Plniaci tlak pneumatik
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Plniaci tlak pneumatik
Hlavne merat studene. A nie na benzinke, ked su uz teple.
-
- Nováček
- Příspěvky: 179
- Registrován: 04.04.2015 22:30
Re: Plniaci tlak pneumatik
Jasný, tak to dělám, jo a pneu jsou Michelin najeto 150km.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW
1,6 74 kW
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1784
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Plniaci tlak pneumatik
Nie som ani v najmenšom expert, alebo to nemám odsledované tak ako niektorí tu, čo (vraj) spoznajú rozdiel pomaly 0,01bar na gume, ale z nejakého takého "selského" rozumu mi to vychádza asi tak, že keď máš 15" pneu, ktorá má na Focuse proste vysokú bočnicu a nafúkneš ju viac ako je predpísané, tak proste je koleso "tvrdšie" (= čaká väčšie zaťaženie auta - viď v podstate aj tá tabulka v návode - plné zaťaženie = vyšší tlak), takže pri jazde sa ti zdá, že je to "tvrdé". Ale keď to nafúkaš na predpísaný tlak pre prázdne auto, tak tá 15" guma s tou vysokou bočnicou proste bude "mäkká" a tým pádom jazda bude ako s člnom ako píšeš.
Čiže v podstate to, čo si spozoroval je správne a očakávané správanie auta.
Osobne by som na Focus (mk2+) nedával nič menšie ako 16" (tj. 205/55 pneu), ktorá vie byť komfortná a stále je pritom auto výborne ovládatelné a "nepláva". (a samozrejme to aj lepšie vyzerá)
Ja mám predpísané tlaky 2,3bar na všetky sady čo používam na aute, fúknem to vždy na pumpe pred prezúvaním na 2,4bar v podstate pre istotu, keby mi čosi "ušlo" kým odpájam hadičku od kompresora. Ak sa ti teda zdá, že to moc pláva, tak to trochu dofúkni aj ty, prípadne ako som písal vyššie - väčšie kolesá tomu neuškodia.
Čiže v podstate to, čo si spozoroval je správne a očakávané správanie auta.
Osobne by som na Focus (mk2+) nedával nič menšie ako 16" (tj. 205/55 pneu), ktorá vie byť komfortná a stále je pritom auto výborne ovládatelné a "nepláva". (a samozrejme to aj lepšie vyzerá)
Ja mám predpísané tlaky 2,3bar na všetky sady čo používam na aute, fúknem to vždy na pumpe pred prezúvaním na 2,4bar v podstate pre istotu, keby mi čosi "ušlo" kým odpájam hadičku od kompresora. Ak sa ti teda zdá, že to moc pláva, tak to trochu dofúkni aj ty, prípadne ako som písal vyššie - väčšie kolesá tomu neuškodia.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6793
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Plniaci tlak pneumatik
kdyz jsme u tech tlaku, kdysi jsem pouzival ten Dusik(nejaka smes) a tam byla hodnota tlaku trvala, nezavisle na podminkach, jenze to taky pekne drncalo, kdysi jsem dofoukl za tepla na benzince po jizde + 0,1 a pak rano zmeril "za studena" a kleslo to prave o tu 0,1, tim ale nechci rici ze ten tlak pri zahrati vzdycky klesne jen o tu hodnotu, je tam moc promennych, podle me je nejlepsi foukat na predepsanou hodnotu, ovsem nova, novejsi auta se "pry" schvalne prefukuji uz od vyrobce, mensi odpor mensi spotreba
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Plniaci tlak pneumatik
Jako nedělal bych z toho úplně takovou vědu... vím, že to neni přesný, ale když se člověk kouká na hodnoty ze senzorů, tak když se hodně mění teplota mezi odpolednem + zahrátýma gumama jízdou a studeným ránem, tak je to rozdíl klidně 2,0 vs 2,4 a rozdíl v chování bych u tý Pumy teda opravdu nepoznal....
(u ST to tušim lítá klidně mezi 2,4-2,8)
Foukat se snažim na hodnoty uvedený výrobcem na štítku a "víc neřešim", jo a už několikrát se mi stalo, že prodejce/servis jsou matláci, odfláknou předprodejní servis/přípravu a předaj s naprostým klidem auto nafoukaný na ty transportní hodnoty (auto se při transportu z fabriky fouká víc, jak dlouho někde stojí atd.), což znamená 3,3 a to jsem teda jako opravdu poznal.
(u ST to tušim lítá klidně mezi 2,4-2,8)
Foukat se snažim na hodnoty uvedený výrobcem na štítku a "víc neřešim", jo a už několikrát se mi stalo, že prodejce/servis jsou matláci, odfláknou předprodejní servis/přípravu a předaj s naprostým klidem auto nafoukaný na ty transportní hodnoty (auto se při transportu z fabriky fouká víc, jak dlouho někde stojí atd.), což znamená 3,3 a to jsem teda jako opravdu poznal.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Plniaci tlak pneumatik
Osobně foukam na 2.25/2.55, jelikož sám jedu autem výjimečně a je to tak nějak mezi prázdným a plným (+drobná rezerva na únik). Tlak kontroluju obvykle za studena v garáži, ale všiml jsem si, že drobný rozdíl udělá i pokud auto stojí na slunci.
Plus ještě různé pneu mohou mít ve stejné velikosti (resp. výšce bočnice) různou tuhost.
Jinak vím o čem mluvíš, na léto máme 16" (Dunlop, poměrně tuhé na 16") a na zimu 15" (Nokian, které mi přijdou naopak dost měkké) a po výměně kol na zimní si připadám, že auto reaguje na pokyny volantem jak kdybych řídil loď. A naopak, zpět na letní je to agilní jak formule
BTW, rozdíl za studena o 0,2 bar na jízdě nepoznám, možná při nižším to krapitek míň "drncá" a na pohled je možná pneu víc rozplacnutá, ale to víc záleží na tom, jak auto zrovna stojí.
Plus ještě různé pneu mohou mít ve stejné velikosti (resp. výšce bočnice) různou tuhost.
Jinak vím o čem mluvíš, na léto máme 16" (Dunlop, poměrně tuhé na 16") a na zimu 15" (Nokian, které mi přijdou naopak dost měkké) a po výměně kol na zimní si připadám, že auto reaguje na pokyny volantem jak kdybych řídil loď. A naopak, zpět na letní je to agilní jak formule
BTW, rozdíl za studena o 0,2 bar na jízdě nepoznám, možná při nižším to krapitek míň "drncá" a na pohled je možná pneu víc rozplacnutá, ale to víc záleží na tom, jak auto zrovna stojí.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 179
- Registrován: 04.04.2015 22:30
Re: Plniaci tlak pneumatik
Chlapi, děkuji Vám všem za postřehy a vlastní zkušenosti. Jinak jsem chtěl přejít na 16", kola vyhlídnutá, pneu 205/55 R 16 taky a pak jsem se nechal ukecat a koupil jsem jen gumy 195/65 R15. Alespoň jsem ušetřil 10 000.
Ale zpět k tlaku, prošel jsem asi deset tabulek od Continentalu, Michelinu, Barumu atd., kde se zadal rozměr pneu a typ auta.
Nesetkal jsem se dvakrát se stejnými údaji. MIN bylo 2,1+2,1 MAX bylo 2,4+2,3.
Zkusil jsem 2,1+2,3=parník na Labi. Při 2.25+2,3 mi to příde rozumný kompromis, kdy to ještě nedrncá a neplave to. Těch plus 0,15 na předku snad nemůže vadit. Jestli stále trváte na tabulce na sloupku dveří, tak směle do mně
Ahoj a díky.
Ale zpět k tlaku, prošel jsem asi deset tabulek od Continentalu, Michelinu, Barumu atd., kde se zadal rozměr pneu a typ auta.
Nesetkal jsem se dvakrát se stejnými údaji. MIN bylo 2,1+2,1 MAX bylo 2,4+2,3.
Zkusil jsem 2,1+2,3=parník na Labi. Při 2.25+2,3 mi to příde rozumný kompromis, kdy to ještě nedrncá a neplave to. Těch plus 0,15 na předku snad nemůže vadit. Jestli stále trváte na tabulce na sloupku dveří, tak směle do mně
Ahoj a díky.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW
1,6 74 kW
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1675
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Plniaci tlak pneumatik
Viděl bych to tak, že si každý nastaví tlak v pneu dle toho co mu vyhovuje a dál bych to nijak neřešil, protože jinak to tu bude dlouhé jak vlákno o politice a stejně to nikam nepovede...
-
- Nováček
- Příspěvky: 179
- Registrován: 04.04.2015 22:30
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1675
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Plniaci tlak pneumatik
Klidně pokračujte v diskusi. Napsal jsem jen svůj názor.
-
- Nováček
- Příspěvky: 179
- Registrován: 04.04.2015 22:30
Re: Plniaci tlak pneumatik
Jasně, já to myslel v legraci. Mně jde o to, že u všech aut včetné prastaré Škodovky je logicky vyšší tlak na nápravě s motorem a nižší na nápravě s kufrem. Jen Focus 1,6 benzin s pneu 195/65 R15 to má opačně. Zřejmě podlaha kufru je vyrobena z 10mm kotloviny.
Když se kouknu na stránky Continentalu, Michelinu atd. a zadám auto+pneu, tak hodnoty jsou 2,4+2,3 a 2,6+3,0. Což i dle jízdních vlastností mi přijde jako O.K.
Když se kouknu na stránky Continentalu, Michelinu atd. a zadám auto+pneu, tak hodnoty jsou 2,4+2,3 a 2,6+3,0. Což i dle jízdních vlastností mi přijde jako O.K.
FoFo mk2 2005 stříbrný Hatchback
1,6 74 kW
1,6 74 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host