Sloučeno. lucky.jack
Ahoj všichni,
po delší době bych potřeboval poradit:-)
Minulý týden jsem zažil nepěkné chvilky. Auto pořád ok až do chvíle, kdy jsem chtěl po delší jízdě zaparkovat. Motor mi chcípnul. Po opětovném nastartování chytnul, ale ozýval se z něj bzučívej zvuk a blikala kontrola baterie. Bohužel jsem byl mimo Prahu (svůj servis). Stalo se mi to v Ústí...Nicméně v blízkém neforďáckém servisu mi řekli, že to bude asi alternátor a že by se nebáli s tím dojet do Prahy....Tak jsem vyrazil. Cíl autoservis na Pankráci. Po dálnici táhlo auto úplně v pohodě, větší problémy začaly při tankování - motor při dojíždění pomalou rychlostí ke stojanu chcíp. No a pak na každém semaforu. Hrůza. Vždy jsem čekal na zelenou, nastartoval a jel. Aby toho však nebylo málo, na magistrále se mi rozblikaly další kontrolky a odešel mi posilovač řízení. Uff, takže motor mi na frekventované magistrále chcípal a nefungoval posilovač. Myslel jsem, že se po..... S vypětím sil jsem dojel do servisu a byl jsem fakt rád, že jsem z auto mohl vylézt...
Ale k jádru věci (trochu jsem se rozepsal). Závěr: alternátor v hajzlu + zadřená kladka. Po výměně auto zase jezdí. ALE. Nyní jsem si uvědomil, že již asi půl roku zpět mi občas (nebylo to při každém startu) špatně při startování chytal motor a problikla kontrolka baterie (tato kontrolka mi vlastně také problikávala i teď při problému s tím altíkem při chcípání)....Dnes se mi to stalo opět. NEMŮŽE TO BÝT ŠPATNÁ BATERIE? (asi jo co...) Někde jsem četl, že pokud je již špatná, může to "odrovnat" alternátor. NEMOHL TO BÝT TENTO PŘÍPAD? Původní baterii jsem měnil před 3 roky. Za tu dobu najeto cca 57tis. km. Byla mi tehdy instalována AKU 52Ah CaAg (ani nevím, jaká tam byla originální...). NEMĚL BYCH JI RADĚJI VYMĚNIT?
A nyní vlastně ZASÁDNÍ OTÁZKA:
- jakou baterii byste mi doporučili (nebyla ta 52Ah slabá?)
- zvládnu výměnu sám, resp. je nezbytná návštěva servisu.....je poté nutné udělat diagnostiku, což znamená navštívit ten servis...?
Moc díky za cenné rady
