Stránka 103 z 279

Re: Autobaterie

Napsal: 07.02.2012 18:21
od Yeshterr
Zaprvé musíš sundat ten plastový kryt. Zepředu, směrem k chladiči má takový klip, který musíš zespodu chytnout a zatáhnout směrem k chladiči. Přitom ten kryt přizvednout a nakonec ho na opačné straně vysunout ze dvou otvorů, do kterých zapadá packama. Pak je přes baterii ještě kovový třmen, který je napříč přes baterku a je přitažen ke kastli dvěma svorníky (jakoby dlouhé šrouby M6, tudíž desítka klíč). Jednu matku vyšroubuj úplně, druhou jen lehce povol. Potom ten svorník z baterky stáhni na jednu stranu, povol mínus pól, pak plus pól a baterku můžeš vyndat. A pokud máš dolejvací, nezapomeň před nabíjením vyšroubovat zátky od článků. Jednak abys poznal, jestli potřebují dolít destilkou, druhak abys poznal, že už vaří(plynuje - jdou z ní bublinky, tudíž je nabitá na maximum své kapacity). Toť asi vše :wink:

Re: Autobaterie

Napsal: 07.02.2012 18:23
od Yeshterr
Aha, teď koukám, že píšeš r.v. 2007, tak to sory. Popisoval jsem MK III :dih:

Re: Autobaterie

Napsal: 07.02.2012 18:53
od Yeshterr
johnyram píše:Tak určitě je v dobré kondici, jen mě jde o to, jestli mám risknout ještě třeba rok provozu, nebo preventivně vyměnit za novou.
Spíš mě zajímalo, jestli u těch Motorcraftů se začně horšit kapacita a dá vědět před smrtí, nebo je to náhlá smrt, takovou co jsem už zažil. Nebo je to nevypočitatelné :)
Tyhle věci řeším až když jsou potřeba řešit. Já to beru obráceně, než velí prevence - když vyměním baterku až si sama řekne, o to dýl mi pak vydrží nová :mrgreen:

Re: Baterie

Napsal: 07.02.2012 20:31
od Bullitt
Jo, u nás v práci taky nafťáci vypráví, jak kdo žhavil a startoval, kdy dobíjel, kde natankoval apod. Já tohle naštěstí neznám.
Včera tady bylo zatím nejchladněji a viděl jsem po cestě několik aut různě stát u kraje(často dodávky) a čekali, někteří už s připraveným lanem.

Re: Baterie

Napsal: 07.02.2012 22:13
od Standa.64
Tak jsem už konečně vyměnil baterii,stará vydržela 6 let,není tedy úplně kaput ,ale už ji dochází dech.Měl jsem za to,že mám 80Ah,ale ejhle byla tam pouze 70Ah,velikostně shodná s 85Ah Varta silver,nádoby baterií kromě barvy nachup stejný.

Re: Baterie

Napsal: 08.02.2012 19:09
od phofy
Tak už mám taky novou baterii Varta silver dynamic 74Ah s.p. 750A :Dancer:

Re: Baterie

Napsal: 08.02.2012 21:27
od Borja
Tak u nás přes den vylezla teplota skoro k -2, v podvečer 17hod jsem tam dal tu pujčenou baterii 72/600 a vcelku lehce nastartovala když jsem jí doma měřil naprázdno několik dní držela 12,7V. Pro jistotu jsem ještě dojel na Benzinu a nabral do plný Vervu má označení vločkou a že prý je do -30st. No pro jistotu jsem si jí na noc zase odnesl domů, ráno v 6 jí tam budu muset montoval. Uvidí se, když jí přes den nechám ve voze jestli odpoledne odjedu domů.

Moje původní Tovela byla 74/680 ale když vezmu jakoukoli baterii v týhle velikosti tak jsou asi o 2 centimetry vyšší a nemůžu jí přiklopit originálním krytováním. Abych se tam vešel tak bych musel jít do nějaký 72Ah s výkonem 640 nebo 660A, Tak nevím, mám obětovat výkon nebo být bez krytu?

No a ještě jeden dotaz Vartu Silver, nebo Blue, nebo Banner Power Bull?

Re: Baterie

Napsal: 08.02.2012 21:47
od Jardak
Když tam dáš baterii určenou do focuse,tak jde na ní nasadit i kryt.
http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie ... nfigurator
Všimni si těch rozměrů,hlavně výšky.

Re: Baterie

Napsal: 08.02.2012 21:53
od miki21
A taky tady někde psal Foki,že ne všechny baterky se mez problémů snáší s altíkem,takže v závěru by koupí té levnější varianty ani tak moc ušetřit nešlo :wink:

Re: Baterie

Napsal: 08.02.2012 22:18
od Borja
Děkuju za odkaz, ta baterie je přesně to co by tam pasovalo, a cenově je ještě levnější než ty levný baterie který nabízejí v kamenných obchodech.....
...ale, odkaz taky říká...Vhodná do moderních automobilů - není vhodná do starších vozidel vzhledem k nutnosti vyšších dobíjecích proudů.
mám FoFO I z roku 2002 je to starší vozidlo s vhodným alternátorem? Kolik mám naměřit, a odkud, třeba v zásuvce zapalovače?

Re: Baterie

Napsal: 09.02.2012 08:27
od pkadecka
Tím se myslí veterán typu škoda 120, dřív v autě nebylo moc spotřebičů, prakticky jen světla a dobíjení baterie, dneska je to např. vyhřívaný čelní sklo, žhaviče, hifi souprava atd.

Alternátor Škody 120 dal proud 33A (krátkodobě 40):

http://www.frostskoda.czweb.org/upravy% ... 20s105.htm

Alternátor ve focusu dá 90 až 100A.

Miki21: Foki psal, že měnil alternátor u několika aut, který měly baterii Varta:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1080

Já osobně nevěřím, že je tam souvislost zrovna se značkou baterie.

Re: Baterie

Napsal: 09.02.2012 08:31
od Nepér
Já taky ne, navíc to má vcelku "normální" napětí do 14.4V.

Re: Baterie

Napsal: 09.02.2012 17:18
od Jardak
Borja: tuhle baterku jako je v tom odkazu mám v autě asi 2.5 roku a zatím nežádala žádnou pozornost.Auto startuje bez problémů,takže předpokládám,že ji alternátor dobíjí dostatečně.

Re: Autobaterie

Napsal: 10.02.2012 06:57
od lukevilla
Tak tenhle přístup poznávám :cooler:

Jinak se chci podělit o další zkušenost s Motorcraft 12V 680A/70Ah:
Jak bylo -20°C tak se tomu moc startovat nechtělo ale chytlo...po dojíždění do práce (cca 8km) jsem chtěl jednou z práce odjet a nenastartoval jsem...tak jsem to rozjel z kopce, objel cca 25km objízdnou trasu kolem bydliště a po třech dnech chytla na první škytnutí v -14°C...

Je to normální? :nixw: Mám mondeo 3 měsíce a neustále mě něčím překvapuje :totlsmile:

Re: Autobaterie

Napsal: 10.02.2012 18:35
od HmerX
Po tak krátké trase jako je 8 km se baterie ani nestihne pořádně dobít z toho, co spotřebovala na start, zvlášť na tak studený a zvlášť, když už není baterii v "nejlepší kondici" .... A pak ještě světla a topení, ohřev skel atd .... Ježděním krátkých tras postupně baterie umírá ... daleko rychlejc, jako když jezdíš delší trasy ....