Vlastně je to trochu zcestná otázka - atmosféra nebo turbo. Trochu jako mám si koupit sálovky nebo tretry. NO přece to, na co to chci používat a kolik jsem ochoten do toho vrážet (i potenciálně), myšleno do oprav.
Moje zkušenost: vlastním Focus I - Tddi a Focus III - Tivct a otec má Focus 1,0EB.
Jezdím příměstské tratě (do 30 km), delší trasy na dovolenou max 3x ročně = na to mi 1,6 atmo stačí.
Nevidím důvod, stejně (kolem Brna) jedeme jen tak rychle, co věčné kolony dovolí. = na to 1,6 atmo prostě stačí. Nemám taky rád ten pocit že se něco může vys*at a bude to za 50t... kvuli tomu jsem si místo vct nepořídil 1,6EB - v rámci ojetiny stojí podobně.
JO ale když se jelo ze Brna do Špindlu, pujčil jsem si otcovo 1,0 EB, tak samo, jelo to o dva levely líp.
Takže jezdíte delší tratě, táhlá stoupání, málo kolon a stené auto nechcete mít 10 nebo 15 let =
jdětě určitě do 1,0EB.
Pro mě je 1,6 atmo ve FF3 výkonově spíš zklamání, ale přežiju to a těch machrů co potřebují v koloně předjíždět po autu aby byly u semaforu o 10s dřív je dost a dost, já se jim směju, s tím vykonem 77kw mě stejně nic jinýho nezbývá

= uspěchaný člověk ať se 1,6atmo vyhne obloukem.
A teď trochu OT. Když přijde jaro, leto a je čas si jen tak vyjet a zjistit proč je Focus Focusem, tak veřte nebo ne sáhnu po starém Tddi. Podle mě to není jen o výkonu ale o celku jako takovém,
s 20 letou plečkou se bavím líp než z čímkoliv novějším.. no bude mě jednou chybět drak!