Stránka 102 z 279
Re: Baterie
Napsal: 04.02.2012 23:00
od jakub.sampon
Re: Baterie
Napsal: 05.02.2012 09:44
od petulak
Re: Baterie
Napsal: 05.02.2012 21:39
od Borja
Asi 2 týdny jsem cvičil s baterkou a dobíjel jí v autě protože jsem měl problemy se startem při odjezdu z práce. No tak jsem jí konečně vyndal z vozu a zezadu našel štítek že je to Tovela PB 74ah snad z roku 2006.
Při nabíjení se za chvíli tvářila že je nabitá, ampermetr padal dost rychle dolu. Ve čtvrtek ráno bylo -12 ještě teplá auto nastartovala, zase jsem dojel do práce a odpoledne už zase sotva točila. Shodou náhod se nás sešlo ten den několik, a tak jsem si pujčil nabitou baterii od kolegy a s tou odjel. V pátek ráno bylo -20 jsem ale nenastartoval ani s tou, takže jenom baterií to není, tahle motorem docela svižně točí. Takže mě čeká koupě nové baterie a ještě nějaké opravy. Peněženka už teď brečí...
Re: Baterie
Napsal: 06.02.2012 02:03
od hihi
Zkontrolovat žhaviče (po nastartování při nefunkčních žhavičkách to strašně hulí a samo o sobě to dost špatně startuje), naftu (filtr, jestli to vůbec ještě proleze) a jezdit to musí...
Re: Autobaterie
Napsal: 06.02.2012 09:52
od Zuzka
Tak jen pro info, od úterý mám v autě novou baterku Varta Silver Dynamic 74Ah, cena 2100Kč a startujeme jako o život

. Kupováno v Jesenici u Prahy, pán z toho obchodu byl dokonce tak hodnej, že mi jí rovnou vyměnil

Re: Autobaterie
Napsal: 06.02.2012 10:54
od Dr.Romca
A nové žhaviče ne?

Re: Autobaterie
Napsal: 06.02.2012 11:10
od Zuzka
Nové žhaviče máme samozřejmě taky

Re: Autobaterie
Napsal: 06.02.2012 11:58
od Dr.Romca
máme? Myslíš vaše veličenstvo?

Re: Autobaterie
Napsal: 06.02.2012 12:40
od Zuzka
přesně tak

Re: Baterie
Napsal: 07.02.2012 09:47
od Jozkablack
Borja napsal: V pátek ráno bylo -20 jsem ale nenastartoval ani s tou, takže jenom baterií to není, tahle motorem docela svižně točí. Takže mě čeká koupě nové baterie a ještě nějaké opravy. Peněženka už teď brečí...
-20°C už je dost. Klidně mohla zmrznout nafta. Včera jsem byl v jednom servise aby mi zalepily pneu. Že prej nedělaj teď nic jinýho než že přivezou na odtahovce auto, nechaj ho rozmrznout, doklepnou baterku, nalejou do nafty zimní aditiva a auto pak už prej bez problémů jezdí. A to tady v Praze neni ani těch -20. Já už Escorta taky nerozpohyboval. Baterie točí jak o život, žhaviče OK, filtr zánovní a nic. Focus zatim good, přidávám zimní VIF. Do Escorta jsem to nestačil nalejt

Re: Baterie
Napsal: 07.02.2012 11:11
od pkadecka
Včera jsem vyndával baterku z auta (ne mojeho), který asi měsíc stálo, bylo mi jasný, že bude asi vybitá a když jsem doma odšrouboval víčka, v jednom článku byla vidět ledová tříšť na hladině

Napětí měla 11,8, teď je na nabíječce.
Je to moje bejvalá baterka 43Ah motorcraft, dal jsem ji důchodcům do jejich starýho citroenu 1.1, snad tam ještě poslouží, já jsem ji vyměnil tak trochu preventivně - ještě minulou zimu jsem s ní bez problémů jezdil, jen když byly velký mrazy, tak bylo znát, že točí pomalejc a tak jsem ji tenkrát radši dobil.
Jinak s novou baterkou nevím, co je to zima a mráz, točí jak vzteklá, zato kolegové v práci vypravujou, jak jim to nestartuje nebo chcípá (nafťáky) a furt někde somrujou startovací kabely

Re: Autobaterie
Napsal: 07.02.2012 14:06
od johnyram
Už jsem byl v otázce baterie takový nejistý, je stará jak auto, tzn. už funguje 6tým rokem. Tak jsem si ji nechal testnout, ale kupodivu se stále jeví jako velmi dobrá. Chytá to i v těch největších mrazech -22°C apod. bez problémů, takže dobrý.
Ale čeho se spíš bojím, je to, co mi udělala i minulá baterie, 6 let jsem se o ni nemusel starat ani dobíjet, přijel jsem domů, 15 minut pauza a chtěl jsem odjet a už se nerozsvítili ani kontrolky, baterie totálně ko. Vůbec nedala vědět, že se něco děje, prostě náhlá smrt.
Tak se tak nějak začínám bát, aby mi to tahle fordí baterka neudělala taky, že ani nezačne ztrácet kapacitu a prostě náhle umře.
Stalo se to někomu s tou originální baterií ? Ani nevím co tam dávali

Re: Autobaterie
Napsal: 07.02.2012 14:52
od Yeshterr
Já tam mám taky ještě origo 42Ah se samolepkami Ford, kluci tady psali, že se tam snad dávaly Motorcrafťácký. Funguje sedmým rokem, před zimou jsem ho nabil, v těchto mrazech se startér točí malinko vlažněji (ale žádné ŽUu-žuU-ŽUu-žuuuu...), chytá to dobře, počítám, že se mnou léto 2012 ještě odjezdí a pak dám nový. Vždycky jsem byl spokojenej s klasickou Akumou, výdrž cca 5-6let. A při možnosti zakoupení za cca 50% ceny na eshopech (60Ah za cca 600-700Kč) ani jinou značku řešit nebudu.
Jinak k té náhlé smrti - po těch odsloužených letech drncání na cestách může dojít ke zborcení desek třeba v jednom článku a vzhledem k tomu, že jsou všechny zapojeny sériově, může nastat Tebou popisovaný efekt. Mě se kdysi stalo něco podobného, po několika zkouškách všeho možného jsem zjistil, že jsem měl uvnitř akumulátoru utžený článek od plusového kontaktu (co se k němu připojuje kabelová svorka), tudíž občas chytal kontakt, občas ne. Výsledný efekt "někdy pomalého a někdy normálního" točení startéru byl způsoben přiváděním občas i jen 6V na starter a do palubní sítě. Akumulátor Jsem tehdy úspěšně reklamoval.
Re: Autobaterie
Napsal: 07.02.2012 15:03
od johnyram
Tak určitě je v dobré kondici, jen mě jde o to, jestli mám risknout ještě třeba rok provozu, nebo preventivně vyměnit za novou.
Spíš mě zajímalo, jestli u těch Motorcraftů se začně horšit kapacita a dá vědět před smrtí, nebo je to náhlá smrt, takovou co jsem už zažil. Nebo je to nevypočitatelné

Re: Autobaterie
Napsal: 07.02.2012 17:57
od kolik1980
Zdravim, asi blba otazka, ale ja se v autech proste nevyznam. Vybila se mi autobaterie (Ford Mondeo 8/2007) a potrebuji ji vyndat, abych ji doma nabil. Nikdy jsem to nedelal a kdyz jsem otevrel motor, tak jsem zjistil, ze autobaterie je ulozena v plastovem krytu a za boha nemuzu prijit na to, jak to z toho vyndat. Musim ji celou odsroubovat, abych si ji mohl vzit domu. Poradi nekdo, jak se zbavit toho plastoveho krytu? Diky.