Stránka 105 z 279
Re: Autobaterie
Napsal: 12.02.2012 20:56
od Yeshterr
Max. bys. měl mít 14,5V, přes 15V už to přebíjí.
Re: Autobaterie
Napsal: 12.02.2012 21:09
od ACEMajky
nevim, mereno digi multimetrem z trziste - vse za 39,-
je to klasika digi multimetr, co mi ukazal v patek po vyndani baterky 12,9V, jdu ho porovnat s jinym multimetrem....
tusim ze to bylo 15,1V zkusim az to priste nakopnu to premerit jeste jednou
Re: Autobaterie
Napsal: 12.02.2012 21:27
od ACEMajky
Tady obsahly clanek, kousek sem vytahnu
http://www.cezeta487.ic.cz/Documents/akumulatory.pdf
Budeme-li měřit svorková napětí v průběhu nabíjení, je akumulátor prakticky
nabit při dosažení plynovacího napětí, tj. 14,4 – 14,7V, nabíjení pak
ukončíme po dosažení 16,2 – 16,8V, kdy byl zcela ukončen proces
desulfatace. Pokračování v nabíjení by bylo zbytečné - dobíjecí proud by se
již jen mařil k bouřlivému rozkladu vody na vodík a kyslík. Výhodou
nabíjení akumulátorů se zaplavenými elektrodami je menší citlivost na
přebíjení. Akumulátor bude „jen“ více plynovat, desítky minut nehrají
podstatnou roli. Nemusíme u něho sedět jako u mimina. Rovněž nabíječka
stačí poměrně jednoduchá.
Budeme-li dobíjet konstantním proudem
Re: Autobaterie
Napsal: 12.02.2012 21:46
od Yeshterr
To je ono, při dobíjení akumulátoru v autě nesmíš dosáhnout nikdy toho plynovacího napětí - to je těsně nad 14,4-14,7V, já psal 14,5V. Za pár hodin provozu by se Ti vyvařila všechna destilka z akumulátoru. Něco jiného je, když dobíjíš aku doma na nabíječce, u toho přesně jako píšou, nemusíš sedět jako u mimina

. Stačí mrknout, jestli už vaří a víš, že máš nabito. A podle toho, za jak dlouho začne vybitý aku vařit po zapojení na nabíječku taky lehce odhadneš, kolik procent kapacity je ještě schopen udržet.
Re: Autobaterie
Napsal: 12.02.2012 21:57
od ACEMajky
No podle toho za jak dlouho zacne varit nepoznam, kolik kapacity dokaze udrzet )to by platilo jen kdyby byl vybitej ne?) - me zacne ted varit relativne rychle, ale to je skoro nabitej...
Jinaksem vzal jinej merak (vzhedove stejnej, ale stal 200,- asi v OBI) a ukazuje o 0,3V mene, cili by to bylo 14,V s vypnutyma spotrebicema
Re: Autobaterie
Napsal: 13.02.2012 07:52
od Yeshterr
ACEMajky píše:No podle toho za jak dlouho zacne varit nepoznam, kolik kapacity dokaze udrzet )to by platilo jen kdyby byl vybitej ne?)
Jojo, jak jsem psal, u vybitýho:
Yeshterr píše:A podle toho, za jak dlouho začne vybitý aku vařit po zapojení na nabíječku taky lehce odhadneš, kolik procent kapacity je ještě schopen udržet.
Jinak pokud ho potřebuješ jenom došťouchnout a není úplně vybitý, vaří dřív, to je jasná. Zkus to ještě porovnat s napětím, co Ti bude ukazovat počítadlo km na palubce při testu palubky, nevím, jakou má vypovídací hodnotu, ale mě to s měřením napětí Metexem sedělo. Test palubky zde
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 85#p270985
Re: Baterie
Napsal: 13.02.2012 17:32
od Lašty
Tak jsem dobil baterii

z 11.9V na 12,7V takže baterka stará 12 let a opět je v kondici musím podotknout, že je to originál ford. A při dnešnímch - 10 ukazovala po změření multimetrem 12,6V
Re: Baterie
Napsal: 13.02.2012 19:42
od pkadecka
Ze má baterie 12,6V při -10 je sice hezké, ale o schopnosti startovat auto ti to zas tolik neřekne. Může mít totiž velký vnitřní odpor a při zatížení startérem napětí spadne klidne na 7V --> jako mě, tak jsem baterku radši vyměnil i když zatím ještě startovala dobře.
Samozřejmě, tím, že ji dobiješ, nic nezkazíš a když s ní budeš měsíc jezdit a bude pořád startovat, tak pak je ještě dobrá.
Re: Baterie
Napsal: 13.02.2012 22:16
od Borja
Tak jsem chtěl objednat tu baterii, protože v kolonce dostupnosti bylo napsáno Na dotaz. Tak jsem tam zavolal. Chap na telefonu se mě ptal jaký ročník mám. Na mojí odpověď že r.2002 mi řekl že mi jí nedoporučuje protože:
1) doporučuje se napětí od altíku alespoň 14,7 a že já tam budu mít tak 14,5 (měl pravdu) baterie je prý potom dobíjena jen z 80% a po zhruba 3 letech se poroučí do pryč...
2 doporučuje se jezdit dlouhé trasy - denně najezdím 50 do práce a dalších 50 zpět.
Takže jedna : jedna...
No a nakonec mi řekl že Varta Johnson nestíhá výrobou požadavkům a na 10 dní prý nemají zajištěnou dodávku v 74Ah, momentálně mi může nabídnout 72/680 které dostali dnes.
Re: Baterie
Napsal: 14.02.2012 07:14
od MaxíC
Přidám jeden odkaz
http://auto.idnes.cz/autobaterii-jste-n ... 6_pneu_fdv. Nakonec za špatnu baterii můžou letní cesty do Chorvatska a podobně.
Re: Baterie
Napsal: 14.02.2012 16:53
od Standa.64
Zajímavý článek,jenom jsem měl za to, že České Lípě se vyrábí Varta nikoliv Bosch.Na stránkách Bosche se vyskytují pouze fabriky v Jihlavě a v Českých Budějovicích.
Re: Baterie
Napsal: 15.02.2012 08:01
od Stanley_vy
Může chyba "engine systems fault" souviset i s nedostatečně nabitou baterií? Jakou chybu by vypsala na diagnostice?
Nemám batarii v nejlepší kondici a teď v mrazech se mi stávalo, že se i občas při nastartování vynuloval palubní PC a dnes, když jsem ráno zapnul vyhřívání sedačky, oken a ofuky na okna na max, tak po cca 4 km červená kontrolka a výše uvedená chyba. Auto jelo úplně normálně, zkusil jsem motor zhasnout, což nepomohlo, tak jsem pokračoval zvolna dál a po dalších cca 5 km kontrolka zhasla a hláška zmizela. Dlaších 30 km do práce bez problémů. Díky za názory.
Re: Baterie
Napsal: 15.02.2012 08:32
od Stanley_vy
Už jse si dohledal, že ano:
DTC 9318 - Battery voltage low
Re: Baterie
Napsal: 15.02.2012 08:49
od matys
Stanley_vy.............hláška ,,engine systems fault '' (chyba v motorovém systému) čím to asi bude ?
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .
Re: Baterie
Napsal: 15.02.2012 09:05
od strop330
matys píše:Stanley_vy.............hláška ,,engine systems fault '' (chyba v motorovém systému) čím to asi bude ?
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .
Kolik je potreba ujet kilometru aby se baterka dobila do max.? Vzdycky kdyz vyjedu tak natocim aspon 20km pod dojmem ze se mi nabyla a potom jsem klidny stacito? Mam ted novou tak si ji chci udrzovat. Diky
