Stránka 153 z 279
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 17:54
od fordavid
Tak se zase vrátím k tématu.. Auto stálo přes noc venku, jel jsem až odpoledne.. Sednu do auta, start.. zase špatnej, zase se tomu nechtělo.. Ale ne, že by dlouho točilo, vůbec. Spíš se dusí.. Potřeba bušit na plyn.. Pak snad 8 startů na ktátkých trasách a bez zaváhání
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 19:34
od pkadecka
A bude to určitě baterií? Až to příště nebude moct chytnout, tak to netrap dlouhým točením, ale prostě to nech protočit max 3 vteřiny, pak to vypni a zkus znova.
Jinak já jsem koupil baterku (v kamenné prodejně autobaterií, žádný e-shop, žádný hypermarket), vrazil do auta a od té doby na ni jezdím. Teda abych nekecal, když se vybila, protože byl motor kaput, tak se musela dobít na nabíječce, ale to už je dva roky a od té doby je jenom v autě. Pokud se s autem jezdí a dobíjení je v pořádku, tak se baterie dostatečně dobije v autě a nabíjení nabíječkou není nutné.
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 19:44
od fordavid
Nevim, ale cim jinym by to mohlo byt, kdyz to dela az s mrazem? Netoci to dlouho, ale jako kdyby starter nemel silu.. Motor chytne, ale roztaci se pomalu..
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 19:44
od enjoy
Je slabá, to je celý. Nabít.
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 19:47
od fordavid
Ale proc jen prvni start a ostatni OK?
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 19:53
od fordavid
Jeste se chci zeptat. Doma mame jen starou nabijecku, hodne starou.. Je na ni jeste azbuka.. Je tam jen rucicka, ktera ukazuje, jakym proudem se to nabiji (podle toho, jak je baterka vybita).. Vedou z toho jen dva dratky, kolem kontaktu se omotavaj odizolovanym kouskem

Ale ozivila hodne aut, napr vcera punto a taky felinu atp. Akorat nevim, jestli to novou baterku neznici?
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 20:07
od enjoy
fordavid píše:Ale proc jen prvni start a ostatni OK?
Proc presne nevim, ale mam obdobnou zkusenost.
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 21:26
od stano.
Tu nabijacku by som nepouzival. Tie stare ruske byvaju prilis silne (asi povodom z druzstva/kasarni), kde nabijali v zime baterky z traktorov/nakladiakov. Nenabijaju prudom, ale napatim. Naprazdno maju casto az 17V.
Alebo zapnut a pocuvat, ci nezacne vriet lektrolyt. Akonahle zacne baterka bublinkovat a sumiet, OKAMZITE vypnut.
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 22:55
od fordavid
Urcite nabiji miliamperama..
Jinak zrovna vcera jsem to u punta trosku poslouchal a uvnitr to sycelo a bublalo - ne moc. Nejaka reakce se tam prece dit musi
Re: Baterie
Napsal: 29.10.2014 23:47
od Nepér
To bublá normálně. U takových nabíječek je jen jediné nebezpečí - nemůžeš ji nechat připojenou a odejít. Pokud znáš proud, hlídej si čas. Přebíjení akumulátoru škodí. Ideálně hlídej napětí, nemělo by se dlouhodobě udržovat nad 15V (respektve nad 14.5 to začne víc bublat).
Re: Baterie
Napsal: 30.10.2014 06:12
od fordavid
Je tam rafika a ta ukazuje, jakym proudem ee nabiji. Ta rafika klesa a nabiji sr nizsim proudem, kdsz uz se baterka nabji.. Takze cim vic je nabita, tim mensi proud do baterky jde.. Volty zo myslim neukazuje, podivam se
Re: Baterie
Napsal: 30.10.2014 06:45
od stano.
To je spravne. Len ide o to, aky prud to je (zavisi od nabijacieho napatia). Moze klesat z 10A na 7A a moze klesat z 5A na 3A...
Bublinkovat trosku moze. Ale nesmie to vriet!
Re: Baterie
Napsal: 30.10.2014 07:07
od fordavid
Myslim, ze je tam rozsah 10-0, pricemz to zacina nabijet na 7 a posledne jsem puntoodpojil na 2
Re: Baterie
Napsal: 30.10.2014 07:35
od George V.
fordavid píše:Jeste se chci zeptat. Doma mame jen starou nabijecku, hodne starou.. Je na ni jeste azbuka.. Je tam jen rucicka, ktera ukazuje, jakym proudem se to nabiji (podle toho, jak je baterka vybita).. Vedou z toho jen dva dratky, kolem kontaktu se omotavaj odizolovanym kouskem

Ale ozivila hodne aut, napr vcera punto a taky felinu atp. Akorat nevim, jestli to novou baterku neznici?
Vem si měřák (voltmetr) a změř napětí na baterce při připojení toho bazmeku. Pokud tam bude do 14.5V (ale raději trochu méně, tak 13.5-13.8V - holt budeš nabíjet trochu déle), tak by to baterku poškodit nemělo. Akorát bych ji průběžně kontroloval, jestli to napětí moc nestoupá a jestli se moc neohřívá... Také je důležitý proud - pokud bude do 0.1 jmenovité kapacity (u baterie 50Ah - je 0.1 5A), tak není ani tak důležité, jak dlouho ji na nabíječce budeš mít, klidně ji tam můžeš nechat i týden

.
P.S. Tak moje stará baterka (viz. můj příspěvek na str. 135) je asi opravdu mrtvá. Chvíli se držela ale včera (po větším ochlazení) už jenom 10.6V. Baterku vozím odpojenou v kufru. Teď mi ale čím dál víc vrtá hlavou, proč umřela tak náhle, bez varování...
Re: Baterie
Napsal: 30.10.2014 08:05
od pkadecka
enjoy píše:fordavid píše:Ale proc jen prvni start a ostatni OK?
Proc presne nevim, ale mam obdobnou zkusenost.
Možná je to tím, že se prvním startem baterka ohřeje. Někdy se doporučuje před startem na chvíli zapnout světla, což udělá s baterkou totéž. (A vlastně se trochu ohřeje i motor a taky to s ním otočí, což mu pomůže - u některých starých aut byla ruční klika, kterou se nemusel nutně motor natočit, ale pomohlo, že se s ním nejdřív otočilo rukou, než aby s promrzlým motorem musel točit rovnou startér.)