Re: GO motoru Duratec HE
Napsal: 28.06.2015 22:23
Zdravim, pani, mohli by ste mi prosim poradit?
Motor Duratec 1.8, 92kw. rok 2004. Trapi ma zvysena spotreba oleja, zere 1l na 1000km. je to neunosne, bojim sa ze jedneho pekneho dna pri nejakej dlhej ceste to neustrazim a zadriem ho. Motor subjektivne taha skvelo (tlaky som este nemeral ), motor je trochu mastny okolo veka ventilov, obcas pri kontrole najdem mastnu sviecku - porcelan na ktorom je nasunuty vysokonapatovy kabel. Pod autom ziadne mastne flaky.
Auto ma 270tisic km, ja ho mam od 200 tisic (od 2012), kupovane od Forda ako jazdenka, ktora k nim chodila na servisy. Nemyslim si ze oficialny diler Ford potrebuje stocit nejaku trapnu jazdenku, aby aby ju mohol strelit o 1000 eur drahsie. Na to nie odkazany, myslim si preto ze tie km budu zrejme prave. Vtedy zralo tak 2 litre na 15tisic km, daval som predpisany 5w30 formula. Pred par dnami som vymenil olej znova- v predtermine uz po 6tisic km, pocas ktorych mi zozral 6 litrov 5w30 formula. Tentoraz som mu dal valvoline 5w40 A3/B3 a na 700 km zase chyba cca 0.5 litra, cize zmena takmer ziadna.
Som presvedceny ze o tom, ze najvacsiu cast strateneho oleja ten motor proste spaluje.
Studene starty su bez dymu, ale vsimol som si v zrkadle ked idem dlho dole kopcom bez plynu so zaradenym prevodovym stupnom ( napriklad 1km) a potom pod kopcom znova pridam plyn, za mnou vidim modry dym. To zadymenie trva len asi sekundu, ale na benzinovy motor je to velmi vyrazny extrem, pripadam si ako stary cipnuty passat tdi.
Pride mi to, ako keby sa olej nacucal do valca ked je zavrena skrtiaca klapka, a vo valci je vyssi podtlak nez ked motor bezi pri otvorenej klapke. Su to podla vas v haji tesnenia na driekoch, alebo kruzky?
Sviecky som prednedavnom menil po 40tkm , boli opalene do cierna, na elektrodach bol vyrazny nanos ciernych sadzi. Vyfuk je mastny a cierny.
Zacinam mat obavu ze potrebuje prekruzkovat, musim to ale nechat urobit az po dovolenke. nechcem riskovat ze mi auto nestihnu do dovolenky opravit a ja nemam zalozne vozidlo.
A este : olej, ktory natecie na sviecky spod veka rozvodov, ma kam stiect? Je z toho svieckoveho priestoru nejaky prepad, alebo sa tam olej proste hromadi ? Ja som to nekontroloval ani nepamatam, urcite viac nez rok, a dve vnutorne sviecky boli uplne utopene v oleji , ktovie ako dlho. Ked pisem ze utopene, tak myslim uplne, az po vrch. Nastastie ten vysokonapatovy kabel je na sviecke ( resp. v hlave )hermeticky nasadeny, takze olej nesposobil skrat VN a svieka palila ako mala. Predsa len by som chcel vediet ako dlho dokaze motor v takychto podmienkach fungovat. Mate s tym skusenosti? Kam ten olej potom tecie?
Inac startuje na prvy brnk, od 205 000 tam mam LPG a chodi ako gula bez problemov.
Motor Duratec 1.8, 92kw. rok 2004. Trapi ma zvysena spotreba oleja, zere 1l na 1000km. je to neunosne, bojim sa ze jedneho pekneho dna pri nejakej dlhej ceste to neustrazim a zadriem ho. Motor subjektivne taha skvelo (tlaky som este nemeral ), motor je trochu mastny okolo veka ventilov, obcas pri kontrole najdem mastnu sviecku - porcelan na ktorom je nasunuty vysokonapatovy kabel. Pod autom ziadne mastne flaky.
Auto ma 270tisic km, ja ho mam od 200 tisic (od 2012), kupovane od Forda ako jazdenka, ktora k nim chodila na servisy. Nemyslim si ze oficialny diler Ford potrebuje stocit nejaku trapnu jazdenku, aby aby ju mohol strelit o 1000 eur drahsie. Na to nie odkazany, myslim si preto ze tie km budu zrejme prave. Vtedy zralo tak 2 litre na 15tisic km, daval som predpisany 5w30 formula. Pred par dnami som vymenil olej znova- v predtermine uz po 6tisic km, pocas ktorych mi zozral 6 litrov 5w30 formula. Tentoraz som mu dal valvoline 5w40 A3/B3 a na 700 km zase chyba cca 0.5 litra, cize zmena takmer ziadna.
Som presvedceny ze o tom, ze najvacsiu cast strateneho oleja ten motor proste spaluje.
Studene starty su bez dymu, ale vsimol som si v zrkadle ked idem dlho dole kopcom bez plynu so zaradenym prevodovym stupnom ( napriklad 1km) a potom pod kopcom znova pridam plyn, za mnou vidim modry dym. To zadymenie trva len asi sekundu, ale na benzinovy motor je to velmi vyrazny extrem, pripadam si ako stary cipnuty passat tdi.
Pride mi to, ako keby sa olej nacucal do valca ked je zavrena skrtiaca klapka, a vo valci je vyssi podtlak nez ked motor bezi pri otvorenej klapke. Su to podla vas v haji tesnenia na driekoch, alebo kruzky?
Sviecky som prednedavnom menil po 40tkm , boli opalene do cierna, na elektrodach bol vyrazny nanos ciernych sadzi. Vyfuk je mastny a cierny.
Zacinam mat obavu ze potrebuje prekruzkovat, musim to ale nechat urobit az po dovolenke. nechcem riskovat ze mi auto nestihnu do dovolenky opravit a ja nemam zalozne vozidlo.
A este : olej, ktory natecie na sviecky spod veka rozvodov, ma kam stiect? Je z toho svieckoveho priestoru nejaky prepad, alebo sa tam olej proste hromadi ? Ja som to nekontroloval ani nepamatam, urcite viac nez rok, a dve vnutorne sviecky boli uplne utopene v oleji , ktovie ako dlho. Ked pisem ze utopene, tak myslim uplne, az po vrch. Nastastie ten vysokonapatovy kabel je na sviecke ( resp. v hlave )hermeticky nasadeny, takze olej nesposobil skrat VN a svieka palila ako mala. Predsa len by som chcel vediet ako dlho dokaze motor v takychto podmienkach fungovat. Mate s tym skusenosti? Kam ten olej potom tecie?
Inac startuje na prvy brnk, od 205 000 tam mam LPG a chodi ako gula bez problemov.