Stránka 136 z 279
Re: Baterie
Napsal: 03.12.2013 20:07
od Jardak
stano. píše:Favority a starsie auta dobijali 13.8V.
Možná s původním regulátorem to tak bylo (ale takovej už moc v provozu nebude), ale pokud je tento alternátor v bezvadným stavu a má novej regulátor bez výjimky dobíjí 14,2 - 14,3V.
Vím to 100 % protože tyto alternátory máme v práci namontovaný na traktorech a podobných stavebních strojích. Taky na spoustu domadělů jsem ho montoval a vždy dobíjel min 14,2V.
Re: Baterie
Napsal: 03.12.2013 20:46
od stano.
35A som zatial nasiel na 120tky a Zetory. Pohladam este. Pasovat nepasuju, zeby to bolo zo 120-tky prehodene (?)
S tymi 14.2 myslis uz novsie, na drazkovy remen?
Re: Baterie
Napsal: 03.12.2013 21:58
od Jardak
stano. píše:S tymi 14.2 myslis uz novsie, na drazkovy remen?
Základ alternátoru (vinutí, diodovej můstek, rotor) je u favo stejnej po celou dobu výroby. Lišily se regulátory (a ty první za moc nestály, možná si vzpomeneš, že u starejch favoritů si musel prošlápnout plyn aby po startu zhaslo dobíjení) a pokud použiješ regulátor novej kterej se dnes prodává je napětí 14,2 V. Jaká je na alternátoru řemenice nerozhoduje (i klínová měla 2 průměry). Felicie měla (mimo prvních) alternátor podobnýho vzhledu ale proud 70 A (s motorem 1,3).
Re: Baterie
Napsal: 04.12.2013 09:00
od stano.
Pekacik som niesol do srotu tento rok v maji, takze hej, pamatam

Servis nemam, takze vo vela Favoritoch som sa nehrabal. Len co bolo v rodine, to mali ale vsetky 13,8V siet. Drazkovu remenicu som vo Favorite na vlastne oci videl len raz. Preto som myslel, ze tie starsie klinove maju regulator na 13.8 a novsie drazkove na 14.2V. Ked je to ako pises, vysvetlovalo by to, preco niekomu v aute vydrzala baterka v aute dva roky a niekomu ta ista vyse raz tolko. Obycajne oloveno-olovene nemaju radi 14.2V palubne napatie.
Re: Baterie
Napsal: 04.12.2013 13:27
od pkadecka
Jardak píše:Základ alternátoru (vinutí, diodovej můstek, rotor) je u favo stejnej po celou dobu výroby. Lišily se regulátory (a ty první za moc nestály, možná si vzpomeneš, že u starejch favoritů si musel prošlápnout plyn aby po startu zhaslo dobíjení) a pokud použiješ regulátor novej kterej se dnes prodává je napětí 14,2 V. Jaká je na alternátoru řemenice nerozhoduje (i klínová měla 2 průměry). Felicie měla (mimo prvních) alternátor podobnýho vzhledu ale proud 70 A (s motorem 1,3).
První favority měly jinou řemenici, takže alternátor měl menší otáčky, při volnoběhu to kolikrát ani pořádně nedobíjelo. Proto se nejspíš musel prošlápnout plyn, aby se zvýšili otáčky a alternátor se nabudil.
Re: Baterie
Napsal: 04.12.2013 16:33
od Jardak
Jj to je pravda, ale zvláště alternátory s takovým tím hranatým regulátorem se musely po startu vytočit ke 2000 ot/min, aby se nabudily - tedy zhasla kontrolka. Alternátoru s menší řemenicí a novým regulátorem stačí k nabuzení cca 1000 ot/min. motoru.
Re: Baterie
Napsal: 04.12.2013 20:41
od Nepér
On byl ještě od roku 92 v přístrojovce paralelně k žárovce kontrolky dobíjení odpor, s ním se to nabudí taky dřív.
Re: Baterie
Napsal: 05.12.2013 14:09
od sth-1
tak mě včera umřela baterka taky nic to nevydrží jen něco přes 10let

originál 70Ah/680A no už je tam nová VARTA SILVER Dynamic 74Ah/750A tak doufám že bude alespoň z poloviny tak dobrá jako ta originál celkem by mě zajímalo kdo pro Forda ty baterky v roce 2003 dělal myslím že z toho roku vydržely všechny celkem dlouho. Jinak to nabíjení je u Forda celkem složitější má vlastně regulaci 2x jednou klasika v alternátoru (ale s tím že ji umí odstavit ŘJ ) na standartní napětí , ale druhé řídí přímo řídící jednotka motoru a to na základě venkovní teploty (možná i jiné parametry ale venkovní teplota je nejdůležitější), takže vyšší nabíjecí napětí není trvalé ale uplatňuje se jen při nízkých teplotách (kdy je zaručeno že se baterie uchladí ) tím se kompenzuje to že v zimě při startování prudce klesá startovací proud a kapacita . Při běžných teplotách je nabíjeno stejně jako normální olověná baterie, když je nad 10°C tak na baterii nejsou kladené takové nároky a je zbytečné tedy nabíjet na horní hranici auto v pohodě nastartuje i proud pod 100A (30-50 žhavení 50 startér ) bohužel přesnější průběh závislosti nabíjení jsem někde nenašel a klidně je možné že se dá v řídící jednotce aktualizovat , možná by šlo i nastavit aby dobíjela trvale tím standartním napětím (stačí odpojit drátek mezi ŘJ a alternátorem ale pak bude hlásit ŘJ chybu dobíjení ale šla by pak používat klasická olověná baterie bez obav že se v zimě rozpadne mřížka díky vyššímu napětí )
Re: Baterie
Napsal: 05.12.2013 17:14
od Jardak
sth-1 píše:auto v pohodě nastartuje i proud pod 100A (30-50 žhavení 50 startér )
Jen pro informaci: do žhavících svíček teče po zapnutí cca 75 A po rožhavení to klesne na 60 A
Starter těch 50 A možná bere při běhu bez zatížení, pokud ale musí točit motorem bude to podstatně víc.
Jinak Vartu silver dynamic mám v autě pátej rok a zatím OK (klep, klep...

)
Re: Baterie
Napsal: 06.12.2013 08:46
od sth-1
jj bral jsem to podle feldy ta měla na žhavení 55A pojistku , jinak teď asi ani můj focus nebude brát na žhavení víc , ještě jsem nekontroloval žhaviče , ale asi budou v háji taky nejméně 2 na to se dostanu v sobotu .
Re: Baterie
Napsal: 06.12.2013 14:25
od Jardak
Focus má na žhavení 60A pojistku a když změříš klešťákem proud, tak na zažátku žhavení tam jde 75A. Zřejmě chvíli přetížení vydrží....
Re: Baterie
Napsal: 06.12.2013 15:24
od stano.
Re: Baterie
Napsal: 06.12.2013 16:53
od sth-1
no klešťákem to moc přesný nebude je to ss proud tedy měření pomocí halovky a to z 0 + první skok bude celkem zákmit té sondy nejlépe měřit ručkovým ampérmetrem zapojeným místo pojistky pak si myslím že bude jasný že tam moc přes 50A nepůjde , rozdíly budou zase podle žhavičů jestli se nepletu tak Bosch pro forda Popis produktu
Napětí [V]: 11 V
Velikost závitu: M8 X 1,0 mm
Intenzita e. proudu [A]: 4 A
Odpor [ohm]: 1,0 Ohm
Celková délka [mm]: 119 mm
Armatura: 28 mm
Utahovací moment [Nm]: 12 Nm
Rozměr klíče: 8 mm
Druh konektoru: M4 / 0,8-1,5 Nm
z čehož by vycházelo při 12V a 12A na svíčku a to stejně při žhavení asi trochu poklesne napětí proto asi udávají 11V takže 4x 12A není ani těch 50A ono je třeba při měření počítat s chybou měřícího přístroje + chyba měřící metody klešták je pěkná věc ale na přesné měření SS proudu by to ale musela být pěkně drahá mašinka aby ukazovala přesně, ručkovej měřák se zrcátkem v sérii je o několik tříd lepší (i když svou chybu samozřejmě do měřeného obvodu vnese (vřazením měřícího odporu do měřeného obvodu) ale ten se dá snadno vypočítat (když jej znám ) a chybu kompenzovat při výpočtu a zapojí se do okruhu snadno vyndá se pojistka a místo pojistky se dá měřák. Neříkám že je špatně použít klešťák ono je vlastně jedno co ukáže klidně by nemusela být stupnice vůbec značená čísly stačí vědět kolik má ukazovat když jsou žhaviče Ok a o to jde jen mě občas překvapí jak lidi věří 100% tomu co vidí na měřáku a ani je nenapadne započítat případné chyby , ale to se samozřejmě stane každému vytrestal jsem se takto při měření regulátoru na starý motorce Yamaha XZ550 když jsem vzal do ruky digitál co se mě válel u ruky a měřit střídavinu před regulátorem ten mě pěkně ukazoval 8V a já div nevyndaval cívky než mě napadlo vzít osciloskop a najednou špičky 20V a průměr cca 13-14V
Re: Baterie
Napsal: 06.12.2013 17:15
od phofy
Ty jsi elektrikář

Re: Baterie
Napsal: 06.12.2013 17:58
od sth-1
tak trochu vyučenej elektronik , ale dělám technika v PC firmě