Stránka 103 z 279
Re: Autobaterie
Napsal: 07.02.2012 18:21
od Yeshterr
Zaprvé musíš sundat ten plastový kryt. Zepředu, směrem k chladiči má takový klip, který musíš zespodu chytnout a zatáhnout směrem k chladiči. Přitom ten kryt přizvednout a nakonec ho na opačné straně vysunout ze dvou otvorů, do kterých zapadá packama. Pak je přes baterii ještě kovový třmen, který je napříč přes baterku a je přitažen ke kastli dvěma svorníky (jakoby dlouhé šrouby M6, tudíž desítka klíč). Jednu matku vyšroubuj úplně, druhou jen lehce povol. Potom ten svorník z baterky stáhni na jednu stranu, povol mínus pól, pak plus pól a baterku můžeš vyndat. A pokud máš dolejvací, nezapomeň před nabíjením vyšroubovat zátky od článků. Jednak abys poznal, jestli potřebují dolít destilkou, druhak abys poznal, že už vaří(plynuje - jdou z ní bublinky, tudíž je nabitá na maximum své kapacity). Toť asi vše

Re: Autobaterie
Napsal: 07.02.2012 18:23
od Yeshterr
Aha, teď koukám, že píšeš r.v. 2007, tak to sory. Popisoval jsem MK III

Re: Autobaterie
Napsal: 07.02.2012 18:53
od Yeshterr
johnyram píše:Tak určitě je v dobré kondici, jen mě jde o to, jestli mám risknout ještě třeba rok provozu, nebo preventivně vyměnit za novou.
Spíš mě zajímalo, jestli u těch Motorcraftů se začně horšit kapacita a dá vědět před smrtí, nebo je to náhlá smrt, takovou co jsem už zažil. Nebo je to nevypočitatelné

Tyhle věci řeším až když jsou potřeba řešit. Já to beru obráceně, než velí prevence - když vyměním baterku až si sama řekne, o to dýl mi pak vydrží nová

Re: Baterie
Napsal: 07.02.2012 20:31
od Bullitt
Jo, u nás v práci taky nafťáci vypráví, jak kdo žhavil a startoval, kdy dobíjel, kde natankoval apod. Já tohle naštěstí neznám.
Včera tady bylo zatím nejchladněji a viděl jsem po cestě několik aut různě stát u kraje(často dodávky) a čekali, někteří už s připraveným lanem.
Re: Baterie
Napsal: 07.02.2012 22:13
od Standa.64
Tak jsem už konečně vyměnil baterii,stará vydržela 6 let,není tedy úplně kaput ,ale už ji dochází dech.Měl jsem za to,že mám 80Ah,ale ejhle byla tam pouze 70Ah,velikostně shodná s 85Ah Varta silver,nádoby baterií kromě barvy nachup stejný.
Re: Baterie
Napsal: 08.02.2012 19:09
od phofy
Tak už mám taky novou baterii Varta silver dynamic 74Ah s.p. 750A

Re: Baterie
Napsal: 08.02.2012 21:27
od Borja
Tak u nás přes den vylezla teplota skoro k -2, v podvečer 17hod jsem tam dal tu pujčenou baterii 72/600 a vcelku lehce nastartovala když jsem jí doma měřil naprázdno několik dní držela 12,7V. Pro jistotu jsem ještě dojel na Benzinu a nabral do plný Vervu má označení vločkou a že prý je do -30st. No pro jistotu jsem si jí na noc zase odnesl domů, ráno v 6 jí tam budu muset montoval. Uvidí se, když jí přes den nechám ve voze jestli odpoledne odjedu domů.
Moje původní Tovela byla 74/680 ale když vezmu jakoukoli baterii v týhle velikosti tak jsou asi o 2 centimetry vyšší a nemůžu jí přiklopit originálním krytováním. Abych se tam vešel tak bych musel jít do nějaký 72Ah s výkonem 640 nebo 660A, Tak nevím, mám obětovat výkon nebo být bez krytu?
No a ještě jeden dotaz Vartu Silver, nebo Blue, nebo Banner Power Bull?
Re: Baterie
Napsal: 08.02.2012 21:47
od Jardak
Když tam dáš baterii určenou do focuse,tak jde na ní nasadit i kryt.
http://www.pneu-kvalitne.cz/autobaterie ... nfigurator
Všimni si těch rozměrů,hlavně výšky.
Re: Baterie
Napsal: 08.02.2012 21:53
od miki21
A taky tady někde psal Foki,že ne všechny baterky se mez problémů snáší s altíkem,takže v závěru by koupí té levnější varianty ani tak moc ušetřit nešlo

Re: Baterie
Napsal: 08.02.2012 22:18
od Borja
Děkuju za odkaz, ta baterie je přesně to co by tam pasovalo, a cenově je ještě levnější než ty levný baterie který nabízejí v kamenných obchodech.....
...ale, odkaz taky říká...Vhodná do moderních automobilů - není vhodná do starších vozidel vzhledem k nutnosti vyšších dobíjecích proudů.
mám FoFO I z roku 2002 je to starší vozidlo s vhodným alternátorem? Kolik mám naměřit, a odkud, třeba v zásuvce zapalovače?
Re: Baterie
Napsal: 09.02.2012 08:27
od pkadecka
Tím se myslí veterán typu škoda 120, dřív v autě nebylo moc spotřebičů, prakticky jen světla a dobíjení baterie, dneska je to např. vyhřívaný čelní sklo, žhaviče, hifi souprava atd.
Alternátor Škody 120 dal proud 33A (krátkodobě 40):
http://www.frostskoda.czweb.org/upravy% ... 20s105.htm
Alternátor ve focusu dá 90 až 100A.
Miki21: Foki psal, že měnil alternátor u několika aut, který měly baterii Varta:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1080
Já osobně nevěřím, že je tam souvislost zrovna se značkou baterie.
Re: Baterie
Napsal: 09.02.2012 08:31
od Nepér
Já taky ne, navíc to má vcelku "normální" napětí do 14.4V.
Re: Baterie
Napsal: 09.02.2012 17:18
od Jardak
Borja: tuhle baterku jako je v tom odkazu mám v autě asi 2.5 roku a zatím nežádala žádnou pozornost.Auto startuje bez problémů,takže předpokládám,že ji alternátor dobíjí dostatečně.
Re: Autobaterie
Napsal: 10.02.2012 06:57
od lukevilla
Tak tenhle přístup poznávám
Jinak se chci podělit o další zkušenost s Motorcraft 12V 680A/70Ah:
Jak bylo -20°C tak se tomu moc startovat nechtělo ale chytlo...po dojíždění do práce (cca 8km) jsem chtěl jednou z práce odjet a nenastartoval jsem...tak jsem to rozjel z kopce, objel cca 25km objízdnou trasu kolem bydliště a po třech dnech chytla na první škytnutí v -14°C...
Je to normální?

Mám mondeo 3 měsíce a neustále mě něčím překvapuje

Re: Autobaterie
Napsal: 10.02.2012 18:35
od HmerX
Po tak krátké trase jako je 8 km se baterie ani nestihne pořádně dobít z toho, co spotřebovala na start, zvlášť na tak studený a zvlášť, když už není baterii v "nejlepší kondici" .... A pak ještě světla a topení, ohřev skel atd .... Ježděním krátkých tras postupně baterie umírá ... daleko rychlejc, jako když jezdíš delší trasy ....