Stránka 108 z 279

Re: Baterie

Napsal: 29.03.2012 20:22
od misoo
mam otazku, mam este original baterku 61Ah a vyzera ze bude koncit... staci mi kupit 60Ah ? ostatne parametre su totozne... (je to origos motorkraft)

Re: Baterie

Napsal: 29.03.2012 21:51
od Nepér
Ano, rozdíl je zanedbatelný. Pokud vyhovují rozměry.
Fakticky tam můžeš dát cokoliv od 30 do 90Ah se zvýšenou odolností proti přebíjení (já jsem stejně přes 14.5V nikdy nenaměřil) a bude to fungovat. Vyšší kapacita znamená vyšší rezervu při vybití, nebo při poklesu teplot :wink:

Re: Baterie

Napsal: 30.03.2012 00:51
od misoo
Dik za info :palec_nahoru:

Re: Baterie

Napsal: 12.04.2012 09:00
od barki82
Tak a je to tu. Vcera bateria kaput (Ford Silver Caclium 80Ah 700A). Uz dlhsie ma na to upozornovala, naposledy ked bolo rano +3°C tak ledva chytil, a to jazdim denne do prace a spet 85km. Vzhladom na casovu tiesen som sa po nastartovani s pomocou kablov zastavil vo Forde pri Parndorfe. Vymenili originalku za Varta Blue Dynamic 80Ah 740A. Samotna baterka stala cca 140€, ale nauctovali si dalsich 50€ za premeranie a kontrolu elektrickeho obvodu a pomocny material. Co uz. Snad mam pokoj na dalsie 4 roky :P

Re: Baterie

Napsal: 12.04.2012 16:55
od Jardak
4 roky na originál baterku není žádná sláva :nixw:

Re: Baterie

Napsal: 12.04.2012 20:17
od prying
To je fakt. Mám jí tam od 4/2005. Letos jsem ba vůbecjí poprvé vyndal abych zkontroloval vodu. Nebyla potřeba vůbec doplňovat a tak jsem jí vrazil zpátky a jedeme dál. Auto jezdí pouze krátké trasa. CCa 10km do práce. V zimě pravidelně zapínáno vyhřívání čelního skla a vyhřívání sedaček běží snad celou zimu. :)

Re: Baterie

Napsal: 12.04.2012 20:33
od Bullitt
Já mám pořád originální baterku, auto je z roku 2004, červenec. Letošní zimu ještě přežila, nicméně už netočila extra ochotně, tak letošek je asi její poslední. Naštěstí benzín startuje okamžitě i v mrazech, tak pokud baterka s motorem otočí, naskočí hned.

Re: Baterie

Napsal: 13.04.2012 09:09
od barki82
Jardak píše:4 roky na originál baterku není žádná sláva :nixw:
No nie je :irre: Skusim ale opisat celu historiu, snad to niekomu pomoze. Ja som Focusa kupoval od prveho majitela v novembri 2011, pri kupe bolo vsetko ok. Dokonca som s nim bol po jazde aj u kamosa mechanika. Prvy problem nastal ked mi mal vymenit olej a vsetky filtre. Zavolal mi ze nejde nastartovat. Po hodinke sa mi opet ozval ze tam dal inu bateriu a nastartoval, no pre istotu premeral alternator a daval nieco pod 12V. Ponukal mi repasovany za 300€ a tak som sa informoval vo Ford Summit v Blave a tam mi ponukli za cca 320€ "novy" (s tym ze si nechaju stary, asi kvoli dalsiemu repasu a predaju). Viem ze to je niekedy otazka vymeny diod. mostika pripadne regulatoru, ale vzhaldom na to ake skusenosti s tym maju niektori tu na fore som sa rozhodol ze pojdem radsej do noveho dielu so zarukou. Nasledoval odtah vozidla (mini-havarijne poistenie to pokrylo, je to fajn vec :) ). Vo Forde ho opet diagnostikovali, zistili (ja som im nic o alternatore nevravel) ze bateria je ako tak ok, ale ze altik dava malo. Tak nasledovala vymena aj s remenom, a boli ochotni ze mi zaroven vypli automaticke vyhrievanie celneho a zadneho pri teplote pod 4°C. Samozrejme mi aj nabili bateriu a opet ju skontrolovali. Prijmaci technik mi povedal ze mu ukazovalo ze je v poriadku. Odvtedy auto islo OK, az na lyzovacku vo februari, rano bolo -23°C a museli sme ho nastartovat kablami. A odvtedy sa to niekedy prejavilo pri nizkych rannych teplotach ze slabe startovalo, a po starte mi na par sekund ostala svietit kontrola ABS. A niekedy sa mi zmenil po starte aj datum a cas a vyresetovala sa priemerna spotreba. No a naposledy som opet nemohol nastartovat vobec. Tak som sa rozhodol ze uz je na case vymenit baterku.

Re: Baterie

Napsal: 13.04.2012 09:56
od matys
.............nepomohlo by nejdřív zajet do AKUservisu , kde baterii nabijí a změří kapacitu při zátěži ?

Re: Baterie

Napsal: 13.04.2012 10:06
od barki82
Ako som vyssie popisal, bateriu mi vo Ford servise v Novembri 2011 pred odovzdanim auta nabili a skontrolovali. Ja sam som ju nabijal v Decembri 2011. Altik novy, a auto uz v poslednej dobe startovalo s problemami, a bolo to sprevadzane kratkym svietenim kontrolky ABS a vyresetovanim priemernej spotreby a datumu na autoradiu. Tak som amatersky usudil ze bateria je uz hotova. Snad som sa nemylil :)

Re: Baterie

Napsal: 05.06.2012 21:53
od jarod72pm
Nepér píše:Ano, rozdíl je zanedbatelný. Pokud vyhovují rozměry.
Fakticky tam můžeš dát cokoliv od 30 do 90Ah se zvýšenou odolností proti přebíjení (já jsem stejně přes 14.5V nikdy nenaměřil) a bude to fungovat. Vyšší kapacita znamená vyšší rezervu při vybití, nebo při poklesu teplot :wink:
Ahoj
Takže když mám doma novou Varta Silver Dynamic 12V 54Ah 530A
tak ji s klidem mohu vyměnit za 5 let starou origoš 43Ah a bude fungovat bez problémů dalších 5 let?

Re: Baterie

Napsal: 05.06.2012 21:57
od Jardak
Ano,bude to fungovat,pokud je dobíjení OK.

Re: Baterie

Napsal: 18.07.2012 16:44
od J-K
Tak moje origo baterka asi po 10 letech odchází do kopru. Minulý týden jsem jí totálně vytřískal, když jsem nechal klíčky v poloze pro nastartování. A od té doby už je to s ní špatné.

Teď v rychlosti vybírám a asi půjdu do Varta Blue Dynamic 12V 44Ah 440A. Něco jsem tu četl a taky z vlastních zkušeností to vypadá, že by měla být okej.. :D

Re: Autobaterie

Napsal: 30.07.2012 19:18
od mawerick
Chlapi, jakým způsobem jde vyndat baterka z MkIV? Já jsem byl dnes v Akumě (s tím že by to tam mohly vědět) nechat si změřit baterku zátěžákem abych měl trochu přehled o jejím stavu. Blbý je to, že ani neznám kapacitu, protože štítek bude zřejmě schovanej za plast. bedýnkou. Tipoval bych to ještě na origo ale "jistota je kulomet". Doufám, že se nemusí rozebrat půlka auta jako u výměny žárovky ve světlech.

Obrázek Obrázek

Re: Baterie

Napsal: 02.08.2012 11:09
od vitacz
Cau, ja jsem kupoval minulej rok baterku tady
http://www.battery-import.cz/varta-silv ... --12v--e38
ja vim ze Ti asi staci 55Ah, nicmene to byl asi nejlevnejsi obchod v CR, ale koukam ze malinko asi podrazili, Nicmene je to v Nuslich :wink: