Baterie / autobaterie / nabijecka
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Autobaterie
Max. bys. měl mít 14,5V, přes 15V už to přebíjí.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
nevim, mereno digi multimetrem z trziste - vse za 39,- 
je to klasika digi multimetr, co mi ukazal v patek po vyndani baterky 12,9V, jdu ho porovnat s jinym multimetrem....
tusim ze to bylo 15,1V zkusim az to priste nakopnu to premerit jeste jednou

je to klasika digi multimetr, co mi ukazal v patek po vyndani baterky 12,9V, jdu ho porovnat s jinym multimetrem....
tusim ze to bylo 15,1V zkusim az to priste nakopnu to premerit jeste jednou
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
Tady obsahly clanek, kousek sem vytahnu
http://www.cezeta487.ic.cz/Documents/akumulatory.pdf
Budeme-li měřit svorková napětí v průběhu nabíjení, je akumulátor prakticky
nabit při dosažení plynovacího napětí, tj. 14,4 – 14,7V, nabíjení pak
ukončíme po dosažení 16,2 – 16,8V, kdy byl zcela ukončen proces
desulfatace. Pokračování v nabíjení by bylo zbytečné - dobíjecí proud by se
již jen mařil k bouřlivému rozkladu vody na vodík a kyslík. Výhodou
nabíjení akumulátorů se zaplavenými elektrodami je menší citlivost na
přebíjení. Akumulátor bude „jen“ více plynovat, desítky minut nehrají
podstatnou roli. Nemusíme u něho sedět jako u mimina. Rovněž nabíječka
stačí poměrně jednoduchá.
Budeme-li dobíjet konstantním proudem
http://www.cezeta487.ic.cz/Documents/akumulatory.pdf
Budeme-li měřit svorková napětí v průběhu nabíjení, je akumulátor prakticky
nabit při dosažení plynovacího napětí, tj. 14,4 – 14,7V, nabíjení pak
ukončíme po dosažení 16,2 – 16,8V, kdy byl zcela ukončen proces
desulfatace. Pokračování v nabíjení by bylo zbytečné - dobíjecí proud by se
již jen mařil k bouřlivému rozkladu vody na vodík a kyslík. Výhodou
nabíjení akumulátorů se zaplavenými elektrodami je menší citlivost na
přebíjení. Akumulátor bude „jen“ více plynovat, desítky minut nehrají
podstatnou roli. Nemusíme u něho sedět jako u mimina. Rovněž nabíječka
stačí poměrně jednoduchá.
Budeme-li dobíjet konstantním proudem
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Autobaterie
To je ono, při dobíjení akumulátoru v autě nesmíš dosáhnout nikdy toho plynovacího napětí - to je těsně nad 14,4-14,7V, já psal 14,5V. Za pár hodin provozu by se Ti vyvařila všechna destilka z akumulátoru. Něco jiného je, když dobíjíš aku doma na nabíječce, u toho přesně jako píšou, nemusíš sedět jako u mimina
. Stačí mrknout, jestli už vaří a víš, že máš nabito. A podle toho, za jak dlouho začne vybitý aku vařit po zapojení na nabíječku taky lehce odhadneš, kolik procent kapacity je ještě schopen udržet.


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
No podle toho za jak dlouho zacne varit nepoznam, kolik kapacity dokaze udrzet )to by platilo jen kdyby byl vybitej ne?) - me zacne ted varit relativne rychle, ale to je skoro nabitej...
Jinaksem vzal jinej merak (vzhedove stejnej, ale stal 200,- asi v OBI) a ukazuje o 0,3V mene, cili by to bylo 14,V s vypnutyma spotrebicema
Jinaksem vzal jinej merak (vzhedove stejnej, ale stal 200,- asi v OBI) a ukazuje o 0,3V mene, cili by to bylo 14,V s vypnutyma spotrebicema
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Autobaterie
Jojo, jak jsem psal, u vybitýho:ACEMajky píše:No podle toho za jak dlouho zacne varit nepoznam, kolik kapacity dokaze udrzet )to by platilo jen kdyby byl vybitej ne?)
Jinak pokud ho potřebuješ jenom došťouchnout a není úplně vybitý, vaří dřív, to je jasná. Zkus to ještě porovnat s napětím, co Ti bude ukazovat počítadlo km na palubce při testu palubky, nevím, jakou má vypovídací hodnotu, ale mě to s měřením napětí Metexem sedělo. Test palubky zdeYeshterr píše:A podle toho, za jak dlouho začne vybitý aku vařit po zapojení na nabíječku taky lehce odhadneš, kolik procent kapacity je ještě schopen udržet.


Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- Lašty
- Junior
- Příspěvky: 424
- Registrován: 06.06.2009 21:40
- Bydliště: Žatec, Plzeň
Re: Baterie
Tak jsem dobil baterii
z 11.9V na 12,7V takže baterka stará 12 let a opět je v kondici musím podotknout, že je to originál ford. A při dnešnímch - 10 ukazovala po změření multimetrem 12,6V


bývávalo Ford Focus 1.8 16 V Zetec 5 dvéř. hatchback r.v. 2000
Ford FocusII 1.6 16V 5 dvéř. hatchback r.v. 2007
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Baterie
Ze má baterie 12,6V při -10 je sice hezké, ale o schopnosti startovat auto ti to zas tolik neřekne. Může mít totiž velký vnitřní odpor a při zatížení startérem napětí spadne klidne na 7V --> jako mě, tak jsem baterku radši vyměnil i když zatím ještě startovala dobře.
Samozřejmě, tím, že ji dobiješ, nic nezkazíš a když s ní budeš měsíc jezdit a bude pořád startovat, tak pak je ještě dobrá.
Samozřejmě, tím, že ji dobiješ, nic nezkazíš a když s ní budeš měsíc jezdit a bude pořád startovat, tak pak je ještě dobrá.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 21.11.2010 22:58
- Bydliště: Chodov K.V.
Re: Baterie
Tak jsem chtěl objednat tu baterii, protože v kolonce dostupnosti bylo napsáno Na dotaz. Tak jsem tam zavolal. Chap na telefonu se mě ptal jaký ročník mám. Na mojí odpověď že r.2002 mi řekl že mi jí nedoporučuje protože:Jardak píše:Když tam dáš baterii určenou do focuse,tak jde na ní nasadit i kryt.
http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie ... nfigurator
Všimni si těch rozměrů,hlavně výšky.
1) doporučuje se napětí od altíku alespoň 14,7 a že já tam budu mít tak 14,5 (měl pravdu) baterie je prý potom dobíjena jen z 80% a po zhruba 3 letech se poroučí do pryč...
2 doporučuje se jezdit dlouhé trasy - denně najezdím 50 do práce a dalších 50 zpět.
Takže jedna : jedna...
No a nakonec mi řekl že Varta Johnson nestíhá výrobou požadavkům a na 10 dní prý nemají zajištěnou dodávku v 74Ah, momentálně mi může nabídnout 72/680 které dostali dnes.
Ford FOCUS 1.8 TDCi 85KW/115 Hp, 9/2002, 5rychl. manuál - MTX75, Hatchback/5, Trend Silver Vitrum
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 108
- Registrován: 14.05.2009 12:18
- Bydliště: JČ
Re: Baterie
Přidám jeden odkaz http://auto.idnes.cz/autobaterii-jste-n ... 6_pneu_fdv. Nakonec za špatnu baterii můžou letní cesty do Chorvatska a podobně.
Ford Kuga 1.5 EB, 2017
byl Ford Focus C-MAX, 1.6 Ti-VCT, 2005
byl Ford Focus C-MAX, 1.6 Ti-VCT, 2005
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Zajímavý článek,jenom jsem měl za to, že České Lípě se vyrábí Varta nikoliv Bosch.Na stránkách Bosche se vyskytují pouze fabriky v Jihlavě a v Českých Budějovicích.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5813
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Baterie
Může chyba "engine systems fault" souviset i s nedostatečně nabitou baterií? Jakou chybu by vypsala na diagnostice?
Nemám batarii v nejlepší kondici a teď v mrazech se mi stávalo, že se i občas při nastartování vynuloval palubní PC a dnes, když jsem ráno zapnul vyhřívání sedačky, oken a ofuky na okna na max, tak po cca 4 km červená kontrolka a výše uvedená chyba. Auto jelo úplně normálně, zkusil jsem motor zhasnout, což nepomohlo, tak jsem pokračoval zvolna dál a po dalších cca 5 km kontrolka zhasla a hláška zmizela. Dlaších 30 km do práce bez problémů. Díky za názory.
Nemám batarii v nejlepší kondici a teď v mrazech se mi stávalo, že se i občas při nastartování vynuloval palubní PC a dnes, když jsem ráno zapnul vyhřívání sedačky, oken a ofuky na okna na max, tak po cca 4 km červená kontrolka a výše uvedená chyba. Auto jelo úplně normálně, zkusil jsem motor zhasnout, což nepomohlo, tak jsem pokračoval zvolna dál a po dalších cca 5 km kontrolka zhasla a hláška zmizela. Dlaších 30 km do práce bez problémů. Díky za názory.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5813
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Baterie
Už jse si dohledal, že ano:
DTC 9318 - Battery voltage low
DTC 9318 - Battery voltage low
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Baterie
Stanley_vy.............hláška ,,engine systems fault '' (chyba v motorovém systému) čím to asi bude ?
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- strop330
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 01.02.2012 09:18
- Bydliště: Olomouc
Re: Baterie
Kolik je potreba ujet kilometru aby se baterka dobila do max.? Vzdycky kdyz vyjedu tak natocim aspon 20km pod dojmem ze se mi nabyla a potom jsem klidny stacito? Mam ted novou tak si ji chci udrzovat. Dikymatys píše:Stanley_vy.............hláška ,,engine systems fault '' (chyba v motorovém systému) čím to asi bude ?
.........pokud máš ve zvyku takto zapínat el.spotřebiče na vyždímanou baterii že se nuluje i PC , bylo by vhodné baterii občas nabít nabíječkou , změřit její kapacitu a případně začít šetřit na novou . Při této el. spotřebě se nestačí dobíjet jen jízdou na kratších tratích .

FOFO1 1,8tdci 74kw r.v 2004 185tkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů