Iba v pripade, ze je na to pripraveny a caka to. Ked mu to utrhne zrazu, necakane, pretoci ho a leti ako handra, nic s tym nespravi. Ak prepisknes ten moment, pokym sa to da skorigovat, nic s tym potom neurobis a len sa to zhorsuje. Bohuzial, cas na reakciu je prilis kratky a prva reakcia 99,9% ludi je zla. Kdezto pri nedotacavom mas viacej casu na vratenie dostatocnej adhezie prednej napravy.spooon píše:Zato když u předokolky dostane přetáčivej smyk, může řidič kontrovat a akcelerovat a tím stabilizovat auto v podélným směru.
Rady na letní pneu - sezona 2025 od strany 160
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13554
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
- Nonid
- Test driver
- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Mam pocit, ze u predokolky u pretacivyho smyku je casu spousta, mozna jsem ale uz jenom zvyklej 

Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1863
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Já původně taky chtěl na předek to lepší, ale nakonec jsem přistoupil na protiargumenty.
Na předku se to více sjíždí, takže se "rychleji" koupí nové 2 gumy. Smyk zadku se bere jako nebezpečnější, ačkoli o tom nejsem osobně přesvědčen.
Hlavní je se do takové situace nedostat.
Na předku se to více sjíždí, takže se "rychleji" koupí nové 2 gumy. Smyk zadku se bere jako nebezpečnější, ačkoli o tom nejsem osobně přesvědčen.
Hlavní je se do takové situace nedostat.
- Emil
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 11.12.2014 01:57
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Letna sezona sa blizi, kamarat mi poslal linku na jednu diskusiu k testom pneu (chysta sa kupovat) a kedze to povazujem za dost zasadnu vec, trocha som sa tam rozpisal. Pridavam to teda aj sem, je toho trocha viac, no hadam to niekomu pomoze.
Je dobre si uvedomit, ze jedine co moze stat medzi zivotom a smrtou, su styri kusky gumy velkosti dlane (stycna plocha pneumatik s vozovkou) a brat to vazne.
Akurat vcera bola v spravach nehoda, kde mamicka na striebornej Felicii naburala do stromu, vazne sa zranila, jej pat rocnej dcere operovali hlavu a chrbticu a dvojmesacne dieta zomrelo... bolo tam viac problemov, no ako jednu z pricin hovorkina uviedla, ze „pneumatiky vykazovali vysoku mieru opotrebovania“...
Ja osobne kaslem na akekolvek reklamy, skor na mna posobia opacne – napr. Pirelli P Zero som vzdy bral ako hlavne marketingovy produkt a nie ako „vaznu“ pneumatiku, ktoru by som kupil.
To podla coho si kupujem cokolvek, su hlavne nezavisle testy, preto ked „ide o zivot“, dam si extra zalezat. Ked som kupoval letne pneu, hladal som testy presne podla mojho rozmeru (kedze sa ich vlastnosti v roznych rozmeroch mozu lisit). Nasiel som vysledky od Autozeitung, vyhrali tam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, ktore sa v mojom rozmere u nas nedali zohnat. Druhe boli Pirelli P Zero (to som automaticky ignoroval) a tretie Continental ContiSportContact 5. Kamarati mi ich doporucovali, tak ma to moc neprekvapilo. V uverejnenych testoch vsak nebolo uplne podrobne rozpisane, ako dopadli v jednotlivych kategoriach, tak som isiel priamo na stranku Autozeitung, zistil ze plne vysledky testu sa daju kupit, tak som si zaplatil, stiahol podrobne vysledky a zacal studovat o co presne ide. Podla mna je najdolezitejsie, ako dokazem zastavit, pri com zastavenie na suchu nebude az taky problem, co vsak byva kriticke, je zastavenie na mokrej vozovke.
A tu som sa zacal cudovat. Continental zo 100 na km/h: 58,2m neboli na tom z daleka najlepsie (Goodyear mal 54,5m). Tak som sa pozrel, kto je na tom najlepsie, boli to v teste druhe pneu – Pirelli P Zero: 50,7m! To je o 7,5 metra kratsia brzdna draha! Keby to bola len polovica (pri nizsej rychlosti), tak je to stale zhruba sirka priechodu pre chodcov a je dost zasadny rozdiel, ked mi povedzme niekto skoci do cesty, ci zastanem pred prechodom, alebo az za nim. Bolo to dost sokujuce, tak som sa pozrel, co najviac zavazilo, ze boli Pirelli „az“ druhe. Najvacsi bodovy rozdiel bol vo valivom odpore, tak som zacal zistovat, o kolko viac vyjde rocna prevadzka Pirelli oproti Goodyear (Continental mal len o malo nizsiu hodnotu, ako Pirelli). Druhy krat som ostal sokovany, ked som zistil, ze pri mojom najazde by to s Pirelli bolo niekolko deci benzinu rocne!
(To by sa dalo interpretovat aj tak, ze vo vysledku, vdaka „pseudo-eko“ tlakom ma par deci spaleneho benzinu vacsiu cenu, ako ludia na prechode... Ekologia je dolezita, no priciny znecistenia, ako aj sklenikoveho efektu treba hladat niekde inde, (viz. Dieselgate, alebo velkochovy zvierat), no to je samostatna tema...) Takze som prekusol svoje predsudky a kupil povodne ignorovane Pirelli... mimochodom zohnal som ich o dost lacnejsie, ako Continental.
Dalsim prijemnym zistenim bol „Garančný program TYRELIFE - predstavuje ZADARMO výmenu pneumatík v prípade: prepichnutie cudzím telesom (klince, kusy objektov apod.), náraz na obrubník a tiež požiaru po 6 mesiacov od nákupu. Ďalších 6 mesiacov potom dostanete 1/2 náhradu.“ Na nasich cestach celkom potesi. Uz na nich jazdim druhy rok a som nad mieru spokojny.
Je dobre si uvedomit, ze jedine co moze stat medzi zivotom a smrtou, su styri kusky gumy velkosti dlane (stycna plocha pneumatik s vozovkou) a brat to vazne.
Akurat vcera bola v spravach nehoda, kde mamicka na striebornej Felicii naburala do stromu, vazne sa zranila, jej pat rocnej dcere operovali hlavu a chrbticu a dvojmesacne dieta zomrelo... bolo tam viac problemov, no ako jednu z pricin hovorkina uviedla, ze „pneumatiky vykazovali vysoku mieru opotrebovania“...
Ja osobne kaslem na akekolvek reklamy, skor na mna posobia opacne – napr. Pirelli P Zero som vzdy bral ako hlavne marketingovy produkt a nie ako „vaznu“ pneumatiku, ktoru by som kupil.
To podla coho si kupujem cokolvek, su hlavne nezavisle testy, preto ked „ide o zivot“, dam si extra zalezat. Ked som kupoval letne pneu, hladal som testy presne podla mojho rozmeru (kedze sa ich vlastnosti v roznych rozmeroch mozu lisit). Nasiel som vysledky od Autozeitung, vyhrali tam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, ktore sa v mojom rozmere u nas nedali zohnat. Druhe boli Pirelli P Zero (to som automaticky ignoroval) a tretie Continental ContiSportContact 5. Kamarati mi ich doporucovali, tak ma to moc neprekvapilo. V uverejnenych testoch vsak nebolo uplne podrobne rozpisane, ako dopadli v jednotlivych kategoriach, tak som isiel priamo na stranku Autozeitung, zistil ze plne vysledky testu sa daju kupit, tak som si zaplatil, stiahol podrobne vysledky a zacal studovat o co presne ide. Podla mna je najdolezitejsie, ako dokazem zastavit, pri com zastavenie na suchu nebude az taky problem, co vsak byva kriticke, je zastavenie na mokrej vozovke.
A tu som sa zacal cudovat. Continental zo 100 na km/h: 58,2m neboli na tom z daleka najlepsie (Goodyear mal 54,5m). Tak som sa pozrel, kto je na tom najlepsie, boli to v teste druhe pneu – Pirelli P Zero: 50,7m! To je o 7,5 metra kratsia brzdna draha! Keby to bola len polovica (pri nizsej rychlosti), tak je to stale zhruba sirka priechodu pre chodcov a je dost zasadny rozdiel, ked mi povedzme niekto skoci do cesty, ci zastanem pred prechodom, alebo az za nim. Bolo to dost sokujuce, tak som sa pozrel, co najviac zavazilo, ze boli Pirelli „az“ druhe. Najvacsi bodovy rozdiel bol vo valivom odpore, tak som zacal zistovat, o kolko viac vyjde rocna prevadzka Pirelli oproti Goodyear (Continental mal len o malo nizsiu hodnotu, ako Pirelli). Druhy krat som ostal sokovany, ked som zistil, ze pri mojom najazde by to s Pirelli bolo niekolko deci benzinu rocne!
(To by sa dalo interpretovat aj tak, ze vo vysledku, vdaka „pseudo-eko“ tlakom ma par deci spaleneho benzinu vacsiu cenu, ako ludia na prechode... Ekologia je dolezita, no priciny znecistenia, ako aj sklenikoveho efektu treba hladat niekde inde, (viz. Dieselgate, alebo velkochovy zvierat), no to je samostatna tema...) Takze som prekusol svoje predsudky a kupil povodne ignorovane Pirelli... mimochodom zohnal som ich o dost lacnejsie, ako Continental.

Dalsim prijemnym zistenim bol „Garančný program TYRELIFE - predstavuje ZADARMO výmenu pneumatík v prípade: prepichnutie cudzím telesom (klince, kusy objektov apod.), náraz na obrubník a tiež požiaru po 6 mesiacov od nákupu. Ďalších 6 mesiacov potom dostanete 1/2 náhradu.“ Na nasich cestach celkom potesi. Uz na nich jazdim druhy rok a som nad mieru spokojny.
- Emil
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 11.12.2014 01:57
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Este doplnim, ze v lete sme na nich isli cez Taliansko do juzneho Francuzska (bez jedineho problemu), cestou sme sa zastavili v Modene a okoli, v muzeach, fabrikach a showroomoch Ferrari, Lamborghini, Maseratti a Pagani. Vsetky tieto znacky davaju na svoje auta Pirelli P Zero (okrem ineho aj Bentley a dalsie). Podla DOTu som si overil, ze moje pneumatiky pochadzaju z presne tych istych fabrik, ako pneu obute na tychto znackach... (kusok od Modeny) 
Az ked clovek uvidi taku Zondu alebo Huayru za par milionov (a ako sa pan Pagani vyhral s najmensimi detailami aby dosiahol dokonalost), dojde mu, ze ziadny sponzorsky dar pneumatik za par sto euro na auto by ho neprinutil obut tam pneu ktore niesu to najlepsie dostupne, co tam mozu dat...

Az ked clovek uvidi taku Zondu alebo Huayru za par milionov (a ako sa pan Pagani vyhral s najmensimi detailami aby dosiahol dokonalost), dojde mu, ze ziadny sponzorsky dar pneumatik za par sto euro na auto by ho neprinutil obut tam pneu ktore niesu to najlepsie dostupne, co tam mozu dat...
- Emil
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 11.12.2014 01:57
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Za zmienku stoji este jeden mytus, ktoremu som aj ja veril – vela ludi tvrdi, ze Michelin je to najlepsie, nieco ako etalon pre pneumatiky (hlavne podla ich cien by sa to mohlo zdat). V teste v tomto clanku je vidiet, ze to neplati, tak isto v „mojom“ teste z ktoreho som vychadzal boli na 6-tom mieste (napr. brzdenie na mokre: 55,6m). Podla mna to je len dalsia bublina, ktora by uz mala prasknut, nech sa pani z Michelinu cim skor vratia k „rysovaciemu prknu“...
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Teď jsem si zrovna doobjednával 2ks Michelinu. Důvodem nebylo zabrzdit na 55,6m, ale aby mi na autě dlouho vydržely. Každý má jiná kritéria. Pokud má být něco obecně nejlepší, tak to musí být nejlepší ve všech kritériích a taková žádná pneumatika (ani jiný produkt) neexistuje.
Krom toho mi přijde, že pneumatiky se na celkových jízdních vlastnostech podepisují výrazně méně než stav podvozku a řízení, a to má málokdo v excelentním stavu.
Krom toho mi přijde, že pneumatiky se na celkových jízdních vlastnostech podepisují výrazně méně než stav podvozku a řízení, a to má málokdo v excelentním stavu.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6889
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Koukat jen na brzdnou drahu taky nejde. Vyrobce je schopen udelat gumu o polovicni hodnote, ale na ukor najezdu. A mit pneu na 5-10K km je trochu mimo. Vzdy je neco za neco. Ja mel od noveho Michelinky a pri 6-6,5 mm takovej randal, ze uz tuhle znacku nemusim. Ted jsem zkusil cinu
http://velko-pneu.cz/pneu/174670-landsa ... 1-w-letni/ a i podle recenzi neni velky rozdil od znackovych v testech. Zatim maj jen 300 km, ale jsou tiche a na suchu drzi, vodu jsem zatim nezkusil, teda co snese. Tahle firma dela gumy pro Boeing 747 takze uvidime. 


Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24814
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
abys nemusel brzdit zpateckouKarel2 píše:Tahle firma dela gumy pro Boeing 747 takze uvidime.

(promin, musel jsem)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6889
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Já čekal kdo se chytne. 

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Emil
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 11.12.2014 01:57
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
jarous350 mas pravdu, obecne najlepsie neexistuje, treba sa riadit podla individualnych potrieb. Napriuklad Michelin Energy Saver co som pozeral ma vyrazne lepsiu spotrebu a vydrz, ako zvysok vyrobcov. Ale je podla mna na povazenie v beznej premavke riskovat jazdne vlastnosti – teda nie len „plechy“, ale aj zdravie az zivot, aby som usetril par euro rocne... Ale viem si predstavit specialne vyuzitie, kde to ma vyznam, napr. vozidla v uzavretych oblastiach, ako su velke fabriky, pripadne letiska). Tie Micheliny co som spominal vyssie su Michelin Pilot Sport 3 (Energy Saver ma este horsie vlastnosti na ceste). Test je pre rozmer 225/40 R18. Celkovy vysledok je 6-te miesto (zo 14), za to su ale najdrahsie v teste... 
Podvozok a riadenie je samozrejme tiez velmi dolezite. Ja som bol napr. po 20000km na geometrii (poukaz zo Zlavomatu, ze vraj najlepsie laserove zameranie v BA), chlapik mi hovoril, ze je to v pohode, len vpravo vzadu je 1,8% odchylka. Ked som ho poprosil, nech to nasteluje presne ako to ma byt, tak vyvalil oci, ze ale to je za 18€, ci to naozaj chcem, povedal som jasne ze hej. Peniaze netlacim, ale pneumatiky, podvozok a brzdy su zaklad.

Podvozok a riadenie je samozrejme tiez velmi dolezite. Ja som bol napr. po 20000km na geometrii (poukaz zo Zlavomatu, ze vraj najlepsie laserove zameranie v BA), chlapik mi hovoril, ze je to v pohode, len vpravo vzadu je 1,8% odchylka. Ked som ho poprosil, nech to nasteluje presne ako to ma byt, tak vyvalil oci, ze ale to je za 18€, ci to naozaj chcem, povedal som jasne ze hej. Peniaze netlacim, ale pneumatiky, podvozok a brzdy su zaklad.
- Emil
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 11.12.2014 01:57
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Jo, na "cinach" som auto kupil... To bola klzacka, uplne vazne, mal som pocit, ze to robia z mydla... Uzil som si adrenalinu riadne...
Ale vazne, to bol nejaky zmetek, cinske pneu sa nedaju zovseobecnovat... Tiez zalezi od rozmerov pneu, niekde moze viest jedna znacka, v inom rozmere druha...
Inac pneu s najdlhsou zivotnostou objavil kamarat - Barumy. Nemali ani 500km ked isiel cestou, ktorou chodi uz vyse 15 rokov kazdy tyzden (ku klientovi), isiel ako bol zvyknuty, zakrutou za dialnicnym odpajacom, otrieskalo ho o zvodidla a uz ma druhy rok vrak na dvore a pneumatiky su stale ako nove...

Ale vazne, to bol nejaky zmetek, cinske pneu sa nedaju zovseobecnovat... Tiez zalezi od rozmerov pneu, niekde moze viest jedna znacka, v inom rozmere druha...
Inac pneu s najdlhsou zivotnostou objavil kamarat - Barumy. Nemali ani 500km ked isiel cestou, ktorou chodi uz vyse 15 rokov kazdy tyzden (ku klientovi), isiel ako bol zvyknuty, zakrutou za dialnicnym odpajacom, otrieskalo ho o zvodidla a uz ma druhy rok vrak na dvore a pneumatiky su stale ako nove...

- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Jezdím Primacy 3. Předtím jsem měl Primacy (bez čísla) - ty jsem dokonce koupil se sadou ALU a byly mírně jeté, přesto jsem na nich do výměny najel dalších 56 tis. km a rozhodně nemůžu říct, že by vykazovaly vyšší hlučnost nebo horší jízdní vlastnosti než jiné gumy, které jsem měl. Před X lety jsem měl na Escortu ještě Michelin Energy - na mokru trochu klouzaly, to už ale o Primacy říct nemůžu.
Najezdím ročně cca 35 tis.km v pohodovém tempu a kupovat si něco víc "sport" nepovažuju za efektivní.
Na motorku si taky nekupuju "supersport" gumy, ale jenom "sporttouring", protože nehodlám řešit přezutí někde v půlce dovolené. To, co se mi v souvislosti s gumama stalo nejhoršího (a vlastně to ani nebylo samotnou gumou), že mi na motorce na okresce při 180km/h prasknul ventilek a do vteřiny bylo kolo totálně bez vzduchu. Přitom ventilky nechávám měnit s každým přezouváním. Manželka na zadním sedadle docela koukala a já na předním taky.
Najezdím ročně cca 35 tis.km v pohodovém tempu a kupovat si něco víc "sport" nepovažuju za efektivní.
Na motorku si taky nekupuju "supersport" gumy, ale jenom "sporttouring", protože nehodlám řešit přezutí někde v půlce dovolené. To, co se mi v souvislosti s gumama stalo nejhoršího (a vlastně to ani nebylo samotnou gumou), že mi na motorce na okresce při 180km/h prasknul ventilek a do vteřiny bylo kolo totálně bez vzduchu. Přitom ventilky nechávám měnit s každým přezouváním. Manželka na zadním sedadle docela koukala a já na předním taky.
Naposledy upravil(a) jarous350 dne 08.03.2017 20:44, celkem upraveno 1 x.
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Škodovka začala dávat na nová auta Nexeny... znamená to tedy, že jsou určitě kvalitní, když na nich jezdí tolik aut? To jen k těm Pirellkám.
Hyundai dává Hankooky, které jsem měl a na mokru kloužou víc, než by jednomu přišlo dobré.
Zmínil jsi Pirelly víceméně ve spojení s italkými auty. Spíš tam bych hledal zakopaného psa.
Pořád se řeší, že lidi chtějí dobrý brždění, aby to sedělo v zatáčkách, aby to bylo tichý, aby to na nich nežralo a aby ještě dlouho vydržely. Většina těchto vlastností se přímo vylučuje a nechápu, proč se to musí řešit pořád dokola.
Osobně nemám vyhraněnou značku pneu, ale jak už tu bylo řečeno, ušetřím pár stovek, abych si někde rozbil hubu, kde jiní jedou a ani nevědí, že by se mohlo něco dít, kdyby měli levnější gumy? Asi ne.
Recenze pneumatik sleduji na pneunet.cz, kde ke každé gumě přidávají hodnocení uživatelé. A když člověk umí trošku číst mezi řádky(protože lidi obecně plácají nesmysly a moc ničemu nerozumí), tak v pohodě vybere gumy, se kterými by měl být spojený.
Ze všech výrobců pneu, když nad tím tak zpětně přemýšlím, mě nezklamaly pouze Dunlopy. Měl jsem jak letní, tak zimní. Z ostatních vždy buď letní nebo zímní nějaký problém. A měl jsem už Bridgestone, Nokian, Michelin, Barum, Debica, Hankook, Continental, BF Goodrich a asi i další, co si nevzpomenu.
Hyundai dává Hankooky, které jsem měl a na mokru kloužou víc, než by jednomu přišlo dobré.
Zmínil jsi Pirelly víceméně ve spojení s italkými auty. Spíš tam bych hledal zakopaného psa.
Pořád se řeší, že lidi chtějí dobrý brždění, aby to sedělo v zatáčkách, aby to bylo tichý, aby to na nich nežralo a aby ještě dlouho vydržely. Většina těchto vlastností se přímo vylučuje a nechápu, proč se to musí řešit pořád dokola.
Osobně nemám vyhraněnou značku pneu, ale jak už tu bylo řečeno, ušetřím pár stovek, abych si někde rozbil hubu, kde jiní jedou a ani nevědí, že by se mohlo něco dít, kdyby měli levnější gumy? Asi ne.
Recenze pneumatik sleduji na pneunet.cz, kde ke každé gumě přidávají hodnocení uživatelé. A když člověk umí trošku číst mezi řádky(protože lidi obecně plácají nesmysly a moc ničemu nerozumí), tak v pohodě vybere gumy, se kterými by měl být spojený.
Ze všech výrobců pneu, když nad tím tak zpětně přemýšlím, mě nezklamaly pouze Dunlopy. Měl jsem jak letní, tak zimní. Z ostatních vždy buď letní nebo zímní nějaký problém. A měl jsem už Bridgestone, Nokian, Michelin, Barum, Debica, Hankook, Continental, BF Goodrich a asi i další, co si nevzpomenu.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
- Emil
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 11.12.2014 01:57
Re: Rady na letní pneu - sezona 2016 od strany 131
Ano, Ferrari, Lamborghini, Maseratti, Pagani, Audi R8, BMW 7, Bentley a McLaren su v podstate take talianske Skodovky a Hyundaje... (hlavne Bentley a McLaren)...
http://tyres.pirelli.com/global/en-ww/g ... ng-pirelli
Inac v podstate suhlasim z ostatnym co pises... A Dunlopy som mal tiez svojho casu zimne (zjazdil som ich) a nemohol som sa stazovat. (A to dostavali riadne do tela aj napr. na uz historickych Tuningovych Smykaniciach na Babe.)

http://tyres.pirelli.com/global/en-ww/g ... ng-pirelli
Inac v podstate suhlasim z ostatnym co pises... A Dunlopy som mal tiez svojho casu zimne (zjazdil som ich) a nemohol som sa stazovat. (A to dostavali riadne do tela aj napr. na uz historickych Tuningovych Smykaniciach na Babe.)

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů