Stránka 15 z 15
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 22.05.2025 08:57
od vladka1
Podle popisu skočil rozvod a potkalo se to... Nedával bych to do Forda ale tomu chlapíkovi od Pardubic co se na generálky ekobuřtů specializuje.. Evidentně umí a nechce na tom vyloženě rejžovat (i tak to ale bude pár desítek tisíc...). V jakýmkoliv Fordu to bude za jednou tolik a kvalita práce s otazníkem, a typický garážník to jen nějak spytlíkuje aby to odjelo ze vrat a dál ho to nezajímá..
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 03.06.2025 21:29
od Dodo
Nakonec má příběh šťastný konec. Auto bylo ve Fordu přes 2 týdny, ale jen proto, že neměli čas, moc zákazníků. Po týdnu mi řekli, že nešlo ani zapnout zapalování/nastartovat, vybitá baterie, tak že to dobijí. Za další týden znova baterie, ale to už začínali do auta vrtat. Rozvody byly nakonec "v pořádku", nejsou přeskočené, ale prý ještě pár tisíc a stalo by se. Řemen mi ukážou zítra, jak přijedu, asi dost opotřebený. Takže vlastně výměna byla nutná - za 5 minut 12. Najeto 110 tis, ale 11.rok. Ani se neptejte na cenu rozvodů ve Fordu....
Ale baterka byla v prd..., pravděpodobně prapříčina. Byla ještě originální, a zřejmě jak jsem stál na parkovišti, měl puštěný radio a částečně světla + starty, dostala nějak zabrat a zřejmě nebylo dost energie na zapálení, když startér točil...je to zvláštní ale smysl to mít může. Doteď byla baterie v pořádku, žádný problém ani v zimě - jezdím spíše krátké trasy po městě. Takže rozvody, olej (byl v plánu), baterie. A to tomu vlastně nic nebylo. Ale jsem rád, že to je udělaný, letos jsem chtěl do Itálie autem, přetržený rozvody bych nechtěl.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 03.06.2025 21:32
od phofy
A na kolik tě ty rozvody vyšli?
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 03.06.2025 21:42
od Dodo
Autorizovaný Ford Carent Brno - 35 tis.
+ Baterka, olej a bůhví co - celkem 47
Kdybych měl tak nějak čas to naplánovat, na tak starý auto bych šel někam jinam, ale nemyslím žádnou noname garážovku. Ale určitě by rozvody mohly být 20-25.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 04.06.2025 09:49
od Antonín Plhal
On ti rozvody hlavně hned tak někdo neudělá. Je na to potřeba spousta přípravků, které automechanici běžně nemají a pořizovat si je pro vysokou cenu běžně nechtějí.
PS - trochu jsem zmaten z popisování závady. "Startér naprázdno" jak jsi psal - znamená, že nevyjede kotva a roztočí se do vysokých otáček. To jsem psal. Ve tvém případě to normálně točilo celým motorem (což je normálně poznat), jen to nechtělo chytnout. Pokud byla slabá baterka, muselo být i slyšet, jak se startování zpomaluje...
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 04.06.2025 13:58
od Dodo
Chápu, že to může znít zmateně

Právě že to opravdu pocitově vypadalo (i ve Fordu říkali) že motor točí na prázdno a ano, startér měl neobvyklou rychlost- rychlejší-aspon pocit. Ale je fakt že jsem ho vlastně nikdy nenechal tak dlouho točit,nebyl důvod.. Po několika startech se motorem nezatočil, po pauze ano, ale už jsem to nechtěl trápit.
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 04.06.2025 14:23
od Dodo
Ještě servis vyvinul další teorii že drolící se rozvodový řemen- zbytky z něj mohli ucpat olejové sítko, motor se nedostatečně mazal a válce neměly dobrou kompresi kvůli absenci oleje...
Říkali, že tahle závada byla svým způsobem unikátní, že mě vlastně včas upozornila na výměnu rozvodového řemene

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 04.06.2025 15:09
od Antonín Plhal
To bys poznal, jestli je to pravda:
Pokud nastartuješ a kontrolka mazání zhasne po delší době, než je obvyklé, pak měli pravdu. Vždy tam ale cca 1-2 vteřinová prodleva je. Pokud by řekněme byla 5 vteřin, pak má servis pravdu, čemuž moc nevěřím. Pokud by byla ještě delší, měl bys motor už asi zadřený, nebo minimálně přidřený. To by ti startér neutáhnul. Neměnili ti náhodou i svíčky?
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Napsal: 04.06.2025 21:29
od Dodo
Ano, svíčky měnili také.
Kdy zhaslo mazání jsem si bohužel nevšiml.
Ještě jsem si vzpomněl, je jak jsem zkoušel startovat a nepovedlo se to, na displeji problikl nápis "Zkontrolujte tlaky".
No ať už to bylo jak bylo, nakonec vše byly v podstatě větší servisní úkony, které by asi stejně měly být.