Aky je 2.0 Duratec HE ?

Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od ballu » 24.05.2011 12:32

Jednoduché, při otáčkách 2000 - 3000 bez klapek a sešlápnutí plynu na podlahu , motor nereaguje jako s klapkama, nemá takový výkon a má snahu se dusit . Proto stačí bez klapek jen polechtat plyn, a razance i v těchto otáčkách je pak znatelnější než s klapkama. Klapky jsou zde jen pro emise v těchto otáčkách při sešlápnutí plynu na podlahu- při zavřených klapkách dochází k většímu víření směsy pro řidiče kteří nemají cit k motoru a nějaké sešlapování plynu v těchto otáčkách je jim tabu. Stačí? :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
void
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 14.05.2009 21:22
Bydliště: Třebíč, Brno

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od void » 24.05.2011 15:20

jo toho zátahu jsem si taky už několikrát všiml (ale jinak je to n1 motor) a kdyby to šlo nějak eliminovat tak by to bylo úžasný :D

zeptám se jako amatér - vykuchá to každý nadprůměrný mechanik, jak je to náročný, lze to vrátit pro případ problémů s STK zpět? Danke :)
Ford Focus II 2.0 Ghia 107kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od ballu » 24.05.2011 15:34

Na STK žádný problém nebude, emise jsou na takové úrovni že si myslí že to měli špatně napojený. Dokonce já bez klapek a s olejem 5W40 / což by mělo dle manuálu mít větší emise/ jsem prošel bez problému. Že v sání jsou nějaké klapky donedávna nevěděli i ve Ford servisu né tak na STK. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Ryko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2010 13:33
Bydliště: PO, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Ryko » 25.05.2011 13:11

Nemal by teda byt ziadny problem s demontazou, sikovny servisak to urcite zvladne...

Pani, stale by som ale potreboval presne vysvetlit pojmy virive klapky a skrtiace klapky... malo by vraj ist o dva rozdielne pojmy, resp. dva rozne typy klapiek - moze mi teda niekto v kratkosti vysvetlit, co teda su skrtiace klapky, kedze doteraz sme sa bavili o tych virivych?

Este jedna dolezita poznamka - podla toho co pisal V12, tak podla VIN cisiel by focus na rozdiel od mondea sktiace klapky nemal vobec mat... teda tie klapky, ktore u mondeakov mozu sposobit problemy, ak sa nevymenia...
Tu je dokaz:
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0

Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od bee » 25.05.2011 15:18

:palec_nahoru:

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od killerhammer » 25.05.2011 19:27

Ryko píše:Pani, stale by som ale potreboval presne vysvetlit pojmy virive klapky a skrtiace klapky... malo by vraj ist o dva rozdielne pojmy, resp. dva rozne typy klapiek - moze mi teda niekto v kratkosti vysvetlit, co teda su skrtiace klapky, kedze doteraz sme sa bavili o tych virivych?
Ryko, škrtiaca klapka je len jedna, je v saní a je to zložitejšie zariadenie s viacerými vstupmi.
Je manuálne spojená s plynovým pedálom (staršie autá) alebo elektronicky riadená softvérovo, ale tiež v spojení s elektrickým plynom (nové autá). Otvára / zatvára sa na základe stlačenia plynového pedálu a reguluje množstvo nasávaného vzduchu. Má ju každý benzínový motor, dízlové motory ju nemajú.

Tie vírivé klapky sú niečo iné, obrázok je veľavravný, regulujú sa asi samočinne. Čo si pamätám, tak to utrhnutie klapiek a nasatie do motora riešili len ľudia s Mondeami 2.0i.
VCedula so starým Focusom 2.0i tiež niečo hľadal a riešil tieto klapky ale už neviem výsledok, už sem neprispieva.
To, že na Focuse 2.0i nie sú, možné je.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Boban » 25.05.2011 19:49

Klapky na Focusu MKII jsou, ale je tam použité uložení jako pro Mondeo MKIII po roce 2003 klapky v sání nemá třeba Fiesta ST150 která má motor také stejný, ale sání je jiné :idea: :wink:

Uživatelský avatar
Ryko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2010 13:33
Bydliště: PO, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Ryko » 29.05.2011 18:39

Pani mam jeden, resp. dva problemy, ktore ale mozy spolu suvisiet. Siel som dnes konecne menit sviecky (avetko ma 74 tisic km), ale nastal problem - nedokazem ich povolit a to som sa snazil so vsetkych sil... zeby nejaka specialita HE duratecu? Podla toho co som cital, by sviecky nemali byt extra silno dotiahnute... ale toto je extrem, neviem ci su nejak zapecene po tolkych km, asi s tym nakoniec budem musiet skocit do servisu, nech to skusia povolit... je to moja prva vymena, cakal som ze to bude otazka par minut...

Druha vec je, ze mi minimalne do sviecky, ktora je najblizsie k otvoru na dolievanie oleja krasne steka olej cez kryt a cievku sviecky az dole ku sviecke - ked som demontovla kryt a cievku, je krasne vidiet, ako po tej gumovej casti stekal olej - je uplne vysuseny a je vidiet ze aj dole okolo sviecky je zasuseny olej... Otvor na dolevanie oleja mam dobre zavrety, tesnenie tam je ale evidente olej trosku preteka... Olej som menil v aprili a je ho tam presne tolko, kolko ma byt... Mali ste s tymto niekto problem? Neviem ci by stacilo len vymenit uzaver (je ale podla mna uplne v poriadku, ako novy, tesnenie neporusene)... A druha vec, co moze sposobit to, ze sa olej dostava az su sviecke?

A vdaka za vysvetlenie klapiek, uz mi je to jasne... teda dilema je len v tom, ci tam tie klapky su tak ako v mondeu, alebo nie... podla viacerych dokazov a podla toho co pise boban, tam su, ale podla ford dokumentacie nie... zistim to asi len demontazou... ked bude v servise na kontrole, preverim...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0

Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
void
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 14.05.2009 21:22
Bydliště: Třebíč, Brno

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od void » 31.05.2011 10:15

Ryko tak dej potom prosím vědět co ty klapky :-)
Ford Focus II 2.0 Ghia 107kW

Uživatelský avatar
Ryko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2010 13:33
Bydliště: PO, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Ryko » 10.06.2011 12:52

Chlopi, davali ste niekto do HE duratecu aditiva? Ak ano, ake? Ja teda takmer stale tankujem aditivovany benzin sem tam aj s vyssim oktanovym cislom ale pri dnesych cenach benzinu som zvolil inu alternativu a to prilievat do nadrze aditivum sam. Kupil som VIF Super Benzin Aditiv. Liter benzinu ma takto vyjde len o 2 centy viac co je takmer zadarmo v porovnani s aditivovanymi benzinami... Takto aspon viem kolko tam toho davam a co tam davam... uvidime ako sa to prejavi... slubuju pri dlhodobom pouzivani aj znizenie spotreby, aj ked o to mi velmi nejde... chcem udrzat motor v dobrej kondicii a aditivum mu dufam len prospeje...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0

Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Ryko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2010 13:33
Bydliště: PO, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Ryko » 18.07.2011 10:41

Hlasim, ze Duratec HE 2.0 si velmi dobre rozumie s hore spominanym aditivom, a spotreba mi aktualne pri prakticke stale tej istej trase a style jazdy do prace a spat po okreskach a dedinach klesla zo 7,7 na 7,6 litra... takze tych 0,1 litra rozdiel mi vlastne to aditivum zaplati a este sa aj staram o motor... dlhsim spouzivanim sa to vraj este zlepsi, tak som zvedavy...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0

Obrázek
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od V12 » 20.07.2011 10:56

Focus II2.0i Duratec HE by klapky nemal mat, pozeral som zopar VIN kodov takychto aut a ani jeden motor to nemal. Ma ich ale Mondeo 2.0i a 1.8i. Klapky nie su ani v C-Max 1.8i 88kW.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Boban » 20.07.2011 11:17

nejlepší je kouknout na sání a bude hned vidět zda li je má či nikoliv, třeba fiesta ST je nemá 100% , ale ta má 110kW
Povoloval si svíčky na studeným motoru ??

Uživatelský avatar
jill
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 10.02.2009 16:31
Bydliště: Praha / Zlin / Ostrava

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od jill » 20.07.2011 23:01

jill píše:Jinak co se tyce svicek - mam objednane NGK ITR6F-13 ... tak uvidime. Snad to bude ok ...
svicky na netu za +/- 250 Kc ... namontovany, prvnich 1000 Km a pohoda ... snad to vydrzi 8)
FoFo II 2005 kombi Titanium 2.0 Duratec HE 107 Kw - dark grey.
ex FoFo I 2000 kombi Ghia 1.6 benzin - stribrnak
R.I.P. Nissan Almera N15/ Fiat Punto I/ VW Golf II

Obrázek

Uživatelský avatar
Ryko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 170
Registrován: 02.02.2010 13:33
Bydliště: PO, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Aky je 2.0 Duratec HE ?

Příspěvek od Ryko » 31.01.2012 11:29

Zdravom dvojlitraci, mala poznamka na ozivenie temy...

U mna vymena sviecok ani vymena baterky problemy so startovanim nevyriesili... Po dlhodobom skusani ale mam zatial velmi jednoduche riesenie, ktore zabera v 100% pripadoch. Ak vidim, ze po otoceni kluca motor nechce po max.2-3 sekudnach naskocit, tak stlacim plynovy pedal a motor krasne nabehne...

Na jar sa chystam do servisu, a planujem dat preverit pritomnost vyrivych klapiek, kedze zatial je stale otazne ci ano alebo nie... moje VIN a technicka dokumentacia, ktoru myslim pozeral V12 hovoria, ze nie... tak som zvedavy...
Ford Focus II Hatchback, 2005, Jeans Blue, Ghia, Duratec HE 2.0

Obrázek
ObrázekObrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů