.
Varta ma 3 rady: black, blue, silver. Ak niekto pouziva tu najlacnejsiu, necuduj sa. O tom, ze by odisla silver, som tu este necital.

Navyse, ak mas v aute chybnu kabelaz, odrovna ti aj spickovu baterku. Takze vzdy pri vymene precistit a osetrit vsetky silove kontakty a ukostrenia.

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 11:40
od Zizass
Varta je good,Já měl na FFI blue dynamic a O.K., teď koupím na FFII silver dynamic. :wink:

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 12:39
od Nepér
odjinud píše:Pánové, je ještě nějaká jiná alternativa k Ford/Motorcraft a Varta?
Exide Premium

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 13:40
od jarous350
Odjinud:

Varta je podle me OK. Jak psal stano, tak jsou 3 urovne. Kupovat black nema cenu, protoze je to horsi baterka za stejnou cenu jako blue.

Co se tyce kapacity, tak nevidim duvod kupovat vyssi kapacitu nez je nutne (drazsi a tezsi kram do auta). Jedine snad v pripade nejakech supermega hudebnich aparatur nebo permanentne kratkych jizd, kdy se casem vybije i velka baterka, ale nabijet ji budes muset mene casto nez tu mensi. Pokud mas motor v poradku, tak benzinovou 1.6 nastartuje v nejvetsich mrazech bez problemu i 40Ah baterka s normalnim startovacim proudem.

Mas auto z roku 2002, nevim, jak dlouho jeste pocitas s jeho provozem, aby pro tebe byla zivotnost baterky natolik zasadni. Ja mam z roku 99, tak jsem jednu chvili premyslel i o nejakym 'supermarketu', nakonec jsem ale za 1300Kc koupil Varta Blue 44Ah.

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 14:46
od odjinud
Nepér píše:
odjinud píše:Pánové, je ještě nějaká jiná alternativa k Ford/Motorcraft a Varta?
Exide Premium
dík :P

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 14:54
od Slid
Varta Silver nebo Exide Premium je uplne stejna rada.

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 15:04
od odjinud
Diky za Vaše potřehy.

1.) auto je ještě (aspoň u mě) tak 2-3 roky k ježdění - tj. nová baterie by měla cca vydržet 5 let a jsem happy.
2.) V autě nic extra za spotřebiče nemám (rádio, gps, mobil), no ale zase jezdím hlavně krátký cesty po městě, což se jí moc hlavně teď s klesající teplotou nelíbí
3.) s ohledem na to, že současná baterie je původní, tak dobíjení a pod. bude asi ok

4.) pořád nemám jasno s (možným) výrobcem... příklad: u Felicie tam bylo úplně jedno co. Akuma s víčky, no name z Tesca, Varta, drahá Excide...Tady také? Furt mě tam mate ta Ca-Ag technologie - to fakt to dělá jen Ford(=Varta) nebo Varta, případně Varta?? Dá se jít koupit běžný no-name z Tesca? Nebo to kvůli Ca-Ag ne?
Jako výber Varta - black - blue - red mě moc neuspokojuje:-)

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 15:06
od odjinud
Slid píše:Varta Silver nebo Exide Premium je uplne stejna rada.
Aha, díky za info, nějak jsem v hlavě, že Excide je vždy best of...

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 15:34
od jarous350
odjinud píše:Aha, díky za info, nějak jsem v hlavě, že Excide je vždy best of...
Mozna udelala dojem dobra reklama.
Pro Fordy se doporucujou Ag, ale ja jsem jezdil/jezdim i na obycejny a nikdy jsem zadne negativum nepozoroval. Kdyz mi kdysi dosluhovala baterka v minulym focusu a Skoda 120L jela do kovosrotu, tak jsem tu jeji NoName Baumax baterku hodil do focuse a tam bezproblemu slouzila az do te doby, nez jsem nedostal na krizovatce prednost.

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 16:05
od sth-1
důležité je Ca - umožnuje baterku nabíjet nabíjet na vyšší napětí (při nepřekročení nějaké teploty) jestli se nepletu je to u Forda zajištěno že se nabíjí na vyšší jen při nízkých venkovních teplot . Díky tomu při použití obyč baterky baterky tato přes zimu trpí přebíjením . Při použití Ca baterky je ale tím zajištěna v zimě lepší startování , přeci jen každá desetinka voltu v zimě je velmi znát při točení studeným motorem jinak dělají se i noname třeba http://autobaterie.heureka.cz/f:12801:1/ jinak jsou asi i od Bosch , Optima Red top, Banner , Yuasa atd . stačí si u daného výrobce buď dát konfigurátor dle auta , a nebo si porovnat technologické listy , ale osobně myslím že Varta silver line není špatná volba.

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 16:33
od odjinud
A to je právě ono!

Koukám zrovna do manuálu, kde se píše "vůz je vybaven stříbro-vápníkovou baterií (ozn. Ca). Tuto baterii je možné nahradit pouze opět stříbro-vápníkovou baterií"

Takže i celý systém nabíjení v autě je na vyšší napětí (lehce) a bežné baterky to moc neocení.


BTW - když jsem kdysi, už notně vyklepalý, sháněl něco extra pro nestartující š120 a chtěl vážně koupit drahou gelovku do sněžných skůtrů :-) tak mi řekli - neblbi - ta "elektronika" v š120 ji brzy oddělá.
Tj. přece jen 12ti letý FoFo už taky není nic extra... asi by to chtělo něco tolerantního ve smyslu dobíjení. Ne nějakej novej ultratech pro nový vymazelný VW, co se hned všeho lekne...

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 16:43
od jarous350
No jo, ono se kolikrat pise a rika ledacos. Napriklad v poradu pro opravdove automobilove experty Autosalon na Prime, ti kazdy tyden tvrdej, co vsechno by clovek mel radeji sverit autorizovanemu servisu - vymenou akumulatoru to zacina a luxovanim koberecku to konci.
A hlavne, pokud clovek jede na tu strasne dlouhou cestu do Chorvatska, tak rozhodne predem absolvovat aspon 2x preventivni prohlidku. Ja mam tejdny, kdy tu tisicovku kilometru najedu, to abych si koupil na ty preventivni prohlidky nejakou permanentku.

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 18:15
od odjinud
OK, asi s tou výměnou baterky zajdu do autorizáku :-)

Re: Baterie

Napsal: 25.11.2014 18:47
od stano.
Ford ma(l) na svoju dobu velmi premakane napajanie. Mozes ho zrovnavat s tym modernym vymazlenym VW.
Gelovu bateriu nemozes len tak pouzit. Ma iny sposob nabijania a vybijania. Ci je to 15 rocny Ford alebo novy Mercedes - pokym nie je na to prisposobene riadenie nabijania.

Do Fordu (aj toho 15 rocneho) musis/mal by si pouzit modernu Ca baterku, aka sa dava do najnovsich limuzin. Davat tam spickovu baterku vysokej kvality za tisice nema zmysel (vzhladom na vek a hodnotu auta). Obycajnu olovenu zas nesmies pouzit- zachvilu ju odrovnas. Gelovu takisto, ta tam nepatri.

Re: Baterie

Napsal: 27.11.2014 11:49
od intruder3
Máte prosím někdo zkušenosti s výměnou baterie u Focusu II 1,6 benzin? Musí se vyndavat vzduchový filtr, aby šla vysunout? Viděl jsem na youtube jak jí nějakej maník vytáhl i bez vymontování vzduchovýho filtru - jen otevřel předek kastlíku u baterie. Ten kastlík mi, ale přišlo, že nemá přesně jako já. A ještě co se týká držáku baterie - vlevo je normálně šroubek, ale vpravo není vidět - je schovaný někde dole u kastlíku? Dříve jsem si měnil baterky sám, ale tu je to nic moc - i když věřím, že jsou i horší přístupy.