LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
WGeorge
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 31.07.2011 22:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od WGeorge » 16.05.2012 16:23

tym píše:WGeorge: Zní to fundovaně a odborně :gott: . Možná to tak i bylo, podle chlapů ze Strakonic je nesmysl, aby LPG nějak takhle odpálilo zapalovací soustavu, ale samozřejmě na to mrknou, jsem objednaný na příští týden.
Tak ať ti to tam dobře dopadne, ale myslím si, že je to prostě jen blbá shoda náhod.
FoFo I combi po FL r.v. 11/2003 1.6 16V - LPG AC Stag 4 Plus

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 16.05.2012 23:22

Lidi mam takovy menší problem dotaz:Občas je auto celkem studene možna jemně zahřate stalo třeba 30 min od minule jízdy a na poprve nenastartuju a na druhe musím přidavat plyn jako by to bylo přehlcene čím to je? startuju na benzin pokažde a stane se mi to tak 1-2 tydně??

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Yeshterr » 17.05.2012 06:18

A jak Ti celkově drží volnoběh?
Teď koukám, že píšeš, že se Ti ti stává u ne úplně zahřátýho nebo u lehce vystydlýho motoru...tak to je nejspíš normální. Řj v tu chvíli neví, jakou nastavit optimální směs, resp. se netrefí přesně do potřeby aktuální teploty ve válci. Jednoduše proto, že tam čidlo nemá a bere hodnoty z periférií, které chladnou či se ohřívají např. opožděně. Krásně to popsal Břehoun, je to jako s mechanickým sytičem. Pokud jsi měl auto jen malinko ohřátý a chcípnuls ho, tak pro další start byl vytaženej sytič moc a zasunutej málo. A než jsi našel správnou polohu, taky to trvalo ;)
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 17.05.2012 09:17

Volnoběh je normalní jen kdyz podruhe startuju tak musim slapat zaroven pri startovani na pedal plynu aby to chytlo.A pravě že to nikdy nedělalo tak by mě zajimalo co stím najednou se stalo :)

Uživatelský avatar
zbyndatvrd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 182
Registrován: 05.02.2008 19:40
Bydliště: jihomoravský kraj

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od zbyndatvrd » 17.05.2012 11:13

mel jsem neco podobneho a pomohlo mi az serizeni ventilu. Ve tvem pripade vsak budes mit nejspis hydrostely, tak tam neni treba zadneho mechanickeho zasahu. Zkontroloval bych jeste membrany na reduktoru, je mozne, ze ti uz dostatecne netesni a propousti plyn. Do spalovaciho prostoru by se tak dostavala prilis bohata smes a motor by mel tendence se dusit.
Ford Focus 1.6, 74 kW - 100PS, r.v.2008, Lovato EF Smart
Ford Focus 1.6, 74 kW - 100PS, r.v.2002, Elpigaz & FL - Prodano
Obrázek N95
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 17.05.2012 22:58

Hydrostely imho nema :-).

No rozhodne mi toto delal motor i kdyz nebyl na LPG, prima souvislost s tim nebude. Mrkni uz se to tu resilo.
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Uživatelský avatar
tuton
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 07.05.2012 15:35
Bydliště: Bučovice

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od tuton » 22.05.2012 21:33

WGeorge píše:2tym:

Vůbec si nedovedu předctavit jak by směs LPG mohla přez svíčku odpálit kabely a cívku, obzvlášt jestli ty svíčky vypadaly normálně. Moje teorie je taková, že už jsi měl načatou cívku (dávala nižší napětí na jednom "sekundáru", který je pro dva válce), benzín ti to pálilo dobře, takže jsi neměl problém. Jelikož je ale lpg hůře zapalovatelná, tak ti to začlo cukat. Po první výměně svíček a kabelů pravděpodobně snížil odpor trasy k elektrodě svíčky a tím pádem do chvíli necukalo, ale cívka šla dále do kytek a při tom mohla odpálit i ty dvě cívky co jsou na tom vadném sekundáru. Toť moje teorie, protože: Kdyby jsi měl směs LPG moc chudou nebo bohatou, tak ti vyhodí chybu řídící jednotka. Osobně bych být tebou zajel do Strakonic (raději na benzín:))ať se na to podívají a případě doseřídí - stejně se ti již blíží čas kdy bys na to doseřízení měl ject.

Pozn.: Osobně jsem nikdy speciální svíčky na LPG nepoužil a vždy tam dávám ty co jsou doporučený pro ten danej motor a rozhodně nic nesklepávám (takto mi to bylo i ve Strakách doporučeno) a nikdy jsem se svíčkama neměl problém.
Zdravím a hlásím se mezi majitele fordů na LPG.
A hned přidám svoje zkušenosti.
Na felicii 1,3 50kW mám najeto 180 000km na LPG. 11 let, druhá nádrž.
Zkoušel jsem všelijaké svíčky, NGK, Brisk na LPG (ty byly nejhorší) ... a nejlépe se mi osvědčily BOSCH s Ytridovou elektrodou. Po zakoupení Mondie jsem nechal hned vyměnit zapalovací kabely (dva byly jiné) a taky svíčky. Samozřejmě BOSCH. Můj osobní automechanik objednal z katalogu elitu svíčky pro můj motor HR7... Až když jsme vymontovali ty staré a zjistili že jsou jiné (BOSCH) tak jsme sedli znovu k internetu a v elitu mají u mého motoru i svíčky pro LPG s označením HR6DC+. Navíc u benzínových je "odtrh 1,2 ale u plynových 0,7. Takže jsme je vyměnili a mám ty na LPG.
A teď trochu elektro teorie a LPG do toho.
Spalováním LPG nevzniká karbon, ale nějaké kyselinky (někdo to tu pojmenoval) a ty nejen že ničí olej a ten je potřeba měnit minimálně ve stejném intervalu, ale může také působit na elektrodu svíčky. Proto minimálně s Ytriem. Navíc jak již tady někde zaznělo LPG hoří při vyšší teplotě, což svíčkám taky dvakrát nepřidá (může jim zrušit vnitřek který zvýší svůj odpor). A zatřetí benzinová směs je vodivější než plynová. Pokud tedy nejsou svíčky na 100% ready a mají větší odtrh tak může dojít k přeskoku až při podstatně vyšším napětí než na co jsou kabely a cívka zvyklé a může dojít k proražení izolace. LPG může i nevhodné svíčky zrušit během krátké doby a pak odejdou i ty kabely, potažmo cívka.
To si myslím že proběhlo u TYMa. Svíčky na benzín ještě fungovaly, ale na LPG už byly špatné a načly se i kabely s cívkou. Po výměně svíček se to krátkodobě zlepšilo, ale pokud tam ve fordu dali obyčejné benzínové, tak ty odešly záhy taky (viz výše) a vzaly sebou i načlé kabely s cívkou.
Před deseti lety se to mezi montážníkama celkem tradovalo, že špatné svíčky můžou zrušit kabely nebo cívku. Dneska to nevědí, nebo dělají, že nevědí. Ale najdou se i firmy, které před montáží LPG skontrolují motor a hlavně zapalovací soustavu a po montáži dají automaticky jiné svíčky. Na svíčky taky upozorní nového majitele, že je potřeba daný typ a daný (menší) odtrh. Jo ještě takový detail - na svíčkách se těžko poznává jestli jsou dobrý nebo už ne. I se to nedá nijak jednoduše změřit, v motoru jsou dost speciální podmínky - tlak, teplota, směs ... Po skušenosti s několika servisy LPG jsem si posledních cca 8let seřizoval ve feldě plyn sám. Zažil jsem i cukání, střílení do sání ... Z 90 % pomohla až výměna svíček. Mimochodem membrána v reduktoru feldy je stále originální, má tedy za sebou 180 000 km a 11 let provozu. Občas s ní ještě jezdím. Tož tak.
Promiňte, že jsem se napoprvé tak rozepsal, ale já to jinak neumím.
FORD Kuga 1,5 110kW manual, 1/2018, koupeno 5/2022
FORD Mondeo MKV Hatchback Titanium 1,5 ECOboost 118kW manual 7/2015, koupeno 12/2019
FORD Mondeo MKIII kombi 1,8 16V 81kW r.v.12/2003, LPG 2008,dovoz 10/2010, koupeno 5/2012

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Yeshterr » 22.05.2012 22:19

Super chlape, pěkně jsi to napsal, s indukčností mám stejné zkušenosti. A koukám hned při prvním příspěvku vyplněné auto v podpisu, bydliště...se jen tak nevidí, takhle by to mělo být! A hafo zkušeností s LPG, to se vždycky hodí :perfect:
Nuže, vítej.... :cooler:
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
tym
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3746
Registrován: 20.05.2011 21:49
Bydliště: Pilsner Urquell

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od tym » 23.05.2012 19:36

Tak jsem dnes byl na kontrole LPG po mých nesčetných problém. Samozřejmě jak jsem tak nějak tušil, nic zvláštního se během kontroly neprojevilo, na diagnostice se projelo vše, byl jsem u toho celou dobu, nikde žádná závada, auto jsem pak s technikem projel a za provozu vše měřil a kalibroval na compu, vše jak má být, hodnoty nikde žádné špatné, takže to vypadá opravdu na ten řetězec průserů,který zde pár fachmanů popsalo, špatné svíčky odpálily kabely a pak asi i cívku, která zřejmě byla původní a proto se odporoučela do věčných lovišť. Prý se to stává poměrně často, že po montáži LPG se projevují podobné závady a vždy se to připisuje LPG, ale příčina bývá v ne-stoprocentní zapalovací soustavě. Pak jsem odjel domů, cca 80 km a musím říct, že opravdu jediný problém nebyl, auto krásně ševelí a táhne jak má, ani jednou necuklo, tak doufám, že to opravdu bude už ok... :perfect: I když samozřejmě jsem stále napjatý a čekám, kdy to zase začne cukat, člověk už je z toho tak vynervenej, že si ani jízdu pomalu neužívá.
Takže bych fakt doporučil každému, kdo o tom uvažuje, ať si hlavně před montáží nechá projet komplet zapalování, a jestli bude něco trochu starší a nestále, vyměnit, ať nedopadne jako já, kdy se pak zapalovací soustava zhroutí jak domeček z karet.

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 27.05.2012 12:08

Tak můj problem zatím přetrava občas nechce chytnout a na podruhe musím dlouho kličkem točit a ještě přidat plyn :-) Dneska rano mi to zdechlo v kopci a dkyž jsem chtěl nastarovat tak to nechtělo jak dkyby to bylo přechlastane :-( ale zatím se to děje tak 1-2x tydně max.Jezdím rkatke vzdalenosti často startuji :) jinak jak uvas unas se vubec neslevňuje LPG všude mezi 17-18kč za litr chtělo by to aspoň na těch 14-15 kč nemyslíte :-) benzin už klesl o nějakych 60 haleřu :-D ale LPG onic unas :(

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 27.05.2012 12:10

zkousel jsi jezdit na benzin? jestli jsou ty problemy i pri startovani na benzin?
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 27.05.2012 12:17

Nee nejezdil ale vždycky startuju na benzin nikdy na LPG. A teď skoro tyden nic a najednou v patek a dneska tak pravě nechapu čím to :)

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 27.05.2012 12:55

mozna by stalo za to udelat pokus ze naucis jednotku zpatky na benzin a pak se uvidi.

Klidne ti muze padat palivo, muze byt spatne nejake teplotni cidlo, atd. Chladici kapaliny mas dost?
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 27.05.2012 13:43

Klvys: kdy naposledy si nechal čistit filtry kapalné a plynné fáze?? Tipuji, že ŘJ LPG rozhodila benzínovou ŘJ, proto ty dlouhé starty na benzín.
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

milan26
Junior
Junior
Příspěvky: 457
Registrován: 03.12.2011 15:34

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od milan26 » 27.05.2012 14:24

Já pojedu do toho Neptunu, zase mi ten ventil vydává divné zvuky, sice ne šílené pištění, ale i tak mě to otravuje ... Takže výměna určo proběhne a včera jsem měl 4x po sobě ERROR, pak už zase dobrý! Takže HL PROPAN MRDK... UŽ NIKDY, ANI TAM NEPOJEDU NA DALŠÍ Z ... X ... REKLAMACÍ A ROVNOU POJEDU K SNAD PROFÍKŮM NA HARFU ....

Jinak ještě 5x natankuji a mam zaplacenou přestavbu :Dancer: a už bych to nikdy nechtěl ... už ať se toho auta zbavim  !!!  :dih:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host