Stránka 106 z 279

Re: Baterie

Napsal: 15.02.2012 09:50
od Stanley_vy
matys píše:Stanley_vy.............hláška ,,engine systems fault '' (chyba v motorovém systému) čím to asi bude ?
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .
Děkuji Ti za hlubokou anlýzu problému. :gott: Tak pro pořádek:

Ve zvyku mám zapínat pouze vyhřívání sedačky a ten po cca 5-ti km vypínám. Vyhřívání předního okna pouštím poze sporadicky (doma parkuji pod střechou). Baterii jsem nabíjel před třemi týdny. Jinak můj klasický denní nájezd je 2 x 45 km, což myslím, že na dobíjení stačí.

Re: Baterie

Napsal: 15.02.2012 10:14
od matys
Stanley_vy píše:Může chyba "engine systems fault" souviset i s nedostatečně nabitou baterií? Jakou chybu by vypsala na diagnostice?

Nemám batarii v nejlepší kondici a teď v mrazech se mi stávalo, že se i občas při nastartování vynuloval palubní PC a dnes, když jsem ráno zapnul vyhřívání sedačky, oken a ofuky na okna na max, tak po cca 4 km červená kontrolka a výše uvedená chyba.
..............sám píšeš , v jakém stavu máš baterii a to , že jsi ji nabíjel neznamená , že udrží kapacitu .
..........to je jen můj názor na Tvůj dotaz a žádné poučování , jinak by si na své dotazy mohl každý odpovědět sám co chce slyšet a neptát se zde ostatních .

Re: Baterie

Napsal: 15.02.2012 11:47
od Stanley_vy
NA to, že baterie není v ideálním stavu jsem si odpověděl sám a jediná "rada" do Tebe bylo přeložení chybové hlášky a to jsem opravdu nepotřeboval.

Re: Baterie

Napsal: 15.02.2012 12:00
od matys
Stanley_vy píše:NA to, že baterie není v ideálním stavu jsem si odpověděl sám a jediná "rada" do Tebe bylo přeložení chybové hlášky a to jsem opravdu nepotřeboval.
............tak o co Ti šlo ??

Re: Baterie

Napsal: 15.02.2012 13:32
od Stanley_vy
Šlo mi o to, zda se nízké napětí baterie může prezentovat i jako Engine system fault a jakou chybu to případně v diagnostice vypíše, na což jsem si po chvilce hledání odpověděl sám.

A jinak šlo o chybu snímače plynového pedálu, která se šla smazat, takže budu čekat jestli se objeví znovu (z poslední garančky v autorizáku je záznam, že bylo něco takového už řešeno bez výsledku).

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 11:22
od mischa123
Zdravím,chtěl bych so zeptat jakou baterii bych mě dát do FF1 1,4objem...chtěl bych tam dát origo Ford,ale co jsem koukal tak se mi zdá ta 43 podle jejich katalogu slabá,měl bych koupit silnější :bebng: P.S.je to do auta mé ženy :wink:

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 12:12
od pkadecka
Nechtělo by to dát souhrnné informace na první stranu a dát to do titulku, jako je to v tématu olej? Vždyť ty otázky se pořád opakujou.

1) Autobaterie má dva základní parametry, kapacitu v Ah a startovací proud v A. Kapacita znamená, jak dlouho můžete točit startérem (nebo jak dlouho bude hrát rádio) než se vybije, startovací proud znamená, jakou silou se tím startérem točí. Což je poznat hlavně v zimě při -20 C.
2) Baterie pro benzínový focus stačí cca 44Ah / 400A (originál pro 1.6 FF1 byla 43Ah / 390A).
3) Baterie pro diesel stačí cca 70Ah / 650Ah.
4) Pokud máš dost peněz, kup si největší baterii, jaká se ti tam vejde ;)
5) Alternátor NEJDE zničit, když vyměníš 40Ah za 80Ah (nebo naopak). Jednak je (prý) konstruovaný tak, že nejde přetížit. Druhak nabíjení v autě probíhá v režimu konstantního napětí a každá autobaterie má napětí 12V, tzn. NEBUDE si při dobíjení v brát 2x takový proud. Proud poteče do baterie stejný, jen ta s vyšší kapacitou se bude dobíjet déle. (Bavíme se o osobních autech, v náklaďáku má baterie 24V a v motorce a v trabantu 6V, to aby mě někdo nechytal za slovo.)
6) Výrobci mají pomůcky pro výběr autobaterie podle auta:

http://www.varta-automotive.com/index.p ... =cz&range=
http://www.bannerbatterien.com/banner/p ... ex2_cz.php

p.s. Ve focusu je prý vyšší nabíjecí napětí (14,6V?), ale k tomu se nedokážu vyjádřit, snad mě někdo doplní.

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 12:16
od lucky.jack
Jo ono je krásný dát si do auta místo origo 60Ah třeba 80Ah. Krásně to točí, ale jak bylo napsáno dobíjení pak trvá řádově mnohem déle a při ježdění krátkých tras se nemusí stíhat, kor v mrazech, dobíjet a jednoho dne prostě nastane uhuhuh a je konec.

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 12:34
od mischa123
tak supr,dík za odpověd,pořídíme vartu ,má dokonce stejný rozměr,dám tam teda co tam patří,nechám si rád poradit :perfect:

http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... etype=9639

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 12:47
od pkadecka
lucky.jack píše:Jo ono je krásný dát si do auta místo origo 60Ah třeba 80Ah. Krásně to točí, ale jak bylo napsáno dobíjení pak trvá řádově mnohem déle a při ježdění krátkých tras se nemusí stíhat, kor v mrazech, dobíjet a jednoho dne prostě nastane uhuhuh a je konec.
Promiň mi ten výraz, ale hovno. Jestliže se ti baterie nestačí při krátkých trasách dobíjet, tak za to nemůže její vyšší kapacita. Příklad: Máš baterii dejme tomu 80Ah, když při startování spotřebuješ dejme tomu 2Ah a po 5 km dobiješ zpět dejme tomu 1Ah, zůstane ti 79Ah. Po 40 takovýchto startech a trasách máš v baterii přesně poloviční kapacitu, tj. 40Ah. Se 40Ah baterií už bys byl na nule. Kromě toho 40Ah baterie dá startéru i menší proud a má tedy s nastartováním auta víc práce (bude tím startérem dýl točit než to chytne) než 80Ah baterie.

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 13:48
od lucky.jack
Už vidím jak při -20°C bude 40Ah točit s dvoulitrovým dieslem :wink:

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 14:11
od pkadecka
S jakým dieslem, co to sem taháš? Ale jinak, pokud bude nabitá a nebude to muzejní kousek, tak s ní ten diesel klidně natočíš.

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 16:49
od Jardak
pkadecka píše: Alternátor NEJDE zničit, když vyměníš 40Ah za 80Ah (nebo naopak). Jednak je (prý) konstruovaný tak, že nejde přetížit.
To je pravda,alternátor je určený pro jmenovitý max proud a víc prostě nedá.
Druhak nabíjení v autě probíhá v režimu konstantního napětí a každá autobaterie má napětí 12V, tzn. NEBUDE si při dobíjení v brát 2x takový proud. Proud poteče do baterie stejný, jen ta s vyšší kapacitou se bude dobíjet déle
Právě,že je baterka dobíjena konstantním napětím,tak se dobíjecí proud mění podle stavu nabití aku.Znamená to tedy,že na začátku jízdy,kdy je baterka po startu motoru trochu vybitá,je dobíjecí proud větší a postupně klesá jak se energie v baterce obnovuje.Škoda,že už do aut nedávají ampérmetry,bylo to tam krásně vidět.

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 18:07
od pkadecka
Ano, vybitá baterie bere při nabíjení vyšší proud, ale je jedno, jestli je to 40Ah nebo 80Ah.

Re: Baterie

Napsal: 16.02.2012 18:33
od Jardak
Já tím chtěl napsat,že není důvod aby baterie s větší kapacitou se nabíjela delší dobu za předpokladu,že alternátor má dostatečnou výkonovou rezervu,což většinou má.