Stránka 2 z 2

Tlak v kolech

Napsal: 11.04.2006 18:25
od Jasio
Podíval jsem se i do knihy "FF jak na to?" a tam je v tabulce při plném zatížení na zadních kolech dokonce 3,1. Na přední nápravě se navíc rozlišuje tlak podle typu motoru. (benzin/nafta). Já jsem kola napustil dusíkem na 2,2 - předpokládám, že tlaky jsou stejné jako na vzduch. 8)

Napsal: 11.04.2006 18:26
od boss99
A v cem je dusik lepsi?

Dusík

Napsal: 11.04.2006 18:42
od Jasio
Vzduch časem uniká a správný tlak v pneumatice je rozhodujícím faktorem v otázce bezpečnosti a hospodárnosti provozu. Nesprávný tlak má značný vliv na opotřebení pneumatik a spotřebu pohonných hmot.

Dusík není hořlavý a působí dokonce ohnivzdorně. Vedle toho je dusík bez zápachu, chuti, není jedovatý a má špatnou vodivost tepla a proudu. Další vlastností dusíku je, že jeho molekuly jsou větší než molekuly kyslíku.
Dusík tedy proniká pomaleji skrz plášť pneumatiky, proto je ztráta tlaku za čas o mnoho menší. Kromě toho se dusík při zahřátí roztahuje mnohem méně než normální stlačený vzduch. Dusíkem plněná pneumatika tím zůstává ve svých jízdních vlastnostech konstantnější, což má za následek vyšší stabilitu a tím i zlepšenou stabilitu jízdy. Vytěsnění kyslíku má i ten pozitivní vliv, že je do značné míry zamezeno korozi ráfku, ventilu a oxidaci kostry pneumatiky.
Mrkni třeba na: http://www.pneurevue.cz/casopis/news.php?id=72
Napuštění jednoho kola mě stálo 27,- tak proč to nezkusit. 8)

Napsal: 16.04.2006 18:35
od Fordik
Já foukám všechny na 2.5 a pořád se mi to zdá málo. Zatím jsou tam orog.195/60 15-ctky.

Napsal: 14.07.2006 12:32
od ihrdlick
Ta tabulka je pouze orientační. Píšou na moje gumy 250/50/R16 dopředu 2.2, ale v pneuservisu mi řekli, že záleží na výrobci a typu gumy. Předek mi hučel a když jsem tam dal 2,5 tak to přestalo. V PNEU Ti poradí.

Napsal: 14.07.2006 18:53
od Ahmed
Oni vzdycky poradi, ale tycky stabilizatoru a cepy uz ti nezaplati :wink: Ja mam taky kolem 2,4 - 2,5, na 2,2 je to silene mekke a na vice to zase silene mlati.