Stránka 11 z 14

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 02.02.2015 21:41
od yellow7431
Zdravím, prosím neviete poradiť kde by sa dali kúpiť nové piesty aj s krúžkami na výbrus? Čo som zatiaľ skúšal, tak mi ponúkli jedine celý polmotor.
Auto mi žerie olej, pri poslednej výmene chýbalo 2,5l oleja. Pri cca 85000 bol motor na rozborke - menili sa krúžky, pretože zožral celú jednu náplň na 15000km a pri cca 120 sa robila hlava, nakoľko pôvodný mechanik asi zle poskladal motor a zaklepali sa ventily. Mechanik mi hovorí, že fučí cez kľukovú skriňu.
Mimochodom, nepozoruje tiež niekto problém, že aj keď je olej pod risku, tak riska ukazuje stále minimum, aj pri opakovanom meraní?
Vďaka.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 04.02.2015 09:14
od ballu
Poradíme, to jako nedoléváš průběžně a že chybí 2,5L zjistíš až při výměně :?: Jinak spotřebu necelých 0,2 L na 1000 km bych neřešil , klidně si může motor při záhulu v Alpských serpentínách vzít i litr na 1000 km. :wink:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 04.02.2015 10:10
od Skodax
Nebudou ty ventily spíš důvodem LPG? Protože blbě poskládaný časování bys poznal na jízdě. Jinak dokud to opravdu nežere 0,1L na 1000 a více tak bych to nehrotil. Pokud chceš poradit ohledně GO tak mi klidně napiš jednu už mam za sebou :D

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 20.05.2015 19:46
od miging
Ahoj všem Forďákům, mám za sebou GO motoru Duratec HE 1.8 92 kW.Motor ve voze focus C-max rv.2005 auto mám cca 2 měsíc.Najeto 126 000 km.Ihned po dovozu ze SRN jsem vyměnil olej a všechny filtry.Nicméně se prakticky hned začala projevovat nadměrná spotřeba oleje cca 1l na 50 l benzínu, tj. podle mě slušná hodnota na dvoutakt.Po to co jsem ověřil, že v autě vážně není motor z Trabantu jsem se rozhodl pro GO motoru.Vím, že je tu spousta rad typu dolej a neřeš, ale nechtěl za sebou tahat cisternu s olejem :D .Takže posílen studiem teorie tohoto motoru jsem začal objednávat díly.Těsnění pod hlavu 1250,-Kč, šrouby do hlavy 1080,-Kč, těsnění výfuku 200,-Kč, sada těsnění ventilových dříků 1100,-Kč, rozhodl jsem se pro pístní kroužky Goetze, ale bohužel v této zemi nějak nebyly k sehnání i když jsou nabízeny, pro eBay z Anglie za 2400,-Kč/sada na celý motor.Ještě nějaký ten tmel na motor celkem za nějakých 6100,-Kč.Vše krom kroužků je od značky VICTOR REINZ.Na fotkách níže uvídíte jak to dopadlo.Nálezy takové to: stírací kroužky na pístech úplně zapečené ven musely šroubovákem, těsnění ventilových dříků tvrdé jako kámen a po vytažení ventilů pořád drželi jejich průměr.Na obhajobu tohoto motoru musím říct, že válce opotřebeny max. 0,02 mm(mohou být až 0,1 mm), žádné axiální vůle pístních kroužků, žádné poškození pístů.Oprava mi trvala s jedním kamarádem 25 hod. čistého času.Začali jsme v pátek odpoledne a v neděli už auto jezdilo.Pokud to vynásobíte cenou servisní práce cca 600,-Kč/hod a přičtete materiál je z toho cca 21 000 ,-Kč + náplně.Motor teď zajíždím dám mu cca 1000 km a pak vyměním olej.Zatím najeto 100 km bez jakýchkoliv problémů(nic se neztrácí) :Dancer: až najedu více dám vědět.Jinak info pro ty co se snaží tuto závadu odhalit měřením komprese tak hodnoty na mém motoru byly 13-13-13,5-13,5 to jsou hodnoty nového motoru.Auto před opravou normálně jezdilo startovalo i táhlo.Závěrem pokud máte velkou spotřebu oleje a nemáte pod autem louži buďte si prakticky jisti, že jste na tom stejně jako já.Z mého pohledu měnit pouze těsnění ventilových dříků nemá velký význam, protože pomůže pouze částečně a ušetříte jen za sundání hlavy a nakonec to stejně půjde ven všechno.Přeji všem mnoho úspěchů v opravách tohoto motoru.

P.S. není to tak hrozné jak to vypadá :lol:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 20.05.2015 19:48
od miging
Zbytek foto

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 20.05.2015 20:54
od Tomin123
Říkal jsem si "nekvalitní olej", ale hlava nahoře vypadá celkem čistá ... :roll:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 21.05.2015 18:31
od Ma.rt
Slušná práce. Čím se to stane, že je to tak zpečené? Pomůže lepší benzín? Docela mě potěšila informace, že motor byl jinak mechanicky v pořádku. Já mám už skoro 200tkm, olej nedolévám, to by to ještě mohlo chvíli držet :)

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 29.05.2015 08:40
od benobiker
Super fotodokumentace :-)
Já na tom budu s guferama ventilů podobně, na olej Ford 5W30 mi to papalo až 0,4l /1000Km, teď jsem přešel na 5w40 A3 B4 a jsem zhruba na 0,25l / 1000Km... Měřil jsem tlaky a jsem na všech válcích v rozmezí 16,2 až 16,8 Bar. Funguje to jako pumpička.:-)
Jinak, válce se nehonovaly? Proběhla jen výměna pístních kroužků?

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 15.06.2015 14:27
od miging
Tak mám najeto 1050 km s novými kruhy.Spotřeba oleje odhadem na rysce ubylo cca 1 mm.Na záběh bych řekl super.I kdyby to zůstalo na této hodnotě tak to vychází tak 1 L na 10 000 km a to považuji za naprosto normální spotřebu.Jinak na otázku honování, nic jsem nedělal ty honovací stopy na foto jsou ještě od výrobce.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 28.06.2015 00:38
od pepee
Vážení, taky se mi "podařilo" :? dostat se do klubu s vysokou spotřebou oleje u motoru Duratec HE - 1,8i 92KW QQDB, C-Max, 08/2005.
Auto jsem kupoval před čtyřmi lety, když mělo najeto opravdických 75 tkm, nežralo oleje ani deci.
Nyní má najeto opravdických 158 tkm a žere orientačně 1 litr na 1000 km. Olej měním pravidelně, autu dávám celkově nadstandardní údržbu a tohle mě slušně řečeno rozladilo... (kvůli spolehlivosti jsem si přeci kupoval benzíňák...)
Zlom ve spotřebě oleje nastal v cca 125 tkm.
Jinak nyní každých cca 15 tkm musím čistit škrtící klapku, jinak motor trochu pocukává.

Nemáte někdo ideu, kam v Praze s motorem na servis? Origo / neorigo? (určitě už nejedu do Autopalace Spořilov a Kačmáček ve Vestci)
- nejdřív by bylo nejlepší zjistit přesnou příčinu, pak až řešit opravu, ale principielně se mi nechce utápět v autě za sto tisíc další desetitisíce za servis - to si můžu rovnou můžu Palackym připalovat cigára

Fordu jsem doteď fandil, ale tímhle u mě dost ztratil kredit.

Btw. posledních 40 tkm jezdím 90% dálnici, rychlost obvykle 120 km/h na tempomat

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 28.06.2015 10:01
od Skodax
Tak musíš si zjistit proč mizí. Zkouknout jestli není zadělanej motor, pak se zaměřit na starty jak kouří (pokud ano tak gufera) a pokud ani jedno tak se holt zaměřit na kroužky a hledat dobrýho mechanika. Za cca 15k by si to mohl mít jako nic.

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 28.06.2015 10:23
od Zizass
pepee píše:Vážení, taky se mi "podařilo" :? dostat se do klubu s vysokou spotřebou oleje u motoru Duratec HE - 1,8i 92KW QQDB, C-Max, 08/2005.
Auto jsem kupoval před čtyřmi lety, když mělo najeto opravdických 75 tkm, nežralo oleje ani deci.
Nyní má najeto opravdických 158 tkm a žere orientačně 1 litr na 1000 km. Olej měním pravidelně, autu dávám celkově nadstandardní údržbu a tohle mě slušně řečeno rozladilo... (kvůli spolehlivosti jsem si přeci kupoval benzíňák...)
Zlom ve spotřebě oleje nastal v cca 125 tkm.
Jinak nyní každých cca 15 tkm musím čistit škrtící klapku
Tak tvoje story mě docela děsí :wink:
Jsme na tom podobně,já mám najeto teď 100 tkm a zatím s olejem dobrý,škrtící klapku jsem čistil taky jednou.
Olej dáváš 5w30 formulu ?

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 28.06.2015 16:56
od benobiker
Tak já jsem dlouhodobě na spotřebě oleje 0,4L na 1000Km... Leju Valvoline 5W40 A3/B4... Jakmile se spotřeba zvýší na 1L na 1000Km, tak to budu řešit, zatím jen dolévám.. Podezírám gufera ventilů, měřil jsem tlaky a všecky válce mají přes 16 bar. Spodek motoru, olejová vana je suchá, ve vodě nejsou olejové skvrny... Předchozí majitel jezdil poslední rok krátké trasy, auto v podstatě jen stálo, tak to k těm guferům ventilů i směřuje... Rád by jsem si to nechal udělat od nějakýho šikovnýho mechanika bez sundání hlavy, snad ještě nějakou dobu potrvá, než na to dojde...

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 28.06.2015 20:54
od pepee
Skodax píše:Tak musíš si zjistit proč mizí. Zkouknout jestli není zadělanej motor, pak se zaměřit na starty jak kouří (pokud ano tak gufera) a pokud ani jedno tak se holt zaměřit na kroužky a hledat dobrýho mechanika. Za cca 15k by si to mohl mít jako nic.
Obávám se, že za 15k v Praze mi ten motor tak maxímálně zkontrolujou, rozeberou a neopraví :)
Ale kdybys měl pravdu, budu fakt rád :wink:

Re: GO motoru Duratec HE

Napsal: 28.06.2015 21:02
od pepee
Zizass píše: Tak tvoje story mě docela děsí :wink:
Jsme na tom podobně,já mám najeto teď 100 tkm a zatím s olejem dobrý,škrtící klapku jsem čistil taky jednou.
Olej dáváš 5w30 formulu ?
Olej dávám 5W-30 Ford Formula F, občas měněn v autorizáku, občas v neautorizáku. Ta škrtící klapka se sviní asi nadstandardně, tak uvidíme, čím to bude. Náhradní auto (od manželky) bude volné až za 3 týdny, takže pak půjde auto na operaci k chirurgovi. Zkusím prozatímně přejdu na zkoušku na olej 5W-40 Ford Formula S/SD -> má i v popisu: "Vhodné pro použití ve vozidle se vstřikováním TDI - PD (čerpadlo tryska), případně ve starších vozech Ford, které vykazují zvýšenou spotřebu lehkoběžného oleje Ford Formula F 5W-30."

Nevím, jestli takhle poslaly motor do kelu dálniční přesuny nebo olej nebo ... buh ví co