Ahoj všem Forďákům, mám za sebou GO motoru Duratec HE 1.8 92 kW.Motor ve voze focus C-max rv.2005 auto mám cca 2 měsíc.Najeto 126 000 km.Ihned po dovozu ze SRN jsem vyměnil olej a všechny filtry.Nicméně se prakticky hned začala projevovat nadměrná spotřeba oleje cca 1l na 50 l benzínu, tj. podle mě slušná hodnota na dvoutakt.Po to co jsem ověřil, že v autě vážně není motor z Trabantu jsem se rozhodl pro GO motoru.Vím, že je tu spousta rad typu dolej a neřeš, ale nechtěl za sebou tahat cisternu s olejem

.Takže posílen studiem teorie tohoto motoru jsem začal objednávat díly.Těsnění pod hlavu 1250,-Kč, šrouby do hlavy 1080,-Kč, těsnění výfuku 200,-Kč, sada těsnění ventilových dříků 1100,-Kč, rozhodl jsem se pro pístní kroužky Goetze, ale bohužel v této zemi nějak nebyly k sehnání i když jsou nabízeny, pro eBay z Anglie za 2400,-Kč/sada na celý motor.Ještě nějaký ten tmel na motor celkem za nějakých 6100,-Kč.Vše krom kroužků je od značky VICTOR REINZ.Na fotkách níže uvídíte jak to dopadlo.Nálezy takové to: stírací kroužky na pístech úplně zapečené ven musely šroubovákem, těsnění ventilových dříků tvrdé jako kámen a po vytažení ventilů pořád drželi jejich průměr.Na obhajobu tohoto motoru musím říct, že válce opotřebeny max. 0,02 mm(mohou být až 0,1 mm), žádné axiální vůle pístních kroužků, žádné poškození pístů.Oprava mi trvala s jedním kamarádem 25 hod. čistého času.Začali jsme v pátek odpoledne a v neděli už auto jezdilo.Pokud to vynásobíte cenou servisní práce cca 600,-Kč/hod a přičtete materiál je z toho cca 21 000 ,-Kč + náplně.Motor teď zajíždím dám mu cca 1000 km a pak vyměním olej.Zatím najeto 100 km bez jakýchkoliv problémů(nic se neztrácí)

až najedu více dám vědět.Jinak info pro ty co se snaží tuto závadu odhalit měřením komprese tak hodnoty na mém motoru byly 13-13-13,5-13,5 to jsou hodnoty nového motoru.Auto před opravou normálně jezdilo startovalo i táhlo.Závěrem pokud máte velkou spotřebu oleje a nemáte pod autem louži buďte si prakticky jisti, že jste na tom stejně jako já.Z mého pohledu měnit pouze těsnění ventilových dříků nemá velký význam, protože pomůže pouze částečně a ušetříte jen za sundání hlavy a nakonec to stejně půjde ven všechno.Přeji všem mnoho úspěchů v opravách tohoto motoru.
P.S. není to tak hrozné jak to vypadá
