Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Autobaterie

Příspěvek od Yeshterr » 12.02.2012 20:56

Max. bys. měl mít 14,5V, přes 15V už to přebíjí.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od ACEMajky » 12.02.2012 21:09

nevim, mereno digi multimetrem z trziste - vse za 39,- :)

je to klasika digi multimetr, co mi ukazal v patek po vyndani baterky 12,9V, jdu ho porovnat s jinym multimetrem....

tusim ze to bylo 15,1V zkusim az to priste nakopnu to premerit jeste jednou
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od ACEMajky » 12.02.2012 21:27

Tady obsahly clanek, kousek sem vytahnu
http://www.cezeta487.ic.cz/Documents/akumulatory.pdf

Budeme-li měřit svorková napětí v průběhu nabíjení, je akumulátor prakticky
nabit při dosažení plynovacího napětí, tj. 14,4 – 14,7V, nabíjení pak
ukončíme po dosažení 16,2 – 16,8V, kdy byl zcela ukončen proces
desulfatace. Pokračování v nabíjení by bylo zbytečné - dobíjecí proud by se
již jen mařil k bouřlivému rozkladu vody na vodík a kyslík. Výhodou
nabíjení akumulátorů se zaplavenými elektrodami je menší citlivost na
přebíjení. Akumulátor bude „jen“ více plynovat, desítky minut nehrají
podstatnou roli. Nemusíme u něho sedět jako u mimina. Rovněž nabíječka
stačí poměrně jednoduchá.
Budeme-li dobíjet konstantním proudem
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Autobaterie

Příspěvek od Yeshterr » 12.02.2012 21:46

To je ono, při dobíjení akumulátoru v autě nesmíš dosáhnout nikdy toho plynovacího napětí - to je těsně nad 14,4-14,7V, já psal 14,5V. Za pár hodin provozu by se Ti vyvařila všechna destilka z akumulátoru. Něco jiného je, když dobíjíš aku doma na nabíječce, u toho přesně jako píšou, nemusíš sedět jako u mimina :) . Stačí mrknout, jestli už vaří a víš, že máš nabito. A podle toho, za jak dlouho začne vybitý aku vařit po zapojení na nabíječku taky lehce odhadneš, kolik procent kapacity je ještě schopen udržet.
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autobaterie

Příspěvek od ACEMajky » 12.02.2012 21:57

No podle toho za jak dlouho zacne varit nepoznam, kolik kapacity dokaze udrzet )to by platilo jen kdyby byl vybitej ne?) - me zacne ted varit relativne rychle, ale to je skoro nabitej...

Jinaksem vzal jinej merak (vzhedove stejnej, ale stal 200,- asi v OBI) a ukazuje o 0,3V mene, cili by to bylo 14,V s vypnutyma spotrebicema
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Yeshterr
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3774
Registrován: 11.04.2011 08:37
Bydliště: Já su z Práglu

Re: Autobaterie

Příspěvek od Yeshterr » 13.02.2012 07:52

ACEMajky píše:No podle toho za jak dlouho zacne varit nepoznam, kolik kapacity dokaze udrzet )to by platilo jen kdyby byl vybitej ne?)
Jojo, jak jsem psal, u vybitýho:
Yeshterr píše:A podle toho, za jak dlouho začne vybitý aku vařit po zapojení na nabíječku taky lehce odhadneš, kolik procent kapacity je ještě schopen udržet.
Jinak pokud ho potřebuješ jenom došťouchnout a není úplně vybitý, vaří dřív, to je jasná. Zkus to ještě porovnat s napětím, co Ti bude ukazovat počítadlo km na palubce při testu palubky, nevím, jakou má vypovídací hodnotu, ale mě to s měřením napětí Metexem sedělo. Test palubky zde :arrow: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 85#p270985
Obrázek
Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS

Uživatelský avatar
Lašty
Junior
Junior
Příspěvky: 424
Registrován: 06.06.2009 21:40
Bydliště: Žatec, Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od Lašty » 13.02.2012 17:32

Tak jsem dobil baterii :-) z 11.9V na 12,7V takže baterka stará 12 let a opět je v kondici musím podotknout, že je to originál ford. A při dnešnímch - 10 ukazovala po změření multimetrem 12,6V
Obrázek
bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 13.02.2012 19:42

Ze má baterie 12,6V při -10 je sice hezké, ale o schopnosti startovat auto ti to zas tolik neřekne. Může mít totiž velký vnitřní odpor a při zatížení startérem napětí spadne klidne na 7V --> jako mě, tak jsem baterku radši vyměnil i když zatím ještě startovala dobře.

Samozřejmě, tím, že ji dobiješ, nic nezkazíš a když s ní budeš měsíc jezdit a bude pořád startovat, tak pak je ještě dobrá.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Borja
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 21.11.2010 22:58
Bydliště: Chodov K.V.

Re: Baterie

Příspěvek od Borja » 13.02.2012 22:16

Jardak píše:Když tam dáš baterii určenou do focuse,tak jde na ní nasadit i kryt.
http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie ... nfigurator
Všimni si těch rozměrů,hlavně výšky.
Tak jsem chtěl objednat tu baterii, protože v kolonce dostupnosti bylo napsáno Na dotaz. Tak jsem tam zavolal. Chap na telefonu se mě ptal jaký ročník mám. Na mojí odpověď že r.2002 mi řekl že mi jí nedoporučuje protože:
1) doporučuje se napětí od altíku alespoň 14,7 a že já tam budu mít tak 14,5 (měl pravdu) baterie je prý potom dobíjena jen z 80% a po zhruba 3 letech se poroučí do pryč...
2 doporučuje se jezdit dlouhé trasy - denně najezdím 50 do práce a dalších 50 zpět.
Takže jedna : jedna...

No a nakonec mi řekl že Varta Johnson nestíhá výrobou požadavkům a na 10 dní prý nemají zajištěnou dodávku v 74Ah, momentálně mi může nabídnout 72/680 které dostali dnes.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum

MaxíC
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 108
Registrován: 14.05.2009 12:18
Bydliště:

Re: Baterie

Příspěvek od MaxíC » 14.02.2012 07:14

Přidám jeden odkaz http://auto.idnes.cz/autobaterii-jste-n ... 6_pneu_fdv. Nakonec za špatnu baterii můžou letní cesty do Chorvatska a podobně.
Ford Kuga 1.5 EB, 2017
byl Ford Focus C-MAX, 1.6 Ti-VCT, 2005

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Baterie

Příspěvek od Standa.64 » 14.02.2012 16:53

Zajímavý článek,jenom jsem měl za to, že České Lípě se vyrábí Varta nikoliv Bosch.Na stránkách Bosche se vyskytují pouze fabriky v Jihlavě a v Českých Budějovicích.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5813
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Baterie

Příspěvek od Stanley_vy » 15.02.2012 08:01

Může chyba "engine systems fault" souviset i s nedostatečně nabitou baterií? Jakou chybu by vypsala na diagnostice?

Nemám batarii v nejlepší kondici a teď v mrazech se mi stávalo, že se i občas při nastartování vynuloval palubní PC a dnes, když jsem ráno zapnul vyhřívání sedačky, oken a ofuky na okna na max, tak po cca 4 km červená kontrolka a výše uvedená chyba. Auto jelo úplně normálně, zkusil jsem motor zhasnout, což nepomohlo, tak jsem pokračoval zvolna dál a po dalších cca 5 km kontrolka zhasla a hláška zmizela. Dlaších 30 km do práce bez problémů. Díky za názory.


Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: Baterie

Příspěvek od matys » 15.02.2012 08:49

Stanley_vy.............hláška ,,engine systems fault '' (chyba v motorovém systému) čím to asi bude ?
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
strop330
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 01.02.2012 09:18
Bydliště: Olomouc

Re: Baterie

Příspěvek od strop330 » 15.02.2012 09:05

matys píše:Stanley_vy.............hláška ,,engine systems fault '' (chyba v motorovém systému) čím to asi bude ?
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .
Kolik je potreba ujet kilometru aby se baterka dobila do max.? Vzdycky kdyz vyjedu tak natocim aspon 20km pod dojmem ze se mi nabyla a potom jsem klidny stacito? Mam ted novou tak si ji chci udrzovat. Diky :gott:
FOFO1 1,8tdci 74kw r.v 2004 185tkm

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů