Priznam sa, patrim medzi tych, co jazdili drzovky po meste. Ale nebolo to zasa az take trasne. Jazdil som na 120-ke, takze nejake velke rychlosti som nedosahoval. Ale dnes by som to uz nespravil. Ako tu uz podaktori pisali, dostal som rozum.
Ale to, co sa teraz deje po meste, tak to je uz naozaj sila. Vidiet mladeho chalana na silnom vytunenom bavoraku nie je problem. Na obchvate sa iba uhybam dalsim firemnym autam, ktorym je jedno, ze ide cez mesto v hustej prevadzke, on sa ponahla a predpisy nic neznamenaju.
Uz nejde o to, aby som dodrzoval predpisy. Dolezite je vidiet tych magorov, vyhybat sa im a predvidat, co moze spravit. Uz nebrzdim len tak, vzdy sa najskor pozriem do spatneho, ci na mne nie je natlacene nejake firemne auto.
Krasny priklad. Mlady chalan z nasej firmy odisiel do zahranicia na studium + skola. Vratil sa aj s peniazmi. Prve co spravil bol X-valcovy bavorak a kazdu cestu z garazi (aj za studeneho motora) oslavil revom motora a driftom. Bola len otazka casu, kedy to skonci zle. Stalo sa, ale len ciastocne. Teraz uz niekolko mesiacov jazdi s odrazenym zadnym naraznikom priviazanym nejakymi lanami. Motor vytaca stale, drifty su stale. Otazka znie: budem ja ten stastny, koho trafi nabuduce ?
Cela EU je uplne zblaznena do nezmyselnej vojny proti CO2 a vynaklada na to strasne prostriedky, ktore sa mohli radsej pouzit na vzdelavanie alebo podporu boja proti cestnym piratom, napriklad aj budovanim novych radarov, ale aj budovanim zavodnych okruhov (ani jeden na SK !!!).
Dalsie strasne peniaze sa davaju do crashtestov a airbagov. Snazime sa auta robit stale bezpecnejsie, aby vydrzali co najvacsie narazy, a tym sa snazime znizit umrtnost na cestach.
Pravda je vsak taka, ze cim bezpecnejsie su auta, tym jazdime rychlejsie. Niekedy bolo sialenstvo dat do auta 150 koni, to bolo na zabitie. Dnes to maju auta bezne. Niekedy bolo sialene jazdit po dialnici 130. Teraz uz aj mnohi z nas jazdia bezne viac ako 150. Superhrdinovia jazdia vyse 200. Co sa moze stat pri zrazke v takejto rychlosti, nechcem ani vediet. Uz pri 130 je airbag na nic...
Myslim, ze za to, co sa deje na cetach, si mozme sami. Nie ako osoby, ale ako spolocnost. Urcili sme si zle priority. Sucasne auto obsahuje bezpecnostne prvky za niekolko desiatok tisic, v mojom pripade asi vyse 100 tisic. Platime za to strasne peniaze, pricom vysledok je presne opacny. Auto je bezpecnejsie, mozem jazdit rychlejsie.
Potom sa nemozme cudovat, ze je bezne zohnat auto s 200 konmi. Ze mladi nemaju kde vyskusat, ako to auto ide, tak to skusaju na beznych cestach. Neobhajujem to, neznasam to.
Sorry za dlhy prispevok, po 1 litry vinka mi to islo nejako samo
