Stránka 14 z 18

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 14:06
od jarod72pm
Tak pokud je návratnost zhruba 2 roky (u Mě) pak pohoda , počítám že auto mi vydrží dalších 10 let možná víc.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 14:21
od pkadecka
Jsem skeptik a pesimista zároveň. Nevěřím, že to vůbec nějaký vliv na spotřebu bude mít. Abys to v reálu vůbec poznal. A jak už to bývá, za dva roky auto vyměníš, protože se naskytne šance koupit nějaké lepší, větší, rychlejší, úspornější apod. ;)

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 15:12
od stano.
Mensia spotreba podla palubaku alebo podla tankovania? Lebo ak podla palubaku, to ti spravim aj za polovicnu cenu.
A ci nizsiu spotrebu nedosahuju chudobnejsou zmesou. Ak ano, tak to sa ti potom poriadne predrazi na oprave motora.

Vyrobcovia sa predhanaju v co najnizsej spotrebe. Ale samozrejme roky vyvoja a ladenia su nanic, miliony eur zbytocne, nejaky dilino z garaze dokaze na atmosferickom motore stiahnut spotrebu o dalsi liter. Anooo :dih:

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 15:29
od enjoy
Tržní svět nefunguje na principu "dáme jim to nejlepší hned", to by utřeli hubu brzo. Pěkně po desetinkách, po faceliftech, nových modelech atd.. a každý bude mít o desetinku nižší spotřebu.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 15:32
od pkadecka
stano.: Taky si říkám, kdyby to bylo tak jednoduché, proč by to výrobce nečipoval rovnou sám... ale napadá mě, že automobilky optimalizují spotřebu na nějaký ten testovací režim, který se od reálného provozu může lišit. Někdy o dost.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 15:47
od jarod72pm
Nejde mi o výkon kde bych získal možná placebo efekt možná realně pár koní navíc ,možná výrobce nastavil výkon ku spotřebě nějak podle sebe ,víte určitě že optimálně? Ale pokud existuje možnost zasáhnout do bohatosti směsi či nějak jinak upravit spotřebu auta ,tak pro Mě to bude zajímavé .Na dálnici s tou pětkou mi stačí s ohledem na spotřebu jízda 120km/h tak nějak "optimálně" . Ve městě je to horší s rodinným kombíkem .Spousta věcí se dělá s procenty navíc skrz životnost či bezpečnost nebo ekologii atd ,někdo tvrdí že výrobcem nastavené hodnoty mají dodržet nějaký parametr životnosti motoru i auta . Čipování možná zkracuje životnost o 4-5% ale dává možnost využít plný potenciál toho motoru nebo si myslíte že to je stavěno nadoraz? Co všechno je ještě marketing a co ne , tohle asi posoudí jen lidi kteří to odzkouší a pokud někdo nabízí možnosti otestovat auto před a po očipování na brzdě tak tam asi změna bude, pro někoho kosmetická a pro někoho třeba do města postačující aby využil možnosti vozu. Cena čipování za plnou nádrž kvalitního paliva mno proč to nezkusit že .

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 18:22
od stano.
Ako pisal kolega hore, ak je navratnost minimalne 20t km a riziko pokazenia motora, neviem, ci by som to skusal.
Zrazenie spotreby je mozne jedine zasahom do bohatosti zmesi, alebo "zlenivenim" reakcie na plyn. Prva moznost nici motor, druha sa da dosiahnut zmenou stylu jazdy.

enjoy: To mas zcasti pravdu. Ale EU nastavila na spotrebu take podmienky, ze kazde prekrocenie sa tresta "pokutou". Vyrobcovia preto idu vzdy pod tu hodnotu (vyjma premiovych modelov). Taketo postupne pridavanie je skor pri prvkoch bezpecnosti alebo komfortu.
A ano, aj spotreba ide pomaly dolu. Ale medzi generaciami, kde sa upravi aj samotny motor, nie len jeho riadenie.

pkadecka: Ano, optimalizuju. Preto maju take mrtve reakcie na plyn, a preto su tak debilne sprevodovane. Ciptuningom sa da eliminovat ta prva vec, to ale neznizi spotrebu.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 18:44
od TomFocus
úprava sw řj? Já jsem spokojenej :hhura: A klesla mě spotřeba mezi 1600-2200ot na pětku se čtyřma dospělíma a plným kufrem mezi Prahou a Strakonicema palubák ukazoval na rovinkách od 2,9 po 3,6l a při dojezdu vykázal 3,7l A to jsem jel vždy víc o cca 10-20km/h než se má krom vesnice.
Takže mě spotřeba v tomhle rozmezí klesla...nad cca 2400ot už spotřeba letí nahoru oproti původce. Krom maximálky, ale nemusím vytáčet tak vysoko v 2000ot mám přes 300nm :bebng:

Napsal: 28.08.2015 20:35
od Nonid
To jo, u turbodieselu je to ale uplne o necem jinym, jak u atmosferickyho benzinu...bohuzel nebo bohudik, kdo vi :D

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 20:56
od TomFocus
U Vás musíš někde vzít a tím pádem někde ubrat. Takže vezmeš dole a nadelis ve vyšších ot. Já bych dal filtr, svíčky,svody a končil bych. Vačky,hlava atd je drahy a navýšení prijde draho.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 21:07
od pkadecka
Filtr jsem teď měnil, svíčky taky. Až vyměním i ten děravej kat, pojede to jako drak :lol:

A teď vážně, svody chápu (leštěné), filtr chápu (kónus), ale co ty svíčky?

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 21:12
od TomFocus
Svíčky jsem daval spesl od Brisku podle kompresního pomeru, tlaků a predpokladanyho výkonu. Vždy sem nejvíc laboroval ohledně studeného startu a výkonu při max teplotách. Jo svíčky dobrý jsou ceny.

Edit: začal jsem dvouelektrodovou, pak bezelektrodovou..měla jen takový kužel a nakonec jsem zkoncil ctyrelektrodovou se zapuštěnými elektrodama. Ty utahly jiskru i v hlavě mínus až 6mm.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 21:20
od pkadecka
Jo aha, teplota svíčky. No, tady všeobecně panuje nedůvěra k jiným než originál fordím svíčkám. Já osobně jsem dal nefordí (Eyquem, francouzský výrobce), ale měly by těm fordím odpovídat. Prostě jsou podle katalogu určený pro můj motor, i odtrh sedí (ten jsem kontroloval, 1,3 mm).

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 28.08.2015 21:28
od TomFocus
Jo to víš. Pokud chceš něco novyho vyzkoušet nesmis to tu psát :) Zkusit a pak TŘEBA poreferovat.

Re: Chiptuning-názory

Napsal: 29.08.2015 00:14
od Nonid
TomFocus píše:U Vás musíš někde vzít a tím pádem někde ubrat. Takže vezmeš dole a nadelis ve vyšších ot.
Na tohle staci i vymenit svody, hodit do prdele katik a podobny veci. Na oturbenejch motorech je ale skvely to, ze vsechny bezny upravy muzes smerovat na vyssi otacky a pak akorat poladit turbo, ktery ti vyresi naslednou lenost v nizkejch otackach a tadaa, velkej vykon je na svete. Proto je chiptuning, hlavne turbodieselu, tak vdecna prace :)