Stránka 11 z 18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 24.11.2012 22:41
od Kaizer
Laskavý čtenář promine,že sem dám úryvek z jednoho nejmenovaného článku.

Líh má stechiometrický poměr 9:1 (někde se udává dokonce 8,9:1) a benzín 14,7:1 (jde o hmotnost, ne objem).
E85 nemá stechiometrický poměr 9:1, ale vyšší (jestli jsem správně počítal, tak 9,86:1), kvůli obsahu cca 15% benzínu. V zimě je na tom o hodně lépe, jelikož je tam benzínu 2x tolik (10,7:1).


Z toho vyplívá nárůst množství paliva o 25-30%.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 25.11.2012 05:21
od vitr73
tak v tomto pripade si myslim ze sportovno filtr by byl jen na skodu a mozna by bylo dobre udelat restriktor na sani...aby si to nemohlo sat tolik vzduchu...co rikate?

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 25.11.2012 11:06
od Kaizer
Ano sportovní vzduchový filtr je naprosto zbytečný,ale zase není na škodu.Já ho mám z dob ježdění na čistý natural.Pro dávkování vzduchu by měla sloužit klapka.A nadávkovat správný poměr snížením množství vzduchu by teoreticky šlo.To by musel někdo vyzkoušet.Osobně si myslím,že tím docílíme jen snížení výkonu motoru.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 25.11.2012 11:49
od VH123
Ještě k tomu stechiometrickému poměru a nižší výhřevnosti - obojí je prostě fakt a stačí k tomu středoškolská chemie. Etanol i metanol si nese v každé molekule jeden atom kyslíku, takže do válce se dá díky menšímu potřebnému množství vzduchu nasát víc paliva, což vykompenzuje nižší výhřevnost (za cenu spotřeby) a přinese vyšší oktanové číslo (takže možnost vyšší komprese bez samozápalů). Nikdo tady nezpochybnil že závodní motory (vím o plochodrážních motorkách a dragsterech) dokáží podat vyšší výkon s metanolem nebo etanolem, ale u nich snad nikdo neřeší deci spotřeby a halíře na kilák. Prostě to z principu musí žrát o 15-20% víc a kdo tvrdí že ne, jezdí podvědomě s lehčí nohou nebo si lže do kapsy.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 25.11.2012 12:19
od Bullitt
Jezdil jsem tedy bez krabičky a u mě ten nárůst spotřeby na E85 byl ještě výraznější(přes 30% - stejná trasa, stejný styl) a to nebyl zcela čistý E85, na čistý E85 se pak dokonce rozsvěcovala kontrolka motoru kvůli chudé směsi - už došel na limit plusové adaptace(P0171 System Too Lean - Bank 1). A to jsem zkoušel nechat se ŘJ přeučit z benzínu, pak i odpojit baterku a "naučit" se na E85.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 29.11.2012 14:41
od vitr73
co vim ja tak orygo jednotky s moznosti jed i na e85ku maji jen vetsi rozsah adaptaci,muzou a trosku vic pridat na predstihu a maji vstriky o trochu vetsi trysku...coz nevadi na benzin kdyz to muzou ridit delkou impulzu..coz je v podstate jedina FFV uprava proti normalnim jednotkam

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 29.11.2012 16:52
od Wolodyjowsski
Bullitt píše:Jezdil jsem tedy bez krabičky a u mě ten nárůst spotřeby na E85 byl ještě výraznější(přes 30% - stejná trasa, stejný styl) a to nebyl zcela čistý E85, na čistý E85 se pak dokonce rozsvěcovala kontrolka motoru kvůli chudé směsi - už došel na limit plusové adaptace(P0171 System Too Lean - Bank 1). A to jsem zkoušel nechat se ŘJ přeučit z benzínu, pak i odpojit baterku a "naučit" se na E85.
Mám zkušenosti podobné.
Vzhledem k zimnímu období a poklesu cen benzínu teď dávám jen čistý N95 (na "superpaliva" od "superpump" kašlu) a spotřebu bez problémů udržím do 7 litrů.
Kouzelnou krabičku z Číny opravdu montovat nebudu :perfect:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 16.12.2012 06:11
od vitr73
pri -15 stupnich ta krabicka stejne neprinuti lih horet...stejne jako moje vymenena bitmapa...proste v mrazu lih nechyta ..ale v -5 to funguje normalne

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 16.12.2012 06:11
od vitr73
ale cooo? :mrgreen: uzivat si e85ky nez na ni vymyslej jekousi dalsi dan...a pak uz bude nezajimava

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 16.12.2012 22:17
od Bullitt
Ono by to totiž potřebovalo větší předstih, alespoň pro ten start za studena, protože obohacení směsi už nemá vliv, studenej líh hoří pomalu(navíc sám líh směs ochlazuje víc než benzín). Tedy až do určitý teploty, pak už se nezapálí. Takže leda palivo ohřívat(lištu), nebo míchat na zimu víc benzínu, no a ideálně nějak vyřešit start na benzín, pak by byl klid.
Já to obohacení při startu sledoval při adaptacích ŘJ na E85 s diagnostikou - jednotka už byla adaptovaná na jízdu, ale starty pořád špatný(hned to chíplo - a to byl květen). Jednotka na to reagovala a prodlužovala délku vstřiku - třeba na benzín to vstřikuje při startu cca 25ms(všechny vstřiky naráz), na ethanol postupně jednotka zvyšovala z nějakých počátečních 40ms na asi 149ms a pořád to nestačilo. Dál už jsem to nezkoumal a palivo opustil.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 20.01.2013 10:34
od oscaar
Zdravim. To sem opravdu netušil,že lze jezdit i na E85 :) . Jak to bude jen možné,tak to vyzkouším. Včera sem tankoval N95 za 34.50,-/l. A E85 tam stála 24.50,-/l. Vím že se dělal focus z výroby na E85 ale zatím sem na žádného nenarazil. Poprvé to asi mixnu 1:1 a uvidíme jak to bude papat můj 1.8l Zmetek :lol: .

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 20.01.2013 10:52
od stano.
Precitaj si tu aspon polovicu vlakna. Cez zimu to nechaj este tak. Skus to na jar. Aby sa ti nestalo, ze po mrazivej noci rano nenastartujes!

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 20.01.2013 11:05
od oscaar
Četl sem celé toto vlákno a máš recht,nechám to na jaro :) .

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 20.01.2013 14:13
od vitr73
tak tak...uz pri mixu pul na pul to pri -10 jde spatne nastartovat...v lete to myslim bude zajimave i pri te daleko vetsi spotrebe..az bude n95 stat prez 40 korun...

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 22.01.2013 18:38
od vitr73
moje soucasna zkusenost s "kouzelnou krabickou" na pujcenem Kangoo 1.4ka....je to zadarmo drahe...pri - 14ti to proste neslo nastartovat..az dosla baterka