Koupe FF2
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Ked som to kupoval, odbornik som este nebol. Aj vdaka tohto fora som sa hoodne naucil. Skoda, ze som nemal tolko rozumu, ked som kupoval svoje auto. Riadil som sa pouckou, ze diesel je nesmrtelny a v 200 tisic (moj odhad nabehu) je prave dobre zabehnuty. Bohuzial, to platilo v case mechanickych cerpadiel a pruzinovych vstrekovacov, ked na motoroch nebola dvojhmota, EGR a turbo pochadzalo z nakladiaku. Inak nebral som prvy diesel s lakavou cenou, obzrel som ich naozaj dost, tento bol v najlepsom stave.
Ono ked sa to tak zoberie, az tak moc prachov som do toho nenatlacil :
- turbo 520 EUR (zvysok doplatil bazos)
- vstreky za 330 EUR
Ponakupny povinny servis ma stal 550 EUR, ale to by bolo na kazdom voze, co ma v motore blby remen (co je vacsina), takze to nepocitam. No a potom uz len blbiny ako zadne klby stabilizatora, ziarovky a ostatna spotrebka. Jedno je ale iste - hrkotajucu dvojhmotu uz necham na niekoho ineho, hned po navrate z dovolenky idem riesit druhe auto. Samozrejme benzinak. Nasiel som jedneho vykupcu, co mi zanho da 6k EUR. Takze ak necuvne, budem maximalne spokojny.
Ad stacanie - nie je potrebne, uz to niekto urobil za mna a teraz je na tacho 101 tisic km.
Ono ked sa to tak zoberie, az tak moc prachov som do toho nenatlacil :
- turbo 520 EUR (zvysok doplatil bazos)
- vstreky za 330 EUR
Ponakupny povinny servis ma stal 550 EUR, ale to by bolo na kazdom voze, co ma v motore blby remen (co je vacsina), takze to nepocitam. No a potom uz len blbiny ako zadne klby stabilizatora, ziarovky a ostatna spotrebka. Jedno je ale iste - hrkotajucu dvojhmotu uz necham na niekoho ineho, hned po navrate z dovolenky idem riesit druhe auto. Samozrejme benzinak. Nasiel som jedneho vykupcu, co mi zanho da 6k EUR. Takze ak necuvne, budem maximalne spokojny.
Ad stacanie - nie je potrebne, uz to niekto urobil za mna a teraz je na tacho 101 tisic km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
jak uz tady je napsany v tomhle topicu.I kdyz ses spalil nemuzes hazet vsechny diesly do jednoho pytle.Naftak je pracovni auto a k tomu musis pri nakupu ojetiny myslet.Pri nesmrtelnym aute by sluzebaky jezdily vic jak 2-3 roky a kdo by ty novy kupoval 

Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Teraz som uz mudry aj ja. A preto jazdeny naftak s viac ako 100k km jednoducho nekupim, ani keby bol zlaty. Po 150 tisic sa seru vsetky, niektore viac a ine menej, nielen ten moj. Sused kupil diesla so 127 tis. km, najazdil 20 tisic a uz bude riesit remenicu a hlucny zotrvacnik. V nasej madarskej pobocke museli poslat k certu celu flotilu C-Maxov 1.6 TDCI 66kW z dovodu nenormalnych problemov uz po 150 tis. km. Ja potrebujem, aby auto jazdilo a nie viselo kolesami vo vzduchu niekde na heveri v dielni.
Takze SX4 v benzine to isti...
Takze SX4 v benzine to isti...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Kdyz myslis ze u ojetyho benzinu zadna vetsi investice nehrozi tak si ji kup.Nemusis ale v kazdym topicu psat jaky mas vrak a kolik te to uz stalo
ja treba kupoval diesla s 130k a ted mam uz 190k a jediny co sem menil jsou predni brzdy (kotouce,desticky).Kolik sem "prodelal" s dieslem za tech 60k km si spocitej sam.

Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Tak ako som mal ja smolu (moj mal v case kupy 137 tis.), Ty si mal stastie. A poradim Ti - rychlo sa ho zbav, pretoze ak Ti klakne turbo alebo nieco z toho ostatneho, to co si usporil zozerie oprava. Diesel je dobry len dovtedy, kym, nezacne robit problemy. A ze tie problemy pridu, je na 100% jasne. A ze su 10x drahsie ako u benzinaku, je jasne tiez.
Moj diesel problemy robi, ide prec.
Moj diesel problemy robi, ide prec.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
tak este raz matematika:
najazdil som cca 45000 km, opravy "lebo dizel" zatial neboli, takze ak pocitam rozdiel v spotrebe 2l/100km, tak to mam usetrenych 900l pri cene v priemere 33 kc mi dava cca 30 000 kc usetrenych.
Takze ak by sa mi teraz rozsypalo turbo, plus este nieco, stale som na nule. a to nepocitam, ze aj na benzine sa nieco pokazit moze. takze s nadavanim na diesel fakt opatrane, lebo to, ze sa nieco pokazi na 100 percent je na 100 percent loz
ano, pravdepodobnost vyssia tam je z dovodu viacej kurvitiek ako na benzine, ale stale je to o tom, ze sa to aj pokazit nemusi a stale som v pluse.
v12: tvoje postrehy a skusenosti su prinosom. reci o tvojom aute uz nie. tvoje auto je len jednym z mnohych, na zaklade toho by som urcite ziadne zavery nerobil. a pisat o tom v kazdom vlakne fakt uz nema zmysel. kupil si co si kupil, mas problemy ake mas...ak najazdis vela, vrati sa ti to, ako nie, zbytocne si kupoval diesel. kazdopadne uz dost
najazdil som cca 45000 km, opravy "lebo dizel" zatial neboli, takze ak pocitam rozdiel v spotrebe 2l/100km, tak to mam usetrenych 900l pri cene v priemere 33 kc mi dava cca 30 000 kc usetrenych.
Takze ak by sa mi teraz rozsypalo turbo, plus este nieco, stale som na nule. a to nepocitam, ze aj na benzine sa nieco pokazit moze. takze s nadavanim na diesel fakt opatrane, lebo to, ze sa nieco pokazi na 100 percent je na 100 percent loz

ano, pravdepodobnost vyssia tam je z dovodu viacej kurvitiek ako na benzine, ale stale je to o tom, ze sa to aj pokazit nemusi a stale som v pluse.
v12: tvoje postrehy a skusenosti su prinosom. reci o tvojom aute uz nie. tvoje auto je len jednym z mnohych, na zaklade toho by som urcite ziadne zavery nerobil. a pisat o tom v kazdom vlakne fakt uz nema zmysel. kupil si co si kupil, mas problemy ake mas...ak najazdis vela, vrati sa ti to, ako nie, zbytocne si kupoval diesel. kazdopadne uz dost

Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Ono kdyz koupis diesla co ma natoceno "kdovikoliv" jezdil s nim "kdovikdo" a tankoval "kdovico" tak se pak neni co divit ze je v takovym stavu
Nemam duvod ho prodavat ja sem spokojeny a pristi auto klido zase diesla koupim 


Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
To už snad nemůžeš myslet ani vážně. Radit někomu, kdo s autem nemá problémy, aby se ho zbavil a koupil nějaký o kterým ví prd.V12 píše:Tak ako som mal ja smolu (moj mal v case kupy 137 tis.), Ty si mal stastie. A poradim Ti - rychlo sa ho zbav.
Mám si to vykládat jako: Všichni co se vám auto ještě nepokazilo ho prodejte. Co když se vám zítra pokazí... nebo jak?

FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2774
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Ja najezdil na svym dieslu zatim 54tis. km a zatim jsem nemusel nic dat do opravy. Ani jsem nemusel nic menit krom filtru, oleje atd. Doufam, ze ani nic menit nebudu muset a auto mi jeste 2 roky bude slouzit jako doposud. Do prodeje pujde s poctive najetymi asi 100tis. km a tak i novy majitel bude moci jeste dost km najet nez bude muset do auta neco zasadniho nasypat. Opet si budu chtit koupit diesel a opet si ho koupim s minimem km a maximalne 2 roky stary. Je pravdou, ze musim neco pritlacit na cene, ale vrati se mi to bezproblemovym uzivanim. Opet na tom aute najedu do 100tis. km a opet jej prodam. To je ma strategie. Zase si koupim diesla, protoze mi vyhovuje prubeh kroutaku a protoze jezdim vice delsi trasy. Na pojezdy po meste bych si koupil maleho benzinaka.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Raada :
Velmi spravna strategia. Za tychto okolnosti diesel naozaj setri.
Sobull :
Mala demonstracia spravnosti mojej uvahy - majme Focus 1.8TDDI '2003 so 180 tisic km. Z nicoho nic drbne cerpadlo. Vcera islo, dnes rano tiez, no na obed uz nenatocil. Nedava naftu. Verdikt servisu - vadne cerpadlo, nutna vymena (1300 EUR), repas (700 EUR). Co urobis ?
V podstate su moznosti 2 :
- oprava
- predaj s vadnym motorom za par supov na ND
Keby si ho ale minuly tyzden predal, neprides o prachy, ktore budes musiet natlacit do opravy, pretoze nikto neberie ohlad na to, kolko si do toho auta nastrkal. A s kazdou tisickou najazdenych km je riziko takejto zavady vacsie a vacsie.
Preto je moja teza, ze nakup jazdeneho dieselu s viac ako 100k km somarina, myslena vazne a je spravna. Auta su navrhovane tak, aby vydrzali do konca zaruky - aj tej predlzenej, co je v pripade Fordu myslim 120 tisic km. A je to zaroven dalsie potvrdenie Raadovej strategie. Dalsi dokaz je aj nasa firemna skusenost s motormi PSA 1.6 HDI (TDCI) - do 150 tisic OK, potom problem za problemom, az sla cela flotila prec. Najmensi nabeh 140 tisic, najvacsi 170 tisic.
Kedze za rok osobne urobim 20 tisic a diesel ma tendenciu byt problemovy po 150 tisic, nie je co riesit. Kupim so 100k, jazdim 3 roky a so 160k poslem k certu, nech sa s nim jeduje niekto iny.
Mam jednu otazku :
Preco na zapade lacno predavaju auta po odjazdeni 170 - 200 tisic km ?
Odpoved :
Pretoze riziko drahej opravy prudko stupa.
Dosledok :
CZ a SK plne stocenych/nestocenych crepov s 200k km , o ktorych ich majitelia hovoria, ake super kary to vlastnia a ako lacno jazdia. Prva oprava a pride vytriezvenie. A krute.
Ac1D :
Dal si si uz urobit test vstrekovacov, ci su OK ? Na 90% som presvedceny, ze ani jeden uz nie je v norme. Co za problemy z toho mozu byt ? Niekedy je to iba zvysena dymivost, inokedy hluk motora a nudzovy rezim pri prudkej akceleracii. No skoncit to moze prepalenym piestom, alebo ojnicou trciacou z bloku motora...

Velmi spravna strategia. Za tychto okolnosti diesel naozaj setri.
Sobull :
Mala demonstracia spravnosti mojej uvahy - majme Focus 1.8TDDI '2003 so 180 tisic km. Z nicoho nic drbne cerpadlo. Vcera islo, dnes rano tiez, no na obed uz nenatocil. Nedava naftu. Verdikt servisu - vadne cerpadlo, nutna vymena (1300 EUR), repas (700 EUR). Co urobis ?
V podstate su moznosti 2 :
- oprava
- predaj s vadnym motorom za par supov na ND
Keby si ho ale minuly tyzden predal, neprides o prachy, ktore budes musiet natlacit do opravy, pretoze nikto neberie ohlad na to, kolko si do toho auta nastrkal. A s kazdou tisickou najazdenych km je riziko takejto zavady vacsie a vacsie.
Preto je moja teza, ze nakup jazdeneho dieselu s viac ako 100k km somarina, myslena vazne a je spravna. Auta su navrhovane tak, aby vydrzali do konca zaruky - aj tej predlzenej, co je v pripade Fordu myslim 120 tisic km. A je to zaroven dalsie potvrdenie Raadovej strategie. Dalsi dokaz je aj nasa firemna skusenost s motormi PSA 1.6 HDI (TDCI) - do 150 tisic OK, potom problem za problemom, az sla cela flotila prec. Najmensi nabeh 140 tisic, najvacsi 170 tisic.
Kedze za rok osobne urobim 20 tisic a diesel ma tendenciu byt problemovy po 150 tisic, nie je co riesit. Kupim so 100k, jazdim 3 roky a so 160k poslem k certu, nech sa s nim jeduje niekto iny.
Mam jednu otazku :
Preco na zapade lacno predavaju auta po odjazdeni 170 - 200 tisic km ?
Odpoved :
Pretoze riziko drahej opravy prudko stupa.
Dosledok :
CZ a SK plne stocenych/nestocenych crepov s 200k km , o ktorych ich majitelia hovoria, ake super kary to vlastnia a ako lacno jazdia. Prva oprava a pride vytriezvenie. A krute.
Ac1D :
Dal si si uz urobit test vstrekovacov, ci su OK ? Na 90% som presvedceny, ze ani jeden uz nie je v norme. Co za problemy z toho mozu byt ? Niekedy je to iba zvysena dymivost, inokedy hluk motora a nudzovy rezim pri prudkej akceleracii. No skoncit to moze prepalenym piestom, alebo ojnicou trciacou z bloku motora...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
No a? Pokud jsem s tím autem předtím najezdil 100 000 bez problému, tak si na to prostě vydělalo. Opravim a jezdim dál.V12 píše: Sobull :
Mala demonstracia spravnosti mojej uvahy - majme Focus 1.8TDDI '2003 so 180 tisic km. Z nicoho nic drbne cerpadlo. Vcera islo, dnes rano tiez, no na obed uz nenatocil. Nedava naftu. Verdikt servisu - vadne cerpadlo, nutna vymena (1300 EUR), repas (700 EUR). Co urobis ?
V podstate su moznosti 2 :
- oprava
- predaj s vadnym motorom za par supov na ND
Teorie že kdybych auto včera prodal, tak se dneska nepokazilo, je prostě nesmysl. Kdybych ho včera prodal tak sem se třeba dneska nevyboural, že?
Pokud mám auto, co má 200 000 a je 8 let starý, tak je samo o sobě prakticky neprodejný za peníze co by za to stály. Takže pokud slouží, prostě ho dojezdim.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Nepochopil si ma - ja vyvraciam zazitu teoriu vyhodnosti nakupu dieslu so 150 a viac tisic km. Takze s tym si sam 100 tisic najazdit nemohol, ked v case poruchy ma 180k km.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Proc bych to delal nejsem paranoidni jako ty co jen uslysi Diesel a z hruzou se budi co se pres noc mohlo podelat.V servisu me rikaly "Naftak je pracovni auto a kdyz si hlidas rozvody,nepretahujes interval vymeny oleje,tankujes slusnou naftu tak resit az to prestane jet" a s timhle ja souhlasim.Kontrolovat stav vstriku,jak je na tom turbo apod tak si zralej u naftaku na BohniceV12 píše:Ac1D :
Dal si si uz urobit test vstrekovacov, ci su OK ? Na 90% som presvedceny, ze ani jeden uz nie je v norme. Co za problemy z toho mozu byt ? Niekedy je to iba zvysena dymivost, inokedy hluk motora a nudzovy rezim pri prudkej akceleracii. No skoncit to moze prepalenym piestom, alebo ojnicou trciacou z bloku motora...

Uz je to tady psany snad tisickrat: Kdyz chces benzin muzes vzit kazdy druhy auto, kdyz ale naftu tak hledat,hledat,hledat protoze co stoji za nakup je tak jedno ze sta.Zbytek je pretocenej srot nebo pripadne pred nacpanim do auta jednou tolik co to auto stalo.Kdyz se nekdo necha napalit a vezme vrak hned ho ma prodat i kdyby na tom mel par korun ztratit a vzit si ponauceni na priste ne tady brecet kolik ho stalo tohle,tamto.
Je mozny ze zitra odpalim turbo ci jiny "zazitek" ale s tim rizikem se naftak kupuje proto je ta cena takova a nehledej v tom "Stoji tak malo protoze do nej je potreba kazdy rok nasypat 1k Eur"
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
- Sobull
- Zkušený
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
V12: Ale radil jsi prodat auto co má najeto 190 a 60 už s ním uživatel najel bez problémů.
Nic končm, tohle nikam nevede.
Nic končm, tohle nikam nevede.
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
- Giggo
- Zkušený
- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: FOFO 1,6 TDCI 66kW nebo 80kW
Raada
Jo k tejto strategii se chcu cca dostat taky. Horší je když máš první auto tj. vstupní kapitál k druhýmu autu a někdo ho čorne. Takže začínám zase od 0

Jo k tejto strategii se chcu cca dostat taky. Horší je když máš první auto tj. vstupní kapitál k druhýmu autu a někdo ho čorne. Takže začínám zase od 0

Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host