Stránka 14 z 32
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 24.05.2011 12:32
od ballu
Jednoduché, při otáčkách 2000 - 3000 bez klapek a sešlápnutí plynu na podlahu , motor nereaguje jako s klapkama, nemá takový výkon a má snahu se dusit . Proto stačí bez klapek jen polechtat plyn, a razance i v těchto otáčkách je pak znatelnější než s klapkama. Klapky jsou zde jen pro emise v těchto otáčkách při sešlápnutí plynu na podlahu- při zavřených klapkách dochází k většímu víření směsy pro řidiče kteří nemají cit k motoru a nějaké sešlapování plynu v těchto otáčkách je jim tabu. Stačí?

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 24.05.2011 15:20
od void
jo toho zátahu jsem si taky už několikrát všiml (ale jinak je to n1 motor) a kdyby to šlo nějak eliminovat tak by to bylo úžasný
zeptám se jako amatér - vykuchá to každý nadprůměrný mechanik, jak je to náročný, lze to vrátit pro případ problémů s STK zpět? Danke

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 24.05.2011 15:34
od ballu
Na STK žádný problém nebude, emise jsou na takové úrovni že si myslí že to měli špatně napojený. Dokonce já bez klapek a s olejem 5W40 / což by mělo dle manuálu mít větší emise/ jsem prošel bez problému. Že v sání jsou nějaké klapky donedávna nevěděli i ve Ford servisu né tak na STK.

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 25.05.2011 13:11
od Ryko
Nemal by teda byt ziadny problem s demontazou, sikovny servisak to urcite zvladne...
Pani, stale by som ale potreboval presne vysvetlit pojmy virive klapky a skrtiace klapky... malo by vraj ist o dva rozdielne pojmy, resp. dva rozne typy klapiek - moze mi teda niekto v kratkosti vysvetlit, co teda su skrtiace klapky, kedze doteraz sme sa bavili o tych virivych?
Este jedna dolezita poznamka - podla toho co pisal V12, tak podla VIN cisiel by focus na rozdiel od mondea sktiace klapky nemal vobec mat... teda tie klapky, ktore u mondeakov mozu sposobit problemy, ak sa nevymenia...
Tu je dokaz:
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 25.05.2011 15:18
od bee
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 25.05.2011 19:27
od killerhammer
Ryko píše:Pani, stale by som ale potreboval presne vysvetlit pojmy virive klapky a skrtiace klapky... malo by vraj ist o dva rozdielne pojmy, resp. dva rozne typy klapiek - moze mi teda niekto v kratkosti vysvetlit, co teda su skrtiace klapky, kedze doteraz sme sa bavili o tych virivych?
Ryko, škrtiaca klapka je len jedna, je v saní a je to zložitejšie zariadenie s viacerými vstupmi.
Je manuálne spojená s plynovým pedálom (staršie autá) alebo elektronicky riadená softvérovo, ale tiež v spojení s elektrickým plynom (nové autá). Otvára / zatvára sa na základe stlačenia plynového pedálu a reguluje množstvo nasávaného vzduchu. Má ju každý benzínový motor, dízlové motory ju nemajú.
Tie vírivé klapky sú niečo iné, obrázok je veľavravný, regulujú sa asi samočinne. Čo si pamätám, tak to utrhnutie klapiek a nasatie do motora riešili len ľudia s Mondeami 2.0i.
VCedula so starým Focusom 2.0i tiež niečo hľadal a riešil tieto klapky ale už neviem výsledok, už sem neprispieva.
To, že na Focuse 2.0i nie sú, možné je.
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 25.05.2011 19:49
od Boban
Klapky na Focusu MKII jsou, ale je tam použité uložení jako pro Mondeo MKIII po roce 2003 klapky v sání nemá třeba Fiesta ST150 která má motor také stejný, ale sání je jiné

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 29.05.2011 18:39
od Ryko
Pani mam jeden, resp. dva problemy, ktore ale mozy spolu suvisiet. Siel som dnes konecne menit sviecky (avetko ma 74 tisic km), ale nastal problem - nedokazem ich povolit a to som sa snazil so vsetkych sil... zeby nejaka specialita HE duratecu? Podla toho co som cital, by sviecky nemali byt extra silno dotiahnute... ale toto je extrem, neviem ci su nejak zapecene po tolkych km, asi s tym nakoniec budem musiet skocit do servisu, nech to skusia povolit... je to moja prva vymena, cakal som ze to bude otazka par minut...
Druha vec je, ze mi minimalne do sviecky, ktora je najblizsie k otvoru na dolievanie oleja krasne steka olej cez kryt a cievku sviecky az dole ku sviecke - ked som demontovla kryt a cievku, je krasne vidiet, ako po tej gumovej casti stekal olej - je uplne vysuseny a je vidiet ze aj dole okolo sviecky je zasuseny olej... Otvor na dolevanie oleja mam dobre zavrety, tesnenie tam je ale evidente olej trosku preteka... Olej som menil v aprili a je ho tam presne tolko, kolko ma byt... Mali ste s tymto niekto problem? Neviem ci by stacilo len vymenit uzaver (je ale podla mna uplne v poriadku, ako novy, tesnenie neporusene)... A druha vec, co moze sposobit to, ze sa olej dostava az su sviecke?
A vdaka za vysvetlenie klapiek, uz mi je to jasne... teda dilema je len v tom, ci tam tie klapky su tak ako v mondeu, alebo nie... podla viacerych dokazov a podla toho co pise boban, tam su, ale podla ford dokumentacie nie... zistim to asi len demontazou... ked bude v servise na kontrole, preverim...
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 31.05.2011 10:15
od void
Ryko tak dej potom prosím vědět co ty klapky

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 10.06.2011 12:52
od Ryko
Chlopi, davali ste niekto do HE duratecu aditiva? Ak ano, ake? Ja teda takmer stale tankujem aditivovany benzin sem tam aj s vyssim oktanovym cislom ale pri dnesych cenach benzinu som zvolil inu alternativu a to prilievat do nadrze aditivum sam. Kupil som VIF Super Benzin Aditiv. Liter benzinu ma takto vyjde len o 2 centy viac co je takmer zadarmo v porovnani s aditivovanymi benzinami... Takto aspon viem kolko tam toho davam a co tam davam... uvidime ako sa to prejavi... slubuju pri dlhodobom pouzivani aj znizenie spotreby, aj ked o to mi velmi nejde... chcem udrzat motor v dobrej kondicii a aditivum mu dufam len prospeje...
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 18.07.2011 10:41
od Ryko
Hlasim, ze Duratec HE 2.0 si velmi dobre rozumie s hore spominanym aditivom, a spotreba mi aktualne pri prakticke stale tej istej trase a style jazdy do prace a spat po okreskach a dedinach klesla zo 7,7 na 7,6 litra... takze tych 0,1 litra rozdiel mi vlastne to aditivum zaplati a este sa aj staram o motor... dlhsim spouzivanim sa to vraj este zlepsi, tak som zvedavy...
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 20.07.2011 10:56
od V12
Focus II2.0i Duratec HE by klapky nemal mat, pozeral som zopar VIN kodov takychto aut a ani jeden motor to nemal. Ma ich ale Mondeo 2.0i a 1.8i. Klapky nie su ani v C-Max 1.8i 88kW.
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 20.07.2011 11:17
od Boban
nejlepší je kouknout na sání a bude hned vidět zda li je má či nikoliv, třeba fiesta ST je nemá 100% , ale ta má 110kW
Povoloval si svíčky na studeným motoru ??
Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 20.07.2011 23:01
od jill
jill píše:Jinak co se tyce svicek - mam objednane NGK ITR6F-13 ... tak uvidime. Snad to bude ok ...
svicky na netu za +/- 250 Kc ... namontovany, prvnich 1000 Km a pohoda ... snad to vydrzi

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?
Napsal: 31.01.2012 11:29
od Ryko
Zdravom dvojlitraci, mala poznamka na ozivenie temy...
U mna vymena sviecok ani vymena baterky problemy so startovanim nevyriesili... Po dlhodobom skusani ale mam zatial velmi jednoduche riesenie, ktore zabera v 100% pripadoch. Ak vidim, ze po otoceni kluca motor nechce po max.2-3 sekudnach naskocit, tak stlacim plynovy pedal a motor krasne nabehne...
Na jar sa chystam do servisu, a planujem dat preverit pritomnost vyrivych klapiek, kedze zatial je stale otazne ci ano alebo nie... moje VIN a technicka dokumentacia, ktoru myslim pozeral V12 hovoria, ze nie... tak som zvedavy...