1.8 - volnoběžné otáčky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rumcajs1
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5882
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jihlava

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Rumcajs1 » 03.11.2008 21:02

pánové, doufám že sem nepíšu něco co už tu bylo :oops:
Dneska si přítelkyně dovezla Fofíka 1.4i r.v.1999, nálada skvělá, zdá se že vše funguje jak má, jen otáčky na volnoběh při teplém motoru jsou podle mě dost nízko, tak 500 ž 600 ot./min. a při tom se auto dost klepe. Plyn je dost citlivej, stačí se ho opravdu jen dotknout a otáčky jsou na 800 a už se neklepe nic. chtělo by to trochu zvednout, co říkáte :?: Jak na to? Dá se to udělat nějak manuálně pod kapotou, nebo se musí přeprogramovat ŘJ? Díky moc za rady
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi

Uživatelský avatar
alulunka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 11.11.2008 09:39

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od alulunka » 11.11.2008 09:44

Sakra, tak se tady pročítám těmi vašemi příspěvky....a mám možná podobný problém. Píšete tu o hadičkách, klapkách atd. Nevím, jestli pomůžu, jestli je to blbost nebo ne, páč tomu nerozumím, ale mám autí ted v autorizovaném servisu FORD a výsledek jejich diagnostiky je v tomto případě cívka, tak nevím..............

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od cr4sh3r87 » 12.11.2008 11:47

Takže jsem pokročil dál v objevování. Všechny závady skoro co tu jsou, vyřešilo seřízení klapky, dorazového šroubku a seřízení potenciometru (na 0,8V při uvolněným plynu), následný odpojení baterky přes noc. A světe div se, brzdím motorem jak o dušu, a otáčky nijak neblbnou. Jsem spokojenej :P A všechno zadarmo, jen můj čas mi to zabralo.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 12.11.2008 18:00

cr4sh3r87: píšeš seřízení klapky, dorazového šroubku - prosímtě můžeš popsat přesněji jak? Díky.
A ten potenciometr se dá natáčet, aby se nastavilo určitý min.napětí bez plynu?
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

BarbuchaRF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 14.11.2008 19:31
Bydliště: Most

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od BarbuchaRF » 30.11.2008 10:39

No,že si to něco bere je asi správně, protože mě přijde, že fofan moc motorem nebrzdí. Beru to tak, že moje předchozí auto (laguna) při jízdě z kopce bez plynu a se zařazeným kvaltem citelně zpomalovala, ale fofan udržuje víceméně pořád stejnou rychlost nebo jen pomalinku zpomaluje. Když jsem tady pročítal forum, tak jsem se s tím smířil, bo je to prej normální.

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 01.12.2008 17:41

Já se na to i ptal tady ve Fordu a tam mi řekli, že "pomalé padání otáček je normální, že ŘJ čeká přeřazování a podrží si otáčky". Jenže pak je Focus asi jediný auto, který se takhle chová a upřímně je to fíčura na prd. A vzhledem k tomu, že Ford s otáčkami vždycky měl(a má) problémy, tak tomu vysvětlení ani moc nevěřím.
Bavil jsem se o tom s kamarádem(má služebního Focuse 1.6) a když byl v servisu, tak se na ty otáčky mimochodem zeptal a člověk ve Ford servisu(někde v Praze nebo poblíž) naopak říkal, že to normální není, sám že má focuse 1.8, padaly mu otáčky stejně blbě a údajně to vyřešilo přehrání softwaru v ŘJ. Víc detailů ale nevím.
A s tím brzděním motorem(že Focus brzdí málo) je to pravda, to byl jeden z prvních dojmů, když jsem s autem začal jezdit. U jiných aut normálně využívám brzdění motoru a rychlost nevyhazuju, ale u Focusu jsem začal, protože prostě motorem brzdí na h..o.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Milouš
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 23.04.2009 18:24
Bydliště: Šošůvka okr. Blansko
Kontaktovat uživatele:

Motor

Příspěvek od Milouš » 05.05.2009 19:49

Čauky kluci,mam takovej malej problem,kdyz nastartuji za studena,tak mi motor chcipa nebo bezi asi na tri valce.Ale jak proslapnu plyn,tak uz drzi volnobeh jenze,kdyz uz ujedu asik 3km a vyradim tak mi to udela znovu,jsem z toho uz docela zoufalej.Vymenil jsem svicky,vzduchovy filtr,tankuji i lepsi benzin Shell V-pover a dela to porad.Pry je to nejakou vahou vzduchu a nebo nejaky cidlo na siticu.Mate nekdo podobny problem?Dekuji za radu :(
Ford focus HB 1.8 16V Zetec 85kw 115ps narozen: 10/1999 8.5l tmavá modrá metalíza


Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 11.05.2009 19:27

V poslední době mi začaly zlobit otáčky(kromě asi normálního pomalého padání při řazení), většinou tímto způsobem:
Po startu studeného motoru se držely velmi nízko(dílek pod 1000, nebo o kousek níže) - to asi odpovídá volnoběhu při zahřátém motoru. Motor nechcípal, ale bylo trochu na chodu znát, že studený motor by snesl trochu více. Tehdy ovšem otáčky krásně padaly při přeřazování, úplná paráda. Ovšem jenom než se motor ohřál(teploměr v půlce), pak začalo pomalé padání při řazení, ovšem otáčky zůstaly viset na 1500(vyjímečně 1200) do doby než jsem zastavil, pak rychle spadly na správnou hodnotu(dílek a kousek pod 1000), což se opakovalo pravidelně jak jsem se rozjíždel a zastavoval(v koloně), někdy ale při stání trochu více(asi 900-950) i když jsem stál delší dobu, občas vidět drobné zakolísání. Nezmizelo to ani po dlouhé jízdě. Zkusil jsem doma na volnoběh odpojit volnoběžný ventil a motor chcípnul(a nešel nastartovat bez trošky plynu), takže ventil něco reguloval, ale zřejmě nedostatečně.
Předtím po startu vyjely otáčky na cca 1500, rychle(1-2sec.) slezly na asi 1200-1100 a pak postupně s ohříváním motoru klesaly až na normální - tedy asi správně. Po ohřátí už chování korektní, až na pomalé padání při přeřazování(což ale dělalo od začátku).
Takže jsem vyzkoušel opětovnou kontrolu hadic a spojů kolem sání(všechny jako nové), vyčistil jsem benzínem ventilek odvětrání klikovky a opět škrtící klapku(ale byla čistá) - nic z toho nepomohlo, stále stejné chování. Volnoběžný ventil jsem čistil nedávno(tehdy v boji proti pomalu padajícím otáčkám) a bez zlepšení. Jezdit s visícíma otáčkama na 1500 jsem opravdu nechtěl, tak jsem se už naštval a objednal ve Fordu nový volnoběžný ventil i s těsněním(také po zkušenostech lidí, že vyčištění pokud pomůže, tak jen dočasně a koupě nového ventilu je otázkou času). Přístup k němu je u motoru 2.0(nebo 1.8 ) chuťovka, což už jsem ale věděl.
Po výměně jsem neodpojoval aku kvůli naučení volnoběhu(to můžu udělat někdy déle), chtěl jsem vyzkoušet změnu: po startu 1500ot., hned slezly na 1200, pak kultivovaně klesaly se zahříváním motoru. Řekl bych správné chování, tedy pomalé padání při řazení zůstalo, ale zdá se mi rychlejší(také rychlejší u zahřátého motoru). Hlavně už nevisí na 1500ot. a je pryč všelijaké kolísání a různé hodnoty volnoběhu.
Takže výsledek po výměně volnoběžného ventilu se mi zdá dobrý(snad to vydrží), ještě něco na ty pomalu padající otáčky při řazení. Poslední věc, co mě napadá a mívá na to vliv, je ten ventilek odvětrání klikovky, sice jsem ho vyčistil, ale nevím, jak má třeba těsnit a ten mechanizmus běhat. Nový stojí nějak kolem 700, to teď nechci dávat. Ještě když jsem tak koukal na nový volnoběžný ventil, tak je v klidu pootevřený(pružinou) a nijak se výrazně nehýbe s napětím na cívce. Tedy moje idea je, že se přivírá větším podtlakem v sání(volnoběh), tehdy ho řídící jednotka pootevírá pro řízení volnoběhu(také to chcípne, když se odpojí). Ale pokud sešlápnu plyn(menší podtlak), ventil sám se opět pootevře, a to by pak mohlo způsobit mírné zpomalení pádu otáček(ale v otáčkách bez plynu naroste podtlak v sání víc jak na volnoběh a ventil by měl zavřít tuplem a otáčky padat) - právě nevím, jak ho ŘJ řídí v době, když dám nohu z plynu, případně sešlápnu spojku=sepne spínač a řadím.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

freew
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 12.05.2009 07:54
Bydliště: Banska Bystrica

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od freew » 15.05.2009 17:31

takze tento isty problem mam aj ja na mojej 1.8 ze si pri vyradenej rychlosti drzi vysoke otacky a klesnu na normal az po uplnom zastaveni.vymenil som volnobezny ventil jednu podtlakovu hadicu a snimac polohy skrtiacej klapky..otacky mi uz sice neskacu az tak vysoko ale uplne tento problem nezmizol..potom som este skusil odpojit tachometer na prevodovke je konektor..a tento problem uplne prestal otacky padali pekne dole ziadne zvysovanie..no pri odpojeni tachometru mi zacala svietit kontrolka protipreklzoveho systemu..takze predpokladam ze tento problem bude elektronicky ale ako ho odstranit to vobec netusim.
FORD FOCUS 2000 1.8 16V

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Bullitt » 15.05.2009 21:31

Já už jsem to někde zmiňoval, že klesání se mi zdá moc "předpisové", že to nebude vždy jen chyba nebo špatná funkce něčeho, ale aspoň trochu řízený proces. U mě aspoň výměna volnob.ventilu odstranila visení otáček na 1500(hodně nepříjemné), ale pomalé padání při řazení zůstalo. Je mi ale divné, že s tím má problém jen někdo, proč se tak nechovají všechny auta(tedy s motory 1.8 a 2.0)?
Ovšem nejvíc mě na tom štve toto: rozjíždím se a třeba chci projet zelenou ma semaforu, tak to trochu přišlápnu(na jedničku nebo dvojku), ale skočí tam červená, takže vyšlápnu spojku a brzdím a v tu chvíli zůstanou otáčky držet na poslední hodnotě(třeba 3-3,5-4 tisíce) velmi dlouho (tak 3-5sec.), pak velmi zvolna padají k volnoběhu a to i když už jsem dávno zastavil. To že řve motor pro okolí vypadá, jako že jsem amatér a zůstal jsem stát na plynu, přitom to dělá vlastní rozum toho zkurvenýho auta. Tohle mě dohání k šílenství.
Odpojit čidlo rychlosti na převodovce asi fakt není řešení, minimálně nepůjde tachometr+počítadlo km a jak píšeš protiprokluz.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Pirát
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 30.03.2008 19:02
Bydliště: Prostějov

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Pirát » 27.05.2009 18:53

Kluci už jsem to tu posílal Jarkovi 500 v sekci váha vzduchu jak vyřešit ten zapeklitej problem s ot.u 1,8i,tak to zde napíši ještě jednou,cena opravy 0Kč,tedy kromě ztraceného času:na volnoběžném ventilu je taková bílá kulatá záslepka hned vedle konektoru s elektrikou přístup od vzduch.filtru,tu vydlábnout pod ní je šroubek na kř.šroubovák,nechat zapojená všechna čidla,nastartovat a tím šroubkem oáčet až začnou klesat ot. motoru,nechat o něco nižší než byly asi 700ot/min pak šroubek zakápnout silikonem,chemoprenem,nebo žvýkačkou,aby se nemohl samovolně otočit a všechny neřesti focuse s 1,8i motorem jsou vyřešeny,z kopce brzdí motorem,při vyřazení místo 1500 drží ihned těch 700 prostě paráda,mám to opravdu odskoušené s autem jsem po úpravě ujel asi 40 000km a je to v poho akorát ze začátku při zapnuté klimě při vyřazení měl motor tendenci chípnout rožla se kontrolka dobíjení,jak se prudce snížily otáčky,ale za pár km se tomu řídící jednotka přizpůsobila a ted je to i s klimou v pohodě(no pár kilometrů,asi tak 2 000,ale pak v poho) jízda s autem které při vyřazení drží 1500 až 2000ot. mě štvala tak,že jsem ho už chtěl prodat tak jsem zkoušel všechno možné až jsem přišel na takovou ptákovinu,že si můžem na fofo štelovat otáčky jak na nějaké staré"šáde 120",tak to zkuste jako já a pak dejte vědět,ještě jedna věc,dá se to dělat jen při vyhozeném aerboxu pokud někdo nemá ruce jak pavouk,ale váha vzduchu musí zůstat připojena!!!
Ford focus 1,8i 11/2002 black panther.

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od cr4sh3r87 » 27.05.2009 19:12

Tak zítra to zkusím podle piráta... A dám vědět :)

Pokud to klapne má u nás velké díky :D
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
petersbond
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2880
Registrován: 27.02.2008 17:50
Bydliště: kousek od Plzně
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od petersbond » 28.05.2009 07:19

Tak na to jsem fakt zvědavej.
Foto tý záslepky by nebylo?
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od cr4sh3r87 » 28.05.2009 16:20

Tak mám z toho smíšený pocity, sice je pravda že otáčky už nevyletí, motorem to začne brzdit cca od 2500ot./m po cca 3sekundách, ale zase ten volnoběh to je něco strašnýho... Těch 700ot/m je prostě málo...

Jinak foto záslepky nepotřebuješ, podíváš se na volnoběžnej ventil a na té straně kde zasouváš konektor, je uprostřed takový bílý kolečko (silikonový) to vyloupneš a máš tam šroubek...
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host