
1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.11.2008 22:33
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Čauko, ja mám tiež 1,8 TDCi z roku 5/2008, teda po facelifte a najazdených 35000km. Zatial som nemal žiadnu chybu, jedine ma trošku hnevá, že IBA pri malých rýchostiach ( napríklad na 2 prevodový stupeň, keď púšťami plyn a idem do nižších otáčok ) mi píska niečo z motora, zrejme to bude turbo... pri 2 servisnej prehliadke sa spýtam v servise...snad mi k tomu niečo povedia. Inak som teda spokojný. Turboefekt je okolo 1800 otáčok veľký, ale nevadí mi to. Olej som ešte nikdy nedolieval, spotrebu mám tak 6 litrov v meste, mimo kľudnou jazdou 4,5 litra. Jediný problém tohto motora vidím v hlučnosti... ale dá sa tomu predísť pustením rádia
Odporúčam tankovať len lepšiu naftu, zistil som, že motor je na to veľmi citlivý a pri tankovaní lepšej nafty sa správa úplne inak.

-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10.05.2009 20:50
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Vlastním 1,8 TDCI a zatím jsem s tímto motorem spokojen, jediná věc co mi vadí je dlouhý 1 rychlostní stupeň, když mám ráno studený motor a nechci jedničku moc vytáčet tak ta dvojka to auto sotva táhne. Nevim proč ale i fabie 1,2htp má silnější 2 rychlostní stupeń než můj ford s 1,8TDCI. Průměrná spotřeba 6,3 delší trasy mimo dálnice 5,0 litru na 100km. 

Ford Focus combi 1,8TDCI 85kW, 2005
- SilverGhost
- Junior
- Příspěvky: 269
- Registrován: 09.01.2009 14:34
- Bydliště: Upper Silesia
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
4,5l ? 5l ?
No to jsem ještě na palubním počítači neviděl
. Leda tak při ustálené rychlosti okamžitá spotřeba
Pravda, nejezdím moc úsporně. Průměr mám 6,3l , asi by to šlo stlačit pod 6l, přičemž jezdím kratší meziměsta. Jsem si ale téměř jistý, že staré 1.9tdi by jezdilo o litr méně při podobném stylu, ale teď už je nová doba a nové tdi by to taky neudělalo
.
Hlučnost - opravdu dost. Zvláště teď v zimě jsem překvapen, kolik různých barev a melodií zvuku může ten motor mít, když je v různých otáčkách a při různém záběru
K tomu přidám vrzání spojky a pískání brzd a špičková technika pro chudé 21. století je tu v celé kráse 
Jinak s tím problematickým zpřevodováním souhlasím, to se nás shodlo více (viz odkaz výše), souvisí to s ne zrovna rovnoměrnou charakteristikou motoru, takže by potřeboval asi šest stupňů.
To srovnání s HTP jsem tak úplně nepochopil. Co to je silnější dvojka? Něco jsem s tím najezdil, není to tak hrozná jízda, jak se zdá, ale jinak HTP považuju za nejhorší motor ve škodě od spojení s VW a jednoznačně za volbu "nebrat" v bazaru. Nejde o to, že by se s tím nedalo vůbec jezdit. Do 90km to ještě jde. Spíše jde o ten hrozný zvuk, špatné reakce na plyn, celkovou slabost pro vyšší rychlost nebo předjetí, vysokou spotřebu, závady...




Hlučnost - opravdu dost. Zvláště teď v zimě jsem překvapen, kolik různých barev a melodií zvuku může ten motor mít, když je v různých otáčkách a při různém záběru



Jinak s tím problematickým zpřevodováním souhlasím, to se nás shodlo více (viz odkaz výše), souvisí to s ne zrovna rovnoměrnou charakteristikou motoru, takže by potřeboval asi šest stupňů.
To srovnání s HTP jsem tak úplně nepochopil. Co to je silnější dvojka? Něco jsem s tím najezdil, není to tak hrozná jízda, jak se zdá, ale jinak HTP považuju za nejhorší motor ve škodě od spojení s VW a jednoznačně za volbu "nebrat" v bazaru. Nejde o to, že by se s tím nedalo vůbec jezdit. Do 90km to ještě jde. Spíše jde o ten hrozný zvuk, špatné reakce na plyn, celkovou slabost pro vyšší rychlost nebo předjetí, vysokou spotřebu, závady...
- martasak
- Junior
- Příspěvky: 384
- Registrován: 27.04.2008 00:28
- Bydliště: Praha
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Srovnávat s HTP Fábiií se nedá. Jednak Focus je větší, delší, širší, těžší. HTP motor má dobré převody do města, na odpich z 0 na 60 je jedno z těch rychlejších, pak ztrácí. A při 90ce tacho rovněž příjemná spotřeba, ovšem při vyšších rychlostech a notabene s více lidmi to už je horší.
A u té 1.8ky zřejmě hraje roli i špatný tah v otáčkách, což popisují zde a určitě se o tom dočteš na tomto fóru.
A u té 1.8ky zřejmě hraje roli i špatný tah v otáčkách, což popisují zde a určitě se o tom dočteš na tomto fóru.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Na Krivce jsme si s Tomasonem prohodili auta a projeli se. Oba mame kombiky, ja 80kW 1,6 a on 85kW 1,8. Ani jeden jsme nezaznamenali vyraznejsi rozdily v chovani auta
. Ja cekal nejakej silenej kopanec do zad a totalni neochotu spolupracovat pod 2000ot., ale bylo to v pohode a plne srovnatelne s mym autem. Auta maji o 5kW rozdilny vykon a o 20Nm jinej kroutak (pokud pocitam i overboost u 1,6). Pri beznem jezdeni tam asi neni zadny rozdil a na odlisnosti bych asi prisel po ujeti vice km nez jen tech cca 10, co jsme jeli.

-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 23.07.2010 15:49
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Zdravim, před pár dny jsem pořídil FF2, 1.6TDCi, 80 kw, v provozu od 1/2005, najeto 119 tkm, dovoz Německo. Pročítám zdejší forum, abych se o svym novym mazlíkovi co nejvíc dozvěděl a oko mi po vícekrát zaostřuje na řádcích, které obsahují sousloví filtr pevných částic (DPF?). Je možný, abych si sám někde v papírech či přímo na voze ověřil, zda filtr již má či nemá? Prosím zkušenější o reakce 

- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Pardon ale v danom teste pisu kopec nezmyslov. Od tocenia jednotky po 3000, aby sa dala radit dvojka, cez to, ze motor zacina tahat az pri 2000 /1750 je ok, podla brzdy som mal max. krutiaci moment uz na 1850/ az po ziaden neziaduci zvuk pri jazde po mestskej dlazbe /Anndy by vedel rozpravat/. Motor je to koncepcne starsi, ale az tak by som nepotapal...martasak píše:A u té 1.8ky zřejmě hraje roli i špatný tah v otáčkách, což popisují zde a určitě se o tom dočteš na tomto fóru.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- bertikcertik
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 27.03.2010 16:07
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Hledat v tomto vlákně: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=aprdzbrd píše:Je možný, abych si sám někde v papírech či přímo na voze ověřil, zda filtr již má či nemá? Prosím zkušenější o reakce
Pořiď si Focus a pocit z jízdy okus.
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
Je dobré mít v životě i chvíle, kdy nespěcháme ...
- SilverGhost
- Junior
- Příspěvky: 269
- Registrován: 09.01.2009 14:34
- Bydliště: Upper Silesia
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Super, že jste to zkusili. Trochu mně to sice překvapuje, že to není poznat, ale na druhou stranu pocitově člověk kolikrát i dvě sekundy rozdílu při zrychlení z nuly na sto v podstatě nepozná...Raada píše:Na Krivce jsme si s Tomasonem prohodili auta a projeli se. ....
A přitom to na papíře (nebo na silnici) je takový rozdíl

- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2764
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
No prave ve zrychleni z 0-100 je 80kW verze pomalejsi jen o 0,1s, takze to nemas sanci poznat. 1,8 ma zrychleni 10,8s a 1,6 80kW ma 10,9s. Maximalka 80kW je 188km/h a 85kW 193km/h. Proste stejny
.

-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 23.07.2010 15:49
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Zdravím. Mám FF2, 1.6 TDCI 80 kw, rok výroby 1/2005, nalítáno 127 tis. km, já najeto zatím 8 tis. km, bez DPF. V týdnu jezdím po Praze, cca 100 km za těch pět pracovních dní, o víkendu průměrně 200 km, hlavně dálnice, dvakrát do roka na dovolenou. Dal jsem za něj 155 t. S autem spokojenost, snad jen motor mi přijde malinko hlučnější.
Na jaře bych mohl mít šanci na odkup služební vozu šváry FF2, 1.8 TDCI 85kw, r.v. 2007, nalítáno bude mít cca 160 tis. km, v lepší výbavě, v celkově velmi dobrém stavu - po jednom člověku, obchoďákovi. Cena cca 160 tis.
Co myslíte? Na tý 1.8 mě láká to, že je o dva roky mladší, v lepší výbavě (vyhřívaný sedačky, přední okno, lepší rádio a tak) a i ten motor je mi tak nějak sympatičtější... Minimálně mi přijde, že je tišší, než ta 1.6.
Na jaře bych mohl mít šanci na odkup služební vozu šváry FF2, 1.8 TDCI 85kw, r.v. 2007, nalítáno bude mít cca 160 tis. km, v lepší výbavě, v celkově velmi dobrém stavu - po jednom člověku, obchoďákovi. Cena cca 160 tis.
Co myslíte? Na tý 1.8 mě láká to, že je o dva roky mladší, v lepší výbavě (vyhřívaný sedačky, přední okno, lepší rádio a tak) a i ten motor je mi tak nějak sympatičtější... Minimálně mi přijde, že je tišší, než ta 1.6.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
Ja by som naftu so 160 tisic km v kolesach nebral. Iba keby bol vo vzornom stave a maximalne za 4000 - 5000 €. Naklady na udrzbu jazdeneho dieslu su skratka privysoke. Iba vymena vstrekovacov je daleko cez 1000 €. K tomu treba pridat spojku, dvojhmotovy zotrvacnik a v krajnom pripade aj turbo. Doba nesmrtelnych dieslov schopnych najazdit 500 - 600 tisic km bez velkych investicii je prec 

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
to si vobec nemyslim, myslim ze vela ludi ma diesla s ovela vacsim najazdom 
ja mam nabehane 160 000 a zatial bez investicii (nevravim, mozno sa zajtra nieco vysype...). ale ak mu svagor potvrdi, ze ako s tym jazdil, tak preco nie...zalezi samozrejme aj od toho, za kolko predas toho co mas...

ja mam nabehane 160 000 a zatial bez investicii (nevravim, mozno sa zajtra nieco vysype...). ale ak mu svagor potvrdi, ze ako s tym jazdil, tak preco nie...zalezi samozrejme aj od toho, za kolko predas toho co mas...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
vid
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =9&t=23997
pisal som:
takze mam 1,8 tdci 2007 . mohol som porovnat 1,6 80kw CMAX 2005 a moj 2007 focus.
1,8 ma podstatne kultivovanjsi chod motora, volnobeh na nizs otackach cca o 100 ma 1,6...
1,8 focus vnutri ani nie je pocut motor aj ked je studeny.
1,6 v kabine vrci a naozaj mi to pripomina benzinak, nie basovy zvuk ale vyssie tony...
spotrebu bude mat asi lepsiu,
ja na 1,8 jazda do PL cesty 1 triedy spotreba 5,1 l/100km,,,
jazda stale mesto priemerka vyskoci asi na 6/100km
teraz moment 5,8 l/100km
znamy co ma tu 1,6 ma 6/100km ale jazdi viac mesto ako ja
myslim ze je to porovnatelna spotreba...
u mna samizda ze je rozdiel hlavne ci je zahriaty motor vidiet aj podla okamz spotreby
na volnobeh...
ked je studeny motor volnobeh 1,2l/h
po par 100m cca 0,5-0,5 a po jazde pri tepl na polku teplomera spotreba na volnobeh 0,2-0,3 l/h...
samozrejme pri zapn klimu este plus 0,5-0,8 l/h
tiez som sa medzi tymyto dvomi rozhodoval cca pred 2 mes ked som kupoval
a odradila ma zevraj poruchovost 1,6 a hlavne znamy mechanik vo forde tvrdi ze by si iny diesel ako 1,8 od fordu nekupil...
mna osobne dostal kopanec pri tych cca 2000 otackach tych overxyz 300nm je citit...
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =9&t=23997
pisal som:
takze mam 1,8 tdci 2007 . mohol som porovnat 1,6 80kw CMAX 2005 a moj 2007 focus.
1,8 ma podstatne kultivovanjsi chod motora, volnobeh na nizs otackach cca o 100 ma 1,6...
1,8 focus vnutri ani nie je pocut motor aj ked je studeny.
1,6 v kabine vrci a naozaj mi to pripomina benzinak, nie basovy zvuk ale vyssie tony...
spotrebu bude mat asi lepsiu,
ja na 1,8 jazda do PL cesty 1 triedy spotreba 5,1 l/100km,,,
jazda stale mesto priemerka vyskoci asi na 6/100km
teraz moment 5,8 l/100km
znamy co ma tu 1,6 ma 6/100km ale jazdi viac mesto ako ja
myslim ze je to porovnatelna spotreba...
u mna samizda ze je rozdiel hlavne ci je zahriaty motor vidiet aj podla okamz spotreby
na volnobeh...
ked je studeny motor volnobeh 1,2l/h
po par 100m cca 0,5-0,5 a po jazde pri tepl na polku teplomera spotreba na volnobeh 0,2-0,3 l/h...
samozrejme pri zapn klimu este plus 0,5-0,8 l/h
tiez som sa medzi tymyto dvomi rozhodoval cca pred 2 mes ked som kupoval
a odradila ma zevraj poruchovost 1,6 a hlavne znamy mechanik vo forde tvrdi ze by si iny diesel ako 1,8 od fordu nekupil...
mna osobne dostal kopanec pri tych cca 2000 otackach tych overxyz 300nm je citit...
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW
este dodam ze pred kupou som chcel tiez 1,6tdci ale zda sa mi na focus maly vykon tych 66kw... 80kw ma odradzali hlavne kvoli dpf
pred tym som mal benzinak renault a hlucnost motora 1,8 je podobna ako pri tom benzine... cize tiche hlavne oproti 1,6tkam
ale je mozne ze tie 1,6 boli vsetky cca okolo 100 tis km a mozno viac km(asi aj viac KM), a hlavne na kazdom mi vadilo pri pridavani dost hrkotavy zvuk, a moja 1,8 je sice tiez zo 100 t km ale za to overenymi, a ziadne podivne zvuky
je pravda ze 1,8 ma horsiu charakteristiku ale myslim ze sa da vyuzit sila motora hlavne spominane predbiehanie. Hlucnost je hlavne mensia ako uhrkotana 1,6.
rozjazd na 1 uznavam treba trochu vytocit ale hlavne rano pomaly pridavat a pri cca 2600 radit 2.
Spotreba pri 100km rychlosti je lepsia na 1,8 ako 1,6 80kw, vid
http://www.auto.cz/ford-focus-combi-1-8 ... ouboj-1849
(nad zavazadloví prebornici)
A dalsia vec je co mi potvrdilo viacero servisakov ze turbo tu vydrzi vela. ze vraj je neporovnatelne masivnejsie ako maju 1,6, nevyhoda vsak aj z toho plynúca krivka kw/nm... osobne je myslim vyhoda ze motor je podla mna aj dobre zabehnuty kedze sa vyraba skoro 10 rokov (?). A viem ake problemy som mal s renaultom preto nic co pochadza, Renault/Citron/Pežot ,,bolougne" francuzsko
pred tym som mal benzinak renault a hlucnost motora 1,8 je podobna ako pri tom benzine... cize tiche hlavne oproti 1,6tkam
ale je mozne ze tie 1,6 boli vsetky cca okolo 100 tis km a mozno viac km(asi aj viac KM), a hlavne na kazdom mi vadilo pri pridavani dost hrkotavy zvuk, a moja 1,8 je sice tiez zo 100 t km ale za to overenymi, a ziadne podivne zvuky
je pravda ze 1,8 ma horsiu charakteristiku ale myslim ze sa da vyuzit sila motora hlavne spominane predbiehanie. Hlucnost je hlavne mensia ako uhrkotana 1,6.
rozjazd na 1 uznavam treba trochu vytocit ale hlavne rano pomaly pridavat a pri cca 2600 radit 2.
Spotreba pri 100km rychlosti je lepsia na 1,8 ako 1,6 80kw, vid
http://www.auto.cz/ford-focus-combi-1-8 ... ouboj-1849
(nad zavazadloví prebornici)
A dalsia vec je co mi potvrdilo viacero servisakov ze turbo tu vydrzi vela. ze vraj je neporovnatelne masivnejsie ako maju 1,6, nevyhoda vsak aj z toho plynúca krivka kw/nm... osobne je myslim vyhoda ze motor je podla mna aj dobre zabehnuty kedze sa vyraba skoro 10 rokov (?). A viem ake problemy som mal s renaultom preto nic co pochadza, Renault/Citron/Pežot ,,bolougne" francuzsko
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů