Stránka 139 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 17.12.2020 15:47
od smoula
Přesně

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 01.01.2021 09:46
od ballu
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 01.01.2021 22:00
od Ma.rt
+1
...a korunu tomu nasazuji sami vyrobci, kteri s pomoci tzv. rádce řazení davaji uzivatelum navod, jak si motor znicit

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 01.01.2021 22:19
od enjoy
Jako úplně skvělej fór je, že mi to to radí řadit nahoru, když mám zařazenou pětku

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 01:36
od kPetr
No a potom kup ojetinu, která bude sice relativně zánovní ale s takovýmto "moderním" motorem. Pravděpodobnost úspěchu na dobrý kus, který ještě hodně dlouho vydrží, je téměř srovnatelná s výhrou v loterii. Riziko, že nevíme jak se k tomu bývalý majitel choval a jaký měl styl jízdy, tady bylo samozřejmě vždycky. Ale u těchto motorů je bohužel násobně větší.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 08:50
od ovo
Tak pokud je ta 'zánovní ojetina' v automatu, tak bych se nebál, tam to dusit pod plynem v nízkých otáčkách ani nejde.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 09:53
od ZaQik
zklamu Te - nove automaty bohuzel trapi motor v nizkych otackach skoro celou jizdu
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 10:07
od stano.
Ano, ale nie v pasme LSPI. Pri stlaceni plynu podradia. Co s manualom casto ludia nerobia, pockaju na zatah turba.
Napriklad aj Oplacke 1.4turbo nicilo LSPI takmer vyhradne s manualom. Automaty boli ok, tam si vzdy podradilo. Nedusilo motor na plny plyn od 1800 otacok.
Ja som sa postupne naucil s mojim Powershiftom. Starsi typ v 2.0TDCi mondeu drzal podla mna rozumne otacky. Tento novy, ako pises, "na spotrebu" - radi hore prilis skoro. Takze po meste nejdem 60kmh tempomatom (lebo mi zaradi 5ku), ale 59kmh, kedy drzi 4ku.
Co ma serie je "sportovy rezim" (ak sa to na naftovom MPV da vobec tak volat). Tam pri jazde drzi nizsi stupen, vyssie otacky, niekedy az privysoke. Ale ked zapnem tempomat, tak ide presne rovnako ako D rezim. Co trochu aj dava zmysel, len sa nim neda donutit prevodovka zaradit nizsi stupen.
A dalsia hlupost je, ze ked v D rezime podradim manualne kvoli nizkym otackam, tak o par sekund si aj tak zaradi svoju rychlost.
No ale kolko soferov to takto riesi...
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 10:59
od Ma.rt
enjoy píše: 01.01.2021 22:19
Jako úplně skvělej fór je, že mi to to radí řadit nahoru, když mám zařazenou pětku
Nahoru je naproti petce, zkus to, kdyby to neslo, proste to tam narvi
Divim se, ze mas radce, u tech našich motoru se da bez problemu vyuzit cokoliv z otacek

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 13:55
od kPetr
ovo píše: 02.01.2021 08:50
Tak pokud je ta 'zánovní ojetina' v automatu, tak bych se nebál, tam to dusit pod plynem v nízkých otáčkách ani nejde.
Jenomže automat bych nikdy nechtěl, na tyhle "vymoženosti" prostě nejsem. Nemám rád, když nějaký stroj přemýšlí a dělá něco za mě, to bych si tu jízdu neužil. Jsem prostě asi stará škola. K automatu mě donutí až nějaký hybrid nebo elektro

, až v době kdy nebude na výběr a jiná "normální" auta už nebudou. Ale doufám, že tohle snad ve svém řidičském životě už nezažiju.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 18:09
od ovo
Nikdy neříkej nikdy
ZaQik píše: 02.01.2021 09:53
zklamu Te - nove automaty bohuzel trapi motor v nizkych otackach skoro celou jizdu
Pravda je, že na dálnici to s tempomatem vyjíždí kopce bez podřazování i tam, kde bych u manuálu asi už řadil. Ale při šlápnutí na plyn to podřadí vždy.
stano. píše: 02.01.2021 10:07
...Co ma serie je "sportovy rezim" (ak sa to na naftovom MPV da vobec tak volat).
...
No ale kolko soferov to takto riesi...
Já jsem si všiml, že dneska se sportovní režim na volič u naftových motorů už ani moc nedává. Ale pokud máš navolen sportovní režim a řadíš manuálně, tak by snad tempomat přeřadit neměl... ale nevím, nezkoušel jsem takovou kombinaci.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 02.01.2021 18:17
od stano.
Nie, nepreradi, S pri manualnom radeni drzi. Zas som nekupoval automat na manualne radenie. Lepsie casy radenia dvojspojky na MPVcku fakt netreba.
Sko moze radit aj automaticky. Na tempomate drzi rovnaky stupen ako D.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.01.2021 17:09
od ballu
viewtopic.php?f=3&t=49335&start=75
Tehdy se psal rok 2014, velké bum s EB. A nyní se píše rok 2021, a kolem dokola přichází noví majitelé na rady . Koupil jsem ho v bazaru, ve velmi hezkém stavu........
To bylo u aut, kdy nějaká ptákovina znepříjemnila chod motoru ve 180 tisících.
A nyní již sklízíme zaseto ve slepé uličce. V 50 tisících turba, voda, písty. Ve 100 tisících rychle s tímto paskvilem do bazaru. A pak ti se100-150 tisíci, co ho koupili v bazaru, přijdou zde na radu.
Tady je pak jen jedna rada. Při koupi mít ještě 200 táců navíc, na nový motor a k tomu dát na modlení, aby i ten nový vydržel aspoň těch 50 tisíc.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.01.2021 18:03
od maxik25
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 03.01.2021 18:54
od ballu
Junáku, taková kára může klidně vézt zítra tebe. Takovým směrem se snaha o vtip nedělá, většinou se nevyplácí.
A za druhé, až přichází na má slova, někteří, co se v tehdejší době bili za babety , již zde nejsou. Zbytek dělá mrtvého brouka.
Napsat, před těma 6 roky jsi měl Ballu pravdu, to raději dělají , že nic takového se tu neřešilo.
A ty máš jaký problém?