Celoroční pneu
- Otomar
- Člen klubu
- Příspěvky: 464
- Registrován: 26.10.2013 10:47
- Bydliště: JMK
Re: Celoroční pneu
Chybi mi tam Nexen N'Blue 4Season. Zajimalo by me, jak by obstali v teto konkurenci.
Ford Focus 1.6 Ti-VCT/92kW*LPG*2015*White
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
ex:Ford Focus 1.6 Ti-VCT*LPG*2010*Chill
ex:Ford Focus 1.6 *2004*Moondust
family car: Fusion 1.4 2011, C-max 1.6 2011
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 713
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Celoroční pneu
mám crossclimate 2 (17") a až na to mokro jsou očividně v pohodě, ale v praxi to stejně ničemu nevadí
Sucho 2,1
Mokro 2,9
Zima 2,0
Otěr 1,6
Sucho 2,1
Mokro 2,9
Zima 2,0
Otěr 1,6
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3050
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Srovnaní 2024
Už delší dobu mi chybí srovnání celoroční zimní / letní / celoroční. Něco málo je k dohledání na tyrereview.com - ale je to málo, příliš málo, aby človek mohl udělat nějaký závěr.
A tak, když nedávno vyšly další testy ADACu, rozhodl jsem se vytáhnout data a udělat si přehledovou tabulku sám.
Vzal jsem (pro mě) zajímavý rozměr 205/55R16 (nejvíce aktuální jsou k nim podobné zimní 205/60R16) a udělal přehled naměřených hodnot. Zohlednil jsem čtveřici nejlépe hodnocených pneu dané klasifikace (celoroční pouze trojici - zbytek je, zjdenodušeně, nic-moc).
To je řekl bych základ pro slušný přehled, jaké jsou rozdíly nejenom mezi jednotlivými kategoriemi, ale i mezi jednotlivými pneu dané kategorie, které jsou hodnoceny ADACem nejlíp. Upozorňuji na to, že v rámci pneu dostupných na trhu jsou rozdíly samozřejmě daleko větší, nicméně cílem bylo zjistit, jak moc se (ne)liší.
Zároveň ale z přehledu vyplývá, že pneumatiky jsou skutečná alchymie a že neexistuje jednoznačné řešení. Pokud konkrétní pneumatika vyniká v jedné disciplíně, ztrácí potom v jiné.
Pro zajímavost jsem doplnil ještě i štítkové hodnoty a k nim odpovídající hodnoty spotřeby (jakožto zohlednění valivého odporu) a hlučnosti. Některé pneu štítkování dost dobře odpovídají, jiné jsou naprosto úlet. Jako celek dle mého štítkování nefunguje.
Takže - jedem na to
Tabulka nic nevypovídá o subjektivním hodnocení pneu, jak se chová v zatáčkách, stabilita, odezva řízení atd... Ale data jsou zajímavá a tak ještě nějaké postřehy závěrem:
Není překvapení, že letní na suchu a mokru brzdí lépe, než zimní. Nicméně celoroční na tom nejsou nijak špatně a vítězem ve třídě brzdění na mokrém asfaltu se stala dokonce celoroční Pirellka.
Brzdění na sněhu a ledu. Zde samozřejmě chybí data pro letní. Ale výsledek, že
V kategorii aquaplanning se nějak nepotvrdil častý novinářský argument, že letní jsou lepší. Obecně nejsou, všechny kategorie jsou v podstatě srovnatelné.
Záběr na sněhu. Źádné překvapení, že zimní vítězí. Ale celoroční jen o zhruba 15% horší mi přijde jako velmi slušný výsledek. V extrému to může znamenat že zimní vyjede a celoroční ne, ale jednak jsou to data pro nové pneumatiky a dále se ptám sám sebe, kolikrát jsem jel poslední roky na zimních ve sněhu a jak daleko.
A tak, když nedávno vyšly další testy ADACu, rozhodl jsem se vytáhnout data a udělat si přehledovou tabulku sám.
Vzal jsem (pro mě) zajímavý rozměr 205/55R16 (nejvíce aktuální jsou k nim podobné zimní 205/60R16) a udělal přehled naměřených hodnot. Zohlednil jsem čtveřici nejlépe hodnocených pneu dané klasifikace (celoroční pouze trojici - zbytek je, zjdenodušeně, nic-moc).
To je řekl bych základ pro slušný přehled, jaké jsou rozdíly nejenom mezi jednotlivými kategoriemi, ale i mezi jednotlivými pneu dané kategorie, které jsou hodnoceny ADACem nejlíp. Upozorňuji na to, že v rámci pneu dostupných na trhu jsou rozdíly samozřejmě daleko větší, nicméně cílem bylo zjistit, jak moc se (ne)liší.
Zároveň ale z přehledu vyplývá, že pneumatiky jsou skutečná alchymie a že neexistuje jednoznačné řešení. Pokud konkrétní pneumatika vyniká v jedné disciplíně, ztrácí potom v jiné.
Pro zajímavost jsem doplnil ještě i štítkové hodnoty a k nim odpovídající hodnoty spotřeby (jakožto zohlednění valivého odporu) a hlučnosti. Některé pneu štítkování dost dobře odpovídají, jiné jsou naprosto úlet. Jako celek dle mého štítkování nefunguje.
Takže - jedem na to
Tabulka nic nevypovídá o subjektivním hodnocení pneu, jak se chová v zatáčkách, stabilita, odezva řízení atd... Ale data jsou zajímavá a tak ještě nějaké postřehy závěrem:
Není překvapení, že letní na suchu a mokru brzdí lépe, než zimní. Nicméně celoroční na tom nejsou nijak špatně a vítězem ve třídě brzdění na mokrém asfaltu se stala dokonce celoroční Pirellka.
Brzdění na sněhu a ledu. Zde samozřejmě chybí data pro letní. Ale výsledek, že
V kategorii aquaplanning se nějak nepotvrdil častý novinářský argument, že letní jsou lepší. Obecně nejsou, všechny kategorie jsou v podstatě srovnatelné.
Záběr na sněhu. Źádné překvapení, že zimní vítězí. Ale celoroční jen o zhruba 15% horší mi přijde jako velmi slušný výsledek. V extrému to může znamenat že zimní vyjede a celoroční ne, ale jednak jsou to data pro nové pneumatiky a dále se ptám sám sebe, kolikrát jsem jel poslední roky na zimních ve sněhu a jak daleko.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.10.2019 07:45
Re: Celoroční pneu
Měl bych dotaz, tady mezi vlky asi trošku k pousmátí, ale obecně: Kupuji-li 4 ks pneu pro 1 auto, s asymetrickým vzorkem, jak se pak řeší obutí?
Dík.
Dík.
Ford Focus mk3, 2014, Moondust Silver, 1.6L Ecoboost, 150PS, 6-man
Ford Focus mk1, 2004, Deep Navy, 1.6L Zetec-S, 100PS, 5-man
Ford Focus mk1, 2004, Deep Navy, 1.6L Zetec-S, 100PS, 5-man
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: Celoroční pneu
Jako že musíš zkontrolovat, aby ti v pneuservisu správně obuli dvě jako pravé a dvě jako levé, podle toho, (opraveno:) která strana je vnitřní/vnější (podobně, jako u směrových podle směru otáčení)? Já to kontroloval a za neduverivce jsem nebyl, i když to udělali správně .
Naposledy upravil(a) Marlosk dne 20.09.2024 14:34, celkem upraveno 2 x.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Celoroční pneu
Ak su asymetricke, maju na vonkajsej strane napisane OUTSIDE. Ano, potom to vyzera, ze jedna strana ma vzor proti smeru otacania.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6793
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Celoroční pneu
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Celoroční pneu
https://www.youtube.com/watch?v=_tuXXo42QXI
Michal Karpat - Autožurnál TV
TEST: Celoročné a zimné pneumatiky na sezónu 2024/2025 + dve špecialitky
Michal Karpat - Autožurnál TV
TEST: Celoročné a zimné pneumatiky na sezónu 2024/2025 + dve špecialitky
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24161
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Celoroční pneu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6793
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Celoroční pneu
no bohuzel spis celorockam odzvonilo, na Slovensku ci Nemecku je neuznavaji v zime, takze pojistovna muze a asi i pokrati plneni, pokud budou na aute v pripade nehody + pokuta a nejakej ten bod, ovsem nevim, jestli i nove celorocky ten potrebny alpsky symbol nemaji
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3880
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Celoroční pneu
Tak to nevim, ale třeba Michelin Crossclimate 2 má 3PMSF, takže u nás (případně mne opravte) zcela bez problému i na sněhu a ledu, neporušuješ vůbec nic.
Pro spoustu českých řidičů, kteří nebydlí na horách a sníh vidí 2x do roka je to pořád dobrý řešení.
(určitě lepší než nejlevnější čínskej zimní shit)
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Celoroční pneu
Presne tak. Celorocky s horskymi stitmi a snehovou vlockou su povazovane za plnohodnotne zimne.
Samotne Volvo montuje na nove auta na zakazku vyrabane celorocky, myslim ze Michelin Crossclimate2. Na domacich severnych trhoch.
Problem je s M+S pneu bez snehovej vlocky. Tie boli povazovane za zimne, uz nie su. Ale to su bud off-road pneu alebo nejake najlacnejsie "zimne".
Samotne Volvo montuje na nove auta na zakazku vyrabane celorocky, myslim ze Michelin Crossclimate2. Na domacich severnych trhoch.
Problem je s M+S pneu bez snehovej vlocky. Tie boli povazovane za zimne, uz nie su. Ale to su bud off-road pneu alebo nejake najlacnejsie "zimne".
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6793
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Celoroční pneu
Asi jo, nove celorocky uz to maji. Spletlo me tohle. Je to sice ze zimnich, ale symboly jsou stejne.
https://cnn.iprima.cz/nove-pravidla-v-n ... uty-451042
https://cnn.iprima.cz/nove-pravidla-v-n ... uty-451042
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6793
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Celoroční pneu
silne uvazuju, ze se vys... na prehazovani a koupim tohle https://www.continental-tires.com/produ ... contact-2/
pneuservis, prehozeni disku + sundani pneu(letnaky) a "lidova" cena 1278Kc
je to sice reklama, ale i tak 4mm za 45k km a v zime to odjel i na snehu, kterej ja vidim tak 2dny v roce
YouTube Video
pneuservis, prehozeni disku + sundani pneu(letnaky) a "lidova" cena 1278Kc
je to sice reklama, ale i tak 4mm za 45k km a v zime to odjel i na snehu, kterej ja vidim tak 2dny v roce
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5539
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Celoroční pneu
Kdyby mi nebylo líto tahat origo 17" do zimního marastu a neměl porad hezké letni pneu, už je mám.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů