Stránka 102 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 20.04.2021 20:46
od Stehnak
Sentik píše: 20.04.2021 19:30 No jo, ale s tim autem by se asi počítalo i v příměstským provozu a né jen a pouze město a tam jsou hodnoty zrychlení kolem 19s z 0-100 snad až nebezpečný.
Něco takovýho pustit do normálního provozu, to je peklo. Je hezký jak málo stačí na udržování daný rychlosti, ale je potřeba se na tu rychlost taky dostat a to tomuhle autíčku bohužel trvá dýl než průměrně zdatnýmu cyklistovi :mrgreen:
I když jedu mimo město, tak mě zajímá hlavně 0-50 (obec) a 50-90 (konec obce), 0-100 potřebuju akcelerovat málo kdy. No a pak v extrému 90-130 na rychlé předjetí.
Souhlasim, je to auto především do města a na občasnej vejlet kolem komína s důrazem se vyhýbat dálnicím, kde to opravdu je při cca 80km/h velmi nebezpečný. Škoda že si nemůžu u Leafa omezit výkon (80 kW)/krouťák (254 Nm), zajímalo by mě jak je to použitelný/otravný.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 20.04.2021 21:14
od stano.
Dacia Spring
33kW/44k @3000-8200rpm 125Nm @500-2500rpm
970kg
19,1s (0-100km/h)
29,39kg/kW

Fiat Cinquecento/Seicento 0.9s
29kW/40k @5500rpm 65Nm @3000rpm
710kg
18s (0-100km/h)
24,48kg/kW

Na Fiate som najazdil "zopar" km. Ani na okreskach som neumieral, nic nebolo nebezpecne. Ano, velmi casto plyn na podlahe. Vdaka nizkej hmotnosti som poprehanal na serpentinach kokcafkarov 66kW. Sice vacsi vykon, ale tazke nedotacave auta.
A to bola 4 valcova verzia 0,9s. Este existuje aj 2 valec 0.7 (a 1.1 Fire).

Este to nikto neskusil, ale analytikov a znalcov kopec. Sedel niekto vobec v elektomobile?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 20.04.2021 21:41
od enjoy
Octavka v serpentynach... To je nějaký námět na horor?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 07:20
od Ma.rt
V jeho pripade jen pohadka. Protoze ta by si s temi auticky z autodromu vytrela p...l :mrgreen:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 09:08
od Sentik
Stehnak píše: 20.04.2021 20:46 Souhlasim, je to auto především do města a na občasnej vejlet kolem komína s důrazem se vyhýbat dálnicím, kde to opravdu je při cca 80km/h velmi nebezpečný. Škoda že si nemůžu u Leafa omezit výkon (80 kW)/krouťák (254 Nm), zajímalo by mě jak je to použitelný/otravný.
Souhlas, do města, na nákup a takový to poskakování, proč ne. Jen s tou cenou něco udělat...
Pokud zrovna bude páteční kolona, tak sem tam i na okresku :mrgreen:

Ale už na městskej okruh, připojováky atd., to bych se normálně bál.
Mě by zajímalo, kolik z tý ceny auta dělá čistě baterie... Která má taky omezenou životnost, i když v případě Dacie to asi odpovídá životnosti vozu.
(jen vzpomínám jak známýmu loni chvíli po "garančce/roční prohlídce", za jízdy na cca 8 letý dačii sandero ulítlo kolo, auto už je sešrotovaný, fotky mám :roll: )

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 10:49
od pkadecka
Sentik píše: 21.04.2021 09:08 Jen s tou cenou něco udělat...
Co chceš dělat s cenou? Tu určuje trh, bohužel fest deformovaný, protože elektroauta se tlačí silou --> po baterkách je zvýšená poptávka, je jich nedostatek, cena je vysoká.

Další paradox je, že aby to vůbec někdo kupoval, tlačí se na to dotace nebo to automobilky prodávají se ztrátou a musí se zahojit na spalovacích autech --> cena elektroauta se uměle snižuje zatímco cena spalovacího se uměle zvyšuje. (A bohatí si kupují elektroauta, zatímco chudí jim na ně přispívají.)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 11:51
od Sentik
Co chci dělat s cenou? Chci ji za danej produkt nižší :mrgreen: Takhle je to při nastavení toho, co mi to za ní dává pro mne nepřijatelný a zboží si nepořídím, víc s tím dělat nemůžu a ani nehodlám :roll:

Za pár let to může bejt vše jinak, do vývoje se cpou šílený peníze, uvidíme. Třeba elektroauta budou jednou za podobně normální peníze jako byly auta před vypuknutím elektrošílenství, možná ne.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 14:34
od pkadecka
Jo, takhle jo. Je to drahé i přesto, že je to uměle zlevňované zatímco spalovací auta uměle zdražovaná. Kdyby bylo na výběr za 250 Sandero nebo za 250 Spring... ale to není a dlouho nebude. Spíš napálí další pokuty na spalovací auta, takže bude Sandero za 450 vs. Spring za 450.

Jo a trh ojetin za pár let, to bude peklo. Elektrický krám, který měl nový 200-300km dojezd, bude mít ojetý 100-150km, měnit baterii se nevyplatí, protože bude drahá jak pes. Nakonec budeme rádi, když seženeme nějaké 25-leté benzínové auto...

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 16:17
od blackbox80
Sentik píše: 21.04.2021 11:51 Za pár let to může bejt vše jinak, do vývoje se cpou šílený peníze, uvidíme. Třeba elektroauta budou jednou za podobně normální peníze jako byly auta před vypuknutím elektrošílenství, možná ne.
to není moc dobře možné, protože na výrobu elektroauta je potřeba více energie, takže v nepokřiveném tržním prostředí nemůže být BEV levnější než ICEV >> pokud přijdou s nějakou technologií, která ušetří a nebo sníží cenu energií, tak stejná úspora se bude pravděpodobně týkat i produkce ICEV... takže pořád bude jeho výroba levnější ..

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 16:19
od Sentik
pkadecka píše: 21.04.2021 14:34 .....
Je to tak, souhlasím víceméně se vším. Řešíme to tu přeci už nějakou dobu a myslel jsem si, že to prostě jen vidíme černě a ono se to pomalu a jistě naplnilo.

Uběhlo pár let a auta se spalovákama jsou značně dražší (je to "omlouváno" vyšší základní výbavou, ale tu né každej chce a musí mít). Takže přesně, než se dostanem (snad) do stavu, kdy budou elektroauta levný, tak se musí normální auta brutálně zdražit, což se děje.

Jen bych si zavěštil, že s tím sháněním 25letých aut to taky nedopadne, předpokládám nějakou regulaci a vykázání starších aut postupně z měst a pak obecně ze silnic... a bude vymalováno.

Blackbox:
Já to bral hlavně v poměru k baterii, která dělá u elektroauta hroznej podíl ceny.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 21.04.2021 16:30
od blackbox80
Sentik píše: 21.04.2021 16:19 Blackbox:
Já to bral hlavně v poměru k baterii, která dělá u elektroauta hroznej podíl ceny.
tak elektronika cca stejně + "kluzák/glider" (auto bez pohonu) taky cca stejně >> a nejvíc energie sežere právě výroba baterie :)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 30.04.2021 06:26
od Karel2
zamysleni nejen k "vyvoji" automobilismu https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekono ... nomika_wag
Edit: bohuzel je to jeden z mnoha se opakujicich duvodu(clanku), co jsou nam ale malo platne. :nixw: auta pro radost uz tu byla, rychlost a ruzne as. systemy neni vse, podle me je dulezita i radost z jizdy a to mame kazdy jinak.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 02.05.2021 16:59
od ZaQik

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 02.05.2021 18:03
od Kaspik
Co přesně znamená, že se majítel Plugin hybridu "vrátí" ke spalovacímu motoru? :?: Ach ti vědci. :)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 03.05.2021 15:49
od ZaQik
cas ISA (Intelligent Speed Assist) se blizi :puke_r:

https://www.autoforum.cz/predstaveni/au ... -jako-voda